Manipuláció és elavult módszerek
Léteznek olyan módszerek, melyek nyilvánvalóan csakis a keresőoldalak eredményeinek manipulálására szolgálnak. Ezeket elvileg büntetik, vagyis az ilyen eszközöket alkalmazó oldalakat alulsúlyozzák, rontják a helyezésüket, végső esetben el is távolíthatják őket. Ilyen módszerek többek között az alábbiak:
- Rejtett szövegek
- Láthatatlan linkek
- Monitorról "lelógó" szövegek
- "Noscript" címke manipulatív használata
- "Noframes" címke manipulatív használata
- Kommentárok kulcsszavakkal feltöltése
- Képfeliratok, oldalcímek kulcsszavakkal feltöltése
- Gateway oldalak (nem a valódi látogatókat igyekeznek kiszolgálni, hanem a keresőoldalak algoritmusainak próbálnak minél inkább megfelelni.)
- Cloaking. Ez a módszer azon alapul, hogy a látogató IP-címe alapján megállapítható, mikor érkezik a site-ra valódi látogató és mikor egy indexelő robot. Az utóbbi számára pedig mást szolgál fel a szerver, mint a tényleges felhasználónak.
- Több egyező tartalmú honlap különböző címeken
Léteznek alapvetően legális módszerek is, amelyeket azonban olyan szinten kihasználnak az oldaloptimalizálás, oldalnépszerűsítés céljaira, hogy eredeti értelmüket lényegében elvesztették, így a keresők ezeket nem, vagy korlátozottan veszik figyelembe. Ilyenek az alábbiak:
- A meta tagek, avagy „kulcsszavak” használata, eredetileg segítséget jelentett volna a kereső-adatbázisokba való helyes besorolásnál, ma már erre a célra a túlzott és az eredeti funkciótól eltérő használat miatt alkalmatlanná vált.
- A description meta tageket: sok keresőoldal találati listája viszont még most is megjeleníti.
- Mennyiségorientált linkszaporítás: a bejövő linkek válogatás nélküli gyűjtése. Egy weblap értékét a rámutató linkek száma is befolyásolja: az alapgondolat szerint minél többen hivatkoznak egy oldalra, az vélhetően annál színvonalasabb. Ez önmagában nem elég, hiszen a keresőoldalak figyelembe veszik azt is, hogy milyen oldalakról hivatkoznak az aktuális website-ra.
Léteznek olyan, kockázatos kategóriába sorolható tevékenységek is, melyeket a keresőoldalak nem szeretnek. Ilyen többek között az oldaloptimalizáló, helyezéselemző szoftverek alkalmazása, illetve a weblapok többszöri bejelentése a keresőoldalakon.
A jó helyezés eléréséhez elengedhetetlen feltétel, hogy valóban tartalmas, színvonalas oldalak készüljenek. A honlapok ugyanis nem általában érnek el jó vagy rossz helyezést, hanem a konkrét szavakra, kifejezésekre, amiket az internetezők beírnak a keresőkbe. Ahhoz, hogy minél több szóra, kifejezésre megtalálható legyen a website, értelemszerűen kell, hogy legyen érdemi, bőséges tartalom az oldalakon.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!