Sokan nem kedvelik a Twitteren a hirdetéseket, és a jelentések szerint a Twitter sincs odáig azért a tényért, hogy milyen mértékben függ a reklámbevételektől.
A Bloomberg forrásai szerint a közösségi óriás jelenleg is olyan előfizetéses lehetőségeket kutat, amelyek bevezetésével csökkenthetné a célzott hirdetésektől való függőségét.
Több ötletet is fontolgatnak állítólag: egy rejtélyes Rogue One-előfizetést, a Tweetdeck fizetőssé tételét, prémium funkciók (például testre szabhatóbb profil) bevezetését. Ezen felül a követett forrásoknak akár közvetlenül is lehetne borravalót küldeni, magyarán fizetni a különlegesebb tartalmakért vagy hírek elemzéséért.
Az újdonságok fejlesztése még nagyon korai szakaszban van, így 2021-ben állítólag semmiképp nem hozhatnak komolyabb bevételeket. Az irány ugyanakkor egyértelműnek tűnik, hiszen pont nemrég vásárolta fel a hírlevélszolgáltató Revue-t a Twitter, majd hírlevélszolgáltatás (és gomb) bevezetését kezdte fontolgatni. Hasonló irányba, előfizetések és újabb bevételi források felé tapogatózik a Facebook is. Persze a reklámok nem tűnnek el, a hirdetők számára értelemszerűen nem kedvező az előfizetéses szolgáltatások túlzott terjedése.