Két vagy három taxis alkalmazás tesztje

Már csak pár nap van a parlament tavaszi ülésszakából. Elvileg döntenek majd arról, hogy az Ubert tiltsák, vagy netán maradhat. De mit tudnak a hazai appok?

Tüntet, morog, fejleszt

Néhány kísérlet után most úgy tűnik a budapesti taxisok is belátták, hogy a fővárosi közlekedést bénító akciók, illetve a BKV járatainak kerülőútvonalra kényszerítése kontraproduktív, a dugóban araszolók együttérzés helyett még inkább a sárga autósok ellen fordulnak miatta. Bár a kormány ígérete szerint a parlament még a tavaszi ülésszakban egyszer és mindenkorra leszámol a személygépkocsival személyszállítási szolgáltatásokat vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásokat szükséges engedélyek nélkül végzőkkel, egyelőre továbbra sem sikerült rendezni a helyzetet, viszont a hangulat mostanra pattanásig feszült. Májusban például fél órán keresztül nem engedte el az ellenőrzést végző hatósági személyeket egy, az autóját és jogosítványát féltő Uber sofőr a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint.

A jövő hétfőig (június tizenharmadikáig) tartó tavaszi ülésszakban a döntéshozóknak még lesz lehetőségük, hogy elfogadják azt a több kormányrendeletet módosító kormányrendeletet, mely számos törvényi változást is hozna magával, higgadni látszanak a honatyák mióta az EU szigorú irányelveket mentén állt ki az Uber és AirBnB létjogosultsága mellett. A parlamenti döntés előtt álló tervezet többek között 9 pontra emelné az engedély nélküli taxizásért járó büntetés mértékét, vagyis akit kétszer is megfognak, minimum fél évig nem ülhetne volán mögé.


[+]

Márciusban a Budapest Taxi egy félkész alkalmazást bemutatva közölte, nem vár tovább a fentről érkező megoldásra, mégis a pályán, már-már versenyben próbálja meg legyőzni az amerikai központú multinacionális közlekedési hálózatot, ami az interneten keresztül hozza össze a keresletet a kínálattal. Az új app bemutatóján résztvevő újságírók és aztán az utasok is arra a következtetésre jutottak, hogy kiadás előtt érdemes lenne elkészíteni rendesen a szoftvert, mert anélkül nem lesz jó. Hiányzott az alkalmazáson belüli kártyás fizetés és jelentős mennyiségű bosszantó hibát, téves helymeghatározást, véletlenszerű kilépést regisztráltak.

Az áprilisra ígért javító-fejlesztőcsomag bemutatójára végül májusban került sor, ekkor a Budapest és a City Taxi közösen lépett az újságírók elé, sőt meghívták a Budapesti közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatóját és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkárát is, akik az utolsó pillanatban egyéb elfoglaltságaikra hivatkozva nem vettek részt személyesen, viszont delegáltjaik útján értesülhettek az elhangzottakról.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Ki fizet több adót? Az Uber vagy a taxivállalatok?

    Az biztos, hogy arányaiban az Uber sokkal többet fizet. Ám a hagyományos taxitársaságok szerin ez az adat félrevezető, mivel a sofőrök adóznak.

  • Máris itt az utód: augusztusban indul a Taxify

    Egyetlen nap sem telt el az Uber kivonulása óta, máris bejelentkezett az űrt kitölteni kívánó észt startup, mely a szabályok szerint kíván játszani.

Előzmények

  • Versenyre kel az Uberrel a Budapest Taxi

    Szerda délelőtt mutatta be új alkalmazását a társaság. A kártyás fizetés nem gond, csak még mindig terminál kell hozzá.

  • Nem áll le az Uber

    Életbe lépett a díj ellenében történő személyszállítást szabályozó rendelet.