Új hozzászólás Aktív témák

  • Parson

    addikt

    no újabb téma: X-section definiálása Pro/E-ban (nagy összeállitások szintjén)

    Alapvetően miről is van szó? a Pro/E-ben a (sikbeli) metszetek definiálása a 3D-s modellkörnyezetben történik, majd ezeket a metszeteket a rajztérben az ábrázolandó metszetekre merőleges nézeteken megjelenithetjük.

    A metszetek egyik alapvető tulajdonsága, hogy straffozzuk az elmetszett alkatrészeket (kivéve, amit nem kell). A straffozást a Pro/E-ban 2 helyen lehet definiálni:
    1. modelltér:
    ha itt definiáljuk a straffozást akkor az elsődleges tény, hogy a model tartalmazza az információt, rajztérben való megjelenitéseknél a metszet straff-értékeit (dőlésszög, vonalak közti távolság, stb) a modellből generálja le. Ez nagyon hasznos megoldás, lévén csak 1x-kell definiálni egy metszet straffozását, utána minden egyes rajztéri megjelenitésnél, automatikusan ezt fogja kirajzolni.
    másodlagos tény pedig, hogy a modelltérben a metszet definiálása alatt a 'straffozásból' kivett alkatrészeket a rajztérben nézetben jeleniti meg a Pro/E.
    2. rajztér:
    a modelltérben definiált metszetek straff-értékeit a rajztérben ''felülirhatjuk'', vagyis a Pro/E modell-térben default (vagy általunk már beállitott) értékekkel generált straffozását a rajztérben módostihatjuk a már megjelenitett nézetek metszetein - ez persze amolyan zsákutca, nincs visszahatása a modellben definiált értékekre.
    az ilyen módon, rajztérben straffozás alól kivett alkatrészek viszont ugyanúgy metszetben csak épp straffozás nélkül lesznek megjenitve.

    ebből a két helyzetből leszűrve a lényeget alapvetően az 1. esetet tarthatjuk jobb megoldásnak, hiszen azzal csak 1x kell foglalkozni, mig ha az értékeket alapvetően rajztérben kezdjük el módositgatni, akkor minden egyes újabb nézet definiálásánál, a metszetek megjelenitése után a straffozást újra és újra kellene állitgatni a megfelelő értékekre.

    no de mindez csak egy alapvető áttekintés volt ebben a témában. menjünk picit tovább, és nézzük meg, miért is jött elő ez a téma:
    Alapvetően maradjunk az 1. esetnél, tehát modelltérben definiáljuk a metszet straff-értékeit, az imént már kifejtett okok miatt. Mi történik ekkor?

    Mikor egy (sikbeli) metszetet definiálunk, a metszet nevének, tipusának megadása után a referencia sikot kéri a rendszer, és amint kijelöltük, létre is hozza az uj metszetet a modellben, és automatikusan generál is egy straffozást a metszetben, amolyan véletlenszerűen felévett értékekkel.
    2 eset van:
    1. egy darab alkatrészen vagy elenyésző számú alkatrészből álló összeállitáson dolgozunk, és ekkor a straffozás beállitgatása nem okoz tul nagy bonyodalmat. ekkor alapvetően csak a szög- ill vonalak közti távolságértékeket illik beállitani az elmetszett alkatrészeknél.

    2. több száz alkatrészünk van, és mondjuk akár több metszetet is definiálni szeretnénk, lehetőleg (vagy inkább szabvány álltal előirt módon) ugyanazokat az alkatrészeket ugyanazokkal a straff értékekkel vonalkázott metszetekkel megjelenitve a különböző nézeteken. egyből látszik, hogy picit több dolgunk akadhat szimplán ezekkel a beállitgatásokkal, mint arra számitottunk.

    vegyük alapvetően azt az esetet mikor csak egy metszetet akarunk kreálni, de sok alkatrészt tartalmazó összeállitásban. mint ahogy már az elő is jött, véletlenszerűen generálja le az értékeket a Pro/E. ha már ezeket egy általunk alapvető értékre beállitott módon generálná le, elég sok vesződségtől, több párhuzamos metszet esetén pedig pontatlanságoktól szabaditana meg, hiszen utólagosan csak a direkt kiválasztott alkatrészeken kellene állitani szög-értékeket, illetve egyik-másik esetben a vonal-távolságokat.

    vagyis a kérdés: vajon be lehet-e és ha igen akkor hol lehet beállitani ezeket a default értékeket a straffozás legenerálásához... hasznos lenne, nem is kicsit...

    ───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

Új hozzászólás Aktív témák