Fizetési problémák a PayPal-rendszerben

Felháborodott felhasználók üzenetei árasztották el az eBay aukciós portált, miután az elmúlt napokban a PayPal fizetési rendszerében két súlyos hiba is napvilágra került. Mindkét esetben duplán tüntettek fel bizonyos terheléseket a felhasználók számláin – bár értesüléseink szerint végül egyetlen esetben sem vonták le kétszer az összegeket.

A már Magyarországon is működő online fizetési szolgáltató rendszerében múlt hét szombaton kezdődtek a gondok, miután a szeptember 8-án és 9-én teljesített átutalások szombaton újra megjelentek néhány számlán. A PayPal szerint a rendellenes működést – amelyet azóta már elhárítottak – egy külső feldolgozócég hibája okozta, de az egyébként sem érintette az európai ügyfeleket.

A másik felmerült jelenség viszont akut problémának tűnik, hiszen erről már korábban azt hitték, sikerült elhárítani. A PayPal az eBay fórumában kért elnézést az érintett felhasználóktól, és ugyanitt részletesen magyarázatot fűzött a problémához. A gondot az úgynevezett PIN-tranzakcióknál – ilyen például az ATM-ből történő pénzfelvét – és a hitelkártya-tranzakcióknál használt eljárások összeakadásából származott. Bár a ráterhelt összegeket egyetlen felhasználó számlájáról sem emelték le duplán, a felhasználható keretet csökkentették ezek a téves tételek, mivel azokat elévülésükig zárolva tartotta a rendszer.

Azok az eBay-felhasználók, akik már-már kereskedelmi mértékű forgalmat bonyolítanak az aukciós site-on keresztül, most attól tartanak, hogy a fenti problémák miatt nem teljesített átutalások kapcsán kedvezőtlen vásárlói visszajelzések tömegeit kaphatják. Ez pedig jelentősen rontaná üzleteik jövőbeli eredményességét.

Azóta történt

Előzmények