-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
Ha Hayes Stroker Ryde, akkor az egy alap hidraulikus tárcsafék, ha Trail, akkor már jobb.
Szerintem a hidraulikus tárcsafék előnyei:
1. időjárás-független (nagy esőben vizes pofákkal úgy nyikorog, hogy 3 utcával arrébb is hallják, hogy jössz, de fog, maximum 10-20%-kal nő csak a fékút).
2. jobban adagolható, az egy ujjas fék maga a királyság
3. jobban fog (Deore LX 160 mm-es tárcsával és az Avid Elixir 5 185 mm-es tárcsával nagyon megveri a régi Deore V-fékemet)
4. olcsóbb tárcsát cserélni, mint felnit
5. egyre kevésbé kapsz olyan teleszkópot, amin van V-fék tüske, és az újabb vázak jelentős részére is esélytelen felszerelni V-féketHidraulikus tárcsafék hátrányai:
1. évi kötelező szerviz
2. otthoni körülmények között nehezebb szerelni
3. a tárcsa be tud rezonálni, a már megint cicereg az a rohadt tárcsa gyakori beszédtéma tud lenni
4. típustól függően drága tud lenni a fékpofa, például Magurába valót aranyáron mérik
5. drágább egy középkategóriás tárcsafék, mint egy felső kategóriás V-fék, cserébe jobb is, szóval ez nem biztos, hogy hátrányÉn a leendő városi bringámat az első három pont miatt (és mert azt várom el egy féktől, ha meghúzom, azonnal harapjon) tárcsafékesre fogom építeni/olyat választok (Cannondale Bad Boy, Merida S-Presso). Montin soha nem térnék vissza V-fékre.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
Zuhogó esőben tekertem már 4 órát is korábban. Nem volt kellemes az átázott lábbeli, mert ahogy fújta a menteszél/szél nagyon fáztak a lábujjaim (órákon keresztül). Szóval nem 5 perces esőre, és utána napsütésre készültem, ami megszárít. Hanem rendes esőnapra teszteltem
(#9289) rétisün Na oké, a Te 127-es távod az már inkább maraton, mint a 90-es zalakarosi. Nincs nekem bajom ezzel, csak furcsa az elnevezés.
Nem rég vénember linkelt valami versenyt, ahol a hegyi szakasz 200 km 7000 m szinttel. Na az már maraton! Vagy ott a Velence 10x, mely 280 km. Na az is maraton országúton.[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
A ridebike a fizikai bolt, az ebike a webshop...
Amúgy meg, ha több boltnak lenne rendes honlapja, akkor onnan linkelnének az emberek, de erre általában tojnak a kiskerek, lévén, hogy nem azért költöttek a vintrinekre, hogy az ember ne látogasson el.
2 hét alatt össze lehet dobni opensource eszközökkel egy rendes raktárrendszer nyilvántartót, és hozzá egy honlapot, csak egy értelmes rendszergazda kell, aki ennek az elérését a külvilág fele biztonságosan meg tudja oldani.
Eladott tételenként kb 10 másodperc plusz idő lenne becsipogni egy vonalkód olvasóval az alkatrészt, és kivonni a raktárkészletből.
A feltöltés, és az első rendszerezés ami rohadt sokáig tart, meg a képkeresés minden eszközhöz.
Szerintem marha gyorsan behozná az árát, mert a geek-ek nagyrésze, munkából hazafele, beugrik a boltba, ha tudja, hogy ami kell neki, biztosan megtalálható, és nem akar 2 napot várni a házhozszállítással."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
szki
őstag
válasz JColee #11510 üzenetére
Annyi biztos, hogy a bicaj fém váza és a testem között feszültségkülönbség alakul ki, amikor áthaladok a 400 kV távvezetékek alatt, és épp műanyag (szigetelt pontokon) érintkezek csak a bicajjal. Ha közvetlenül ezután a kormány fém részeihez érek, vagy fogást váltok a markolaton szarvra, akkor kisülök A szarvnál alul egy süllyesztett, fém inbuszcsavarhoz kerül közel a kezem. Nem használok kesztyűt, mióta ergonomikus a kormánymarkolatom.
Egy ilyen 400 kV-os távvezeték a távolbahatása sokkal nagyobb, mint gondolnánk. Több száz méterre lévő, párhuzamosan haladó, és hosszú fém (mű)tárgyakban is képes komoly feszültséget indukálni (drótkerítés, rosszul földelt telefonvezeték, stb.).#11513) runner 125 : Ideje lenne pár alkatrészt minősítenem, hátha megnyerem a 2. díjat. Az első, azaz a fullyval nekem nem jön be.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz JColee #11536 üzenetére
Ez már nagyon off, de nem hülyeség. Távközlési mérnökként a 90-es évek végén sokat foglalkoztam erősáramú távolba-hatással/befolyásolással a piacvezető távközlési szolgáltatónál (nem elméletben).
Szívesen látlak a magyar-szlovén-horvát hármashatár közelében, ahol tesztelhetsz! -
addikt
válasz JColee #15320 üzenetére
Külsőt cserélni? Szerintem elég kicsi az esélye, ráadásul nem is nehéz... nekem nem az, persze 15-ös kulcs kell hozzá az már biztos. Kb 15-20 perc egy defekt... gyakorlat nélkül! Amúgy ha van bent defekt elleni szalag akkor kb esélytelen a gumi probléma. Ha meg két évente kicserélem akkor meg kibírom cserébe a luxusért. A mostani bringámat amit elég keveset használok elég havonta olajozni, míg lánc váltós volt már 4-5 naponta kellett, köszönhetően az óriási felületnek amit bedob a három első és a 8 hátsó fogaskerék, plusz a két forgó a feszítőnél, nomeg lánchossz is nagyobb ami felveszi a mocskot.
Én meg hülyülök attól, hogy ezer fokozat között kell váltogatni. Elég volt a lánc zabáló bringákból. Esténként fáradt az ember olajozni, de lánc váltóval KELL mert különben másnap érzed, hogy szarul gurul a canga. Agyváltóval meg elég 3 naponta (napi 100-150 km-t alapul véve, hegyen völgyön). Azt lehet gondolkodni, hogy sátor állítás előtt olajozol vagy utána.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
raczger
őstag
válasz JColee #20430 üzenetére
Nem igazán. Haveromnak úgy van beállítva a polarja, hogy ő ráült és terhelés alatt mérte le, és gyakorlatilag mindig ugyanannyit mutat az ő órája is. Szinte semmit sem számít (ilyen 2-3 mm-es eltérés van max így a kerületben, de bringázás közben sem mindig egyenletes a terhelés, lefelé-fölfelé más-más terhelést kap az első kerék, így gyakorlatilag nem lehet teljesen pontos km számlálót kapni, sőt egy bringázás alatt változhat annyit a gumi nyomása is, hogy megváltozzon a futó felület kerülete).
venember83: felénk eléggé pontosak, kilométerenként néztem mit mutat az óra és max 20-30 méteres szórás lehetett
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz JColee #27602 üzenetére
Nem tértem, miért találod viccesnek, de értesd meg velem kérlek, had nevessek rajta én is!
Az emberi szervezet teljesítő képességének is meg vannak a határai.
pl. te képes vagy sprintelni (futni) 30 km/órával, bogyóval pedig nyilván többre leszel képes.
Mi ezen a vicces?
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
ludsimon
veterán
válasz JColee #27612 üzenetére
Vannak napok, amikor valakinek éppen a fizikai bioritmusa, az étkezés és minden egyéb tényezőt sikerül közel 100%-osan összeegyeztetni.
Ilyenkor persze lehet tud egy kiemelkedő teljesítményt azon a napon.
Nekem is volt ilyen egyszer mikor hajnalba keltem fel, lehet akkor kellene nekem is mennem, mert akkor összeegyeztethető ez a fajta mozgás, akkor tudom a 'tökéleteset' alkotni.
De olyan nincs, azt felejtsd el, hogy valaki egymás után sorozatosan megnyer valamit.
Az nem tiszta ennyi és slussz.Ez nem tudom miért méregetés amúgy vigyázz ezzel a stílussal csak szólok, mert egy moderátornak ha rossz napja van akkor ad egy figyelmeztetést. Nekem is így lett pár sajnos...
Alpári szóhasználat nem megengedett, pedig sokszor én is kiadnám magam, de azt nem itt lehet/kell....[ Szerkesztve ]
undefined
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz JColee #30529 üzenetére
Egy 4-5 éve minden nap 30km körül. Plusz a hétvégék, amiknek jórésze szintén városban. Nem beszélve a hosszabb túrákról. Azt meg gondolom jobb ha le sem irom, hogy 2 éve még csak nem is outival, hanem örökhajtóssal. Lehet én vagyok valami génmanipulált robot,de nekem eddig nem okozott leküzdhetetlen nehézséget. Biztos kényelmesebb egy telós géppel,de f.szt érdekli a kényelem mikor sportolok épp
[ Szerkesztve ]
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
Peet210
őstag
válasz JColee #30529 üzenetére
Inkább figyelmesebbnek, egy szélesebb gumi is simán belecsusszan. Én outival járok városban is és nem okoz gondot. Ugyan a montinál "pattogósabb" ahol szar az aszfalt de az kibírható teljesen. Illetve nem lehet vele járdáról le és fel ugratni ami meg számomra nem hátrány, ahol lehet kerülöm a járdát. És tényleg, a bicikli vásárlásnál nem a legkényelmesebb városi közlekedés volt a szempont, hanem a városon kívüli, nálam legalábbis.
Today's record, is tomorrow's motivation
-
D.Orion
veterán
válasz JColee #30725 üzenetére
Felkapod a rudat a válladra és gugolsz vele. Nagyjából röviden ennyit tesz, sok féle verziója van. Persze ésszel kell csinálni, mert könnyen roppan a gerinc ha hirtelen nagynak és erősnek érzi magát az ember. Egyébként nekem sem bírja a térdem.
Egy tanács: Olyan gyakorlatot ahol szabad súly van feletted soha ne végezz egyedül. Bármikor jöhet egy görcs vagy egy kis pattanás és már rád is esett a súly. Nem jó érzés, egyszer sikerült fekve nyomás közben egy reccsenést átélnem. Sajnos a bal vállam többször ugrott már ki, mint kellett volna és számtalan porcleválás van benne, egyik alkalommal fekve nyomás közben reccsent egyet majd annyi volt, elszállt minden erő a bal kezemből, csak annyit tudtam tenni, hogy hamargyorsan azt a szerény 60kg-t ráengedtem a mellkasomra. Aztán ledöntöttem oldalra nagy levegővel. -
D.Orion
veterán
válasz JColee #31976 üzenetére
Igen, azért megütni egy másik embert nem olyan egyszerű lelki folyamat. Főleg, hogy ha az ember előtte nem sűrűn tette azt. Más egy kocsmai bunyó és más amikor a tulajdonod vagy a testi épséged kell védeni. Utóbbihoz sokkal nagyobb belső erő kell, mint egy kocsmai bunyóhoz.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz JColee #32164 üzenetére
Igazából rosszul írtam, nem is egy fokozatot tud váltani, csak szerintem kevesebbet, de ezt majd kipróbálom, csak úgy érzésre más volt.
Viszont a mostani LX váltómban az a jó amit nem tud az XT, hogy a kisebbik váltófül 2 irányba is működik, tehát hüvelykujjal lehet váltani fel és le is, nem kell mutató ujjal szórakozni.
-
ludsimon
veterán
válasz JColee #33647 üzenetére
Neked mennyi lett az időd?
Nem török le!
Egy pár ismerősöm is volt és ahogy látom volt aik 1:20-at ment, volt aki 0:50-et, illetve hasonlókat.szki:
Erről is beszéltünk Norbival, de nem akkora tényező a genetika, max a profi sorokban....
Ha az ember rendszeresen csinálja, akkor el tud érni olyanokat amiket életében nem gondolt volna.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz JColee #33658 üzenetére
Most nézem az eredményeket.
Kékesi csúcstámadás:
444 indulóból:
51:15 80. hely
lecsokolbi:
58:53 198. helyGratula!!!
Én ha 200 alatt végeztem volna is örültem volna abból a 444 indulóból!Egyik ismerősöm: 59. helyen végzett 49:12-vel.
Szki:
Azért kíváncsi lennék egy ilyen versenyen hol teljesítenél.
Úgy lefikázol mindenkit...Azt tudom, hogy a profi szintről már lecsúsztam időben, de még lehetek jó amatőr.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz JColee #35559 üzenetére
Miért kötöd össze az élsportot az ideális kerékpáros, - esetünkben - országúti alkattal?
Egyáltalán nem függ össze a kettő. Akárki lehet ideális alkatú, ha komolyan gondolja. Először is el kell dönteni melyik szakágat választja, melyik az a szakág amihez a felsőteste- testfelépítése leginkább igazodik.
Max a kocabringásokat egyáltalán nem izgatja, hogy épp 1 hét alatt felszedett 4-5 kg-ot.Itt kezdődik a céltudatos táplálkozás is pl.
Mert a rekesz sörhöz kell az 50cm-es bicepsz? Ugyan már, ne nevettess!
Szerk.:
Ott van pl Imi. Többiek tudják/ismerik kiről van szó. Na én szeretnék olyan alkatot 10 év múlva, mint neki van! Elismerésre méltó micsoda alkata van neki! (Norbinak mondom: Kb olyan alkat mint Te. De alacsonyabb és szálkásabb talán egy picivel nálad. Sokat nyaralt mostanában, sztem tuti felszedett pár kilót. )[ Szerkesztve ]
undefined
-
Integra
titán
válasz JColee #35635 üzenetére
és ha azt mondod, hogy ok, ezt a bringát kérem, de!! ezeket az alkatrészeket cseréljétek le rajta és számoljuk ki a felárat a lecserélendő alkatrészekhez képest, abba sem megy senki bele, mert rajtuk ragad.. tehát vedd meg amit nem akarsz, majd cseréld le, és akkor szenvedj te vele, hogy megszabadulj tőle
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
D.Orion
veterán
válasz JColee #36176 üzenetére
Ja fel van festve, de minek? Utána csak a sáv járda felőli részén van kijelölt bringás nyom. Egyszóval a lehető leggyorsabban át kell húzódni oda. A videón a csávónak ez eszébe se jut, inkább még jobban megy a sáv másik oldalára. Nem kommentálom tovább ezt a videót, mert olyan egyértelműen látszik, hogy direkt csinálja.
-
Hasaggymeg
veterán
válasz JColee #41418 üzenetére
Pont mint a futásnál.A sprinterek kissé olyanok mint a terembringások,a maratonfutók meg mint a nagy körversenyek éllovasai.Annyi,hogy míg a futásnál nincs átjárás addig a másodiknál több volt terembringásból lett már körversenyes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toomy
senior tag
válasz JColee #41892 üzenetére
Szerintem Ő fogalom zavarban van. A kevlárost a futófelületre gondolta. Vagyis a futófelület alá.
De tény és való a kevláros kifejezés a hajtogathatóságot fejezi ki. Én pl. a MICHELIN KRYLION carbonnal olyat cumiztam mire f elraktam a felnikre tavaly, hogy ihaj-csuhaj. Volt ám köpködés rendesen. De amikor már megszokta a helyét és volt defekt, utána már könnyeben a helyére talált.(#41896) Teasüti
Nekem a mountimba ZEFAL kevlár szalag van. Idáig csak a rajzszög tudta átszúrni, de gyanítom ha nem rádióznék menet közben, akkor észrevettem volna a zajt és idejében kiszedve a gumiból akkor nem tudta volna átszúrni a szalagot. De szerintem a tüskék azok nem szúrják át na meg a kis szilánkok sem.
Most hétvégén bedobtam egy szettet az outimba is, majd meglátjuk ott hogy teljesít.
Amúgy kipróbáltam anno beszerelés előtt, egy tűt iszonyat nehéz volt rajta áttolni.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!