- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
Amint hazaérek a melóból már olvasom is.
-
Tutu7030
veterán
Elgondolkodtató írás.
LG Optimus G E975 v20 -> LG G4 H815 V29a-EUR-XX -> Huawei Mate 9(MHA-L29) -> Huawei P30 Pro -> Honor Magic5 Pro
-
Mr.Csizmás
félisten
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Maestro85
tag
Meghallgattam a child in time-ot (na jó, még éppen szól, mivel 10 perces) ****ott jó!
Már ezért megérte megírnod ezt a cikket! Amúgy baromi jó volt olvasni! Köszönöm! -
madgie
titán
Azért vannak jó zenék mostanság is, nemcsak a tuc-tuc. Igaz, nagyon underground a dolog, de hát régen is nehéz volt megtalálni a gyöngyszemeket
-
Eddie141
senior tag
Kiváló, és messzire röptető írás.
Hát igen.
Én azt mondom, hogy karcolom a felszínét annak, amit írsz. Apám által minden általad felsorolt zenét már 3 évesen is belém neveltetett Most pedig nagy kedvenceim. Még csak 20 éves vagyok, de akármikor kérdeznek, hogy mit hallgatok, el sem kell gondolkodnom és felsorolok akár 15-20at is az általad említett időszakból.
Apám is kint élt németben, illetve Szabadkán, és itt Békéscsabán is. Csempészték be a lemezeket, és ellátták az itteni diszkókat a nagyok zenéivel, illetve ők maguk is csináltak bulikat. Viszont a "The Wall" című filmet ő is csodálva nézte, pedig átlagon felül volt "zeneileg képezve" az átlag magyarokhoz mérve, köszönhetően hivatásának. Ő is mesélt nekem az élményeiről, és már csak önmagában is lenyűgözőek azok is, és mindez megspékelve ezzel a magas fokú muzikalitással...
Azt kell mondjam, ha nem apám lenne apám, és nem ismertetett volna meg olyan korán az ilyen típusú zenékkel, és nem szerettem volna meg, most nem ugyanilyen ember lennék.Azt még megemlíteném, és meg merem kockáztatni, hogy nagyban meghatároz egy embert az általa hallgatott zene. Akár az írásán is tükröződik
A mai napig is csupán a zene, és a motorozás tud megnyugtatni igazán. Ez a kettő az, amely feledtet velem minden gondot, és elgondolkodtat, hogy nem is olyan rossz nekem.
Szerencsére egyre több korombéli hasonló beállítottságú emberre lelek itt a főiskolán, mert előzőleg, főként az általános iskolában sok gondom volt abból, hogy elítéltem az egyszerű zenéket. Változnak az idők, de remélem, hogy az ami jó, az örök!u.i.: Tudom, hogy sok előadót meg lehetett volna említeni, de én azért a Led Zeppelint és Frank Zappa-t mindenképpen beleírtam volna még Azért félreértés ne essék, nem gondoltam meg magam az első mondattal kapcsolatban! Köszönjük!
[ Szerkesztve ]
-
Nunder
őstag
Először is leszögezném, hogy ez a legmegindítóbb cikk, amit valaha a Logouton, de megkockáztatom, akárhol olvastam. Érződik benne az élettapasztalat, még úgy is, hogy sosem beszélgettem senkivel, aki eme kor sarjaként ilyen témával foglalkozik.
Sajnos, vagy nem, de nem éltem azokban az időkben, így én is csak visszaemlékezéseket olvastam, hallottam, de azok inkább az átkos idejének magyarországi viszonyait taglalják, nem a kor generációjának segélykiáltásait. Hallgatva ezeket a klasszikus riffeket és témákat elgondolkodik az ember, hogy milyen más volt akkoriban az élet.
Mivel én csak a zenei résszel vagyok tisztában, ezért hatványozottan adok igazat az utolsó pár bekezdés tartalmával, miszerint a zene manapság nem zene. Ahogy írtad, hogy Nicko kezéből kiesik a dobverő és a többi, a hideg futkosott a hátamon. Én is a kemény zene híve vagyok, de abból is a melodikus tartalmú együttesek a kedvenceim. A mai fiatalság által hallgatott szenny nem is nevezhető zenének az én értelmezésem szerint. És tényleg, mi lesz akkor, ha a nagy öregek kidőlnek a sorból. Bele se merek gondolni. Természetesen vannak most is tehetséges zenekarok, akikben megvan az, hogy a régiek nyomdokaiba lépve kicsit kizökkentsék a világot a mostani posványból, de erre nem készült még fel a mai ifjúság. Mert amíg az kell az embereknek, hogy a rapperek/popperek/rockerek/hop-hopperek arról énekeljenek, hogy mennyire jók a nők és hogy milyen jó szétcsapva duhajkodni valamelyik bárban, addig nem lesz értékelve az igazi zene.
Köszönjük a cikket, máris másként állok neki a vizsgára tanulásnak, holott reggel még nem volt nagy kedvem hozzá.
“It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu
-
hoffman_
nagyúr
Köszönöm, hogy ezt leírtad
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
sz4blya
csendes tag
Ha ismerném felét mindannak, amit tudsz, talán beleőrülnék.
De ezt tudom: az ember második neve, Gyilkos.
Cum Deo Pro Patria Et Libertate. Verje meg a mi Istenünk, aki ezt engedte! | Free life, free people, free internet! *See you, space cowboy!
-
rep3at
őstag
Elgondolkodtató, élmény volt olvasni.
Forward thinking. كرر
-
old rocker
veterán
Megpróbálok összességében reflektálni.
Először is, köszönöm a reakciókat.
Azt nem állítom, hogy manapság nem születik igényes zene és nem csak a hard rock/heavy metal/progresszív rock területén vannak ilyenek ... csak sajnos elvétve.
Az is igaz, hogy említhettem volna pl. a Led Zeppelint is, de rajtuk kívül még vannak,akiket igencsak jogos lenne megemlíteni, pl. a költői vénával megáldott Stinget. Vagy Bob Dylant a régiek közül. Persze, sokaknak róla a Blowin' in the wind jut eszébe, ami kiváló szövegű és zenéjű, csak a szoci éra alatt elcsépelték... ugyanakkor a megrázó szöveg Master of war ismeretlen maradt, ami valahogy így kezdődik, jöjj, háború ura, aki a puskákat (ágyúkat) építi ... s valahogy úgy fejeződik be, remélem, egy napon meghalsz és én kísérem a koporsódat egy szürke délután, s addig nem mozdulok a sírod mellől, amíg meg nem győződtem róla, tényleg halott vagy.
Vagy Bob Geldolf ... a The Wall főszereplője, számtalan jótékonysági koncert szervezője ...szóval, lenne még kiket említeni, csak ők mind a rockzene nagy öregjei.
Az újabb hullámosok között még megemlíthetném a Cramberries-t, a Zombi c. számukat. Vajon hányan tudják, hogy ez a szám nem valódi zombikról szól, hanem töény és megindító tiltakozás az erőszak ellen?
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
hülyegyerek
addikt
Sajnos én sem éltem még a 60-70-es években, csak a szüleim történeteibôl isnerem azt az idôszakot. Mindenesetre imádom az akkori zenéket, valamint hogy akkoriban mintha kevesebb gyûlölködés és több összetartás volt a fiatalokban. Ne értsetek félre, nem vagyok a feltétlen pacifista megoldások híve, meg liberálisnak sem mondanám magam, mégis úgy gondolom, hogy manapság túl sok stressz, negatív hatás éri az embert ami akkor még talán nem volt ennyire jellemzô.
Amit én még tuti beleírtam volna a cikkbe (persze ha én írtam volna) az a kedvenc együttesem, a Clash. Szerintem legalább annyira jó szövegei voltak, mint az általad említett együtteseknek.hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
Silenzio
addikt
Nem rossz, hangulatos.Én ugyan csak a 3.x környékén tespedek, de annyit azért hozzá kell tennem: ez nem csak a politikáról és a szabadságról szóló éra, és a rock sem csak ezt szajkózta. Ez csak az érem egyik oldala.
madgie: ezt a több 10 milliónyi eladott Beatles, Queen, a többmilliónyi Doors, Deep Purple, Led Zeppelin, és még sorolhatnám - mondatja veled? Mert ami akkoriban mainstream volt az USÁ-ban és UK-ben, azt szajkózzák most a "meg nem értett" fiatal generációk, akik szerint a Metallica gyermekjáték-homokozó, Lady Gaga meg Nina Hagen cipőfűzőjét sem kötheti be. Ma kisebbségben vannak, akkor tízmilliók tomboltak ugyanarra.
[ Szerkesztve ]
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
D.Orion
veterán
Köszönöm, hogy elolvashattam. Csak ennyit tudok mondani.
-
olbaidhun
őstag
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
Minden generációnak megvan a maga keresztje, ami nem feltétlen háború. Akik a 80-as évek elején születtek, talán még átérezték az előző rendszer árnyoldalait, mert nekem azért nagyon megvan még, hogy gyak. bármilyen termék beszerezhetetlen volt, ha éppen úgy esett és a felnőttek sok témában suttogva beszéltek. Pedig az már a 80-as évek vége, amire emlékszem, akkor már nem nagyon vittek el senkit politikai nézetekért.
Aztán a rendszerváltás utáni időszak, amit máig nyögünk, sem volt könnyű... Abban is tönkrement elég sok élet.
Megvan minden generációnak a maga baja, ha nem is közvetlenül mérhetőek össze; azért meg csak hálásak lehetünk, ha megúsztuk (eddig) a háborúkat, legalábbis azt, hogy a saját bőrünkön érezzük. Bár még ne kiabáljuk el, én inkább arra fogadnék, hogy lesz itt még balhé az olaj miatt
Mutogatni való hater díszpinty
-
D.Orion
veterán
Én 86-os születésű vagyok így magára a rendszerváltásra nem emlékszem, de arra már igen, hogy 94ig hogyan vették el nagyszüleimtől azokat a földeket amik már több, mint 100 éve a család tulajdonában voltak. Persze kaptak érte pénzt, de köze nem volt a föld valódi értékéhez. 97ben aztán elvesztettük a nyaralót is papám halálával. Ígéretet tettem anno, hogy visszaszerzem az összeset, nekem ez a keresztem.
-
LamerGyuri
senior tag
Én még beleszülettem ezekbe a dolgokba, bár diszkópatkány voltam anno; ettől függetlenül ugyanúgy hatással voltak rám az említett zenék, mint az akkori fiatalok többségére.
- öcsémet anno majdnem kicsapták általánosból; behívatták a szüleimet is az igazgatóhoz. Feladatul kapta, hogy az októberi ellenforradalmi faliújságot elkészítse. Ő pedig megkérdezte édesanyámat, hogy mi is történt "azokban" a napokban, aztán mindezt illusztrálva el is készítette...
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
madgie
titán
Csakhogy az itthoni helyzetről írtam azt, amit. Akkoriban a Kislány a zongoránál, meg a hasonló borzalmak voltak a mainstream itthon, nem a Smoke On The Water.
De egyébként igen, az amcsik már sajnos nem a blues-gyökerű zenért vannak oda, hanem hiphápolnak, angliában is cipőnézegetős pop-borzalmak hódítanak, alapvetően mindenütt underground lett a jó zene.
Jut eszembe, nemrég láttam ezt a filmet, alapvetően az elektromos gitárról szól, tágabb értelemben magával a zenével. Jimmy Page pont azt a korszakot meséli el, amiről ez az írás szól, The Edge már főleg azt, amikor én voltam gyerek (80-as évek), Jack White meg egy mai őrült srác. Nézzétek meg, érdemes!
-
madgie
titán
Helyesbítek, a témaindító írás a nyolcvanas évekről is ír, tehát úgy mondanám, hogy Page annak korszaknak a szócsöve, amikor az eredeti értelembe vett, elektromos hangszereken alapuló rockzene kialakult, the Edge meg már a nyolcvanas éveké.
Egyébként a hatvanas évek vége, hetvenes évek eleje/közepe valóban csuda egy korszak lehetett, sok-sok jóféle, elborult zenével (pl King Crimson, milyen jó is az)
-
old rocker
veterán
Így igaz, akkoriban ezek a zenei inzultusok voltak felkapva hazai vizeken, meg Kordagyuri Lédi Karneválja és egyéb, populáris szemetek, amelyek a maascult kritériumát is alig érték el. A probléma ott kezdődött igazán, hogy kitermelődött mellé a lakodalmas rock, az olyan tartalmas szövegű számok, amelyek arról szóltak, hogy "felmarta a bugyimat az ultra", aztán jött a szájbejgyerek kérjél bocsánatot és a hazai progresszív rock is marginális helyzetbe került. Kerülhetett, mert még az olyan együttesek énekesei is, mint az Edda, Pataki Atilla is beállt lagzilajcsizni.
Az írásom a saját, "Rocktörténet" című televíziós műsorom alapján született; a kollégáim többsége komplett hülyének néztek, mit akarok, mert ez "rétegműsor". Azt válaszoltam nekik, csesszétek meg, de mekkora? Szűkebb szekta, de fanatikusabb tagokkal, akiket senki sem akar kiszolgálni... Sokat vitatkoztam helyi rádiós kollégákkal, hogy gyerekek, rádióban sokkal egyszerűbb lenne egy ilyen sorozatot megcsinálni, mert nem kell szenvedni a képi alátámasztással, az ezekkel járó jogdíj gubancokkal... (Én legalább 30 évet kaphattam volna várbörtönben, kurtavasban, ha az Artist Just rácsapott volna a műsoromra.) Azt mondták, nincs rá igény... azok a fiatal kollégák, akiknek már a ba-be-ban-ben-ről fogalmuk sincs, szókincsük beszűkült a "nem mondod?"-stb- -re. (Egy interjúban, amiben azon polemizáltak, vajon Győzike, Mónika-só, VV valóban a nézői igény, Schiffer András orgonaművész azt mondta: érdekes, engem soha, senki meg nem kérdezett, milyen műsorokat szeretnék látni a tévében..)
Visszatérve tehát a szűk réteghez: nem is volt olyan műsorom több, ami miatt felismerve az ortopéd fejemet, 5 évvel később is meghívtak egy sörre. S az illető nem volt a generációm: 35 éves volt.Valaki írta, minden korszaknak megvolt a maga nehézsége. Természetesen. Ezért fogalmazta úgy, kicsit ironikusan, mi voltunk a történelem középső gyerekei; nekünk nem voltak nagy világháborúink... Mert annak a nemzedéknek a szenvedéseihez még az I. Világháború sem volt mérhető. De gondolj bele: két évtized sem telt el az iszonyatos sok emberéletet követelő világégés után, és mégis az atomháború közelségébe kerültünk, ami példátlan. Példátlan, mert háborúk azóta is vannak, de azért olyan mérvű atom attack fenyegetettségig nem jutottunk el. Az írásom többek között arról szól, hogy a "régiek" legalább tiltakoztak az erőszak ellen, a háborúk eszkalálódása ellen; most nem sok olyan szövegű dalt hallasz, mint a Child in time. Vagy ott volt a balkáni polgárháború. Abban az időben a Guns'N Rose-nak jelent csak meg a Civil War című száma, ami szövegét, dallamát, az interpretációt illetően olyan, mint Salvador Dali önmagát torkon ragadó torzója a Polgárháború előérzete c. képen... A tuc-tuc zenészek, a rapperek, a Fásy mulató nagybecsű dalárdáistái tojnak ezekre... A nagyérdemű meg olyan, amivel etetik.
Az újságíróknak feladatuk lenne a jó értelembe vett "népnevelés", ezzel szemben nézd meg, mit kapsz. És minden azzal van megindokolva: a nézői igények... a nézettség ... az olvasottság. Dühöngeni szoktam azon, ha valamelyik ker. csatorna műsorára is tűz valamilyen komolyabb filmet, húsz percenként 20 perces reklám és műsorismertető blokkokkal van szétszabdalva. Amikor éppen belemerülnél esetleg, vagy gondolkoznál a mondanivaló, + 6 decibellel hangosabban felharsan a reklámblokk. Aztán műsorelőzetes, esetleg még egy reklámblokk, majd megint egy kis műsorelőzetes. Ami külön felháborító, hogy sokszor az utolsó snitteket félbevágva felharsan a saját gyártású vége stáb, osztott képernyőn azzal, mi következik. A Hamlet vége pl. zseniálisan meg lett csonkítva, azt hiszem, a retek klubbon. Vagy aki ismeri, látta a Fight Club-ot: azért én szívesebben elgondolkozom a Where is my mind zenéjére futó vége stáb alatt azon, mit is láttam...[ Szerkesztve ]
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
FF23
senior tag
A Pink Floyd nem volt a rendszer ellensége. Sőt. Egy koncertet is szerveztek nekik, amit az utolsó pillanatban mégis letiltottak és helyette kiadattak egy Pink Floyd válogatást.
Olyan 83-84 környékén láthattam a Corvinban a The Wall-t.Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
válasz old rocker #23 üzenetére
"aztán jött a szájbejgyerek kérjél bocsánatot "
Az ilyesmi ne hiszem, hogy a rockzenék sírját ásná, egy teljesen más irányzat... Nekem befér az alternatív zene a zúzdák mellé, amennyiben legalább vicces, de az igazán jó alter zenék ennél azért sokkal többek.Lakodalmas, meg a mai mainstream igénytelenség témában egyetértünk.
"A tuc-tuc zenészek, a rapperek, a Fásy mulató nagybecsű dalárdáistái tojnak ezekre..."
Mert annyira degeneráltnak nézik az embert - vagy ők maguk azok - hogy nem veszik észre : az ő generációjuk problémája pont ez, a degenerálódás. Mondjuk ez nem feltétlen az emberektől függ, hanem leginkább az elkorcsosult kapitalizmustól.És egy olyan világban, ahol a lázadás divat lett - röhej, irányítottan, ezzel lehet letörni a legjobban - mit várunk... Megette a fene.
Mutogatni való hater díszpinty
-
tobal
tag
Egy olyan korban élünk, amikor mindennél jobban szükség lenne a "hippikre". Egyre lejjebb csúszik a világ, egyre méltatlanabb életet élünk, egyre központosítottabb az irányítás, és ez ellen bizony nekünk, fiataloknak kellene küzdenünk. A probléma az, hogy a hippikorszakból a hatalom sokat tanult... ma már nagyon jól tudja, hogyan akadályozza meg alapjaiban a lázadást. Ennek a módszernek az a lényege, hogy felismerték, hogy a fiatalok lázadása ellen nem tudnak mit tenni, ezért inkább magát a lázadást irányítják... olyan dolgok felé, amik számukra nem veszélyesek, de a "lázadási ingert" kielégíti. Eközben a valóban fontos dolgok fölött elsikkadnak az emberek, és a hatalom lassan teljesen igába hajtja a társadalmat
Ez a témakör nagyon-nagyon széles, és valóban a zene is a témakör egyik részét képezi. Örülök, hogy megjelent ez az írás, ami felhívja a figyelmet erre is, ugyanakkor azt azért meg kell jegyezni, hogy manapság is készülnek mély mondanivalójú, társadalmi problémákkal foglalkozó dalok (és most nem a tini-punk bandák gyenge eresztéseiről beszélek). Emellett egyre inkább feljövőben vannak a folk dalokat különböző műfajokkal keverő zenék (Bohemian Betyars, Folkfree, Swetter, DJ Milendee, csak hogy a magyarok közül említsek párat a különböző műfajokból). Ez összefüggésben van azzal, amit nem csak Magyarországon, hanem az egész világon látunk, miszerint egyre többen érdeklődnek és nyúlnak vissza az ősök tanításaihoz (itt most a több ezer évvel krisztus előtt élt ősökre gondolok), egyre több a hagyományőrző, egyre többen jönnek rá, hogy az őseink nem is voltak olyan hülyék. Ez a gondolat pedig már a hippiknél is megjelent. -
hülyegyerek
addikt
Már miért is lenne szükség a kinondott hippikre? A fûben szétdrogozva heverô tömeg számomra nem éppen a hatalom elleni harc megtestesítôje. Na jó, ez kicsit durva volt, mindenesetre az ellenkultúra nem szûnt meg, tessék csak megnézni, hogy mi történik minden egyes G8 találkozó alatt...vagy akármelyik hasonló rendezvényen. A lelkes létszám ugyan kisebb lett, de a mentalitás sokakban megvan.
[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
válasz hülyegyerek #29 üzenetére
A fűben beszívva hempergő arcok egy jó része rohadtul nem lázadó... ez is divat...
Valódi lázadókat nehéz találni, de azért tényleg vannakMutogatni való hater díszpinty
-
molnarpeter
nagyúr
Jó írás. Én (Péter, 14 ) speciel mindenevő vagyok, de legfőképp elektronikus zenéket hallgatok Daft Punktól kezdve, deadmau5on át a 30StM-ig, meg azon túl is jöhet minden, csak 'nagyon menő' hulladék nem, és a disznóvisítást sem szeretem (pl. We Butter the Bread with Butter). A Fal c. filmet még nem láttam A divatról annyit tudok mondani, hogy természetesen nem hanyagolom el (a koromban szerintem ez normális ), de azért nem fejvesztetten rohanok a dolgok után. Azt hiszem, régebben ez is valamennyire 'inteligensebb' volt (főleg zenében)... Butul a világ
Szerk: Sem cigi, sem alkohol
mp
[ Szerkesztve ]
-
tobal
tag
válasz hülyegyerek #29 üzenetére
Elhiszem, hogy benned ez a sztereotípia él a hippikről, de pont ezek nem a "kimondott" hippik (mellesleg a drogozásnak is megvolt a maga mélyebb értelme, ld. a goa kultúráról szóló cikkem). Ha nem tudnád, pont a cikkben említett fiatalokat bélyegezték hippiknek abban az időben. Bár sokan csak a buli meg a fű miatt csatlakoztak hozzájuk, ez az ideológiájukon semmit sem változtat.
-
old rocker
veterán
... és mellesleg a hippik jelszava "szeretkezz, ne háborúzz volt"; sokan közülük megtagadták a vietnami katonai szolgálatot. Szóval nem lehet így redukálni, hippi = fűben benarkózva fetrengő semmittevő...
Ajánlom elolvasásra- sajnos a szerző most nem ugrik be - az Üvöltés c. könyvet, gondolatok a beat korról. Vagy a woodstocki fesztivál történetét, nem utolsó sorban a Hair-t..."Ha eljössz San Franciscóba, tűzz egy virágot a hajadba ..." Scott-Mckenzye
[ Szerkesztve ]
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
hülyegyerek
addikt
válasz old rocker #33 üzenetére
Elég sok mindent olvastam arról a korszakról (pl. az Üvöltést is), viszont akkor sem gondolom azt hogy a hippik egyenlőek lettek volna a lázadással. Akkoriban épp ez volt a fiatalság körében a divat, tehát aki olyan vérmérsékletű volt, az kiment a tüntetésekre, stb. a hippiruhájában. A drogokról meg annyit, hogy szerintem beszívva nem lehet kordonokat bontani, max. "belső utazásra" tudsz indulni , aminek megint semmi köze a rendszerellenességhez, és elég önző dolognak tartom.
Szerintem a túlzott droghasználat is vetett véget annak a korszaknak.szerk: Az Üvöltést Allen Ginsberg írta, akinek a legtöbb művét Eörsi István fordította. Vele viszont volt szerencsém személyesen is találkozni.
[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
old rocker
veterán
Még mindig nem értünk egyet teljesen.
A hippi korszakról egy találóbb idézet - valakitől - :Szeretkezz, ne háborúzz! - volt az üvöltő nemzedék jelszava; s most, hogy ennek a generációnak potencia zavarai vannak, politikai klimaxossá tették az országot.
Zárójelben: Gandhi lázadó volt, vagy passzív ellenálló?
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
hülyegyerek
addikt
válasz old rocker #35 üzenetére
Lehet csak annyira be volt lôve, hogy nem lázadozott Viccet félretéve, a passzivitás is lehet ellenállás, ha tudatos.
Azt viszont a történelem legnagyobb szégyenének tartom, ahogy a hippik viselkedtek a vietnámi háborúból hazatérô katonákkal...[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
old rocker
veterán
válasz hülyegyerek #36 üzenetére
Érdekes... én a hazai történelemből kapásból fel tudnék sorolni néhány nagyobb szégyent ... pl. Szálasiékat
[ Szerkesztve ]
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
#27483136
törölt tag
Remek írás!
Aki nem élte meg azt a kort, annak elképzelni is nagy erőfeszítés lehet. Így utólag szinte hihetetlen.A hippikről sok sztereotípia él. 2 filmet kell megnézni a kor életérzéséről:
-Antonioni: Zabriskie Point (zene: az éppen alakuló Pink Floyd)
-Hair -
hülyegyerek
addikt
válasz old rocker #37 üzenetére
Ebben egyetértünk. Én az adott korszakról beszéltem.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
old rocker
veterán
válasz hülyegyerek #40 üzenetére
Nem a hippiket akarom védeni minden áron ... de azok legalább nem lőtték le a vietnámi veteránokat; ugyanakkor, pont a korszak egyik legnagyobb szégyene volt a berlini fal; illetve, hogy Nyugat-Berlin vezetése is kapott utasítást a fal védelmére; és mind a nyugat, mind a keletnémetek kiadták a tűzparancsot, amelyet végre is hajtottak...
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
bandiras2
senior tag
válasz old rocker #41 üzenetére
A jelen zenéje egyre igénytelenebb?
idézet innen
http://tttweb.hu/index.php?rovat=iras&id=14
Kissé jobban megvilágítja a dolgokatA zene is legyen egyre ócskább.Dr. Day szerint a zenének is nívótlanabbá kell válnia. 1969 után a rock zene egyre primitívebbé és durvábbá alakult át fokozatosan. Dr. Daynek az a kifejezése, hogy rosszabbá kell válnia a zenének, egyben annak a beismerését is jelentette, hogy ezek a gépesített ritmusok és primitív, dallam nélküli zenék, nívótlan és nyíltan a szexualitást taglaló szövegeikkel, máris rossznak voltak minõsíthetõk. Az a fajta érzelmes, szórakoztató zene, amely az elektromos konfekció-zajcsinálást megelõzte még a zene számos minõségi tulajdonságával rendelkezett. A háttérhatalom stratégái szerint ezt a nívósabb, szórakoztató zenét bizonyos rádiók tovább sugározhatják, és
lemezeken is elérhetõvé teszik õket az idõsebb nemzedékek számára. A rádióadók többségének azonban ezt az elektromos zörej-zenét kell sugározniuk, és erre kell rászoktatni a fiatalabb generációkat. Mivel a populáris zene egyre rosszabbá és primitívebbé fejlesztendõ, ezért az idõsek és a fiatalok nem fogják egymás zenéjét hallgatni. Az idõsek elutasítják, mint zenei szemetet, a fiatalok azonban magukévá teszik, mert vele azonosulnak, mint nemzedékük sajátosságával, amely elõsegíti, hogy külön identitást alakítsanak ki a maguk számára az idõsekkel szemben. Dr. Day azt is elmondta, hogy ebben a primitív gépi zenében jól el lehet rejteni olyan tudat-befolyásoló rövid kis részeket, amelyekrõl a fiatalok nem is szereznek tudomást, de ugyanakkor mégis alapvetõen átalakítja magatartásukat. Személyes tapasztalatom is alátámasztja, hogy hová vezetett ez az alaposan átgondolt kulturális rombolás. Az egyik nagy floridai bevásárlóközpont elõtt az 1990-es évek végén állandóan labdáztak a gyerekek, és ezzel
akadályozták a parkolóba érkezõ autósok mozgását. A gyermekeket semmilyen módon nem lehetett eltávolítani. Végül a bevásárlóközpont, a MALL, vezetõje azt javasolta, hogy a szokásos elektromos hanghatások helyett sugározzanak Mozart zenét. Ez az ötlet sikeresnek bizonyult, mert a gyerekeket távozásra kényszeritette. A szórakoztatás tehát a fiatalok befolyásolásának leghatékonyabb eszköze. Az idõsebb nemzedékeket már
nem lehetett megváltoztatni, de a fiatalokat még döntõen befolyásolni lehetett életüknek abban a korai szakaszában, amikor személyiségük, szokásaik és ízlési preferenciájuk kialakul. Ez a fiatalabb generáció ma, a XXI. század elején, már érett felnõtt korba került. Most már az õ ízlésük a meghatározó és ez kedvez a háttérhatalom céljainak.------------------------------------------------------------------------------------
Egy másik könyvből:
http://m.blog.hu/ne/neoltsal/file/Julius_Andan-Vilag_a_szinfalak_mogott.pdf
A hetvenes évek elején feltűnt egy új zenei irányzat az Egyesült Államokban, még
pontosabban a New York-i Bronxban. Az évtized végén kezdett népszerűvé válni,
1979-ben megjelent az első lemez, és az új irányzat kijutott a napvilágba. Ez volt a rap.
Egy 1982-ben kiadott Message cím dal keltette fel a kaszt érdeklődését a m faj
iránt, amely súlyos politikai üzeneteket hordozott az elnyomásról.
Az első komolyabb megbízásom a legfelsőbb kaszt szolgálatában a rap tönkretétele
volt.
A rap esetében a bevett ügymenetet követtem.
Minden generációnak kell adni néhány szimbólumot, amit a szabadsággal azonosíthat,
és amivel szabadnak érezheti magát. Szabadságot ugyan egyik generáció sem kapott
soha, amióta a világ a világ, de szimbólumokat, azokat igen.
Így váltak olyan nevetséges semmiségek a szabadság szimbólumaivá, mint például a
hosszú haj, a miniszoknya, a szakadt farmernadrág, vagy az autópályán való
száguldozás. Ezt kapták az emberek semmi mást.
Minden generációnak kell valami semmiség, ami ellen lázadhat. Ez az elv. Minden
generáció a rendszer ellen lázad, bár nem tudjuk, hogy mi az a rendszer. Lázadásuk
mindig valamilyen engedetlenségi mozgalom volt, akárminek is nevezték, és sosem volt
tényleges lázadás.
Azt mondták a politikusok, vagy hájfejek (vagy bárhogy nevezték is a rendszer
megtestesülését az adott időszakban), hogy tilos fiatalkorúaknak alkoholt inni. Mi lett
ebből? Emberek milliói hitték azt, hogy azzal lázadnak a rendszer ellen, ha alkoholt
isznak még tizennyolc éves koruk előtt.
Aztán jött a drog, jött a szexuális szabadosság, jött a bűnözés maga. És megint csak
milliók hitték és hiszik, hogy azzal lázadnak a rendszer ellen, ha drogot fogyasztanak,
ha prostituáltként élnek, ha kisebb-nagyobb bűncselekményeket követnek el.
És furcsa módon nem tűnt fel, hogy amit tesznek, az vagy teljesen értelmetlen (mint
például a hosszú haj, ami a legkisebb mértékben sem érdekli a kasztot), vagy önpusztító
(mint például az alkohol vagy a drog), vagy a teljes társadalmi ellehetetlenülés felé
taszítja az embert (mint például a hippi mozgalom, vagy a bűnözés divatja).
Egyszerűen besétáltak a legfelsőbb kaszt csapdájába és közben bőszen azt
hitték,
hogy most jól fellázadtak ellene.
Én magam is a fentebb vázolt klisét követtem, amikor a rap-ból (ami voltaképpen az
utolsó szabad zenei művészet volt) a szokásos
rendszer elleni ostoba lázadást
csináltam. Ehhez először is kitaláltam a központi hazugságot: a gondolat-bálványt. Az
ihletet egy régi római mondás adta, amely úgy hangzott: Carpe Diem Élj a mában .
Ezt a mondást átfogalmaztam és Élj a mában helyett Élj a mának lett az új jelentés.
A kettő között csupán egy rag a különbség,
de az eredeti jelentés a vizájára fordult.
Az Élj a mában
azt jelenti, hogy Cselekedj, ne halogass! , az Élj a mának viszont
ezt: Vesd el a jövőt!
Ebben az új formában már nagyon is használható volt arra, hogy elnyomja,
megnyomorítsa az embereket. Hiszen ha csak ma van, csak a pillanat létezik, akkor
minden a pillanatnyi élményről szól, következésképpen bármit meg lehet tenni,
nyugodtan lehet valaki bűnöz , alkoholista, drogfüggő, vagy akármi, a lényeg, hogy ne
legyen semmi értelme.
Az ideológia, amely a központi hazugságot körbevette, olyan hazugságokat
tartalmazott, mint hogy Csak a pénz számít, mert mindent a pénz irányít , A bűnözők
az igazi lázadók , A világot nem lehet megváltoztatni ,A rendszer a bőrszín alapján
ítél meg mindent (a kaszt régi jó szokása, az ellentétek szítása mindenhol jelen van)
stb.
Ezután már csupán sztárt kellett csinálni néhány züllött bűnözőből (amihez pénz és
média kell), és minden ment a maga útján.
Ma a rap a bűnöző életforma és a bűnöző értékrend első számú reklámhordozója a
kultúrában.
Még mindig el fordulnak kemény szövegek , politikai, vallási, ideológiai üzenetek, de
ezek már csupán megszokott m faji elemek, egy kis toporzékolás, amit senki sem vesz
komolyan.
A kaszt így bánik el azokkal, akik lázadnak ellene: egy kis pénzért, egy kis hírnévért,
egy kis szexért megveszi a lelküket, és ezek a lázadók innentől kezdve el lépnek
propagandistákká, bár ezt nem veszik észre.
Az, amit ma művészetnek neveznek, nem művészet. Az amit ma művészetnek
hisznek, csupán a legfelsőbb kaszt szócsöve, a propaganda-gépezet egyik része.
Az igazi művész nem egy csodabogár, egy furcsa különc figura, akit senki sem ért
igazán.
Az igazi művész nem egy bolond, nem egy züllött alak, aki csak a pillanatnak él.
Az igazi művész nem arra való, hogy szexre irányítsák általa az emberek figyelmét.
Az igazi művész nem egy eszköz arra, hogy általa ocsmány hazugságokat sulykoljanak
az emberekbe.A társadalom amely az egyenlőséget a személyes szabadság elé helyezi, egyiket se fogja elérni. A társadalom amely a személyes szabadságot az egyenlőség elé helyezi, mindegyikből bőségesen részesedik. Milton Freedmann
-
válasz bandiras2 #42 üzenetére
"Az igazi művész nem egy csodabogár, egy furcsa különc figura, akit senki sem ért
igazán.
Az igazi művész nem egy bolond, nem egy züllött alak, aki csak a pillanatnak él."Azért én megnéznék 1-2 ma megbecsült festőt, költőt, hogy hogyan éltek. Ha nem is mind volt züllött, de mind nehéz eset volt, és keveset értett meg a saját kora.
Viszont a manipulációval egyetértek; azzal a kitétellel, hogy az "alulról jött" zenészek esetében, főleg a korai időszakukban nem igazán lehet ezt elképzelni.
Másrészt, ki hiszi, hogy a nagypolitika, és a nagyobb formátumú bűnözés nem fonódik össze?
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
old rocker
veterán
válasz bandiras2 #42 üzenetére
Azzal, hogy a jelen zenéje egyre igénytelenebb, azzal egyetértek. Azzal, hogy a rock 69 után egyre primitívebb és ócskább lett, azzal már nem. Legalábbis nem ilyen ex chatedra kijelentés formájában.
A Deep Purple-nek 1970-ben jelent meg pl.a Concertoo For Group and Orchestra. Addig is, de utána is jóformán példátlan volt az ilyen vállalkozás: hard rock zenekar és szimfonikus nagyzenekar. Legalábbis nem úgy, hogy nem a saját számaikat kísértették nagyzenekarral - lásd Metallica - hanem az egész művet az utolsó kottafejig megírták a teljes zenekarra.
Kivétel a komoly klasszikus zenei tudással rendelkező gitárvirtuóz, Y. J. Malmsteen, aki a Prágai Filharmonikusokkal együtt készített lemezt, amelyben nem csak a saját, korábbi heavy metal zenéjéhez rittyentett nagyzenekari kíséretet, hanem új, klasszikus hangzású darabokat írt. Csak - Beethowenékkel ellentétben - a szerző nem zongorán, hanem elekromos, vagy elektroakusztikus gitáron játszott.
De példának vehetném az újgenerációs sztárzenekarok közül pl. a Dire Straits-et. Mark Knopfler különleges, addig nem alkalmazott barokkos hangzású gitárjátékkal írta be nevét a 20. század rockzenéjébe. A Brohers in Arms nagylemez gyakorlatilag az együttes lemezeinek csúcspontját jelentette mind szimfonikus nagyzenekarokat idéző hangzásvilágával, mind a szövegek színvonalaival.
"Most a nap a pokolban van,
s a hold magasan jár.
Engedd, hogy elbúcsúzzak,
minden embert elér a halál.
De meg van írva a csillagok fényében
s a tenyered minden vonalában,
hogy bolond dolog háborúzni
a bajtársakkal."
Kíváncsi vagyok, az általad idézett két szerző erre a számra hogyan húzná rá az egyre igénytelenebbé váló rockzenét, illetve a hatalmi elit manipulatív törekvései c. kaptafát.
De példálódzhatnék Stinggel is, a szólókarrierjében "elkövetett" számok dallamával és szövegével, Shape of my heart, How fragile we are stb.
Az ilyen szövegekre mit mondana Dr. Day (már a neve is egy felvett pózt sejtet, nyilván nem a Dr. Nap családnévvel született bele a világba) erre, amit sajna fejből nagyon pontatlanul tudok idézni, a könyvet meg nincs most időm előkotorni:
Kalapom szegélye rejti dúvad szemem
mert bűnös az arcom,
de papé két kezem.
Nem láthatsz, nem hallod lépteimet,
csak ha hold ül a Bourbon Street felett.
manipulatív... ehhh
Annak idején Vikidálék, a Dinamit együttessel pl. nagy valószínűséggel államilag finanszírozott együttes volt, a szövegeikkel egyértelműen az akkori regnumot szolgálták ki.Az igénytelenség a diszkók hangzásvilágára jellemző; meg nagyon élvezem, amikor az úttesten gördülő személygépkocsiból kasznitrepesztően szól a dallamtalan osztinátó: dur-durr-durr-durr (tuc-tuc).
Azt nem vitatom, hogy ezeknek a zenei inzultusoknak a maguk dallamtalan, primitív ritmus lüktetésével van tudatmódosító hatásuk.A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
bandiras2
senior tag
válasz old rocker #44 üzenetére
Szerencsére még mindig át tud törni az igényes zene. Az új rendszer bevezetése időt igényel. Főleg az elején amikor még rengeteg igényes zene volt, ahogy arról beszéltél. És az üzlet gyakran felülírja az elképzeléseket. Ha a tömegek pénzkötegeket lobogtatva akarnak igényes zenét vásárolni, nem fogják elhajtani őket, max savanyú pofát vágnak. De ettől még próbálkoznak, csak kapcsold be a bármelyik zenecsatornát. A folyamat hosszú, de ha körbenézel, akkor láthatod hogy eléggé előrehaladott állapotban van.Miley, Gaga, biber, OgliG sorolhatnám.
Az idézeteket meg gondolatébresztőnek szántam. Érdemesmindkettőt elolvasni teljes terjedelmében, egyik sem hosszú. Nem minden van pont úgy ahogy leírják, de nagyon arrafelé tendál.
[ Szerkesztve ]
A társadalom amely az egyenlőséget a személyes szabadság elé helyezi, egyiket se fogja elérni. A társadalom amely a személyes szabadságot az egyenlőség elé helyezi, mindegyikből bőségesen részesedik. Milton Freedmann
-
#27483136
törölt tag
Ritkán születnek igazi nagy zenei tehetségek.
Ezek a nagyok, a tehetségük révén létrehoztak egy iparágat, - ami bár korábban is létezett - de rajtuk keresztül megszázszorozta a bevételét. Ezek lettek a nagy kiadó cégek. Innentől szabadult el a pokol. Minden irányítást átvett a pénz, a befektetők érdeke.
Így, ha nincs kéznél tehetség, csináljunk egyet. Különben is olyan fárasztó és időtrabló egyet is találni. A tehetségekkel egyébként is csak a baj van, azok bolondok, esetleg tudatmúdosultak, nehezen kezelhetők. A legnagyobb művészeknek mindig van valami beütése. Normális ember "normálisan" látja a világot, abban semmi érdekes nincs.A recept: jó körítés, naponta 10-szer sugározzák le a rádiók, esetleg kis botrány. A zene nem olyan fontos. Az emberek mindent bevesznek, ha elég sokszor ismételgetik. Elvégre a befektetők osztalékra várnak.
Szerintem így működik most ez az iparág. Celebgyárak vannak.Andersonék (Jethro Tull) pedig szép csendben elmennek kis pub-okba zenélgetni. Szerényen. Mert ők megtehetik, ők saját magukat adják és nem stylistok mondják meg mit tehetnek.
Szerk.: Navazz, most jöttem rá, semmivel sem különb, mint a kommunista éra. Esetleg csak annyiban, hogy, ha nem tetszik, nem visznek el.
[ Szerkesztve ]
-
bandiras2
senior tag
válasz #27483136 #46 üzenetére
[http://www.youtube.com/watch?v=YgJe7H_8JKA]
A popszakmában sok minden fontosabb mint a zene...[ Szerkesztve ]
A társadalom amely az egyenlőséget a személyes szabadság elé helyezi, egyiket se fogja elérni. A társadalom amely a személyes szabadságot az egyenlőség elé helyezi, mindegyikből bőségesen részesedik. Milton Freedmann
-
old rocker
veterán
válasz bandiras2 #45 üzenetére
Elolvastam, lettek is gondolataim, bár nem mindent írtam le
Amit felsoroltál... mit mondjak, inkább nem kapcsolom be. Tudod, mit szoktam csinálni, ha nem saját készletemből akarok zenét hallgatni? Van egy lastfm nevű alkalmazás, ez PC-re telepíthető és van egy mobbler nevű mobilra telepíthető része. (Azért írom le, ha valaki nem ismeri...) Telepíted, választasz egy felhasználó nevet és egy rádiónevet. (Mondjuk Deep Purple rádió) Vagy előadónevet, vagy stílust írsz be és indítod. A szolgáltatás elvileg attól az előadótól és annak a stílusához hasonló zenéket fog lejátszani. Ha valami tetszik, megjelölheted, ha utálod, szintén. A kedvenceid lesz a te könyvtárad, a moblerrel azokat játszhatod le (ha nem indítasz új "adót". Lehetnek barátaid, akik komálják a zenéidet és hallgathatjátok egymás zenéit. Zenehallgatás közben megnézheted az éppen kornyáló előadó zenei életrajzát; a hallgatott zenéket meg is veheted, jó minőségű mp3 formátum pl. 1 szám 0.90 Euró.[ Szerkesztve ]
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
#27483136
törölt tag
A lényeg, hogy nemsokára Ő jön:
[ Szerkesztve ]
-
#27483136
törölt tag
válasz old rocker #53 üzenetére
Hát azt nemtom...azon csak az 1992-esen voltam...pedig volt párszor
Ismered esetleg/tudsz róla? Gombos Gyuszi. Az East keverőpultját kezelte.[ Szerkesztve ]
-
#27483136
törölt tag
válasz hülyegyerek #56 üzenetére
Láttam még jegyet....bár már jó drágán. Ezt még decemberben vettem. Ez a Fal 30 éves jubileumi turnéja. A chicagói koncertje megjelent dvd-n. Eszméletlen. Persze a FB-n is fenn van a turné. Nemrég feltették oda a Comfortably Numb lodoni felvételét, ahol Gilmour játszott.
Ide tettem fel részleteket a dvd-ből. -
old rocker
veterán
Valakitől hallottam, hogy lesz Scorpions koncert is...?
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
k.
őstag
válasz old rocker #44 üzenetére
"Azzal, hogy a jelen zenéje egyre igénytelenebb, azzal egyetértek"
Ez nagyon relativ. Én elektronikus zenét hallgatok-nem sorolnám a tucc-tucchoz igazából-, melynek jeles képviselői például Tiesto, Armin Van Buuren, Deadmau5, és még sorolhatnám. 18 éves vagyok, nekem ők lesznek azok, akikre 20 év mulva vissza fogok emlékezni, és mondani, hogy igen, nekem ez volt a fiatal korom. Neked más volt, az akkori "igénytelen" zenét hallgattad. Ezek az általam fentebb említett egyének is írtó sokat letettek a zenei "asztalra"(Tiesto például a 2004es olimpia megnyitóján is zenélt), csak neked sokszor ez nem mond semmit, hiszen nem hallgatod. Ugyanúgy, ahogy én nem hallgatok Pink Floyd-ot, vagy U2-t, mivel más az izlésem. Nem nevezném igénytelennek magam, hiszen ezek a zenék is adnak az embernek egy csomó mindent(Például képes vagyok 1-1 számra írtó szabadnak, vagy akár nagyon megfontoltnak/összeszedettnek érezni magam) amire az ember vágyik. Az, hogy sokan a mai elektronikus és tsai zenét a bkv-n pár hülye álltal bömböltetett magyar "DJ"-k által kreált 2 tücc tücc végtelen remixben-el azonosítják, az már nem az én bajom.[ Szerkesztve ]
-
k.
őstag
Kiadta az ott játszott számokat cd-n, noss nekem megvan. Hát igazából,bizonyos számoknál, valahogy azt érzem, hogy "igen sikerül" (Hülye példa, de volt, hogy az szólt a fülemben, a busz után futva pedig erőt adott, mintha az olimpián lennék, hogy igen fuss fuss, eléred).
Van jópár szám, aminél azt érzem, hogy szabad vagyok, vagy éppen azt, hogy elértem a célom, szóval sokmindent.Ugyanúgy más albumoknál van, hogy azt érzem, hogy én most a homokos parton lépkedek, és a világ bajai eltűnnek, vagy épp kína ősi kúltúráját nézegetem.
A zenék sokszínűek, egy adott stílusun belül is megannyi mindent elő lehet adni velük. És ha az adott művész jó, és hittel csinálja, akkor a mások számára tucc tucc is lehet egy "virtuális utazás". -
-
old rocker
veterán
"Ugyanúgy más albumoknál van, hogy azt érzem, hogy én most a homokos parton lépkedek, és a világ bajai eltűnnek, vagy épp kína ősi kúltúráját nézegetem."
Tudnál nekem is szerezni abból a jó kis anyagból?
[ Szerkesztve ]
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
rgqjx
aktív tag
Cseppet irigykedve elfogadom válaszod, ha nálad egy zene ilyen hatást tud kifejteni. Bár ha jól értelmezem, akkor ezek a zenék nem társadalmi, vagy egyéb problémákra világítanak rá, hanem inkább ezektől próbálja "eltávolítani" a hallgatót.
@ELP: Valószínűleg igazad van és tényleg generációs probléma, pedig nem érzem magam annyira távol ettől a generációtól (és közben mégis). Nem olyan túl régen láttam meg a 3. X-et, mégis inkább a cikkben is megemlített zenéket hallgatom, mint a különböző Dj-k által kreált műveket.
@old rocker: Ha kaptál, akkor küldhetnél nekem is belőle.
-
old rocker
veterán
É n meg örülök neki, hogy az én (de)generációm zenéi egy 3 X-nek is közel áll.
Mellesleg ebben a zenében is el lehet merülni, csak másként. Gondolatokat ébreszt, még ha filozofikusabbakat is, nem pusztán egyszerű emóciókat, tájképpel.
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
hülyegyerek
addikt
válasz old rocker #66 üzenetére
Én csak 2 év múlva lépem át a 3.x-et. Az úgy ér? ??
Amúgy szerintem szimplán család meg felfogás kérdése a késôbbi zenei ízlés...Aki gyerekkorában lagzi lajost vagy éppen trendi popsztárokat hallgat, az nem fog tudni megismerkedni igazi zenékkel.Nem itatja át az egész érzés, és valószínûleg ô is ilyen selélyes borzalmakat fog hallgatni felnôttként.hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
old rocker
veterán
válasz hülyegyerek #67 üzenetére
Ér A saját lányom olyan populáris zenéket hallgat, hogy ... ajjaj... Igaz, szegénykém nem az apja hallását örökölte, mert a sztereót nem tudja a monótól megkülönböztetni. Na, most részletezzem, miket hallgat a fia, vagyis az unokám?
Szerencsére a legnagyobbik fiam apja nyomdokába lépett, sőt, az ő zenei világa sokkal szétágazóbb, mint az enyém. Én eléggé rászikkadtam a hard rock, progresszív rock, igényes heavy metal irányzatra; sajnos klasszikus komoly zenét egyre ritkábban hallgatok. Pedig 9 évig gordonkáztam:-)
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
hülyegyerek
addikt
válasz old rocker #68 üzenetére
Jó, mondjuk nekem anyám meg apám is az igényes zenék felé terelgetett gyerekkoromban (6. szülinap-Edda kazi, 7.-Pokolgép, 8.-Guns 'n Roses, úgy hogy közben mindennap szólt Pink Floyd, Dire Straits,Sting,Bob Dylan,stb...), de öcsém meg Eminemért rajong....szóval nem értem. Mindenesetre én hálás vagyok nekik, hogy megismertették velem ezeket a dolgokat, hiszen nélkülük sokkal kevesebb lennék.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
old rocker
veterán
válasz hülyegyerek #69 üzenetére
Érdekes, amit írsz. Mert a nagyobbik fiam volt fogékony az én zenei ízlésemre, a Dire Straits, Pink Floyd, Rainbow, Purple, Crosby, Stills, Nash and Young stb. A nővére és az öccse.... hát igen-igen "elfajzottak" zenei téren. A nagyobbik fiam is az anyjától örökölte a zenei hallását, akinek olyan botfüle van, hogy kutyát lehetne verni vele; ennek ellenére a fiam próbálkozott azért pl. gitározás tanulással, rá hatással volt az apja, aki (asszem) én vagyok.
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
jimhun
senior tag
A Falhoz szolnek hozza.
Remekmu.
En most voltam egy hete a dublini Roger Waters fele Fal koncerten. Eszmeletlen volt aki teheti menjen el a budapesti koncertjere. Megeri.udv
-
jimhun
senior tag
válasz hülyegyerek #56 üzenetére
Sajna mar az osszes jegy elfogyott, szerintem mar egy honapja a pesti Waters-re. Vateran meg talan van fellelheto peldany. En akartam menni Bermingham-be is (meg egyszer latni... mivel nincs messze tolem, de mar ott sincs jegy....
Aki egyebkent fenykepezot akar vinni szerintem nyugodtan, tolunk itt Dublinban nem vettek el, volt aki DSLR gepet vitt. Modjuk a 2002-es koncertjen megmotoztak Pesten, 2007-ben viszont mar nem szoltak a fenykepezoert.
Akit erdekel itt vannak a kepek amiket csinaltam:
Roger Waters[ Szerkesztve ]
-
#27483136
törölt tag
Levelezek egy amerikaival, aki a Tacoma Domban látta a koncertet decemberben. A tecsöveden fedezett fel, látta, hogy van jegyem. Azt írta: eddig életében vagy 600 koncerten volt, ez abszolút vert mindent. Egyet ne csináljak: kamerázzak. Csak figyeljek, mert akkora lesz.
Vágom a centit.
(Nagy a kisértés a fotózás miatt.) -
jimhun
senior tag
válasz #27483136 #73 üzenetére
Ja egyebkent igaza van, nem erdemes elcseszni azzal hogy folyamatosan kamerazol. Probaltam en is minel kevesebbet, mert tenyleg jobb figyelni es elvezni a musort, de hat nehez kibirni hogy ugymond egyedi fenykepem legyen rola. Szerintem vidd be es csak egy ket kepet csinalj.(ha nem viszed tuti megbanod, foleg hogy mielott elkezdodott 2 orat vartam addig jo volt fotozgatni a felkesz falat )
Egyebkent tenyleg mindent ver a koncert...na jo talan a 94-es becsi Pink Floyd-t nem.. -
zither
csendes tag
Ők azokról a zenékről írnak, amik nem egyszerűen csak zenék, hanem annál jóval többet takarnak. Kicsit társadalmi kritika, kicsit felhívás az adott időszak problémáira. Ezért el tud gondolkodtatni arról, hogy mi történik a világban, és mi a mi szerepünk ezen történésekben.
Noha Tiësto bizonyos szempontból jó zenéket készít, ebbe a kategóriába egyértelműen nem tartozik bele.
Az elektronikus zene is képes egyébként ilyen típusú zenére, azonban jóval kevesebb menyiségben. Ennek részben technikai okai vannak részben pedig társadalmi okai vannak. A technikai oldalról a rock alkalmasabb erre a szerepre, egyszerűen az énekek és a szövegek miatt. Egy zene önmagában - ha nem tartalmaz semmilyen szöveges betétet - rendkívül nehezen nyit ebbe az irányba (megfelelő képi anyaggal megtoldva már alkalmas lehet). Viszont az elektronikus zenék rengeteg irányzata mentes a szöveges betétektől. Másik oldalról az elektronikus zenébe menekült rengeteg tehetségtelen és mondanivalóval sem rendelkező "sztárocska", akik örülnek a sablonokból és előre gyártott mintákból összeberhelt "zenéjüknek". Ezek a "sztárocskák" könnyen legyárthatóak, kezelhetőek, ráadásul a szintetizátor gyártók gondos munkájának köszönhetően viszonylag könnyen megkedveltethető és eladható ez a fajta szemét, ami a kiadóknak és a média moguloknak megfelel.
Ettől függetlenül van mondanivalóval rendelkező és zeneileg igényes elektronikus zene is, bár sajnos a rock érával ellentétben ez a két kategória sokszor külön-külön és nem együtt jelenik meg. És következzen néhány mondani valóval rendelkező elektronikus példa: http://www.youtube.com/watch?v=7gvPDCueUyo , http://www.youtube.com/watch?v=TJSQILBGoqk , http://www.youtube.com/watch?v=bPuMnQQ-3Uo .Zavard össze a világot: mosolyogj Hétfőn
-
#27483136
törölt tag
Régen tök így láttam én is, így is érveltem, de ma már azt mondom: nem igaz.
Hogy máshonnan vegyem a példát: Vajon mennyivel több mondanivalója van Rippl-Rónai Majális-ának, mint egy erdei tisztás közepén lévő kis kerek tavon úszkáló hattyút ábrázoló képnek?
És az első mégis művészet, a másik meg nem.
Visszatérve a zenére: ha csak a mondanivaló, vagy akármilyen kritika, illetve a gondolkodásra kényszerítés határozná meg az igényes zenét, kiesne a Floyd zenék 85%-a, az ELP 99%-a, stb. Vangelis Albedo 0.39-ének vajon mi mondanivalója van? (Vagy klasszikusban a Négy Évszak, Boleró).
Múltkor a régi Floyd szövegeket nézegettem: Arnold Layne, ami bármelyik mai laza hipp-hopp zenébe elmenne szövegnek. De van "paff a bűvös sárkány" szövegük is.
Másrészt akár egy tisztán instrumentális zene is kiválthat érzést, lelki állapotot. Ha az jó zene. Szöveg nélkül tudod, miről szól.Valahol ott lehet az igazság, hogy a zene nem a tudatra, hanem a lélekre/szellemre/érzelmekre hat. Ezért aztán marha nehéz meghatározni, mi a jó zene, mi a rossz. Nincs rá képlet. A jó zenét jó hallgatni, innentől már csak fogékonyság kérdése, kinek mi tetszik. Stílustól függetlenül. (Én pl sosem szerettem az operát, de mostanában véletlenül (akaratom ellenére) hallgatom a legnagyobbakat, és azt mondom nagyon jó. De az operettről irtózom.)
Abban igazad van, mikor a sablonokról, előre gyártott mintákról írsz. Mint a hattyúcska. Nah, ezek biztosan nem tartoznak a felső kategóriába.
De úgy látom: a stílus nem számít.
Mintha az impresszionisták vitatkoznának a kubistákkal.Szerintem senkinek nem mondtam semmi újat a fentiekkel...
-
zither
csendes tag
válasz #27483136 #76 üzenetére
Ha művészi oldalról nézzük a dolgot, akkor egyet értek veled. A zene célja mint művészeti ág nem feltétlenül az, hogy társadalmi problémákkal foglalkozzon. Ezért gondolom, hogy ezek a művek kicsit többek a zenénél, vagy általában a sok művészeti alkotásnál. Annyival többek, hogy célul tűznek ki olyan feladatok elvégzését is, amit normális esetben a dokumentum filmeknek, vagy az újságírásnak kellene elvégeznie. Valamiért azonban ezt nem igazán teszik meg. Ahogy annak idején nem volt szokás nyugaton kikelni az hathatós közreműködésükkel létrejött szocializmus visszásságai ellen, vagy a felesleges és értelmetlen háborúik ellen, ugyan úgy most se szokás a globalizmus, a mamut vállalatok vagy éppen az információs társadalom visszásságairól, problémáiról írni. Később természetesen mindig megjelennek a történészek, szociológusok által végzett elemzések és felfigyel rájuk a média is (így születhetnek később akár nagyon jó filmek is a témában). Azonban az a tapasztalatom, hogy az adott korszakban sokszor csak néhány elhivatott és gondolkodó művész ismeri fel a problémát, és hajlandó mindezt közre is adni a művészetén (zene, festmény, szobor, stb...) keresztül. (Természetesen mások is felismerhetik a problémákat, csak valamiért nem tudják/akarják megosztani.) Ez az egész inkább a művészet egy missziója és nem magának a művészetnek a definíciója. Válaszodból úgy veszem, akaratlanul is sikerült kicsit úgy megfogalmaznom előző hozzászólásomat, mintha ezt a különbséget nem látnám.
Zavard össze a világot: mosolyogj Hétfőn
-
old rocker
veterán
válasz #27483136 #76 üzenetére
Én csak annyit fűznék hozzá, hogy a zene - még ha az emóciókon keresztül is - de a tudatra is hat.
Amúgy minden együttesnek van giccse; a Floydnak is. De vannak együttesek, akiknek csak az van...
Ha valaki emlékszik a Rainbow (Purple utód zenekar) történetére: 1977 után Ritchie Blackmore rájött, a mind szűkebb szektába tömörülő hard rock, heavy metal rajongók szemében lehet ő akár az isten is, de a kommerciális sikerek mást diktálnak. A stílusváltással kapcsolatos tervét előadta Ronnie James Diónak (nyugodj békében, kis ember), aki határozottan nemet mondott.
Blackmore pedig gondolkodás nélkül megvált sikereinek kovácsától. Az eredmény: a Rainbow 1978- al lezárta progresszív korszakát és átment a zenei sz@rfűrészelés irányába. Nevenincs zenészek váltogatták egymást az együttesben, Blackmore szobra pedig megingott a talpazatán.
Aztán szépen fel is oszlottak. A 84-ben kiadott válogatásaik a mítosz morzsáinak felcsipegetéséről szóltak.Nézd meg, mi lett a 20. század második felének egyik meghatározó gitáros egyéniségéből: cicanadrágos, Horváth Pistára emlékeztető, feleségét kísérgető gitáros trubadúr. Oké, az Under a violent moon fülbemászó dallam, biztos, hogy van arra is közönségigény, mégis, valahol szomorú ... mintha Beethowen beült volna kávéházakba Lehár operetteket zongorázni.
A Deep Purple/Rainbow történetével rövidesen jelentkezem.
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
#27483136
törölt tag
válasz old rocker #78 üzenetére
Hát igen. A Rainbow-t sosem szerettem...a "trubadúr" Blackmore-tól pedig csak akkor fut végig a hátamon a borzongás, amikor a Child in Time-ot játszák. A Blackmore Nights zenéjével való hatalmas ellentét miatt.
Floyd: Én nem tudok giccses zenét tőlük. Kíváncsi vagyok, Te melyikre gondolsz? Nem kötekedésként, pusztán csak kíváncsiság. Általában komplett albumot hallgatok tőlük és kifejezetten jól esik, ha van 1-2 szerzemény, ahol lehet kicsit lazítani.
Mondjuk én általában pont a slágerzenéiket kedvelem kevésbé: Time, Money. Sokkal jobban szeretem, mikor agyamentek, vagy elmélyültek: Saucerful of Secrets, Careful with that Axe Eugen, Echos, Us and Them...
Pont a Fal nem jön be nekem annyira, illetve a Waters utáni Floydtól csak néhány szám tetszik.Vagy Emersonnál a Jeremy Bender félék. Vagy a C'est La Vie félék. Amik bár kommerszek lehetnének, valahol mégis kijön Emersonból az állat.
De a Love Beach-ről jobb nem beszélni....Rick Wakeman: neki tényleg lehet giccses zenéje....sőt több borzasztó albuma...meg néhány szuper.
Mike Oldfield: Tubular Bells, Crisis szenzációs. A Tubular Bells klónjaitól meg ki van a tö....[ Szerkesztve ]
-
old rocker
veterán
válasz #27483136 #79 üzenetére
A Rainbow-nak a korai lemezei: Ritchie Blackmore"s rainbow;Rainbow rising, Long live to .... és a Purple Made in Japan-nal vetekedő On stage: remekművek.
Pink Floyd: érdekes, nekem A fal nagyon bejön, A csészealjnyi titok is, az Animals is, de Wall utáni Final Cut, vagy a Waters nélküli Pillanatnyi elmezavar, vagy a Division Bell egyes számai szintén. Én nem a zenéjükre értettem, hanem arra, hogy vannak giccsesebb szövegű számaik.
Én nagyon szövegcentrikus vagyok, The Wall szövegre is zseniális, A pillanatnyi elmezavar-ról pl. az Elfordulásban ...
"Amikor elfordulsz a sápadtaktól és a gyöngéktől
nem értheted meg szavaikat, amelyekkel arra kérnek:
Ne nyugodj bele, hogy az egész csak mások szenvedése
különben egy nap arra döbbensz rá,
azok közé tartozol, akik hátat fordítanak.Bűn, hogy valamiképpen (valahogy)
a fény árnnyá változik
és halotti leplét veti (teríti)
mindenre, amit ismerünk
Nem tudván, hogy a rangok hogyan nőttek
kőszív által tovább hajtva
arra ébredhetünk, hogy egyedül vagyunk
a büszkék álmábanAz éjszaka szárnyain
ahogy a nappal ébredezik
ahol a szótlanok (némák) egyesülnek
egy csendes összhangban (harmóniában)
számodra furcsának tűnő szavakat használva
és hipnotizál, ahogy meggyújtják a lángot
érezd a változás új szelét
az éjszaka szárnyainTöbbé ne forduljuk el
a gyengéktől és a kimerültektől (fáradtaktól)
Többé ne forduljunk el
a belső hidegtől (hidegségtől)
Csak egy világ (van), amin mindannyiunknak osztoznunk kell
Nem elég csak állni és bámulni
Csak álom az, hogy többé nem fordulunk el?De a Lost for words is zseniális:
Sötét gondolatok közt töltöttem időmet
A gyűlölet katlanjának fogja voltam
Elgyötörtnek és bénultnak éreztem magam
Azt gondoltam, minden más várhatAmíg ellenségeidre pocsékolod időd
És a rosszindulat tüze borít el
Csőlátásodon túl a valóság megfakul
Mint az árnyak az éjszakábanHa az óvatosság mártírjává leszel,
Az egyáltalán nem fog segíteni,
Mert a számok nem fognak biztonságot nyújtani, amikor a Nagy Ő kimegy az ajtónLátod, hogy napjaidat a sötétség üszkösíti?
Igaz, hogy ököllel vered a padlót?
Az elszigeteltség szavába ragadva,
Amíg a repkény benövi az ajtótÍgy kitárom ajtóm az ellenségeim előtt
És megkérdezem, hogy kezdhetnénk-e tiszta lappal
De azt mondják, b@szódjak meg (vagy: elküldenek a picsába) ( please go and please fuck myself)
Tudod, hogy nem nyerhetszEmerson? Rongyosra hallgattam 3 éven át: Welcome back my friend to the show that never end... még 30 éves koromban.
[ Szerkesztve ]
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
#27483136
törölt tag
válasz old rocker #80 üzenetére
Ez a kettő így egymás után az In the Flesh-en:
Get Your Filthy Hands Off My Desert
Brezhnev took Afghanistan.
Begin took Beirut.
Galtieri took the Union Jack.
And Maggie, over lunch one day,
Took a cruiser with all hands.
Apparently, to make him give it backThe Southampton Dock
They disembarked in 45
And no one spoke
And no one smiled
There were too many spaces in the line
And gathered at the cenotaph
They all agreed with hand on heart
To sheath the sacrificial knives
But now
She stands upon Southampton dock
With her handkerchief
And her summer frock
Clings To her wet body in the rain
In quiet desperation
Knuckles white upon the slippery reins
She bravely waves the boys goodbye again
Ooo, Maggie what have you done?And still the dark stain spreads between
Their shoulder blades
A mute reminder
Of the poppy fields and graves
When the fight was over
We spent what they had made
But
In the bottom of our hearts
We felt the final cut -
hülyegyerek
addikt
válasz #27483136 #81 üzenetére
Már csak a szám felidézésétől megborzongok....Maggie what have we done to England.
A Final Cut-ot és a Wallt mindig is egymás után hallgattam, és mindkettő remekmű. A Gunner's Dream ,a When the tigers broke free, meg a többi.....A ...Tigerset sokat hallgattam nagypapám halála után, mivel ő is volt a háborúban, és mindig eszembe jutott erről a számról.hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
old rocker
veterán
válasz hülyegyerek #82 üzenetére
Érdekes, hogy ez az Ansioról szóló rész, amikor áttörtek a Tigrisek csak a filmben található, viszont kimaradt belőle a Hey You...
A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek
-
#27483136
törölt tag
Azt felfedeztétek már, hogy Watersnek a Perfect Sense melyik világhírű (és nekem főkedvenc) filmhez kapcsolható?
A film egyik jelenetének szövege is szóról-szóra benne van. -
#27483136
törölt tag
válasz old rocker #85 üzenetére
2001 Űrodüsszeia -részlet
Perfect Sense-felirattalVégig a szám szövege/történése utal a filmre.
Kb.: ez lenne az emberrévállás értelme?[ Szerkesztve ]
-
Vidala
senior tag
Klassz írás. Én nem vagyok túlzottan szövegközpontú, ezért nagyon sok instrumentális zenét (is) hallgatok. Ezeket nyilván nehezebben lehet ilyen konkrét "eseményekhez" kötni. Mondjuk ebben az is közrejátszik, hogy jónéhány dalszöveg elég bugyuta, vagy legalábbis nehezen tehető bárhová is, de ettől még a dal/zene lehet nagyon jó.
Szerintem ma az is "lázadás", ha nem a populáris zenéket hallgatod, de ez mindig is így volt, legalábbis amióta figyelem a dolgot.
Ma is vannak zseniális zenészek, csak őket legfeljebb nem játszák a rádióban. Bár igaz, hogy ebben a műfajban nem igazán tudnék mondani, inkább csak a régieket. Például nálam King Crimson is egy etalon.
Viszont a saját példámból látom, hogy van olyan, hogy zenei művelődés. Korábban el sem tudtam képzelni, hogy jazz rajongó is leszek, vagy klasszikusokat is kezdek hallgatni. Bár utólag belegondolva pl. King Crimson őrületembe, lehet kódolva is van a dolog.
Még azt is gondolom, hogy egy tisztán instrumentális zene is tud olyan mély érzelmeket kiváltani, amit nem kevésbé komoly gondolatok követhetnek.Bocsánat, ha kicsit csapongó lett, de most olvastam egyhuzamban a cikket és a hozzászólásokat, amik így együtt igen komlexek lettek.
CoVboy Forever!
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen