-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
norbee2244
senior tag
válasz hoffman_ #33554 üzenetére
Nézd ez egy hosszú távú állóképességi edzés lesz tehát le nagyon nem tudsz húzni minket. Szívesen látunk!
Venember83: Köszönöm később megnézem.
Hát fiuk/lányok ha hiszitek ha nem: megfáztam és úgy fáj a torkom mint az állat pedig semmi nagyon hideget nem ettem meg fagyit se..agyam eldobom
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #34233 üzenetére
Közben egy kategóriával "lejjebb" is körbenéztem, mert nagyon úgy fest, hogy nagyon sok az a ~180 körüli pénz. Így is 3 gépet találtam, de már mind használt.
Itt nem igazán tudok sorrendet felállítani, mindegyik gépen van előny és hátrány is szépen. A Fuji szép újnak tűnik, integrált Deore karral. A Gepidára viszont nem kéne új ülés és teleszkóp sem, jó ideig. Talán a Gepida a bestbuy, szerintetek?
Kéne egy A és egy B terv is, anyagiaktól függően. Még emellé kell pár apróság, ami nélkül az ember nem indul se versenyre, se hegyre, és hát az is pénz(és SPD-ről még bőven nem is beszélek...)
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #34241 üzenetére
Esetleg röpke 80 ezerrel olcsóbban az eddigi legolcsóbbnál is, vészterv. Nagyon szép gép, bár V-fékek és öreg. De a képek alapján gyönyörű állapot. Kiindulási alapnak talán jó lenne, bár konkrét előrelépéshez elég sokat kéne rákölteni, kvázi minden csere. De csak 75 ezer.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #34245 üzenetére
A hajtómű a leírás alapján integrált Deore, a kép alapján ugyancsak integrált, de Truvativ Firex. Persze akármelyikkel is adja, bármikor simán lecserélheted SLX-re (bár én megvárnám, hogy erre tényleg szükség is legyen). A becsúszókon látható valami nem tetszik, de az lehet árnyék vagy némi por is.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
gooool
őstag
válasz hoffman_ #34247 üzenetére
Én azt mondom vedd meg a TREK-et...a lelked is megnyugszik és Te is, mert azt vetted, amit elsőnek is elhatároztál. Lehet most érvágás az ára, de jó ideig komolyabb kiadásra nem kell számítanod vele és azért ez már egy szintet képvisel úgy gondolom.
És alkudj! Hozz fel bármi pici hibát, vagy az utazást firtasd ha vidéki vétel, akármit. Nekem a volt tulaj 5K-t engedett a 70-ből, ami jó arány.Üdv, Balázs
-
fpeter07
veterán
válasz hoffman_ #34282 üzenetére
Le kellene csapnom rá, csak előtte el kellene adni a mostani bringát.
Anno 50k-ért vettük, idén volt egy nagyobb vérfrissítés, szerencsére a bringa előnyére. 35k-40k sztem reális ár érte. Viszont ha úgy nézzük, hogy 30k volt cakli pakli az új alkatrészek, veszett üzlet ez a kerékpár...
-
fpeter07
veterán
válasz hoffman_ #34285 üzenetére
Azért szgépnél könnyen lehet találni egy olyan konfigot, ami sok évre kiszolgál. Természetesen egy bringát is ellehet hajtani évekig úgy, hogy nem költesz rá semmit. De miután ez az időszak lejárt és mivel már komolyabban érdekel, elkezdesz új alkatrészek után nézni. Tudom, ez általánosítás, de stabil alapja van, látva a többi fórumozó írásait.
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #34926 üzenetére
A sok BTS-t cserélve még lehet faragni a súlyból.
Én ebben nem lennék annyira biztos, a BTS alkatrészeket eléggé nagy odafigyeléssel válogatták ki, hogy a B+ mellett tényleg a prémiumszegmenst képviseljék vele. Ez hasonlóan "nehéz" váz hasonló felszereltséggel, és hasonló súllyal.Ha adott egy váz, ocatlink-es karral, akkor lehet cserélni csak a hajtókart integráltra?
Csak a hajtókart nem, a komplett hajtóművet igen. Az integrált attól integrált, hogy nincsen monoblokk, két hajtókarból és egy középcsapágyból állnak. A csere amúgy tényleg annyi lesz, amit írtál: hajtókarok le, monoblokk ki, integrált hajtómű középcsapággyal be, és 100%-ra merem fogadni, hogy ez nálad is ennyi lesz. Ahová az octalinkes bemegy, oda az integrált is (remélem ebben nem cáfol meg senki ).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
belaazallat
addikt
válasz hoffman_ #35045 üzenetére
"de ha vigyáztak rá"
Keresztbe van a lánc, szóval nekem nem úgy tűnik, mint aki nagyon vigyázna rá...
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz hoffman_ #35127 üzenetére
Egyszer láttam a tv-ben egy kisfilmet, egy laboratórium vezetője nyilatkozta:
"Ha sok pénzed van, megmondjuk mit szedtél, ha pedig rengeteg pénzed van, megmondjuk mit szedett a nagyanyád"
Nagyjából ennyi a történet...de tanulságos.
(#35126) sestertius:
Felesleges évente cserélni, 3-4 évente bőven elegendő.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz hoffman_ #35129 üzenetére
A felsőoktatási képzésért való fizetés visszamenőleg már akkor halott gondolat volt mikor ki sem találta valami szarházi hoffmannrózsa és társai.
Ez egy szabályszegés, amire most derült fény.
Valóban jó kérdés, hogy ez vajon etikus dolog-e, én személy szerint nem bántanám már Armstrongot.
Zárójelben azért hozzátenném, hogy valószínűleg aktív pályafutása alatt nem azért nem kapták el, mert nem tudták volna kimutatni a cumót a véréből/vizeletéből, henem mert bizonyos érdekek ezt így kívánták.Mivel az érdekek már nem érdekek mára, így már Armstrong "védelme" is aktualitását veszíti.
Erre mondják, hogy az életben mindennek ára van!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Cathfaern
nagyúr
válasz hoffman_ #35127 üzenetére
Én azt nem értem, hogy miért (csak) a sportolókat cincálják ilyenkor. Ez pont ugyanaz a kategória, mint a drog fogyasztás - drog dealerség. Elkapsz egy drogfogyasztót, és megbünteted, azzal körülbelül 0 hatással tudsz lenni az adott térség drogfogyasztására. Ellenben ha elkapsz egy dealert... Szóval amíg csak az egyes sportolókat baszogatják, addig semmit sem fognak elérni. Első körben meg kéne vágni az egész csapatot, második körben kötelezi őket, hogy adják ki, hogy kitől van a dopping szer, és őket is megvágni (ha a csapat nem hajlandó az adat kiadására, akkor ők állják a "gyártói büntetést" is). És olyan összeggel, amit meg is éreznek a csapatok, illetve a gyártók. Ha a dopping egyénileg történt, akkor is kapna a csapat is büntetést, így érdekükbe állna, hogy ők maguk is ellenőrizzék a tagok doppingolását...
Ilyen feltételek mellett nagyon gyorsan fel lehetne számolni a doppingot, csak ezzel két probléma van:
1. Eléggé bettene a sportágak jó részének, ha kiderülne, hogy az utóbbi ~100 év eredményeit se megközelíteni, se megismételni nem nagyon fogják
2. A dopping szer gyártásban nagyon sok pénz van, és hirtelen eltűnne az a pár ember, aki ezt a fenti módszert be akarná vezettetni...
És főleg ez az utóbbi az oka annak, hogy a dopping olyan mértékű, amilyen -
ludsimon
veterán
válasz hoffman_ #35982 üzenetére
Hát nem tudom, engem pl egyáltalán nem hoz lázba az ilyen - 'nagyon erős jelzés amit nem tűrne meg itt modi' - .
Nálam az igazi sztárok legendák itt kezdődnek:
Marco Pantani
Lance ArmstrongSzakbarbár:
Igen ám, de ki van ez találva!
A vonatpótló buszra nem engednek felszállni, épp linkeltem is múltkor! [link][ Szerkesztve ]
undefined
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #36901 üzenetére
Közben kis nyálcsorgatás: Rocky Mountain Nem épp mai, de elég olcsó, és a felszereltsége se mondható rossznak
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
belaazallat
addikt
válasz hoffman_ #36901 üzenetére
Hali!
Állító csavarral sem sikerült feszességen állítani?
Én még próbálkoznék egy fel-le szereléssel, ha utána sem lehet állítani rendesen, csak akkor vennék újat.
Itt érdemes szétnézni.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Mewryck
tag
válasz hoffman_ #36901 üzenetére
-shimanoból van márkajelzés nélküli v-fékszett is,lényegében alivio/deore szint,csak nincs rajta márkajelzés,boltja válogatja 2-2,5k egy szett(egy kerékre való),shimano lánchálózatos boltban biztos tudnak segíteni ebben
-a fékkart is érdemes lenne cserélni pl avid fr5 vagy valami hasonló szintűre,és akkor olyan 10kbol megvan a két fék+fékkarok,bowden+házal talán kicsuszol a 10k-s határból...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
csabi94
őstag
válasz hoffman_ #36909 üzenetére
Tavalyi gépen ezt használtam országúton (terepen ritkán mentem akkoriban), idén átraktam a városira, mert kénytelen voltam tárcsára váltani a teló és a váz miatt, de tökéletesen meg voltam vele elégedve. Egyáltalán nem gagyi, teljesen jól beállítható, és szerintem megfelelő a fékereje is.
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #36918 üzenetére
Kétféle markolatot ismerek, az egyiknél egy bilincs tartja a helyén (csavaros), másik meg egyszerűen rá van húzva a kormányra (zsugorkötés, súrlódás). Utóbbinál általában szappant használnak, én meg napraforgó olajat. Vmi szerszámmal alányúlsz (és vigyázol, h ne karcold össze a kormányt - csavarhúzó...), bejuttatsz némi kenőanyagot körben, minél mélyebbre és elkezded forgatni, húzni. Ha kellően eloszlott a kenőanyag, akkor már könnyedén leveszed, fölrakod. A markolat felszívja a kenőanyagot, ha hosszú percekig pöcsölsz.
Illetve nálam az olajat is felszívta, szóval később már nem csúszkált.Kötőanyag az nincs, legalábbis még nem hallottam olyanról, h ragasztót használna bárki is.
(#36917) ---Lasali---
Jelenleg is kb. egy magasságban van a kormány és a nyereg így szemre, de lehet utóbbi icipicivel magasabb. A cél az a hátamnak és a tenyeremnek kényelmesebb testhelyzet lenne (15+ km után), amikor a markolatot már csak az ujjaim hegyével érem el (MTB). A stucnit/fejcsövet nem lehet már kijjebb húzni szerintem, így marad a csere. Az új pozícióhoz úgy vélem éppen megfelelő lenne egy állítható stucni.A fogalmakkal nem teljesen vagyok tisztában. Megkülönböztetjük egyáltalán a forgástengellyel párhuzamos villába illeszkedő részt és az ehhez kapcsolódó rövid szakaszt a kormányig?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #36918 üzenetére
Egy szakmai titok a műhelyből: Csavarhúzót, vékonyat, bedugod a markolat alá, bespriccelsz féktisztítót, meg masszírozod kicsit, és ugrik is le a markolat.
Ha csúszkál, akkor vagy vegyél bilincseset, vagy mondjuk kend be körömlakkal, valamelyiket megfogja, és a kormányt se teszed tönkre.Egyébként a sima FR5 ös fékkarral szerintem jobban jársz.
Annál a bowden-t közvetlenül a karba akasztod bele, nem egy fém fülbe, mint a 7 esnél.[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
válasz hoffman_ #36965 üzenetére
a külső szálszakadásos-ahogy a szaki is mondta,akit kérdeztél...nemsokat tudsz vele tenni,ha nemérzed hogy ráz,akkor használd tovább,minden menet elött ill után ellenőrzés,bár én inkább kicserélném
a fékkar+féktest páros jó lesz,felesleges a deore-t megvenni arra a bringára
ami viszont még kérdéses:a felni ugye aluminium és nem acél?mert akkor a szarnak adsz egy pofont......és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #36964 üzenetére
Engem a kereskedő/szervizes beszélt le a márkás fékpillangóról és fékkarról.
Én is szerettem volna merevíteni kicsit a fékrendszeremen (noname Tektro-t cseréltem volna Deore-ra) és azt mondta (őszintén, hisz a saját üzletét rontotta vele), hogy teljesen fölösleges.
Két V-féket alapul véve ha mindkettő anyag- és szerkezeti minősége hozza az elvárhatót, akkor onnantól a különbségek elhanyagolhatók. Ebben alapvetően igaza lehet.
Ha láthatóan nem hajlik se a pillangó, se a fékkar, de mégis nyúlós a fék, akkor a bovdenházon és a fékpofán lehet javítani. Sőt, a boltos határozottan felhívta erre a figyelmem, h nagyon sokan ott b.sszák el, hogy mindent kicserélnek, fejlesztenek, mindenből minőséget raknak a bringára, csak épp silány minőségű szar pár száz forintos fékpofákat használnak. Persze itt sem kell bevadulni, a sokezres fékpofa már megint csak pénzkidobás. -
Mewryck
tag
válasz hoffman_ #36977 üzenetére
ha acél a felni,akkor elcsúszik rajta a fékbetét-tökmindegy milyen fékbetét;
a fékhez alapból lesz betét,az elég jóféle;
én perpill ilyen alap shimano v-féket használok,noname,de full alu fékkarral,noname bowdennel és házzal,viszont a gyári betét már lekopott igy bike+ fékbetétet használok alu duplafalu felnin városi szaladgálos bringán,hát isten egy fék,könnyen jár,fékerő kiváló,annyira minimális nyulása van a bowdennek-háznak,hogy azt kb nem veszed észre használat közben->fix tökéletes fogáspontgumit megkérdezheted a boltban ahol vetted(többnyire nincs rá gari,szálszakadás kényes dolog,de egy kérdést megér)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #37051 üzenetére
Minél jobbat, nyomás álló legyen meg vízálló.
Molibdén-diszulfid (liqui molly, würth), fehér titánzsír (Hanseline), kék jó minőségű zsírok (mobil1), nyomásálló piros zsírok.
Csavarokra én a fehér titánzsírt, vagy a molibdénosat mondanám a legjobbnak.
Bowdenházba kimondott olajat, zsírt ne tegyél, mert beletokmányosodik, szorulni fog, ki lehet dobni majd az egészet. Oda egyedüli dolog ami nekem eddig bevált, az a teflonos TF2 weldtite, ezzel lehet mosni aztán törölgetni a bowdeneket, házba meg bele lehet nyomni.
Én most ki akarok próbálni valami felület nemesítő zsírt is, rendeltem egy xado lila zsírt. Egyébként a metabond ht amit annó a legjobbnak mondtak de a 10ezer ft / 400ml ár az nekem sok.
Egyébként ha nem akarod eltúlozni a dolgot, meg nem akarsz sokat költeni zsírra, és optimista vagy, azzal kapcsolatban hogy nem fog beázni a csapágy, akkor jó a MOL LZS 2 EP is. Shimanonak a felsőbb kategóriás agyaikba (amibe fényes kónusz van) tettünk sokszor, és volt olyan, ahol 4 ezer km alatt alig volt látható kopás, és a zsír sem sokban tért el az újtól. De ez csak akkor jó ha nem kap egy icipici vizet se, mert az lzs2 megdöglik a víztől.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #37056 üzenetére
Jók a motorex cuccok, de én még ilyet sose vettem.. 100g ért 2 ezer forint az nevetséges ár.
1600 ba fog kerülni a xado felület nemesítő zsírja 125g osba. 3300 ért meg megvehettem volna a 400 ast.
Egyébként szerintem ebbe valami sima átlátszó vagy sárga lithiumos zsír van. A az átlátszó az jobb lenne, ha olyasmi mint a shimano zsírja. Olyasmit raknak gyárilag az ipari csapágyakba is.
2500-2800 ért meg lehet venni a 400-450 es liqui molly molibdénos zsírt.
A kék mobil1 et meg 2 ezer körül.
Ezek mind autókhoz, gépekhez forgalmazott dolgok.
Motorexnél azt fizeted meg, hogy kicsomagolják neked kicsibe és forgalmaztatják bringás körökben.A shimano azt mondja hogy nem is kell a bovden házakba semmiféle kenő anyagot tenni, ha teflonos, márpedig ma már mindegyik teflonos, a hauser bovden is..
Mi kísérleteztünk anno, de konkrétan az lett a vége hogy a haverunknak eladott bringát 1000km után lehetett újrabovdenezni mert a hátsó váltó nem működött.
De a TF2-t nyomhatod bele, az annyira híg, meg eleve teflonos mint a bovdenház, hogy az nem árt neki. De én inkább a már használt rendszereket szoktam vele tisztítani, kenni, az újba nem mindig nyomok, maximum ha magamnak szerelek.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Futás, futópályák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Diablo IV
- EAFC 24
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- iPhone 13 Pro Max 128GB Gold/ PATIKA ÁLLAPOT!
- Google Pixel Buds Pro
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest