- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz
fulton #223745 üzenetére
Kész vagyok. Áttértem a Smoov kenésre. Az egész rendszert letakarítottam elemnt rá 3 órám
villog minden is. Láncot többször is átmostam, áttöröltem, ez a Smoov sokkal jobban behatol mint a Soudal, továbbá higabb is, hát szokni kell még az adagolását hogy ne menjen szana szét. Centiroztam is a hátsón , kellett neki. Egyelőre egy gyors patentet vettem a lánchoz(amit nagyon szeretek a connex nél, meg tatyóba teszem a láncbontót, ez 110 gramm csak. Kis alap de célnak tökéletes.
-
Tajték
senior tag
Üdv! Help pls!
Erre a felnire
[kép]
Rá lehet rakni mindkét külsőt? Gondolom az 1,90-est igen de a 2,0-ást is?
Szetetnék váltani defektvédettre, picit városibbra, inkább tetszene a 2,0 ás de nem szeretnèk butasàgot csinàlni és olyat rendelni ami nem is jó a felnimre.
Azt ìrta a felnim hogy 1,9 , akkor az a max külső köpeny méret ami jó rá? -
Tajték
senior tag
Basszus ha jobban megnézem akkor a Schwalbe amit linkeltem ugyan az ami most rajta vsn a bringàmon???
Ez is defektvédett?
Megnéztem még a mintája is ugyan az a guminak.
Csak azért hittdm azt higy nem defektvédett mert 1 hete egy apró 3mm es tüske ami csak félig ment bele a hátsó kerékbe úgy kiszúrta mint a szart
-
válasz
arcitec #223753 üzenetére
Dehogynem, szerintem is a Smoove a legjobb, amit eddig próbáltam. Felhordáskor híg, de száradás után nagyon a helyén marad. Olyannyira, hogy bringamosáskor sem egyszerű leszedni, szóval egy felhőszakadás sem hozza zavarba (kipróbáltam).
Tajték: nekem is ilyen van. Defektvédett, de attól még nem lehetetlen átszúrni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
válasz
Tajték #223756 üzenetére
Joe's No-Flats Self Sealing Tube
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Tajték
senior tag
válasz
andrisbandi #223758 üzenetére
Köszi!
De ugyan ilyen belsőm van csak más márka és megis kicsinàlt egy 3mm es tüske. -
andrisbandi
őstag
válasz
Tajték #223759 üzenetére
Nálam tökéletesen működött anno ez a fajta.
- Működése; a tüskét akkor érdemes kihúzni, ha van a közelben pumpa. Mert eltömíti a lyukat, de közben kiszökhet valamennyi levegő.
Ez akkor probléma, ha eleve kis nyomás volt benne, pl terepen jobban tapad a laposabb külső.Vagy túl régi már benne a tej. 2 év után cserélni kell.
A kevés tej is gond. Ha már csak a fele van benne az nem elég. "Defektektől" is csökken, és idővel "zárt rendszerben" is beszárad.A Joe's No-Flats Eco -t bármilyen belsőbe is be lehet tölteni.
Akár egy régibe. Szelepmag ki, tej be.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Tajték
senior tag
válasz
andrisbandi #223760 üzenetére
Na akkor utánajárok
Köszönöm az infót !
-
fulton
addikt
válasz
Dark Archon #223757 üzenetére
Még nincs tapasztalatom de azt látszik h sokkal jobban " helyére" kerül mint a Soudal valszeg me higabb is. Nagyon jól beivódott a lánc részeibe. Hajtáskor is tetszik a hang. Na kiváncsi leszek a tartóságára es hangjára
-
ggg666
őstag
válasz
DonThomasino #214642 üzenetére
Én az enviolo heavy duty-val szemezgetek, ez ha jól tudom tudja. 250kg a teherbírása, nekem ideális lenne a gepida alboin 900-am akarom átépíteni erre.
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz
andrisbandi #223750 üzenetére
Kösszi szépen!
Szerinted jó állapotban jó választás lehet 200-ért? -
ReFleXx
addikt
ti az uj lancrol lemossatok a gyari nyálat leaztatva, vagy csak letorlitek vagy meg az sem csak megy ra a kedvenc olaj?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
arcitec
addikt
válasz
Dark Archon #223757 üzenetére
Jobb mint a Muc-Off C3 Ceramic Dry Lube? No nem nagyon írtatok itt róla. És hol lehet beszerezni, mert magyar oldalt nem találtam!
-
-
válasz
arcitec #223767 üzenetére
Jobb! Azt használtam előtte, de az kicsi vizet kap, és vége, tekerhetsz tovább nyikorgó lánccal. Meg a fene sem fog az időjárástól függően szórakozni ezzel, én majdnem minden nap használom a bringát.
A Smoove jó minden időjárási körülmény közt. Olyan egyébként, mint a folyékony viasz. 150-200 km-t simán kibír. S akkor sem kell újrakenni, ha sarat, esőt kap vagy finoman lemosod a bringát. Csak akkor, ha már hallod a láncon, hogy nem az igazi. De akkor sem lesz egyik pillanatról a másikra sosem kent teszkós bringa hangja egyből, mint a C3-mal. Én INNEN vásároltam, pont tegnap rendeltem kettőt.
velizare: mi még jó pár éve tettük ezt meg, amikor még semmi nem volt. Úgy, hogy Felcsútra mentünk, majd onnan Velence. Amúgy ezt gpx-ben miért nem tudom letölteni? Csak KML/KMZ van.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
arcitec
addikt
válasz
Dark Archon #223771 üzenetére
Igaz nem a linkelt, de jó kell legyen: [Buba jún.16-23.] ha lenyitod, ott a gpx .....
#223770velizare : Túrázóknak kihagyhatatlan lesz. Tetszenek azok a pihenőhelyek a szobrokkal látványos, csak az út minősége is jó legyen...[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz
stickermajom #223772 üzenetére
Barbieri. Elég sok cuccot vettem most tőlük. Például a világ legkönnyebb minipumpáját is ők csinálják titánium és karbon, 29 gramm az egész. Van karbon tubeless szelepük, saját tej, ultrakönnyű belsők, insertek. Olaszországban készül minden, úgyhogy felkeltette az érdeklődésem. Mondjuk a tartalyos pumpa az pont nem, szerintem egy logozott giyo lesz.
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Toobee #223774 üzenetére
Menő ez a minipumpa, bár én tubeless setupot nem szívesen pumpálnék fel ilyen szelepre rányomós tömlő nélküli pumpával, mert pumplálás közben a rángatástól a szépen felnivel összegyógyult szelep elmozdulhat, aztán kezd szivárogni mellette a levegő.
Más: tegnap is két tubeless gumit raktam fel havernak, annyira jól megy már a dolog, hogy nem tudom elcseszni, összerakom, működik és kész. Az elején lehet vele szívás, de ha megvan a rutin, nagyon egyszerű folyamat. Viszont sks twentyniner mtb pumpával sem tudom felrakni kicsavart szelepmaggal sem, akkor sem, ha a pumpa fejét lecsavarom és a csövet rányomom a szelepre. Úgy tűnik ez a keskeny felnik átka, aki pumpával akar tubelessesíteni, annak szélesebb felni kell... vagy kompresszor (booster).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz
jjeahh #223775 üzenetére
Nem kell oda széles felni. Ha csak alkalmanként kell akkor egy CO2 úgy helyre küldi mint az állat, nem egy nagy összeg a szívás elkerülésére. Utána le lehet engedni és pumpálni levegővel. Ha meg rohadt sokat tubelessesítesz akkor meg megéri beruházni egy JoeBlow-ra. Ugyanazt tudja amit te akarsz (mondjuk jó drágán) de nem kell félni, hogy felrobban a palack.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Gaben92 #223776 üzenetére
Vannak ennél jóval olcsóbbak is, amikkel semmi gond nincs, pl. Giyo. CO2 nekem nem vált be, anno vettem emlékeim szerint vagy 10-et, gondoltam kipróbálom milyenek és mivel nem akartam, hogy terepen kellemetlen meglepetés érjen velük, megpróbáltam felrakni a két tubeless gumit. A vége az lett, hogy egyik gumi nehezen, de összejött úgy, hogy utánna azért rá kellett pumpálni, a másik gumi nem sikerült, belsőt kellett tegyek bele és elguruljak a műhelyig, ahol van kompresszor
. Ha jól rémlik pár patron üres is volt, pedig direkt valamelyik megbízható nagy márkától vettem
. Az is kérdés számomra, hogy mennyire környezetbarát a dolog. Nálam az sem működik, hogy boosterrel felrakom a gumit, majd leengedem, tejet öntök bele és felpumpálom, mert a gumi pereme levegő nélkül mindíg beesik a felni közepén lévő árokba. Amúgy nem rakok fel gyakran tubeless gumit, csak évente 2x, meg néha segítek a haveroknak felrakni. Van már kompresszor, csak 8km-t tekerni kell a műhelyig, csak ezért van tervben valamilyen diy booster, kényelmesebb lenne itthon
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz
Gaben92 #223776 üzenetére
a schwalbe booster szerintem jó, első szett gumihoz nem kellett (tufo swampero+cr1600-as kerékszett), második szetthez viszont igen (tufo speedero). a háromezres lidl pumpával fel tudom annyira pumpálni a boostert, hogy felpattanjon a gumi a peremre, onnan lehet kézzel folytatni.
szerk:
40€-ért (volt már olcsóbb is) nem szarakodnék diy megoldással.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz
jjeahh #223775 üzenetére
Egy szivatós külsővel talákoztam eddig, a Rekon. Az sehogy nem akart a széles felnin a helyére menni. Mindíg vissza csúszott a felni közepébe a vályúba.
Így küzdöttem le;
- pumpáláskor a folyamatos beáramlásra törekedni, a hirtelen löketek helyett
- kerék felállítva, tenyér a külső futófelületén, finoman lenyomni, és a gumi peremeit a felni peremeihez közelíteni, kicsit belecsípve a külső oldalába.Pár perc alatt fölment a 27x2.4-es Rekon a 35-ös Raceface-re.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz
jjeahh #223777 üzenetére
Amiatt írtam, hogy ha rohadt sokat szerelsz akkor megéri a JoeBlow. Engem nem nagyon szokott érdekelni mi mennyibe kerül ha szükségem van rá, de még én se venném meg mert olyan ritkán használnám. Ha mondjuk 6 bringán kellene évente kétszer-háromszor gumit átszerelni (ide kell a szöges télre) akkor nem gondolkodnék rajta, de jelenleg nem tartom szükségesnek.
Sose néztem a booster árakat de most ránéztem a Schwalbe-ra amit Ringman írt, kicsivel megy 40€ felett, az szerintem teljesen rendben van.
"a gumi pereme levegő nélkül mindíg beesik a felni közepén lévő árokba"
Na igen, ilyenkor tényleg nem működik a leengedős megoldás.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
andrisbandi #223779 üzenetére
Én minden pumpás módszert kipróbáltam már ami létezik 3 féle 21mm felnin 6 különböző típusú gumival, nálam semmilyen trükk nem működik, így maradtam a kompresszornál. Boosterért nem adok pénzt, mert tényleg csak a kényelemért kéne, évente 2x kompresszorral is meg tudom oldani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz
jjeahh #223775 üzenetére
Nem is tudom mikor kellett utoljára montin a minipumpa. A mostani is gyakorlatilag új még, szerintem nullaszor használtam. Szóval csak a biztonság miatt kell, emiatt örülök, ha csak 29 gramm az egész. Nem izgat a feje. Egyébként igazad van, ha sűrűn használnám, akkor valami rácsavarós, tömlős verziót vennék T karral.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz
Gaben92 #223776 üzenetére
Én ezeket a pumpákat vettem a héten. A CO patronos kézi üzemmódban is működik (ez is olasz gyártás). Most nem akarom elkiabálni, mert jól beszoptam már a méteres kékerest előrefizetős bringarendeléssel, de a pedál már úton van hozzá, az szinte biztos, hogy ide is ér
Xpedo M-Force 8 Ti
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Fall-N
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Fall-N #223784 üzenetére
A legolcsóbb kompresszor is drágább, mint egy booster, több helyet foglal, hangos, összetettebb szerkezet, ha meghibásodik, kidobhatom. Tubelesshez nem elég sima kompresszor, tartályos kell. Szerintem akinek nincs kompresszor vagy gyakran rak fel gumit, annak egy booster, vagy boosteres pumpa tökéletes, én ritkán cserélek gumit és akkor is van kompresszor amivel falrakjam, csak a kényelem kedvéért csinálok valamiből egy diy boostert, hogy ne kelljen a műhelyig (kompresszorig) 8km-t tekerjek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
crivit szerelő állványt szeretném normálisan beuzemelni sajnos nincs meg a leirasa
valakinek megvan pdfben?
Illetve a nyeregcsőnél is be szabad fogatni úgy hogy a kerékpár valamennyire előre lejt benne?
nekem picit mozog benne de nem merem jobban meghúzni, haver így horpasztotta be az alu felső csövét.
Es még arra lennék kíváncsi hogy a felső vízszintes cső mennyire lógjon ki hátul?"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Migiri85
kezdő
Sziasztok! Triban RC520 gyári kerekei helyett milyet ajánlanátok?
A gyári hátsón 2000km alatt 2x tört már a küllő. -
varsam
őstag
válasz
jjeahh #223775 üzenetére
Milyen felniszalagot használsz? Melyik vállt be eddig a legjobban?
Nekem most mindkét kerekemnél a szelepnél szarakszik, szivárog. Valami Pattex vízálló ragasztószalagot használtam, hasonló mint a Gorilla tape, de nem oké. Most vettem egy Gorillát, azt mindenki dícséri, ha nem lesz jó, akkor kell valami más... Ezt már kétszer fogom körbetekerni, illetve kap valami plusz gumitömítést még a szelep köré, szerintem gumibelsőből vágok egy kis kört neki.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
varsam #223792 üzenetére
Valami noname fekete kínai ragadt eddig a legjobban, a legtartósabb meg a kék ZTTO volt aliról. Stans is okés, de nagyon érzékeny a koszos felnire, előtte szénné kell sikálni alkohollal. Most épp egy sárga noname szalagot használok, amit a helyi boltban árulnak méterre, ez eddig a legrosszabb, mert könnyen szakad.
Ragassz két réteget rá, a szelepnél 10cm átfedéssel, amikor megvan, a szalag széleit is alaposan simogasd rá a felnire mondjuk egy gumileszedővel. Tűvel szúrj a szelepnek nagyon apró lyukat (sőt, én egy ideje magával a szeleptűvel fúrok lyukat, egyszerűen átnyomom izomból a szalagon), semmiképpen ne legyen nagy lyuk, vágás végképp ne. Mielőtt megbikáznád a szelepet, a szalagot a szelep gumija körül kend be tejjel és ezután szorítsd meg. Ha ezekre figyelsz és mindent jól csinálsz, 100% nem fog sehol szivárogni. Feltéve persze ha a szelep normális minőségű.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz
arcitec #223773 üzenetére
ez így fák nélkül pusztító lesz egy jó kis 38 fokos júliusi vasárnap. kezdetnek jó persze, de kéne még neki jó sok szeretet, hogy valóban f@sza legyen.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
ReFleXx
addikt
válasz
fulton #223766 üzenetére
tobb helyrol azt hallottam, hogy jobb ha nem mossuk le a gyari nyalat a lancrol, kivulrol le lehet takaritani rola meg az ajanlott is, hogy ne ragadjon ra ugy a kosz , de beaztatva zsirtalanitva egyáltalán ne.
KMC is ugyanezt irja a lancaihoz, engem most meggyőzött.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Gaben92
őstag
válasz
ReFleXx #223795 üzenetére
Első használatbavételről volt szó olyankor. A gyári mézszerű cucc ami a Shimano láncokon van jó cucc, de ha elfogy és wax alapúra akarsz váltani akkor le kell mosni. Wax alapú kenést tiszta láncra kell felvinni mindig.
A téma arról szólt mindig is, hogy rögtön mosni és waxolni, vagy megvárni míg a gyári elfogy és utána mosni/waxolni csak.
De ha jól rémlik vagy a Sram vagy a KMC használatija azt írja, hogy amivel a lánc jön az csak rozsdagátló és használat előtt a láncot meg kell mosni és kenni. De nem vagyok biztos benne, hogy melyik.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
arcitec
addikt
válasz
Dark Archon #223797 üzenetére
Egyébként át lehet konvertálni gpx-be. Ki kell nagyítani a térképet, betöltődik egy [új lapra] .
A felső piros sávon belül jobb oldalt 3 függőleges ponton a letöltés menü : Download KML.
Majd [ebbe] be kell tölteni mint : "Nyomvonal betöltése útvonalként." Majd ki kell exportálni
gpx formátumba és már be is töltöttem a Garmin connectbe.
Azért írtam így, hogy aki nem ismeri a részleteket annak is érthető legyen...#223794velizare: Valóban igazad van, egy folytonos árnyékos fa sor végig de frankó lenne, na de olyan még a Fertő tó körül sincs. Egyébként is azóta a min 40 fokos 2 napos túra óta nyáron mint az araboknál, korán kell indulni és déli 12-ig be kell érni a célba. Olyan 25 fok körül tervezem majd a Buba tesztet, lehet szeptember lesz belőle..
[ Szerkesztve ]