Új hozzászólás Aktív témák

  • Aske

    aktív tag

    Éreztem a sok hsz láttán, hogy bedobták a rágógumit a hangyabolyba. :)

    De arra nem számítottam, hogy a szokásos kérdés merül fel. Miért kell ezt meg azt meg amazt csinálni egy szegény hallgatónak. Namost kivételesen ez olyan eset, aminek van értelme. Mármint a 2D-s rajz. Érdemes egy-két félévet ezzel tölteni.

    Ugyanis a rajz a mérnökök közös nyelve. Azt a szisztematikus ábrázoló tudást csak az említett tárgyakon keresztül lehet megtanulni. De utána mindenhol hasznos lesz. "Amit nem lehet elmondani, azt le lehet rajzolni." (Házkötő)

    Én a mai napig heti rendszerességgel használom az AutoCAD-et. Mondjuk én még egyetemre járok. A házi feladatok ábráit ha olyanok, abban készítem. Pl. fiktív szerszámpályákat illusztrálni aligha kezd el az ember egy CAD rendszerben rajzolni. Ahogy kinematikai vagy geometriai vázlatot sem. Meg a szakdogámban is rengeteget használtam és szép átlátható ábrákat lehet vele készíteni.

    Az, hogy a méretszám nem felel meg a tényleges méretnek az nem nagy cucc. Sok esetben ennek nincs is jelentősége, ha nem küzvetlenül (pl. lézervágásra) használják a rajzot. Sőt, bizonyos értelemben ez a műszaki rajz egyik erőssége, az egyszerűsítés, hogy nem mindent úgy rajzolunk ahogy a valóságban van, mert akkor megőszülnénk. Én pro/e-ben is rendszeresen át szoktam írogatni a méreteket, nyilván okkal. :)

    Ha jól látom a kérdező még nem kezdte meg egyetemi tanulmányait, mert ha járna akkor ilyen kérdés nem merülne fel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák