70 millió dollárt ad vissza vásárlóinak az Amazon

Az alkalmazásokon belüli tranzakciók éveken keresztül nem igényeltek azonosítást, ez sokba kerül a vállalatnak. Az Apple és a Google már korábban végigjárta ezt az utat.

A gyerekeket célzó, mikrotranzakciókat kínáló alkalmazások sok esetben megkeserítik a szülők, illetve akár a szolgáltatók életét is. Az Apple és a Google már évekkel korábban meghátrált, dollármilliókat utalva vissza a családoknak a gyerekek vásárlásai után. Az Amazon eddig harcolt a tendencia ellen.

Hirdetés

Az amerikai Szövetségi Távközlési Bizottság (FTC) kedden jelentette be, hogy a 2011 novembere és 2016 májusa közötti, hetven millió dollár értékű költést visszatéríti az Amazon is az érintetteknek. A visszatérítési program részleteit hamarosan nyilvánosságra hozza a vállalat.

Tavaly az Amazon megpróbálta ajándékkártyákkal vagy online kredittel „megtéríteni a vásárlók kárát”, de ezt a bíróság elutasította, így tehát arra lehet számítani, hogy azonnal bankkártyákhoz köthető visszafizetések történnek meg.

A probléma még évekkel ezelőtt, 2011-ben kezdődött, amikor megjelentek az Amazon kínálatában is az alkalmazáson belüli vásárlások, ezeket viszont nem kötötték semmilyen azonosításhoz, így akár a gyerekek is vásárolgathattak kedvükre. Ebbe a hibába más cégek is belefutottak, az Apple 32 millió dollárt adott vissza, a Google 19 milliót volt kénytelen visszajuttatni a Play Store ügyfeleknek.

Azóta történt

  • Az Amazon megúszta

    Az uniós hatóságok elégségesnek találták a vállalat változtatási javaslatait, melyek a versenyhelyzet visszaállítását eredményezhetik.

  • Intelligens postaládával újított be az Amazon

    A cél az ügyfélkényelem, az önkiszolgálás, illetve üzleti oldalról a költségcsökkentés, valamint az elégedettség fokozása.

Előzmények