Intelligens postaládával újított be az Amazon

A cél az ügyfélkényelem, az önkiszolgálás, illetve üzleti oldalról a költségcsökkentés, valamint az elégedettség fokozása.

Az Amazon újabb lépést tett a hatékonyabb áruszállítás terén, amikor bejelentettek egy új szolgáltatást: The Hub.

A Hubot főképp társasházak számára tervezték, de más módon is felhasználható. A „hardveres” alap valójában egy olyan digitális szekrény, mely keveréke a postaládának és a ma a postákon található postafiókoknak. És ami a nagy dobás és különösen vonzóvá teheti a felhasználók számára: a szolgáltatás nemcsak az Amazontól érkező csomagok kézbesítésére alkalmas, hanem az ügyfél bárkitől – akár egy magánszemélytől is – kérheti csomagjainak ide való kiszállítását. Ezzel például megoldható az a probléma, hogy ha az ügyfél nincs otthon szállításkor – ilyenkor ugyanis bizonytalan az, hogy az értesítés után mikor és honnan jut hozzá a csomaghoz.

Hirdetés

The Hub
[+]

A Hub a jelek szerint az Amazon egy korábbi, már évek óta a piacon lévő fejlesztésére, az Amazon Lockerre épül: ez a rendszer azt jelenti, hogy hasonló szekrényeket helyeztek el nyilvános helyeken, kiskereskedőknél, hogy a megrendelők itt vehessék át a megrendelt árukat. Mindkét fejlesztés, szolgáltatás nyilvánvaló célja, hogy a legproblémásabb logisztikai szegmensben („last mile”, illetve „last feet”), vagyis a kézbesítés végső szakaszában nyújtson hatékony megoldást – a drónos házhozszállítás fejlesztését szintén ez, a költségcsökkentést is megcélzó szándék motiválja.

A Hub szekrényeit modulárisra tervezték, egyelőre két méretben kínálják: 42, illetve 42+23 rekesszel.

Azóta történt

Előzmények