Hirdetés

Nem használják viselhető eszközeiket az amerikaiak

Sok jel mutat arra, hogy a viselhető „okoskiegészítők” robbanásszerű terjedésére számíthatunk a közeljövőben. Egyre több gyártó száll be erre a területre. Az aktivitáskövető eszközökben a tech cégek nagy piaci potenciált látnak, ami a Pebble, vagy a Fitbit körüli felhajtás alapján logikusnak tűnik.

Hirdetés

Azonban ez a piac még gyerekcipőben jár, érdekes gyerekbetegségekkel. Ott van például a Fitbit, amiről kiderült, hogy bőrirritációt okoz, ami egy karóraként hordható eszköznél igen kínos.  Ráadásul a legtöbb amerikai nem is használja a megvásárolt kiegészítőket. Az Endevaour Partners felmérése alapján, a 18 éven felüli amerikaiak közül tízből mindössze egy vásárolt eddig viselhető eszközt.A piacon tehát még bőven van hely és lehetőség, ami nem is csoda, hiszen csak az utóbbi években kezdtek el ezzel a témával komolyabban foglalkozni a gyártók.

Azonban vannak érdekes problémák. A felmérés alapján az amerikaiak fele, akik rendelkeznek valamilyen activity tracker eszközzel, a hétköznapokban nem hordják ezeket. Ráadásul minden harmadik tulaj már az első hat hónapban abbahagyta a viselést valamilyen okból. Volt akit irritált, volt akit a sok macera zavart a gyakori töltési igény miatt, de sokan voltak, akik egyszerűen azért hagytak fel a kiegészítő viselésével, mert nem látták át, mi hasznuk származik belőle. Tőlük mondjuk érdemes lett volna megkérdezni, hogy akkor miért vásároltak olyan eszközt, amiről azt gondolják, semmire sem használható. Valószínűleg persze a reklámok és a hype hatására vették meg okosóráikat, majd rájöttek, hogy igazából nincs szükségük rá. A felmérést végző cég azt javasolja a viselhető eszközök gyártóinak, hogy a jövőben fókuszáljanak arra, hogy eszközeik életszerűek, használhatók legyenek (köszönjük Emese).

„Nem elég szinkronizálni, összekötni, vagy együttműködni a jelenlegi eszközökkel, vagy partnerséget kötni valamelyikkel a sok startup cég közül a szebb és jobb eszközökért […] stratégiát kell kialakítani arra, hogy (a vásárlók) ragaszkodjanak a megvásárolt eszközeikhez, ez a kulcs a hosszútávú siker eléréséhez ezen a még formálódó, lehetőségekkel teli piacon” írja az Endevaour Partners.

Jobban kell csinálni

Kilenc lehetséges utat jelöl meg a felmérés, amellyel sikeresek lehetnek a viselhető eszközök. Először is a gyártóknak meg kell tudniuk fogalmazni, miért van szüksége a vásárlónak valójában ezekre az eszközökre. Ki kell alakítani a vágyat. Jó designt kell választani (Galaxy Gear vs. Moto 360), könnyű és intuitív kezelhetőségre van szükség, az eszközöknek kényelmesnek és jó minőségűnek kell lennie, nagyon fontos a felhasználói élmény, illetve kellenek az API-k (alkalmazásprogramozási interfész – application programming interface), melyekkel más eszközökkel és szolgáltatásokkal a lehető legkönnyebben lehet összekötni a felhasználó eszközeit. A legfontosabb mégis az, hogy olyan hordható kütyük készüljenek, amik összeegyeztethetők a hétköznapi használattal, tehát nem kell naponta tölteni, nem kell levenni kézmosáshoz, fürdéshez, stb.

A másik lehetőség, hogy az emberek versengési hajlamára mennek rá a gyártók, különböző célokat tűznek ki a felhasználók elé, akik a jobb eredmények (vagy méginkább a jutalom) elérése érdekében hajlandóak használni a kiegészítőket és rendszeresen figyelni, ellenőrizni statisztikáikat.

A felmérés rámutat arra is, hogy a Pebble sokat tett ezeken a területeken, a felhasználói visszajelzések alapján a Pebble Technology jó irányba halad, de az akkumulátor üzemidejét, illetve a felhasználási területeket még itt is lehetne javítani, bővíteni.

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények

  • Okoskesztyű a Toshibától

    4K felbontású virtuális retina kijelző, projektor, és még eSATA port is került bele. A tökéletes áprilisi tréfa a viselhető okoskütyük robbanása előtt.

  • Eljött az okosórák ideje

    Az Intel is beszállt a buliba, a Basis felvásárlásával 7 százalékos részesedést szerzett a piacon. A Nintendo eközben harmadik lábat növeszt.

  • Okostelefon Akadémia 5.0: fókuszban a viselhető okos eszközök!

    A trendek azt mutatják, hogy 2014 a hordható okos eszközök éve lesz, legyen szó akár okosszemüvegekről, okosórákról, testedzéshez használható vagy egészségügyi vizsgálatra alkalmas viselhető kütyükről.