Használható módszerek
A következőkben azok a módszerek találhatóak meg, melyek napjainkban hosszú távon is nyugodt szívvel alkalmazhatók keresőoptimalizálás céljára. Ezeknek alapvetően két területe van:
- az oldalon található (on-the-page) hozzávalók
- az oldalon kívüli (off-the-page) elemek
Az on-the-page hozzávalók esetén a főszabály a kulcsszavak lehető legnagyobb mérvű alkalmazása. Ennek azonban különböző módszerei léteznek:
- kulcsszó az oldal címében
- kulcsszó a főcímekben
- kulcsszó a képaláírásokban
- kulcsszó az adott oldalra mutató linkek szövegében
- képekhez rendelt feliratok.
Felmerülhet a kérdés: ha ennyiszer és ennyi különböző helyen ajánlatos szerepeltetni a kulcsszavakat, akkor tulajdonképpen hány kulcsszavunk lehet egyáltalán? Összességében bármennyi, de oldalanként három-négy kulcsszót ajánlanak, ennyit még értelmesen bele lehet foglalni az oldal címébe, a főcímekbe, a képfeliratokba stb. Ettől lefelé természetesen el lehet térni, felfelé már kockázatos, mert felhígul a kulcsszó-koncentráció.
A tartalmi elemek közül messze a leglényegesebb a kulcsszavak helyes használata, de a keresőmarketing szakemberei egyéb szempontokra is felhívják a figyelmet.
Ilyen az oldalak hosszúságának optimális mérete. Az egyes oldalak hosszúságára optimális méretként 200-300 szót ajánlanak. Ha túl rövid ugyanis a szöveg, akkor az általánosabb kifejezéseket nehézkes lenne elégszer szerepeltetni a szövegben. A túl hosszú és összetett oldalakat pedig nem csak a nehezebb áttekinthetőség miatt érdemes részekre osztani, de ha több oldala van egy cégnek, könnyebb több kulcsszóra optimalizálni. A Google jelenleg a 100 kilobájt fölötti oldalakat csak eddig a pontig indexeli.
És ilyen még a microsite-ok létesitése. Az ilyen elkülönülésnek vannak vonásai, melyek egyrészt az általában vett marketing, másrészt a keresőmarketing szempontjából előnyösek:
- jobban célozható az üzenet
- kevésbé hat az adott cég x-edik termékének, szolgáltatásának reklámjaként
- a külön honlap látogatottsága, eredményessége könnyebben mérhető
- a honlap-kialakítás kezdetétől fogva figyelembe vehető és alkalmazható a keresőoptimalizálás teljes eszköztára
De nem csak az számít, ami az oldalunkon van, egy találó megfogalmazás szerint a keresőoldalak számára fontosabb, hogy más weblapok mit állítanak egy adott weblapról, mint amit maga a weblap állít magáról. Az egyes hivatkozásoknak eltérő az értéke, amelyet a keresők általában két módszer (PageRank, HITS) segítségével értékelnek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!