Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • icemad

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ρσгτσ #92486 üzenetére

    Az élet sok területén tudnak azért határidőre dolgozni...

    Valami ilyesmit akartam írni, csak nem ilyen szépen fogalmazva... Dolgoztam pl a Mars csokigyárban. Az egyik kollégám volt ott a karbantartó. Ha bármi gond volt a soron, neki kellett megoldani. Ha megállt a termelés, az 15 percenként 250 000 mínusz a profitból. Euróban... Hát nem szívesen cseréltem volna vele...

    Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!

  • negyven2

    veterán

    válasz ρσгτσ #92486 üzenetére

    Csuszások mindig is voltak a játék iparban (illetve formátumát tekintve a hozzá legközelebb álló mozgókép iparban. Régen is simán megvoltak az éves, vagy akár több éves csuszások (nem csak sz*r játékok esetén, de klasszikus címek esetén is). Csak hogy nem menjünk messzire... pont a Halo is csúszott, és a talán a Halo 2 esetében is volta olyan, hogy másfél év munkáját dobták ki (és még így se tudták befejezni, pedig kaptak egy plusz évet).

    Amúgy igen, normális management és irányítás sokat tud segíteni ezen. Meg az is, hogy ne akarjunk olyan dolgokat beépíteni amikről nem tudjuk, hogy működhetnek. viszont ilyen estekben agaaszuk rá a kész termékre a "korrekt iparosmunka", vagy a "azt hozza mait elvártunk" jelzőket.

    De ugye a játék ipar (ahogy a film ipar se) nem működhet csak így. Ugyanis hasznos tud lenni máskor az is, amit akkor még fölöslegnek gondoltak. Pl. volt egy cikk, hogy a Bully 2 fejlesztésekor, bár nagyon sok dolgot dobtak ki már menet közben is (ahogy maga a játék is, bár hivatalosan csak szüneteltetve van a fejlesztés), de ezek nagy része nem a kukában, hanem más projectekben lett felhasználva.

    Illetve azért sok játék esetén kikerültek a kezdeti dizájn dokumentumok (vagy filmek esetén az e v1-es script-ek), és ott láthatóak, hogy néha jól jött azért, hogy ki lett dobva az eredti elképzelés.

    “I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

Új hozzászólás Aktív témák