Hirdetés
Az új EU-s törvények keretében az online működő tech óriások kénytelenek lesznek elárulni, hogy milyen információk jellemzik az egyes politikai hirdetéseket: mennyibe kerülnek azok, ki fizetett azokért és mennyien nézték meg azokat. A javaslatok komoly aggályokat okoztak a Meta vezetésén belül, akik attól is tartanak, hogy a politikai hirdetéseknek nagyvonalú a leírása, valamint nehéz lesz betartani az előírásokat.
A The Financial Times szerint mindennek hatására azt fontolgatják, hogy az EU-n belül a Facebookon és az Instagramon is betiltják a fizetett politikai reklámokat, az összeset. Mindez állítólag nem lenne nagy hatással a vállalatra, a politikai hirdetésekből származó bevételek aránya ugyanis elég kicsi a teljes reklámbevételhez viszonyítva.
A Facebookot és a Twittert is számos kritika érte már többek között amiatt, hogy teret enged a tévinformációknak, az összeesküvés-elméleteknek, a tartalmak pedig a választások előtt is manipulálják a szavazókat. Az AI-korszak jelentette kihívásokról pedig már ne is beszéljünk…