-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
Alg
veterán
Sziasztok,
Első komolyabb bringát vennék, használtakat nézem Ausztriában 1000 EUR-ig kb.
Felhasználás: sport, de nem verseny - hétköznap esti 1-2 órás kisebb tekerések, hétvégi nagyobbak, egyelőre olyan 60-80km-ig max, jó minőségű aszfalt és kerékpárutakon.
Én: 185cm, 78kg, 86centi belső lábhossz.
Ehhez az online kalkulátor 59-es vázat javasol, viszont egy ismerős 56-osa se tűnik kicsinek, sőt.
Ezeket néztem eddig, tudom hogy ez nagyon összetett téma, de kb. a lentiekből melyiket ajánlanátok leginkább:
Cannondale CAAD8 105, gyakorlatilag új, 2-szer használt (modellévet nem tudom), 58-as, 950EUR
Cannondale Synapse 105 Disc, 2014-es, kis kopás a fékkaron, 56-os, 800EUR, pedál és nyereg nélkül
Trek Domane ALR5 2018, 105, 58-as, 1100EUR
Cube Peloton, 105, 56-os, 700EUR
Cube Attain GTC, 2019-es, Ultegra R8000, 56-os, 1200EUR
Canyon Ultimate Al, 2012-es, Ultegra Di2, 56-os, 900EUR (erre már ráírtam, de tegnap óta nem válaszol a hirdető)Nyilván kipróbálnám hogy a méret rendben van-e, csak egy kis sorvezető kellene egyelőre hogy melyiket lenne érdemes egyáltalán megnézni.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
ZolkoW
őstag
válasz dbala #163943 üzenetére
a 8000-est majdnem ennyiért megkapni bike-discountról is, én inkább onnan venném, mert ha emezt megvámolják, már drágább is. Persze lehet hogy már elfogyott, de nemrég néztem, akkor még volt. (mostanában a kínai posta sem valami gyors)
amúgy alapból szívesen veszek onnan, de lehetőleg vámhatár alatti cuccot, azokkal kevesebb a shíváslehetőség. Sram hajtókar volt a legkomolyabb,amit aliról rendeltem. Azt vámolták, de úgy is megérte.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
dbala
tag
válasz ZolkoW #163955 üzenetére
Igaz, vám+áfa, el is felejtettem. Rég rendeltem drágább dolgot kínából.
Bike-discounton 170€, ott már pár napja a kosaramban van csak még nem rendeltem meg.
(#163954) Alg : Inkább az 56-ost javaslom. 188cm, 92-es belső lábhosz mellett nekem L-es Giant TCX van. Aminek 555mm a nyeregvázcsöve, 575 mm a felsőcső és 395mm a reach. Ennél nagyobbnál nem a magassággal hanem a hosszal lenne gondom, persze lehetne akkor rövidebb stucni, de akkor meg az irányítás nem tetszene.
Montiból XL van, ez bőven lehetne magasabb vagy másabb a váz kialakítás, mert a nyeregcsövet ki kell húzni az égbe, de közben majdhogynem hosszúnak érzem a bicajt.[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
-
félisten
-
flash-
veterán
válasz itouchfan #163708 üzenetére
köszi az infót!
fókuszban most a súlyzós edzések vannak (heti 4x) és ha abban rendesen odateszem magam, utána már egy kerékpáros edzés(még egy alapozó) sem esik jól és nem is biztos hogy iylenkor jó(egy napon) ezért hát tekerek amikor van "szabadnap" most próbálom akkor a hetet úgy osztani hogy minden héten az egyik az egy hosszú alapozó edzés, a másik meg sweetspot így talán több értelme van?"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Alg
veterán
Köszi!
Ez Reichenau, Bécsből kicsit próblémás elmenni érte autó nélkül, pedig bejövős. Lehet megnézem vonattal hogy tudom megoldani, vagy rákérdezek be tudják-e hozni.
A CAAD 58-as, akkor maradna a Synapse ami 56-os és a kereten belül van még, Bécsben.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
ivana
Ármester
válasz nmate91 #163923 üzenetére
Ez egyáltalán nem ennyire egyszerű, ez csak szabad verseny esetén igaz. Jelen esetben félig meddig vendor lock-in esetéről beszélünk, ami hatásaiban kicsit hasonlít a monopóliumra. Ilyenkor kérdés a váltás nehézsége, ha a váltás viszonylag könnyen megoldható, akkor kínálati oldalon lesz túlárazás.
Mondjuk én könnyen beszélek, nálam max. sima km óra szokott lenni, a telefont csak a biztonság kedvéért viszem magammal (ha esetleg esek). A statisztikák nem érdekelnek, nem azért bringázok. Az egyetlen ami vicces szokott lenni a km számláló, öreg csepelem órájában 4000km volt amikor lelopta valami gyökér
-
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #163965 üzenetére
Nah, nyitva volt a hegyen a büfé?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Alg
veterán
Nah meg egy utolso versenyzot bedobok, aztan mar tenyleg vege a fotelbiciklizesnek es veszek valamit.
Sikitva meg talan beleferne a keretbe egy keveset futott Ridley Fenix, errol van valakinek velemenye?
[link][ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
NomAd_82
aktív tag
Nálam bukó az új kerékpár vásárlás.
Az üzletekből minden akciós 150-160 körüli cucc elfogyott. Kellys- Cube-Giant.
4 megrendelésemet törölték, mert nem rendelhető a bringa.
Csak a 2020-as belépő szint van 170-180 k-ért, így a használt piacot nézegetem.
Erre ránéznétek ?
Scott
150 k nem kis pénz egy 3-5 éves használt cuccért.
Csak őszintén. -
mirci18
addikt
Sziasztok
Szeretnék egy kerékpárt vásárolni.
Alapvetően használtban gondolkodom abból egy jobb minőségű márkás darabon ami talán jobban bírja a strapát.
Relatíve nagy súlyt kellene kibírnia 130-140 kg-ot.
Eddig ezt találtam:
[link]Szerintetek ezt megéri megvenni?
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
Tothgera30
Ármester
válasz mirci18 #163973 üzenetére
Ennyi pénzért csodát nem lehet várni, illetve látatlanban senki nem mondja meg hogy tuti vétel, vagy egy marék csavar. De mivel két külső gumi kerül ennyibe manapság, így ha a vázméret is megfelelő, érdemes belevágni.
Ha ilyen acél vázas trekkingek között keresgélsz, még lehet ezt meglesném.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz D1Rect #163959 üzenetére
Ezt ha felkened a láncra...
(#163967) 6030D+Somatom...zasszony,miután egész úton odáig (25km kis szembe szélben) idegeimen citerázva horgonyként szuperált (16-18km/h ) ott fent elővarázsolt hátizsákjából kis elemózsiát kiengesztelésképpen. Ez most kereken 11 perc alatt sikerült,de úgy érzem,hogy ez a vége(m),ennél jobbat,egy klasszikust idézve,csakis sporttársaim sokkal gyakoribb hátba-szúrásával tudnék produkálni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #163965 üzenetére
Vinete pityókás kenyérrel mi?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
J.C.G.
aktív tag
Tegnap rájöttem hogy nagyon lassú a 26-os mtb-om. Magam elé engedtem egy gyönyörű szép világoskék Bianchi országútit, gondoltam beállok mögé, nehogy már ne... 40km/h sebességig tartottuk (volt egy fazon valami 28-assal közöttünk) a tempót, de aztán én feladtam, mert elnyúlt tőlünk könnyedén. A bicajomba lett volna még tartalék, de a lábam nem szokott a tempóhoz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #163976 üzenetére
Ez most éppen nem pityókás vót,hanem valami "régi német rozskenyér".
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
Van Youtube-on egy sorozat, a "Fitter, Faster & stronger" N1no Shurterrel (MTB és profi sport kedvelőknek érdemes megnézni, rövid kis videók de tartalmasak).
Az utolsó részben technikai skillekről van szó, de behozza a gumi nyomást, mint alapvető eszkozét a helyes beállításnak, és elmondja a setupját, amin én nagyon meglepődtem.
29"x!!2.4!! Maxxis Ardent, 1,2 illetve 1,4 bar nyomáson... Én meg 2 körül vagy fölött megyek, abban a hitben hogy így jó...igaz, neki nem kell aggódnia, ha felüti a felnit, de akkor is érdekes.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz J.C.G. #163977 üzenetére
bicajomba lett volna még tartalék...akkor nem a 26" a lassú,hanem te.
(#163980) itouchfan...én 2,2 gumival 2,illetve 1,8-an érzem biztonságosnak felütés ellen.Mondjuk Nino még hetven kilo sincs,én meg 81-82.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
J.C.G.
aktív tag
válasz bringasisti #163979 üzenetére
Bianchival biztos nem kellett különösebben megerőltetnie magát a srácnak, nekünk viszont jó kis alapozás volt szerintem.
Most eltűnődtem, hogy mire lenne elég egy 29er mtb. -
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #163981 üzenetére
Így van ahogy írod, van hova fejlődni.
Habár nem tűnt lassúnak a tempó így se számomra. -
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #163980 üzenetére
Anno én is alacsony nyomáson mentem, de felüttem a belsőt, azóta tubelessem van, 65kg súllyal így sem merek már 1.5 + 1.7 bar alá menni. Profik amúgy tényleg gyakran 1.2-1.4 bar körül mennek 2.25-ös gumikkal is, de nekük annyira nem számít ha tönkremegy a felni és jobb a technikájuk is. Nino súlyához és 2.4-es gumikhoz a kalkulátor amúgy 1.7 bar-t ajánl, amiből átlaguserként lehet 1-2 tizedet még faragni, szal 1.5 baron ha amatőr lenne sem ütné fel szerintem. Amúgy egyre gyakrabban használnak xc gumikban is insert-et, ezt a múltkor linkeltem, az egyik képen mutatja a szivacsot: [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz itouchfan #163980 üzenetére
Én 1,3-1,5 nyomáson megyek most, de próbáltam már alacsonyabbat is. Ennél kisebb nyomásra azért egy insert már nem árthat. Az ilyen 2-2,2 már az undorítóan pattogós kategória, nem érted, hogy miért nincs tapadás, aztán rájössz, hogy aszfalt módban van a bringa. Ezt a cikket érdemes elolvasni. A csajszi pont olyan nehéz, mint én. Előre 0,96 bart rak, hátra 1,17. Ez már szinte biztos, hogy insertes kategória.
https://barbieripnk.hu/
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #163975 üzenetére
8:32 a legjobb időm, 8:23 a KOM.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz D1Rect #163950 üzenetére
Ja, erre akartam írni: Nekem van SPD és 1-es Eggbeater is, mindegyiket szeretem. Esélyes, hogy Eggbeatert veszek a másik montira is egyszer, mert tetszik a szögegszerű felépítése, és hogy kb. lehetetlen eltömni sárral-hóval. Ami most van, szépen, határozottan kattan be, nem úgy, mint a régi, pedig az is 1-es volt. A 2-estől fölfele (persze az drágább) lehet rájuk tenni műanyag gyűrűket a pontos cipő-hézag megszüntetésére, én vettem ilyen gyűrűszettet, aztán csalódottan tapasztaltam, hogy az enyémre még nem jó . (amúgy meg ez anélkül is, csak pici kotyogás nálam van a cipő és a pedál között)
Ja, és ~280g.A 40 km/h-hoz nekem asszem, kell egy kis lejtő, vagy hátszél, ha hosszabb távon akarom tartani
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #163980 üzenetére
Nino Shurter egyébként XC-hez képest elég "beteg" beállításokkal megy. 30 mm belső szélességű felni, 2.4-es Ardent, alacsony guminyomás stb.
Ilyen szinten ezek a dolgok nagyon kivannak számolva. Szerintem jó pár felnit tönkre vágtak mire rájöttek, hogy melyik pályán milyen guminyomásig érdemes lemenni.
Ha jól emlékszem akkor ő nem kapott defektet sem a 2018-as, sem a 2019-es idénybe.
De arra pl emlékszem h Jolanda Neffnek többször is volt defektje, akár egy versenyen belül is. Talán épp a világbajnokságon.Saját tapasztalat, hogy mióta felütöttem a felnimet sokkal jobban figyelek a nyomásra. E miatt azért kevésbé kényelmes terepen, főleg lefele. De én nem már nem merek a gyári ajánlás alá menni. Inkább megyek kicsit lasabban, pattógósabban, mint egy újabb kerékcsere.
Megjegyezném, hogy nem endurózom meg DH-zom, de azért érezni, hogy az alacsony nyomás alapvetően jobb terepen.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #163988 üzenetére
Mondjuk annyit hagytam magamban,hogy még haza tudjak tekerni,de 10 alá biztos nem mennék soha...legalábbis nem ebben az életben. Lefele inkább meg se mondd meg mennyi a KOM! Esetleg felfele a QOM,most hogy már ilyen genderegyenlőség van?
(#163989) ZolkoW...kell egy kis lejtő, vagy hátszél...vagy jó szélárnyék.
(#163986) Toobee...terepig mennyi az aszfalt? Vagy ott leengeded? Ha nem akkor simán elmegy így aszfalton,vagy szenvedős?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
J.C.G.
aktív tag
Nyílván nem hosszú távon csináltam hanem egy rövidebb szakaszon és volt szél is tegnap mint tudjuk, de sajnos oldalszél. Eléggé veszélyes mutatvány volt mire bekapcsoltam a rögzítést. Többször belibegett az első kerekem mikor egy kézzel fogtam a kormányt.
Egy 2,2-es race king gumi 3,5 barra felfújva van a bicajon.
ZolkoW hosszútávon nyílván nem bírnám. -
itouchfan
senior tag
válasz Toobee #163986 üzenetére
Azért függ a tereptől is, de egy haladósabb XC montis tekerésnél ahol mondjuk van 20-30% aszfalt is, ott én a 2-2,2 bart értelmes kompromisszumnak tartom (71 kg-omhoz). Persze ha vannak technikás mászások és DH-k, köves vagy murvás utak, akkor át kell gondolni.
Csokicsibesz: igen, de mondjuk szerintem tudják mit csinálnak 7 vb cím meg pár vk győzelem után, bejött nekik a dolog. Nem tudom, biztos máshogy mennek a nagymenők, kicsit más nyomon, kicsit más technikával, valószínűleg ott már ezeken a nüanszokon és az ezekhez tökéletesen igazított beállításokon is múlik.
Mondjuk MVDP is komoly, pont tegnap néztem meg a 2019-es XCO EB összefoglalóját, ahol ugye az első körben esett egy komolyat, ennek ellenére egy bő perc előnnyel nyert a végén.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #163992 üzenetére
Oda vissza olyan 20 km körül van az aszfalt, ha a szokásos körömön megyek. Odafelé még fel van fújva 2,5-3 bar körülre, aztán a terepen leengedem vagy a hegytetőn. Hazafelé meg úgyis megy az egykerekezgetés, manual stb, oda nem hiányzik a nagyobb nyomás.
https://barbieripnk.hu/
-
Alg
veterán
válasz vallas #163991 üzenetére
Köszi, de ez sajnos már nagyon messze van Bécstől, távban és időben is...
Egyelőre nem válaszolnak a hirdetők, lehet ráírok még a Synapse-ra, végső esetben meg ott a Cube Attain kerékpárboltból bizományos készletből, csak az már 1200EUR
Vagy van ez, ez legalább "olcsó".
Csak felbukkan valami amit hajlandóak is eladni előbb- utóbb
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #163995 üzenetére
Odafele spórolsz az energiával,nem virgonckodsz csak mikor már hazafele tartasz és lazulás van,mi?! Felfele aszfalton szoktatok menni,hogy csak a tetőn engeded 2 alá?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #163990 üzenetére
Illetve azt tegyük hozzá, hogy nem mindegy, hogy fully vagy merev, mert azért ha nem emeled a hátsó kereket, akkor a rugó nem mozogja ki, akkor hamar rottyan a 1,5 bar...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #163997 üzenetére
Kerüljük az aszfaltot, de nem tragédia, ha csak fent engedem le.
https://barbieripnk.hu/
-
gabro0
őstag
Pedig megérné, mert az a Cannondale jobb mindegyiknél, mint amiket linkeltél. Ha anno amikor én nézelődtem lett volna egy ilyen ajánlat, akkor biztos nem magam rakosgatom össze. Igaz nem karbon, de a CAAD vázakat mindenki szereti.
Egyébként én is azt mondom 56-ost keress, az 58 már nagy lenne. Néhányan még olyat is szoktak, hogy kisebb vázat vesznek és valami elvetemült hosszú stucnit raknak rá, de fordítva nem tudok róla.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest