Tüntet, morog, fejleszt
Néhány kísérlet után most úgy tűnik a budapesti taxisok is belátták, hogy a fővárosi közlekedést bénító akciók, illetve a BKV járatainak kerülőútvonalra kényszerítése kontraproduktív, a dugóban araszolók együttérzés helyett még inkább a sárga autósok ellen fordulnak miatta. Bár a kormány ígérete szerint a parlament még a tavaszi ülésszakban egyszer és mindenkorra leszámol a személygépkocsival személyszállítási szolgáltatásokat vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásokat szükséges engedélyek nélkül végzőkkel, egyelőre továbbra sem sikerült rendezni a helyzetet, viszont a hangulat mostanra pattanásig feszült. Májusban például fél órán keresztül nem engedte el az ellenőrzést végző hatósági személyeket egy, az autóját és jogosítványát féltő Uber sofőr a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint.
A jövő hétfőig (június tizenharmadikáig) tartó tavaszi ülésszakban a döntéshozóknak még lesz lehetőségük, hogy elfogadják azt a több kormányrendeletet módosító kormányrendeletet, mely számos törvényi változást is hozna magával, higgadni látszanak a honatyák mióta az EU szigorú irányelveket mentén állt ki az Uber és AirBnB létjogosultsága mellett. A parlamenti döntés előtt álló tervezet többek között 9 pontra emelné az engedély nélküli taxizásért járó büntetés mértékét, vagyis akit kétszer is megfognak, minimum fél évig nem ülhetne volán mögé.
Márciusban a Budapest Taxi egy félkész alkalmazást bemutatva közölte, nem vár tovább a fentről érkező megoldásra, mégis a pályán, már-már versenyben próbálja meg legyőzni az amerikai központú multinacionális közlekedési hálózatot, ami az interneten keresztül hozza össze a keresletet a kínálattal. Az új app bemutatóján résztvevő újságírók és aztán az utasok is arra a következtetésre jutottak, hogy kiadás előtt érdemes lenne elkészíteni rendesen a szoftvert, mert anélkül nem lesz jó. Hiányzott az alkalmazáson belüli kártyás fizetés és jelentős mennyiségű bosszantó hibát, téves helymeghatározást, véletlenszerű kilépést regisztráltak.
Az áprilisra ígért javító-fejlesztőcsomag bemutatójára végül májusban került sor, ekkor a Budapest és a City Taxi közösen lépett az újságírók elé, sőt meghívták a Budapesti közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatóját és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkárát is, akik az utolsó pillanatban egyéb elfoglaltságaikra hivatkozva nem vettek részt személyesen, viszont delegáltjaik útján értesülhettek az elhangzottakról.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!