Targetálási lehetőségek az interneten

Hirdetés

Manipuláció és elavult módszerek

Léteznek olyan módszerek, melyek nyilvánvalóan csakis a keresőoldalak eredményeinek manipulálására szolgálnak. Ezeket elvileg büntetik, vagyis az ilyen eszközöket alkalmazó oldalakat alulsúlyozzák, rontják a helyezésüket, végső esetben el is távolíthatják őket. Ilyen módszerek többek között az alábbiak:

  • Rejtett szövegek
  • Láthatatlan linkek
  • Monitorról "lelógó" szövegek
  • "Noscript" címke manipulatív használata
  • "Noframes" címke manipulatív használata
  • Kommentárok kulcsszavakkal feltöltése
  • Képfeliratok, oldalcímek kulcsszavakkal feltöltése
  • Gateway oldalak (nem a valódi látogatókat igyekeznek kiszolgálni, hanem a keresőoldalak algoritmusainak próbálnak minél inkább megfelelni.)
  • Cloaking. Ez a módszer azon alapul, hogy a látogató IP-címe alapján megállapítható, mikor érkezik a site-ra valódi látogató és mikor egy indexelő robot. Az utóbbi számára pedig mást szolgál fel a szerver, mint a tényleges felhasználónak.
  • Több egyező tartalmú honlap különböző címeken

Léteznek alapvetően legális módszerek is, amelyeket azonban olyan szinten kihasználnak az oldaloptimalizálás, oldalnépszerűsítés céljaira, hogy eredeti értelmüket lényegében elvesztették, így a keresők ezeket nem, vagy korlátozottan veszik figyelembe. Ilyenek az alábbiak:

  • A meta tagek, avagy „kulcsszavak” használata, eredetileg segítséget jelentett volna a kereső-adatbázisokba való helyes besorolásnál, ma már erre a célra a túlzott és az eredeti funkciótól eltérő használat miatt alkalmatlanná vált.
  • A description meta tageket: sok keresőoldal találati listája viszont még most is megjeleníti.
  • Mennyiségorientált linkszaporítás: a bejövő linkek válogatás nélküli gyűjtése. Egy weblap értékét a rámutató linkek száma is befolyásolja: az alapgondolat szerint minél többen hivatkoznak egy oldalra, az vélhetően annál színvonalasabb. Ez önmagában nem elég, hiszen a keresőoldalak figyelembe veszik azt is, hogy milyen oldalakról hivatkoznak az aktuális website-ra.

Léteznek olyan, kockázatos kategóriába sorolható tevékenységek is, melyeket a keresőoldalak nem szeretnek. Ilyen többek között az oldaloptimalizáló, helyezéselemző szoftverek alkalmazása, illetve a weblapok többszöri bejelentése a keresőoldalakon.

A jó helyezés eléréséhez elengedhetetlen feltétel, hogy valóban tartalmas, színvonalas oldalak készüljenek. A honlapok ugyanis nem általában érnek el jó vagy rossz helyezést, hanem a konkrét szavakra, kifejezésekre, amiket az internetezők beírnak a keresőkbe. Ahhoz, hogy minél több szóra, kifejezésre megtalálható legyen a website, értelemszerűen kell, hogy legyen érdemi, bőséges tartalom az oldalakon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Mennyit ér egy vállalati weboldal?

    Cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen statisztikai információk nyerhetők egy weboldal látogatóiról.

  • Letiltott ADSL

    Az Invitel letiltotta egy előfizetőjének hozzáférését, miután úgy értesült, hogy az illegális fájlcserét folytat a hálózaton.

  • Internetezők az újvilágban

    Az Egyesült Államok élen jár az online igénybe vehető szolgáltatások bevezetésében.

Előzmények