A T-Mobile júliustól Németországban és Ausztriában a Google kezdőlapját állítja be a telefonok alapértelmezett weboldalának a t-zones helyett. Az év hátralevő részében a brit, a holland és a cseh hálózat is csatlakozik. A T-Mobile Magyarország részéről egyelőre nem kívánták kommentálni lapunk értesüléseit, így a Magyarországi váltás tervezett időpontjáról sincsenek információink.
Hirdetés
A kezdőlapcsere célja, hogy az ügyfelek a mobil készülékeken is ugyanazt az internetet találják, amit otthon megszoktak, ezáltal természetesebben – és főleg jóval gyakrabban – használják internetezésre a telefonjaikat. A mobilszolgáltató ezzel a lépéssel szakít az eddigi népszerűtlen, falakkal övezett virágoskertként működő mobilinternettel, a korlátozott tartalom ugyanis nem vonzotta a felhasználókat. A felmérések szerint az ügyfelek nagy része túl bonyolultnak, túl drágának és kevés hasznosat tartalmazónak tartja a t-zonest. De ugyanez a mellőzöttség jellemzi a konkurencia mobilnetes próbálkozásait, például a Vodafone Live-ot is.
A mobilszolgáltatók eddig szerte Európában hiába próbálkoztak azzal, hogy előfizetőiket internetezésre szoktassák, márpedig a hanghívások árának egyre fokozódó mélyrepülése miatt szükségük lenne rá, hogy bevételeiket egyéb forrásokból, például az MMS- és internethasználatból kompenzálják.
A Németországban Web'n'Walk címmel indított kampány keretében a T-Mobile böngészésre alkalmasabb, nagyobb kijelzőjű készülékeket dob piacra, és olcsóbb adatforgalmi tarifákkal csábít netezésre. 2006 végéig hatszámjegyű aktív internetezőre számítanak, akik hozzávetőlegesen 10 euróval költenek majd többet havonta a mobil böngészés miatt. Az elterjedést ugyanakkor akadályozhatja, hogy a komplex weboldalak csak az Opera böngészővel felszerelt újabb telefonokon fognak élvezhetően megjelenni, ezért a régebbi típusokon továbbra is a t-zonesszal találja majd szembe magát a netezni vágyó mobilos.