Az Explorer kárára terjed a Chrome

Hirdetés

Stabilan gyarapítja részesedését a magyarországi internetezők számítógépein a 2008 szeptemberében – akkor még csak nyilvános bétaként – megjelent Google Chrome. A böngészők versenyébe viszonylag későn benevező program már tavaly nyáron megelőzte az Operát, és bár attól még messze van, hogy megszorongassa a két nagy riválist, a Firefoxot és az Internet Explorert, közel jár a tízszázalékos piacrészküszöb eléréséhez.

A hazai statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt ma „több mint száz” hazai weboldal használja, melyek közt van bank honlapja és népszerű hírportál egyaránt. A június 20-án véget ért héten több mint 1,1 milliárd lapletöltés volt az alapja a mérésnek.

A Gemius SA internetes piackutató legfrissebb statisztikája szerint két héttel ezelőtt a Chrome a hazai internetezők számítógépeinek 8,76 százalékán volt megtalálható. A program elterjedtsége ha nem is túl gyorsan, de stabilan nő: az idén eddig 4 százalékponttal emelkedett. Figyelemre méltó, hogy a Google böngészője kizárólag az Internet Explorer kárára nőtt, ahogy az is, hogy a mezőnyben csak ez utóbbi részesedése csökken. A Safari a mai napig marginális szereplő Magyarországon, elterjedtsége 0,5 százalék körül betonozódott be, de a Firefox és az Opera is tudott lopni némi részesedést az Explorertől – az előbbi 2, az utóbbi körülbelül 0,4 százalékpontot javított az idén.


A trend: IE (kék) vs. Chrome (sárga)

A június 20-ával zárult héten az egyes böngészőcsaládok megoszlása a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Mozilla Firefox (54,88%), Internet Explorer (31,96%), Google Chrome (8,76%), Opera (3,43%), Apple Safari (0,57%). Összehasonlításul: a Microsoft programjának részesedése ma azon a szinten van, ahol a Firefoxé volt 2007 őszén.

Azóta történt

Előzmények