Hirdetés
Megjelentek az április böngészőstatisztikák, s a legtöbbet hivatkozott, a legmegbízhatóbbnak tartott Net Applications adatai szerint a Microsoft böngészőjének térvesztése folytatódik, hosszú-hosszú évek óta először került 60 százalék alá a részesedése – ám ez valószínűleg nem az Opera böngészőválasztós akciójának köszönhető, mely csak Európára volt érvényes, hanem az összes konkurens folyamatos erősödésének, leginkább a Google Chrome lassú, de állandó ütemű terjedésének.
Az Internet Explorer márciusban még 60,65 százalékon állt, s innen csökkent a felhasználás (nem ünnepi szezonban, amikor a munkahelyek szünetei miatt mindig megugranak az alternatív böngészők adatai) áprilisban 59,95-re. A múlt hónapban a Chrome nőtt a legnagyobbat, 6,13 százalékról 6,73-ra, míg a Firefox stagnált, az Opera minimális mértékben emelkedett. A másik, önmagához képest komoly erősödés a szintén hónapok óta felfelé tartó Safarinál tapasztalható, mert a Chrome 7 százalékos növekedése után ők a következnek 5 százalékkal: jelenleg 4,72 százalékon állnak, ami valószínűleg az Apple mobileszközeinek sikeréből következik.