Targetálási lehetőségek az interneten

Használható módszerek

A következőkben azok a módszerek találhatóak meg, melyek napjainkban hosszú távon is nyugodt szívvel alkalmazhatók keresőoptimalizálás céljára. Ezeknek alapvetően két területe van:

  1. az oldalon található (on-the-page) hozzávalók
  2. az oldalon kívüli (off-the-page) elemek

Az on-the-page hozzávalók esetén a főszabály a kulcsszavak lehető legnagyobb mérvű alkalmazása. Ennek azonban különböző módszerei léteznek:

  • kulcsszó az oldal címében
  • kulcsszó a főcímekben
  • kulcsszó a képaláírásokban
  • kulcsszó az adott oldalra mutató linkek szövegében
  • képekhez rendelt feliratok.

Felmerülhet a kérdés: ha ennyiszer és ennyi különböző helyen ajánlatos szerepeltetni a kulcsszavakat, akkor tulajdonképpen hány kulcsszavunk lehet egyáltalán? Összességében bármennyi, de oldalanként három-négy kulcsszót ajánlanak, ennyit még értelmesen bele lehet foglalni az oldal címébe, a főcímekbe, a képfeliratokba stb. Ettől lefelé természetesen el lehet térni, felfelé már kockázatos, mert felhígul a kulcsszó-koncentráció.

A tartalmi elemek közül messze a leglényegesebb a kulcsszavak helyes használata, de a keresőmarketing szakemberei egyéb szempontokra is felhívják a figyelmet.

Ilyen az oldalak hosszúságának optimális mérete. Az egyes oldalak hosszúságára optimális méretként 200-300 szót ajánlanak. Ha túl rövid ugyanis a szöveg, akkor az általánosabb kifejezéseket nehézkes lenne elégszer szerepeltetni a szövegben. A túl hosszú és összetett oldalakat pedig nem csak a nehezebb áttekinthetőség miatt érdemes részekre osztani, de ha több oldala van egy cégnek, könnyebb több kulcsszóra optimalizálni. A Google jelenleg a 100 kilobájt fölötti oldalakat csak eddig a pontig indexeli.

És ilyen még a microsite-ok létesitése. Az ilyen elkülönülésnek vannak vonásai, melyek egyrészt az általában vett marketing, másrészt a keresőmarketing szempontjából előnyösek:

  • jobban célozható az üzenet
  • kevésbé hat az adott cég x-edik termékének, szolgáltatásának reklámjaként
  • a külön honlap látogatottsága, eredményessége könnyebben mérhető
  • a honlap-kialakítás kezdetétől fogva figyelembe vehető és alkalmazható a keresőoptimalizálás teljes eszköztára

De nem csak az számít, ami az oldalunkon van, egy találó megfogalmazás szerint a keresőoldalak számára fontosabb, hogy más weblapok mit állítanak egy adott weblapról, mint amit maga a weblap állít magáról. Az egyes hivatkozásoknak eltérő az értéke, amelyet a keresők általában két módszer (PageRank, HITS) segítségével értékelnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Mennyit ér egy vállalati weboldal?

    Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen statisztikai információk nyerhetők egy weboldal látogatóiról.

  • Letiltott ADSL

    Az Invitel letiltotta egy előfizetőjének hozzáférését, miután úgy értesült, hogy az illegális fájlcserét folytat a hálózaton.

  • Internetezők az újvilágban

    Az Egyesült Államok élen jár az online igénybe vehető szolgáltatások bevezetésében.

Előzmények