A Disney sem marad ki a metaverzumból

Kinevezték a metaverzummal kapcsolatos stratégiáért felelős vezetőt.

Bob Chapek tájékoztatója szerint a Disney kinevezett egy olyan igazgatót, akinek a feladata az lesz, hogy felügyelje a cég metaverzummal kapcsolatos stratégiáját.

A részleg neve is árulkodó egyébként: következő-generációs történetmesélés és fogyasztói élmények. A metaverzumba látogató fogyasztók élményén a kreatív csapat is dolgozik majd. Chapek azt reméli, hogy miután közel 100 évig mindig sikerült újra meghatározniuk a szórakozás fogalmát, most lehetőségük lesz összekapcsolni az univerzumokat, és új módon lehetővé tenni a történeteik megélését.

A metaverzumos tervekről már novemberben beszélt Chapek, aki szerint a fizikai és digitális világok elemeinek ötvözésével új fejezethez érne a történetmesélés. A metaverzum a Disney számára kiemelt fontosságú Chapek szerint.

Nagy kérdés, hogy mire jutnak a cégek a metaverzumos terveikkel, hiszen egyelőre a közösségi felületeken többségében legalább annyira ellenzik az emberek az egész koncepciót, mint amennyire lelkesen öntenek bele dollármilliárdokat a cégek.

A rivális ViacomCBS egyébként csalódást okozott a héten a befektetőknek a jelentésével, így több mint 20 százalékos árfolyamzuhanás után bő egy év legalacsonyabb értékére mérséklődött a cég értéke. A ViacomCBS 2024-ig 6 milliárd dollárt költ új tartalmakra, és nevet vált Paramountra.

Azóta történt

Előzmények