20 milliárd dolláros bevásárlást eszközöl az Adobe

A Figma nevű, felhőalapú dizájnerplatformért fizetnek ki ennyit, de a befektetők nem fogadták jól a felvásárlást.

Az Adobe úgy döntött, hogy 20 milliárd dollárt ad a Figma nevű, felhőalapú dizájnerplatformért – a befektetőkből ez komoly aggodalmat váltott ki, így rögtön több mint 30 milliárd dollárral zuhant meg az Adobe piaci értéke a tőzsdén.

Hirdetés

Ez állítólag a privát tulajdonú szoftveres startupok világában a legnagyobb felvásárlás, az Adobe pedig egy webalapú, együttműködésre kitalált platformot kap dizájn és ötletelés témában – állítólag a Figma az olyan cégeknél is népszerű, mint a Zoom, az Airbnb vagy a Coinbase.

Míg az Adobe a munka jövőjét látja ebben, hatalmas lehetőségekkel, a Figna kockázati befektetői pedig nagyot nyertek, addig az Adobe befektetőit nem nyűgözte le a felvásárlás. Bár egy részük érti a gondolatmenetet, de a legtöbben úgy gondolják, túl sokat fizetnek a cégért, amelynek éves árbevétele 400 millió dollár (szemben az Adobe 14 milliárd dolláros bevételével). Az Adobe 3 év múlva remél nagy fellendülést, és 16,5 milliárd dollárosnak gondolja a Figma piacát.

Az Adobe korábbi legnagyobb felvásárlása a 4,75 milliárd dollárért beolvasztott Marketo volt 2018-ban. A felvásárlások terén igen aktív Adobe az utóbbi 2 évben szerezte meg a Frame.io, ContentCal és Workfront cégeket is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Adobe

Azóta történt

Előzmények