![](http://cdn.rios.hu/dl/cnt/2007-01/20385/f48f4c42d8c117147943bb6d6284a3d6.png)
A magánfelhasználói kedvező tapasztalok nyomán ma már Magyarországon is mind több vállalkozás használja a Skype-ot a munkavégzés során is. Hogy ez világszerte így van, azt mutatja a Skype legfrissebb közleménye, melyben a mind népszerűbbé váló Skype for Business szolgáltatásuk kiugró sikeréről számolnak be.
A közölt adatokból kiderül, hogy a körülbelül 171 millió Skype-felhasználó közül több mint harminc százalék a vállalati ügyfelek száma. Egy 250 vállalat körében végzett felmérés szerint a cégek döntő többségénél jelentős hatékonyságnövekedést és alacsonyabb telefonszámlákat eredményezett a Skype bevezetése, emellett arra is vannak példák (62 százalék), hogy a Skype nemcsak a cégen belüli, hanem az ügyfelekkel folytatott kommunikáció minőségén is javított. „A Skype bevezetése óta hatalmas mértékben javult az egymással folytatott kommunikáció minősége. Eddig elektronikus levelekre hagyatkoztunk, de – hála a Skype-nak – most már azonnali választ is kaphatunk feltett kérdéseinkre az iroda többi dolgozójának zavarása nélkül, különösen, ha a csevegő funkciót is igénybe vesszük. Lehet látni, mikor ki van a gépénél, fel lehet tenni neki a kérdést, majd lehet folytatni a munkát ott, ahol abbahagytuk” – nyilatkozta – mondjuk úgy, önkéntes reklámként – Benoit Mareschal, egy jelentős nemzetközi építészeti iroda vezetője.
A Skype új funkciók kialakítása mellett egyszerűsítette a Skype telepítési eljárását is a vállalati felhasználók számára. A Skype most már egyszerűen telepíthető egyszerre több számítógépre is a Windows Installer (közismert nevén: MSI) alkalmazással, ami több lehetőséget ad az IT-adminisztrátoroknak a vállalati hálózaton futó Skype-kommunikáció menedzselésére. Egy online kezelőfelület áll a vállalati felhasználók rendelkezésére a legolcsóbb SkypeOut vezetékes vagy mobilhívás kezdeményezésére alkalmas egyedi Skype-számla lokalizálásához, amely egyúttal áttekintést is ad az így elért összköltségekről.
A vállalat bejelentette azt is, hogy partneri együttműködéseit tovább folytatja. Ennek keretében számos munkahatékonyságot javító funkciót és eszközt fejlesztett ki Extrák néven: ezek közé tartozik egyebek között a Convenos webes konferenciaszolgáltatás, valamint a felhasználók számára egymás számítógépes felületeibe betekintést nyújtó Unyte szolgáltatás is.