Az amerikai katonai történésekkel foglalkozó, kormányzati támogatást is élvező Defense One portál technológiai rovata szerint a védelmi minisztérium élénken érdeklődik az egyik új slágertermék, az okosszemüvegek iránt, annyira, hogy több száz ilyet rendeltek a San Franciscó-i Osterhout Design Group nevű cégtől.
A nemes egyszerűséggel X6 névre hallgató eszköz körül nincs akkora felhajtás, mint a Google Glass körül, ugyanakkor roppant érdekesek a viszonylag csendben zajló események. Az X6 a csekély számú beszámoló szerint valóban kiemelkedő, nagy tudású, a Google Glass és az Oculus Rift előnyeit egyesítő fejlesztés, annyira, hogy a Google-lal e területen is versenyző Microsoft állítólag 150 millió dollárért egy speciális szerződés keretében fel is vásárolta a céget. Azért állítólag, mert a tavasszal a hírekbe került akvizíciót a mai napig nem erősítették meg, ráadásul – szintén csak állítólag – a Microsoft nem a szokásos módon kebelezte, kebelezné be a céget, hanem meghagyja önállóságát, ám a szabadalmi jogok felett ők rendelkeznének.
A mostani híradás azon alapul, hogy a beszámolót jegyző szerkesztő, Patrick Turner részt vett egy bemutatón Washingtonban, ahol az Osterhout prezentálta eszközét, és megtudta azt is, hogy a kereskedelmi forgalomban nem kapható, még béta-állapotú szemüvegből a Pentagon már megrendelt 500 darabot.
Az X6 az eszközt kipróbáló Turner szerint lenyűgöző tudású: a felhasználó egy kétdimenziós térképet lát benne alapból, melynek az őt érdeklő részeit háromdimenzióssá képes alakítani. Az adatokat szolgáltató szerver a kívánságnak megfelelően számtalan információt küld a kijelzőre, aktualizálja a képet, tartozik hozzá egy külső fejlesztésű arcfelismerő alkalmazás is, amit a szemüveget viselő katona vagy ügynök hatékonyan használhat fel akció közben