-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
emre
veterán
válasz sanzi89 #2408 üzenetére
A városi gépemben egy octalinkes középrész van, 105-ös hajtómű, régi biopace tányérokkal.
Míg a trekking-en szintén integrált, de négyszögtengelyes, és sose volt gondom vele.Javaslom mindenképpen integrált középrész legyen. Ha marad a négyszög az olcsóbb, szerelhetőbb megoldás lenne. Más kérdés hogy kapsz-e hozzá az igényeidnek megfelelő hajtóművet.
Octalinkes középrész nincs olcsón, vagy nagyon gagyi. Most szoptam vele, vettem egy BB-ES25-ös shimano középrészt, és a műanyag "anya" gyakorlatilag egyszer használatos.
Ha a minőségre hajtasz akkor hollowtech, hosszú távon értékálló, ebből most tele vannak a polcok. És jó hajtóművet is lehet találni elfogadható áron az aprók között.De jó lenne tudni hogy kb. milyen hajtóműben gondolkodsz.
Illetve hogy a hajtás többi részével mi lesz, mert nem hátrány ha szett-ben van cserélve.
Ne tudd meg mit szoptam mire dialektikus egységet teremtettem a 105-ös 3 tányéros hajtómű, a 9-es monti fogaskoszorú és a deore váltó és váltókarok között.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Ariadne
őstag
válasz sanzi89 #2464 üzenetére
Nana, ma is láttam legalább két kerékpárost beöltözve, Békéscsabán és Gyulán egyet-egyet. Sőt egy kb. kétéves kis kerékpáros lányt is, rózsaszín bukósisakban, egyik kézzel mindig az anyukája kezét fogta menet közben. Hiába, minden kezdet nehéz...
Tamoo: Emlékeim szerint igen, mindenesetre nem a normál, boltban megvehető levegős recon, hanem OEM rugós. Az nem mozog jól, egyáltalán nem...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
emre
veterán
válasz sanzi89 #2456 üzenetére
Az ES-25-ös octalinkes monoblokk gyenge, az 5500-as meg közel 9k, szóval az a megoldás ár-érték arányban nem az igazi. (szerintem)
A másik két megoldásról meg talán szól valaki aki már találkozott velük.
Én az LX-et venném.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #2766 üzenetére
Na, ma mentem egy 67km-es túrát, Békés-Körösladány volt az útvonal. Amikor hazaértem le akartam állítani a progit, és megfagyott minden. A programból való erőszakos kilépés után pedig semmilyen előzményt nem találtam. Szóval a Sportypal után kipróbálom a Sportstracker-t is. A jelenséget egy Nokia E52-vel prezentáltam, lehet más rendszeren nem jelentkezik ilyen hiba.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Misály
addikt
válasz sanzi89 #4649 üzenetére
+1500 forint es elhozzak neked vagy ugyis vannak a forumon emberkek akik szoktak rendelni nekem 5 nap alatt elkuldtek, arrol nem is beszelve, hogyha lenne magyar forgalmazo, akkor az eredeti arra ( 39 angol font ) radoban a kis hasznat, es maris 15be jonne ki. Nem kell parazni a crc-tol, megbizhatoak.
ez belefert volna az elozo hszbe is, bocs
[ Szerkesztve ]
-
Misály
addikt
válasz sanzi89 #4651 üzenetére
Ahogy elneztem a hajtashoz valo alkatreszeket nem szeretik nagyon learazni, de azt is ki lehet fogni. Inkabb fekek, villak, ruhazat, felni es hasonlok amit megeri onnan. Sunline kormanyt pl felaron vettem onnan. A Domain-em 15k-val volt olcsobb mint itthon a legolcsobb helyen, szoval ki kell bogaraszni
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #4658 üzenetére
+1, ez engem is érdkelne.
1 cm vagy kisebb hibákat észre se vesz a teló, pedig pont ezek rázzák szét az ember kezét, nem a padka.
Aki tud ilyen leírást a teló fajtákról, az közzé tehetné, én is kerestem már, de nem találtam.
Amúgy meg úgy tudom a levegősök még érzéketlenebben az apró hibákra, nehezebben indulnak meg és nem is mozognak olyan finoman, mint egy rugós.Gondolom az üdvösség a jó nagy beülésben és a puha rugóban keresendő, ahol az apró úthibák tisztességesen benne vannak abban a tartományban, ahol mozog a villa.
Elvégre nagy előfeszítésnél egyszerűen le van vágva a diagramm azon része, ahol megindul a rugó. Ezért is szoktam levenni minimumra ezt, dolgozzon szépen az alsó tartományokban is. -
Tamoo
MODERÁTOR
válasz sanzi89 #4758 üzenetére
Nekem ilyen van.[link] Szerintem ez is megteszi.
Kikészít az allergia, már nem is tudom mikor voltam kint tekerni lassan két hete. Na nem mintha sok időm is lett volna rá.
Nagy nehezen végigolvasva a topikbeli lemaradásomat, annyival lettem "okosabb" h nincs fullym, nem vagyok kő gazdag. De ezt eddig is tudtam
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #4843 üzenetére
Amúgy szerintem lámpánál az kéne, hogy a feltétel legyen, hogy vagy legyen meg a helye ahova felcsatlakoztatod, vagy tudd megmutatni (ha pl. gumis csatlakozós). Az nem indok, hogy de estig hazaérek, mert ezt a rendőr nem tudja ellenőrizni.
DemonDani:
Garanciával kapcsolatos dolgokért nem a rendőrség felel, hanem a fogyasztóvédelem. -
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #4918 üzenetére
Közben a tegnapi teszttekerés utáni véleményem is kialakult az SMP TRK-ról. Egy mondatban, keresek még mindig ideális nyerget.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
amargo
addikt
válasz sanzi89 #4926 üzenetére
Azokba jobban lehet sétálni, mert gondolom nem olyan kemény a talpuk, mint a felső sornak.
Cathfaern: Sajnos próbálás nélkül tényleg elég necces.. bár azt szokták mondani, hogy +2 számmal nagyobbat kell megrendelni, max cseréled.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
8zabi
őstag
válasz sanzi89 #4926 üzenetére
én is elgyengültem, mert múlt héten vettem teljes áron cipőt, pedált és még zoknit sem adtak
nekem a kék MT42 van, jó cipőnek tűnik (egy hét használat után)
tegnap voltam vele kékesen, szigorúan biciklivel, sokkal jobban ment spd-vel mint sima pedállal1-2 km-re meg nem érdemes kényelemről beszélni, azt kibírja az ember mezítláb is
vedd meg nyugodtan valamelyiketméretezésről annyit, hogy a boltban nekem azt mondták, hogy shimano-ból 1 számmal kell nagyobb és mivel nem volt készleten amit kinéztem rendeltek a 43-as lábamra 44-es cipőt
[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
válasz sanzi89 #4919 üzenetére
Nekem is ilyen nyergem van, kb 500km van benne és mondhatom, hogy megszokták az ülőgumóim két hosszabb (80+) túrán át is használtam, de semmilyen altáji problémám nem volt. Nyeregtáskát megoldottam kötegelővel Az egyféle testhelyzettel egyetértek, de mivel az az egy kényelmes, ezért nálam nem negatívum.
Talán lehetne egy hangyányit keskenyebb. Az hogy alul befúj a szél, már én is tapasztaltam, melegben még jól is esik, viszont egyszer amikor zivatar idején hirtelen lett 12 fok a 20-ból, már nem is volt olyan jó érzés. -
rétisün
veterán
válasz sanzi89 #4972 üzenetére
lehet kapni, nem egy nagy összeg.....
(#4973) Z0mbi: természetesen lehet levágni a villa szárából, ha nem teljesen síkban van, az se egy katasztrófa, úgyis feljebb kell lenni a kormányzsárnak 2-3 mm-el, hogy rendesen össze tudd huzatni. de egyszerűbb inkább a kormányszár fölé is rakni hézagológyűrűt, akkor nem kell vágni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
amargo
addikt
válasz sanzi89 #4981 üzenetére
Én a Garmin XT-ben a turistautak.hu térkép adatbázist használom, ennél részletesebb nem igen akad.
Szerk:
DemonDani: A linkelt oldalon van térkép is.
ludsimon: Az lesz majd a program, hogy vissza rakom..
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
válasz sanzi89 #4997 üzenetére
Milyen térképet is keresel, ezek alapján félre értelmeztelek.
Amit én írtam az gyakorlatilag egy kiegészítés, egy layer, amit pl egy topoguide - ez is topológiai térkép -, naviguide felé lehet húzni.
Vannak a turistautak, meg a közutak, utak.. stb.
Amit linkeltem az turistautakat tartalmazza, nagyobb útvonalak megtalálhatóak benne, de alapjában véve nem arra lett kitalálva.Megkövetem magam, mert tényleg félre értelmezhettelek. Nem ismerek kimondottan jó útvonal térképet, ami mezőgazdasági utakat is tartalmazna.. talán a topoguide(?), de az is kombinálva.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
válasz sanzi89 #5000 üzenetére
Leírások: 1, 2, 3. Több térkép is lehet betöltve egyszerre. a mapsource program tud ebbe segíteni, az rakja össze, de a telefon is össze tudja.
Szerk:
De a másik linkemen lévővel, magára a google maps-ra tudsz rakni turistaútvonalakat. a geol.kmz segítségével.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
dqdb
nagyúr
válasz sanzi89 #5005 üzenetére
Nekem nem Garmin XT van, hanem bringás Garmin GPS készülék, az képes egyszerre több térkép kezelésére, ha
1. MapSource segítségével egy közös .img fájlt hozol létre, vagy
2. a további térképeket gmapsup2.img, gmapsup3.img, ... néven másolod fel.Én eddig még a turistautak.hu térképével tökéletesen elboldogultam (kivéve a navigáció használatát, de az nem térkép hibája).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Ariadne
őstag
válasz sanzi89 #5166 üzenetére
A boltos azt mondta, hogy úgyis nyúlni fog, plusz egy ilyen bringás cipőnek passzentosnak is kell lennie.
Konkrétan teljesen a lábadra valónak kell lennie, nem mozoghat benne a lábad egyáltalán, ha becsatoltad/befűzted/betépőzáraztad, mivel csak így tudsz hatékonyan be- és kilépni a pedálból. A nem műanyagos fajták nyúlnak kicsit valóban.
Most pedig a szett második része a kérdéses, a PD-M505 pedál. Már előre megnéztem neten, kb ugyan az, csak ezt a "klasszikus" pedálokhoz hasonlóan kell szerelni, nem kell hozzá az a speciális műanyag cucc. Szóval nagy különbséget nem találtam köztük, plusz ez fekete is volt, gondoltam legyen. Szerintetek jól döntöttem?
Az 505 és 520 között különbség, hogy az 505 szerintem nehezebben old, és ha nagyon kilazítod, figyelni kell, nehogy kiessen belőle a csavar (520-ból nem tud), de egyébként teljesen megfelel a célnak, sokáig nekem is ilyen volt. Nem tudom, milyen spéci műanyag cuccra gondolsz, nem kell semmi extra egyikhez sem, csak felrakod és kész...
mod: venember83: Az úgyis alakul még addig, nagyon sok idő van hátra. Először a döntés kell szerintem, hogy igen, elindulok, csapat mindig akad, ha nagyon akarja az ember.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #5186 üzenetére
Megvan az első 30km-es tekerésem. Eddig pozitív tapasztalatok vannak.
A felszerelés/összerakás pofon egyszerű volt, a kioldás erejét amennyire lehet levettem, amíg megtanulom használni így marad. Az udvarban egy oszlop mellett 2-3 alkalommal be meg kiléptem, és már indultam is. Aminek nagyon örülök, hogy az eddigi 24-25km/h-s átlagom olyan 27-28 lett, pedig direkt figyeltem rá, hogy ne lépjek oda neki, csak nyugisan, ahogy szoktam. A pedállal nincs gondom, a cipővel szintúgy. Egyedül talán annyi, hogy nem mindig sikerül még elsőre "beletalálni" a pedálba, ezért már a fekete festés szépen lepattant pár helyről, de ez legyen a legnagyobb baj.
Még egy olyan kérdésem volna, hogy tekerés közben tudatosan figyeltek arra, hogy húzzatok is, vagy ez is olyan, hogy reflex lesz idővel? Mivel mikor elindultam azt vettem észre, hogy megszokásból tekerek, és nem húzok, pedig ugye lehetne. Tudatosan kellett figyelni erre, hogy húzzak is, ekkor könnyebb lett a tekerés és szerintem gyorsultam is - de lehet placebo - .
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
venember83
nagyúr
válasz sanzi89 #5224 üzenetére
Csak gyakorlással válik reflexszé. Egyik legjobb, ha nem az egyetlen mód az az egylábas görgőzés, amikor csak az egyik lábadat használod a kerék tekeréséhez. Sajnos ez a gyakorlat bringán haladva eléggé megvalósíthatatlan.
Xantomas: Akkor meglehet, hogy én csak nagyon-nagyon lassan tanulok.
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz sanzi89 #5362 üzenetére
Nem lebeszélni akarlak, de biztos, hogy jó lesz az U-lakat?! Én nem rég vettem és hát kicsit macerás felrakni, speciel nekem nem nagyon sikerült a vázat ill. a hátsó kereket is rögzíteni a közlekedési tábla rúdjához. Persze, biztos vannak az enyémnél nagyobb átmérőjűek is, meg lehet, hogy csak én vagyok a béna. Múltkor is egy sétálóutcán kellett volna lezárnom a bringát és sehova se tudtam lezárni, keresnem kellett a sétálóutca végén egy közlekedési táblát. Úgyhogy, én úgy döntöttem, hogy veszek egy Abus Bordo-t. Esetleg valakinek, vagy épp Neked nem kellene a kb. 1 hónapos lakatom, amit használtam..... 3-szor. 4,5k-ért vihető, ha ezek után még valakit érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz sanzi89 #5369 üzenetére
Rendben, csak gondoltam megemlítem, nehogy új járj mint én. Eredetileg egy láncos zárat akartam volna venni, de az üzletben az eladó mondta, hogy azért az U-lakat biztonságosabb és beleugrottam. A Bordo meg csak elég biztonságos(pár youtube-os videóból az a konklúzió, hogy erővágónak ellenáll, de sajna flexszel szemben... ), annyiért, bár tény, hogy sokat dob az árán a praktikussága.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #5362 üzenetére
Amennyire emlékszem az enyém dobozán lévő vázlatokra, a narancssárgán lehet erősebb a köpeny, vagy a zár, esetleg biztonságosabb, átgondoltabb szerkezet. Ilyesmi különbségek lehetnek.
(#5365) SOAD19
Te vagy a béna. Elég a hátsó kereket lezárni, ha nem tudod a vázzal együtt. Utóbbi azért lenne jobb, mert kevesebb hely maradna a hozzáféréshez.(#5369) sanzi89
Nem gyenge az a bordo, a szegecseket nem igazán lehet megtámadni rajta, így a rudaknak fognak nekiállni. Erővágó szóba se jöhet (szélesebb oldalán túl nagy felületen oszlik el az ereje, keskeny oldalán meg kétlem h be tudná fogni a szélessége miatt). Fűrész elvileg nem viszi, de a flex az igen. Szóval van olyan biztonságos, mint az U lakat, ha nem biztonságosabb.(#5370) SOAD19
Flexnek nincs ellenfele, ez csak álom marad. Állítólag a láncokon lévő műanyag szövet arra lenne hivatott, h ráolvadjon a korongra, tönkretéve azt. De kétlem, h a kommersz láncokon lévő tudna ilyet. Jók amúgy a láncos lakatok is (kivéve az integráltak, inkább lánc+lakat), azt se lehet könnyen támadni, nagyobb kengyelvastagságnál (12 mm) erővágó már nem viszi, fűrész szóba se jöhet, marad a flex. Az ellen meg elvileg ott van a műanyag borítás. -
xmad
őstag
válasz sanzi89 #5481 üzenetére
ahham.. ezt a fogaskerék mögé kell elvileg berakni.. tehát akkor a fogaskerék kicsivel messzebb lesz a küllőktől.. (de időközbe megcsinálták nekem olyan hézagolóval.. csak a bringát nem használtam még vele
hozzá állították a váltót is...
csak így az a fura hogy ahol most az 1 es sebességi fokozat van.. a régi fogaskeréksoron a kettes volt...
a régin 5 ösbe használtam a legtöbbet... most az a pozició a 4 esnek felel meg.. ha 5 ösbe rakom kicsit már kresztbe van a lánc
nemtudom hogy vagy szarul lötték be a váltót vagy még új a lánc és a fogaskerék de zörög egy kissé tekerésnél minden fokozatban
[ Szerkesztve ]
-
DemonDani
addikt
válasz sanzi89 #5814 üzenetére
Nekem egy Velo8 van, már őszintén szólva nem tudom milyen idős lehet (6 éves talán), kábelcsere volt már nem egyszer az is tény, de tuti hogy sírva fakadnék ha elromlana... Bőven több mint 10000km van már benne, amit közösen hoztam vele össze, iszonyatosan szeretem a kis butust
Barátnőm bicaján pedig egy még régebbi 2002es Mity3 van ami szintén az enyém volt, és szintén nagyon imádtam, de ezen még szinte hiba is alig van. A Velo8-amon már nem sok minta vanPótolhatatlanok számomra. Ezek még szépek voltak nem olyan gagyi tojás design mint a mostaniak
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
petakpa1
őstag
válasz sanzi89 #5695 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat. Végül egy 2008-as Caprine Spirit-et vettem, ott árválkodott szegély a bergussonnál senkinek nem kellett, nekem meg megtetszett. Azt gondolom amire nekem kell elég lesz.
Köszi még1x mindenkinek a segítséget.
"... Feltalálom a hidegfúziót oszt reszeltek az amcsiknak...":)))
-
lorcsi
veterán
válasz sanzi89 #6209 üzenetére
fú...ez az e52 tetszik nekem is nagyon ....és hatalmas a dilemma hogy ez vagy a galaxy 3
szerintem vegyél egy másik akkut és feltöltöd csutkára és tudod cserélgetni...állítólag ebay-en nagyon olcsón lehet hozzájutni
#6207
kicsit úgyis lentebb fog menni benne a nyomás..de aszsem mindig 3.5-4 között lesz ezentúl[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz sanzi89 #6209 üzenetére
Szerintem inkább +akkut vegyél hozzá. pl ez eredetinek tűnik
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz sanzi89 #6628 üzenetére
Hát akkor kérd vissza a pénzed és van egy ingyen akkud.
Merthogy ez nem genuine ahogy hirdették...
Utángyártott se sokkal rosszabb. Elmegy az.Én ezt vettem jó soká érkezett meg (V10x után) és full eredeti.
Amúgy meg használd ezt... Nyomsz egy F3-at: oda írod a cucc nevét ahogy hirdetve van
Ha meg rejti a negatívjai semlegesei alatt az item nevét és '-' látható eleve lejön, hogy egy rakás szar az ember mindenkit átver és még próbálja elrejteni is.
Ezt próbáltam itt valakinek elmagyarázni, hogy azok a millió pozitívak semmit sem érnek...undefined
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!