-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
venember83
nagyúr
válasz Cathfaern #2957 üzenetére
Az ár mindig problémás, de egy nagykerekű cross bringa pont erre a célra van. Aszfalton suhan, de kényelmesebb pózban ülsz rajta, mint egy országútin, földúton is elboldogul, és csomagtartót is tudsz rá aggatni. Írj egy megközelítő árat, hogy mennyit szánnál a cuccra, aztán az árakban járatosabb témalakók majd ajánlanak ennek az árnak megfelelően bringát. Telefontartó ügyében azonban teljesen járatlan vagyok, én általában hosszabb bringázásokkor a hátizsákom pántján hordom a telefonom, igaz, egy kisebb készülékről is van szó, nem egy almás telefonról.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #2957 üzenetére
A cross/trekking kategóriát írtad tökéletesen körül 28"-as kerék, azaz országúti méret, de annál szélesebb, ballonosabb külső. Teleszkóp általában van, aminek a tudása komoly terepre kevés, de te oda nem is szeretnél menni, de annyira jó, hogy az úthibákat enyhíti. A kormány egyenes, mint a montikon, vagy némileg hajlított. Ülési pozícióra kényelmesebb mint egy monti vagy egy országúti, mert ezen tudsz a legjobban kiegyenesedve ülni.
A cross besorolású bringákat általában sárvédő/csomagtartó nélkül árusítják, míg a trekkingeket ezzel felszerelve. Mivel túrázni is mennél sok csomaggal, ezért cross esetén kérdezz rá ezeknek a felszerelhetőségére (érdemes például műanyag helyett pálcás sárvédőt felrakni, mert jobban véd).
Kellett nekem ennyit írni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
válasz Cathfaern #2957 üzenetére
azok alapján, amit írtál, valóban nem az outi lenne a legjobb választás. (mondjuk nekem bőven jó az outi, mert földúton nem tervezek vele menni, csomagot nem akarok vinni)
neked viszont egy cross vagy egy trekking kéne, itt van egy jó kis cikk a különböző bicajokról.(#2960) dqdb: lassan pötyögök
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
DemonDani
addikt
-
venember83
nagyúr
válasz Cathfaern #2968 üzenetére
Sajnos új bringát csak telóval fogsz kapni, mivel a legtöbb felhasználó úgy gondolja, hogy a telón túl nincs élet, szóval új bringánál valószínűleg nem lesz választási lehetőséged, és bizony ezért az árért valami kevésbé jó mozgású lesz a bringában, azonban ha üzletben veszed, akkor valószínűleg megdumálható a teló merev villára cserélése.
-
Xantomas
őstag
válasz Cathfaern #2968 üzenetére
Ha van rá ~120-ad, és inkább újra vágysz, akkor ilyen felszereltségben, csak újabb kiadásban van ilyen lehetőséged is. Merida Crossway 100 Sajnos a 2011-es változatánál, már ez is telót kapott, mert nem fogyott valami jól.
A teló nem feltétlenül hibaforrás, ha valami komolyabb van benne, de újabb tétel az éves nagy generálnál (ami mondjuk erősen megnöveli a kiadandó pénzmagot), ha nem csak 1-2 szezont szeretnéd használni a biciklit, és utána eladni.
Egyébként csalóka, mert hiába merev villa, és hinné azt az ember, hogy olcsóbb mint egy teleszkóp, pl egy merev villánál követelmény, hogy rugalmas legyen, ha már nem mozog, és ahhoz kicsit komolyabb anyagok, és gyártástechnológia is kell, hogy ne fáradjon el az anyag. Ezért van, hogy egy normális, és tartós merev villa, drágább, mint egy belépő kategóriás teleszkóp.A kona is csinál merev cross bicikliket, náluk az az Dew széria [link]
Viszont a legfelsőbe szerelmes lettem:
[link]
Cannondale 29er . Merev, Singlespeed, elég erősen a Niner karbon vázaira, és villájára hasonló kinézettel, és mellé csak 9 kiló."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rii
nagyúr
válasz Cathfaern #3275 üzenetére
nem vagyok összeesküvéselmétt párti semmilyen téren ... se a wtc911, se a holdraszállás tekintetében ... egyszerűen csak így tudom megmagyíarázni, h miért sz*rnak bele ennyire bp-en is például.
most miért ölnének bele pénzt egy olyan dologba (kerékpárút) ami arra visz rá embereket, hogy a sok pénzt hozó dolgokat (autózás, kötzelző biztosdítás, benzin, alkatrész) meg elhagyják ....
csak fizikai fájdalom mindezt látni ......
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Xantomas
őstag
válasz Cathfaern #3275 üzenetére
Addig ok, hogy mennyi adó van a benzin árában, de a túlzott elkényelmesedés viszont kiadott pénz az államnak, ami főként a gyógyszerár támogatásban úszik el, de ugyanígy viszik a szív, és érrendszeri panaszoknak az orvosi kezelése.
Mert bár a bigott autós, aki a wc-re is egy teknős békával megy, az lehet hogy átlagosan a naponta elhasznált üzemanyagnak köszönhetően befizet a közösbe 1-2E ft-ot, de az az államnak 10-20 év múlva mai áron számolva ugyan ekkora napi kiadás lesz, a termelékenysége is csökken, kevesebb SZJA-t is fizet majd be.
Míg például egy bigott kerékpárosnál, a befizetett összeg csak a több elfogyasztott étel után bejövő ÁFÁ-ból jön, de 40-50 éves korára nem is lesz túlsúlyos, nem lesznek gerincbántalmai, meg a tartóizmok megerősödtek, és lényegében enyhítik a porcokra jutó terhelést, kevésbé lesz fáradékony, ezáltal jobban dolgozik, többet keres, többet ad be a közösbe.Az optimális valahol a kettő között lenne, de ahhoz kellenének a bicikli utak, és a vezetésnek nem csak 2-3 éves időtartamon belül kéne tervezni.
Persze ez nem csak egy pár változós egyenlet, de messze nem jó az államkasszának a lusta, automatizált társadalom, ettől függetlenül az USA köszöni szépen jól van."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
amargo
addikt
válasz Cathfaern #3275 üzenetére
Gas prices around the world
...
Venezuela Caracas $0.12/Gallon
Ennél még én is "drágább" vagyok kerékpáron közlekedve..Xantomas: Én nem tudom mi lesz velem öreg koromba, ha az ízületeim nagy része már 20 éves korom előtt tönkre mentek. Igaz azóta ésszel élek
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rii
nagyúr
válasz Cathfaern #3417 üzenetére
ez az a hely, ahol le-, és nem rábeszélni kellene bárkit is ezekre a szarokra (mert ezek a teszkó-bike-ok)
én azt vettem észre, saját példámon is, hogy belépő szintá kerékpárok mondjuk 70-80.000-nél kezdődnek tárcsa nélkül, és csak első teleszkóppal.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz Cathfaern #4153 üzenetére
Meg nem mondom neked. De én egy helyen kb úgy olvastam erről hogy mondjuk van elől 3tányérold akkor hátul harmadolod... (9s rendszernél) Elől kistányér akkor hátul a 3legnagyobb, középső->hátul 3középső, nagy->hátul 3legkisebb. De szerintem ezt hülyeség betartani, az még simán belefér ahogy én csinálom (meg ezek szerint más is).
Találtam egy ilyet (keresztbe váltás)
(forrás)[ Szerkesztve ]
-
Thulcandra
senior tag
válasz Cathfaern #4659 üzenetére
Nem néztem kinek írja, a lényeg az volt, hogy nem mindig szükségszerű egy drága bringa, erre reagáltam csupán, hogy van, akinek tökmindegy, csak drága legyen.
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
DemonDani
addikt
válasz Cathfaern #4829 üzenetére
Ohh sasszem Titkon ezért linkeltem
Amúgy a témához még annyit, hogy iratok sem voltak pl nálam, amit azért tényleg nem tartok helyesnek, bármi baj lehet, elesik elütik, vért veszít kéne vérátömlesztés de milyen... csak 1 pl...
a másik pedig hogy elfogadták a fényvisszaverőt, ok, lehet hogy kicsit elnézőbbek voltak miután "már úgyis" kap valamiért, de azért fény az alagút végén hogy talán megteszi a küllőre pattintható bizbasz, és talán be is szerzek ha találok még holnap a Lidlben azt a 32db/1600Ftos csomagot
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Ariadne
őstag
válasz Cathfaern #5175 üzenetére
Mindkét bicómon ilyen volt évekig, és semmi tragikus gondom nem volt vele. Az tény, hogy nehezebben old és ezen paráztam sokat, de ez főleg az én bajom volt, másoktól ilyen panaszt nem hallottam. Majd ha szétesik, úgyis vesz az ember egy 520-ast vagy 540-est.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #5175 üzenetére
Amit én olvastam, azok a sártűrését kritizálták. Namost, a bringa 1 év alatt nem látott sarat, és ehhez szeretném tartani is magam, szóval nagyon nem félek ettől.
És igen, ha bejön az SPD-zés (kicsit szkeptikus vagyok még) akkor könnyen lehet, hogy új pedál lesz, ha alkalmam nyílik rá. Egyelőre még csak ki akarom próbálni inkább, hogy ha mégse jönne be a legkisebb anyagi veszteség érjen.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dunc
nagyúr
válasz Cathfaern #5295 üzenetére
Amikor írtam nekik a megrendelés lemondását ,azt írtam "majdnem vásárló" ezután írtak,és közölték,hogy a jövőbe mindent megtesznek,hogy ne csak majdnem vásárló legyek.
Nyugdíjas fórumtársnak van egy kisebbségi, "nem vagyok rabszolga beállítottsága"....Nyílván osztja az élet,és lázad a szentem."gy is van. ilyen az ha az ember kétkezi munkás. Nem lehet mindenki mérnök, meg manager, meg informatikus, meg tudomisén. Nade majd kinövöm."
Nem kell kinőnöd ,csak ne skactujáz be senkit. (én a szolgáltatás ágazatba tevékenykedek,a munka erős lenne. )
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz Cathfaern #5354 üzenetére
A térded a rossz pozíció miatt panaszkodhat, mert a bringázás minimálisan veszi igénybe a térdet. Ha a nyereg magassága jó, akkor csúsztasd előre-hátra a nyerget, amíg megtalálod az ideális pozíciót.
A szarvakat kb. bármilyen kormányra fel lehet tenni, kivéve pár gramm-mániás cuccra, aminek nincs megerősítve a két oldala, és a bilincs behorpaszthatja.
-
rétisün
veterán
válasz Cathfaern #5772 üzenetére
jé, corvus
én is hajtottam egyet, majd egy évig, csak aztán közben kiderült, hogy a fitness --> barkács cyclo-cross --> outi jobban bejön nekem. de megvan a corvus is, most a tesóm hajtja (nagy ritkán)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz Cathfaern #5903 üzenetére
Illetve pedálfordulatszámmérőm egyik pillanatról a másikra bemondta az unalmast, egyik nap még ment, másik nap meg már konstans 0-t mutatott. Biciklihez közben nem lett nyúlva, csak le lett az óra nullázva. Kábelek látszólag rendben vannak, van valakinek ötlete mi lehet a baja? (Trek Incite 11i)
Nem hagytad el a pedálról a mágnest? Vagy az érzékelő nem fordult el egy kicsit, hogy már ne érzékelje a mágnest?tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
válasz Cathfaern #5903 üzenetére
az én esetemben az átlagok között nem lehet túl nagy különbség (persze a városban eleve kisebb átlag jön ki, a sok megállás-elindulás, kerékpárúton gyalogoskerülgetés stb.) mivel a dolgozóbajárós bicajom gyakorlatilag egy egyeneskormányos outi.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz Cathfaern #5911 üzenetére
Engem is ez foglalkoztat, hogy a 622/19-es trekking felnire a jelenlegi 32-es gumi helyett ilyesmi 28-asat, esetleg 25-öset tenni. Bár nem értem ezeket a gumi méreteket, mert tolómérővel megmérve 28 mm széles csak a gumi felfújva, és nem 32 mm. Ehhez hasonló mintázatú a mostani gumim, ami 12 éves, de nincs semmi komoly baja
Viszont a jelenlegi méret mellett szól, hogy gyakran pocsék utakon tekerek jól megpakolva, és nem lenne jó felütéses defektet kapni. Tehát én meghagyom a 25-ös, és még vékonyabb gumikat az outis csapatnak!
Mennyivel egyszerűbb volt az autóimra nyári és téli gumikat vennem mindig!Ariadne: az a virsli gumi végül is milyen széles névlegesen?
#5925 Teasüti: van vízen felúszás bicajnál is! Persze elég gyorsan kell tekerni Amúgy ki lehet számítani, hogy a talajjal érintkezve 1 négyzetcentiméter felületre mekkora nyomóerő jut egy bicajnál, és egy autónál.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #5939 üzenetére
+1
To all:
Amúgy ezzel ne gyertek, h kanyarodás, meg mittomén. Szar érzés, ha kiesik alólad az első kerék, átéltem már. De felúszáshoz köze nincsen.
Vizes úton nemes egyszerűséggel alig tapad, de nem azért, mert bármilyen vízhártya alakulna ki a gumi alatt.Félkör profil miatt bedöntve se növekszik meg jelentősen a felfekvő felület. Nagyobb nyomáson meg kb semennyire.
Vizes aszfalton inkább dönteném be egy slick-el a gépet, mint egy bütykös tereppel.
Utóbbi deformálódik, kúszik lefelé az ívről, és nem is fogja az utat.Én már ott tartok, h ha leesik egy kis eső, akkor már nem is merem bedönteni szinte semennyire aszfalton 20 km/h felett. Elég volt egyszer így elesni.
(#5936) Tamoo
Miért lenne az? Akkor az aquaplaningről beszélgetni is fölösleges. -
félisten
válasz Cathfaern #5962 üzenetére
Okés, akkor lehet csak úgy simán alu váz is.
Ha olcsón veszek aluvázat, akkor drasztikusan növelem az elfáradásból adódó törés veszélyét, ugye?
Minden nap használnám munkába járáshoz, hétvégén pedig egy elég rázós földúton (77 kiló vagyok) szintén gyakran.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
szki
őstag
válasz Cathfaern #6021 üzenetére
De egyik boltban kezembe nyomtak egy 108 oldalas Bikefun katalógus 2011-et, és abban még szívfájdítóbb Merida bicajok vannak
Tényleg! Ez a markolat nekem beválna trekkingre, vagy csak montira használatos? Mintha Vénember bicaján láttam volna ilyet:
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz Cathfaern #6069 üzenetére
A kerékpár és a kerékpáros között nem is kell homogénnek venni, pontatlanul fogalmazhattam.
A levezetéssel sincs semmi bajom. Ellenben az én példáimban - visszanéztem - , mindig a magasság változott és a súly volt állandó, ahogy le is írtál egy fontos tényezőt, az erőkart, pusztán csak a magam primitív módján erre akartam utalni a példáimmal.Ha rossz példákat hoztam fel vagy hibás volt a következtetésem javítsál ki.
PORT.hu Bringacsereprogram 2011
szerk:
Megcsinálták a lámpát, ha valamikor kikerülök megnézem milyen lett[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
MZsoltee
veterán
válasz Cathfaern #6120 üzenetére
Hát nem tudom, sok helyre el lehet menni pl vonattal és lehet vinni a bringát is. Mondhatni a legfrissebb lakója vagyok a topicnak (ha már annak vagyok mondható), de sztem érdemes lenne ezt valami bringás eseményhez hozzákötni, amire lehet amúgy is elmennének sokan. Elsőre nekem a Balcsi körbekerekezése jutott eszembe, ha jól tudom van ilyen túra is. Lehetne előtte egy két nappal kezdeni és utána zárni a talit. Egy napra sztem nem lenne érdemes összeröffenni a nagy távolság és hosszú utazás miatt, meg a jó társaság is kevés egy napra...
Teasüti: Hát én elég sok dolgot felírattam a kis füzetbe volt vagy fél oldalam... Az árra és a végén cserélt alkatrészek számára, hosszútávon pedig a tartósságára leszek kíváncsi.
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
rétisün
veterán
válasz Cathfaern #6324 üzenetére
víz szempontból megint csak jobb helyzetben vagyok outisként
lehet, hogy kissé morbid, de pl. ma is kétszer vettem vízet temetői csapból. majd minden faluban van temető, ott meg tuti van víz. de sok helyen még a régi fajta kék kutak is megvannak.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Cathfaern #6324 üzenetére
Mi általában nem is fáradunk kulacsokkal,100 km-en biztos akad valahol bolt ahol vásárolhatok hideg italt,csokit stb.,amúgy sem szeretek meleg italt inni,vagy olvadt csokit enni...persze általában nem erdőkben nyomjuk.Na meg rétisün kék kútjai,melyekből általában jéghideg víz fakad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ariadne
őstag
válasz Cathfaern #6324 üzenetére
Ha nem akarsz hátizsákot, övből is van olyan, amibe sok minden belefér, nekem ennek az elődje van, RP Outdoor Diablo nevezetű piros öv, fér bele akár két plusz kisebb kulacs is vagy kisebb ivózsák, de főleg a cuccoknak jó, akár egy esőkabát és egy plusz mez is belefér a javítószett, pótbelső meg némi kaja mellé, nagyon sok benne a hely. Ismerőseim közül legalább 3-4 ember használ ilyet, bár hivatalosan talán túrázáshoz való. Ja egyébként a kulacsot meg újra kell tölteni, 80+ km-en azért már szokott akadni nyomós kút vagy ha más nem, valamilyen kis bolt, persze a legnagyobb forróságban sokszor pont nem...
mod.: Na már leírták előttem ugyanazt.
mod2: Majd meglátjátok egyébként, az augusztusi 50 fokokban van hogy egy egész falun át nem találsz olyan kék kutat, ami nyitva lenne, jártam már így párszor...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
amargo
addikt
válasz Cathfaern #6344 üzenetére
Vannak olyan hátizsákok, amelyek elállnak a háttól és nem izzadsz meg benne. Merevítés + hálós szokott lenni. Legalább is nálam bevált. Igaz az enyémbe ivózsákot nem lehet rakni.
KaraDani-nak van egy remek szerzeménye, mégpedig a nyeregcsőre rakható kulacstartó. Próbálj ki egy olyat, hátha elég lesz, mert csak a derekadon nem túl sok rögzítési lehetőség van, minél nagyobb a súly, az annál jobban kifog törni a táska, minél jobban meghúzod a szíjat annál jobban nyomja a hasad, ami kényelmetlen.Én is szoktam csak övtáskával kijárni, de nem igazán szeretem a fent vázolt jelenségek miatt.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!