Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Hasaggymeg #188436 üzenetére

    Ezt nagyjából úgy lehet elképzelni, hogy hidegben a gumi eleve merevebb és maga a keverék se tapad annyira, ilyenkor még lágyabb gumira lenne szükség. Ennek van egy határa a kínálatban. Ha nem akarod felütni a felnit, akkor pedig bizonyos nyomás alá nem fogsz lemenni, kivéve havon, homokon.
    Amikor melegszik az idő megvan az a hőmérséklet ahol az adott keverék a legjobban működik, ott lesz a legjobb a tapadás és természetesen azon a hőmérsékleten is a lehető legalacsonyabb nyomást fogjuk alkalmazni a gumi optimális terülése érdekében.
    Ezekkel együtt amit általában is érzünk elég jelentős tapadásbeli különbség lesz a hidegben tapasztalt és optimális hőmérséklet esetén fennálló tapadás között.
    Túl melegben meg már nyúlik minden és simét visszafelé fordulhat.

    Szóval a használati optimális gumi nyomás szerintem nem lesz más a hőmérséklet függvényében, mert mindig a lehető legalacsonyabbat érdemes használni a legjobb tapadáshoz. Viszont nagy különbség lehet, hogy adott nyomás eléréséhez mikor mennyi levegő kell, hány fokos a levegő, illetve használat közben kell-e még számolni a gumi hőmérsékletének a növekedésével, ami imatt nő benne a nyomás és esetleg ereszteni kéne a gumiból. Ennek a hatása bringák esetében azért jóval kisebb, mint az autósportban, ahol a terhelt gumi akár kézzel érinthetetlen hőmérsékletre melegszik és jelentősen nő tőle a gumi nyomása (meg ugye a fék és felni felől is további hőterhelést kap a gumi). Ez nálunk bringán nem nagyon jelenik meg. Inkább annak van hatása, hogy épp rásüt a nap a gumira, vagy árnyékban vagyunk.

Új hozzászólás Aktív témák