- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- DIGI internet
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Itt mellőzzétek az offot, arra ott van a másik topic: OFF topic
Az előzmények:
World of Tanks - MMO - Archívum I.
World of Tanks - MMO - Archívum II.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz bullseye #36605 üzenetére
Sarkítasz....
Óriási különbség van akközött, hogy "az elmúlt hetekben végig pontosan az átlag WR-ed hoztad" és az között, hogy egy nap alatt nem tudsz egy győztes meccset produkálni, olyan statokkal, amikért a nyertes csapat sok tagja lecumizna egy lovat.......
...egyébként nem jól értelmezel. Amit írsz ahhoz hasonlót sem említettem sehol.......[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
válasz bullseye #36682 üzenetére
Azért érdekes a dolog, mert ugye mindkettő a wot mérőszáma lenne vagy mi. (egyáltalán miért nem egy féle van?) Egyébként a közvélemény szerint mely mérőszám a leg elfogadottab -ha úgy tetszik- a leg reálisabb?
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
dfsz34
őstag
válasz bullseye #36840 üzenetére
Szerintem megnézték és rájöttek, hogy a legtöbb játékos nagyon rosszul áll.
Elnézve, hogyan játszanak egyesek és ugye a top10-be is be kell férniük. Ráadásul soknak ki is kell fejleszteni a tankokat, amivel együtt már millió xp körüli a mennyiség, amit ki kell termelni.
-
Enzolord
addikt
válasz bullseye #36845 üzenetére
Azért nem mindenkinek ingyen tank az az ingyen tank...
Ha belegondolsz, sokan vesznek prémiumot, akik eddig nem, hogy biztosan összejöjjön....Lehet rosszul játszani, de lélektelenül soha! Van úgy, hogy az embernek rossz napja van és a pályán semmi nem sikerül. Nem számít, a lényeg az, hogy lássák rajtad az emberek, hogy megszakadsz a klubért, a szurkolókért és akkor a vereség is meg van bocsátva. Ilyen egyszerű!”
-
Enzolord
addikt
válasz bullseye #36851 üzenetére
Ebben is van valami..
Lehet rosszul játszani, de lélektelenül soha! Van úgy, hogy az embernek rossz napja van és a pályán semmi nem sikerül. Nem számít, a lényeg az, hogy lássák rajtad az emberek, hogy megszakadsz a klubért, a szurkolókért és akkor a vereség is meg van bocsátva. Ilyen egyszerű!”
-
-
#43783936
törölt tag
válasz bullseye #38693 üzenetére
Én pár napja döbbentem le.
Karéli védelem T7-es csata.
Csata elején kérdi valaki, hogy ki a pro közülünk?
Többen válaszolják, hogy én, a magam 950 körüli effijével.
Akkor tűnt fel, hogy az utánam jövőnek 500 körüli van.
Következő kérdés: Mi a taktika?
Mire én: Csak védelem.
Hallgattak rám!
3 perc után 10:0-ás állásnál kiadtam az utasítást, hogy indulhat a vadászat.
Egy tankot vesztettünk. -
Zeratul
addikt
válasz bullseye #39415 üzenetére
Kb annyira mint a defoliage. Nem tudnak vele mit csinálni mert csak kliens oldali adatokkal dolgozik, szerver oldalon nem avatkozik be, így szvsz morogni moroghanak miatta, de ezért nem halottam hogy vkit bannolatak volna. Voltak ennél cifrább dolgok is mint decemberben a prémium kódgyártás. Elég sokan csinálták, senkit nem ért retorzió.
-
Plasticbomb
addikt
válasz bullseye #39462 üzenetére
Én imádom az Excelsiort. AZ ágyú hagy né i kívánnivalót maga után, de még mindig nem olyan szopatós, mint az IS-7 ágyúja. Szerintem.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
KisApám
addikt
válasz bullseye #39462 üzenetére
Tegnap gondoltam megyek a Pz.Sfl IVc-vel lefekvés előtt megint pár kört,
mert elég jól ment a nap.
A WoT azt mondta: l****szart neked többet.
Miért? 1: Városi pályákat adott be, illetve 2: ha nem városi, beszűkűlt célkereszttel 2-300 méterre írtózatos mellélövéseket produkált az a Pz.Sfl IVc, amit előtte soha.
Inkább mentem aludni... "egyértelmű jel volt, hogy abba kell hagyni."A kis S35-ös Tier III-as tankot is kb. 40%-ban magasabb Tierbe dobálta a WoT,
de néha ott is lehet aprítani, hátúlról, már akit. Ez van. ELŐRE!!![ Szerkesztve ]
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
diegho
nagyúr
válasz bullseye #40231 üzenetére
Folyamatosan mondtam, hogy ez észjáték és csak gondolkodni kell. Igen, az első pár ezer csatában. Utána már csak egyszerűen nézem a minimap-et és az alapján játszok. Nem gondolkodok, mert minden egyértelmű. Ezt nem lehet leírni, nem lehet megtanítani, erre vagy ráérzel, vagy nem. Nem lehet ezt megtanítani, ezért nincs értelme videóban elmondani hogyan kell játszani, mert mindenkinek magától kell megtanulnia és összeszednie a szükséges rutint. Nekem pl úgy berögzültek a dolgok, hogy tényleg nem állok meg egy pillanatra sem gondolkodni, hogy na most mit csináljak, csinálom ahogy jön.
-
Kakumix
senior tag
válasz bullseye #43374 üzenetére
Nashorn nekem is nagyon bejött, pedig akkor még el sem tudtam volna képzelni, milyen sz.r lesz a stürer emil. Már hetek óta szorzózgatom, de még mindig ~20k XP a nagy ágyú plusz 71k XP a Borsig. Nem gondoltam volna, hogy sikerül a stock Ferdinandnál rosszabb német TD-t csinálniuk a játékba, de sikerült. Elismerem, hogy van rá esély, hogy a nagy ágyúval jobb lesz, de ebben nem merek reménykedni sem.
Legyen szép napod!
-
válasz bullseye #43491 üzenetére
Ezt honnan veszed?
Nem herdáltam el a pénzemet, egyszerűen elkezdtem alulról újra. (mondjuk lóvém nincs sok, XP akad)
Mondjuk most fele annyira sem bosszant, de az olyan meccsek miatt hagytam abba mint az uccsó kető most. Mindkettőben abszolut top sebző voltam, összesen 10 kill és két halálsima vereség....[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
válasz bullseye #43499 üzenetére
A gyengébbek kedvéért......
Nem reggeltem új accot, hanem eladtam mindent és elkezdtem (a meglévő accountal) alulról újra.
Mielőtt megkérdeznéd, nem nincs 10-20K csatám, épphogy 2....Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz bullseye #45904 üzenetére
Ezt amúgy én sem értem, hogy miért lett ekkora a zöld intervalluma. Kékek, sőt, lilák is visszaestek a zöld tartományba, ahogy a sárgák közül is sokan felcsúsztak, ezért lehet az, hogy van olyan zöld, aki meccseket tud eldönteni és van páfrány. Bár én nem használok xvm-et de utólag vannak játékosok, akiket megnézegetek noobmeteren és csak hümmögök rajtuk.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
DaveNo1
veterán
válasz bullseye #45904 üzenetére
Mai tapasztalataim alapján ez a wn8 nem sokat ér...zöldek halnak meg 2 perc alatt (ehhez tényleg valami speciális tudás kell, sosem értem meg, hogyan lehet olyan gyorsan meghalni, míg mások még épp pozíciót vesznek fel)...illetve OP tankokkal még narancssárga-citrom játékosok is meghatározó tényezők tudnak lenni...
Joergie: tekintve, hogy a német tankok legnagyobb gyenge pontja az aljuk, és ott bármelyiknek ki lehet a motorját lőni (nagyobb kalibertől ki is gyulladnak lazán), vagy elrejted valami kis bucka mögött, vagy jó JT módjára sznájperkedsz...
[ Szerkesztve ]
You are not prepared.
-
-
Mister_X
nagyúr
válasz bullseye #46041 üzenetére
Tulajdonképpen? Semmire. Csak annyi értelme van, mint egyből beírni ide a fórumra, ha valakinek nyerő szériája van. Engem megnyugtat, hogy anyanyelvükön küldöm el melegebb éghajlatra a franciákat. Kinek mi.
@sebijani1982: alapvetően nekem sem szokásom ilyeneket írogatni, csak ha szar napom van (nem WoT-ból kifolyólag). Meg van amikor játék közben kapja meg valaki, ha nagy a képe és látom, hogy lengyel vagy francia. Ahelyett, hogy belelőnék, mint egyesek. Meg amikor commandert játszik, de lengyelül/franciául, vagy egymásra találtak a franciák/lengyelek és már idegesít. Én sem trécselek magyarokkal. A csak beköszönőkkel nem mindig vagyok gyökér, van amikor vissza is köszönök.
[ Szerkesztve ]
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
Angel1981
veterán
válasz bullseye #46325 üzenetére
Akkor az valami egyéb bug, azonos verziószámot illik hibátlanul lejátszania, én nem emlékszem, hogy ilyenből lett volna gondom valaha.
diegho: értem, hogy mire célzol, de ez azért így "lecsupaszítva", fekete fehéren nem igaz, mert nem az a cél a csapattal, hogy "vigyél be X 1000 sebzést", hanem hogy nyírd ki az összes ellenséges tankot.
Persze, a tankoknak HP-ja van, vagyis végső soron ha lesebzed az ellenfél teljes HP-ját ,akkor nyersz, de a színtiszta cél nem a sebzés, hanem a 15 kill.
Arról nem is beszélve, hogy egy tank (ha nincs sérült modulja) még 1%-nyi HP-val is tud veszélyes lenni, míg a kilőtt az már nem.
Most vegyünk egy tisztán elméleti esetet; a csapat lesebzi az ellenfél HP-jának a 90%-át, de nem lő ki egy tankot sem, mert "sebzésre játszanak, nem killre".
Az ellenfélnek így még mindig több esélye lesz fordítani, mintha az a 90%-nyi sebzés egyben arányos killeket is jelentene, nem igaz?Ismét leírom; értem, hogy mire céloztál, de amikor valaki kijelenti, hogy "a sebzés számít, a kill nem" akkor azért én kicsit összevonom a szemöldököm; mert csak sebzéssel nem lehet csatát nyerni, killel és sebzéssel viszont igen.
[ Szerkesztve ]
-
Enzolord
addikt
válasz bullseye #46360 üzenetére
Az a legnagyobb f*s az egész játékban. ..
Lehet rosszul játszani, de lélektelenül soha! Van úgy, hogy az embernek rossz napja van és a pályán semmi nem sikerül. Nem számít, a lényeg az, hogy lássák rajtad az emberek, hogy megszakadsz a klubért, a szurkolókért és akkor a vereség is meg van bocsátva. Ilyen egyszerű!”
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz bullseye #46368 üzenetére
Az ágyúsüllyedést leszarom, az sok tanknak ratyi. Az ágyúemelkedés! Himmelsdorfon mostanában lentről zaklatom a fent hülyéskedő ellenségeket, na ez a szutyok nem lát föl, max ha ráállok egy törmelékbuckára félig. Katasztrófa, nagyon behatárolt, hogy mire lehet használni. Mondjuk mostanában már jobban megy vele, végre én sem rohanok előre és hasznos tudok lenni. Most visszavettem az 50 100-at, sokkal jobbnak érzem, mint először (az volt az első nem scout tárasom, nehezen sikerült megszokni). Most viszont megtetszett, 2500 fölötti sebzések jönnek vele, ennyit 10-essel sem tudok stabilan hozni.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz bullseye #46360 üzenetére
Stock ágyúval valóban ergya a Sturer, de a nagyágyúval kimutatja a foga fehérjét. A lényeg, hogy ezzel a tankkal is igyekezni kell kidomborítani a többiekkel szembeni előnyöket, vagyis esetünkben az ágyúsüllyedést. Próbálj úgy helyezkedni, hogy hegyre fel, vagy hegyről le támadhass. Sivatagi pályákon dűnemászás, Prokhorovkán irány a domb, Kareilán a patakmeder, stb...
(#46367) Habib[HUN]: 9-es szinten mostanság érdekes dolgok történnek... Ma zsinórban olyan csatákba rakott be, ahol mire a harmadik golyót betöltöttem, addigra a csapatom fele-kétharmada már halott volt, pedig volt mit lőnöm, elhiheted. Máskor simán kapok olyat, hogy életmentő lövésembe belefut egy csapattárs, és vagy én, vagy vki más emiatt döglik meg. Legutóbb egy AMX szaladt be közém és az FV183 közé. 700HP-ról ki is vettem a francba, majd szépen benyeltem a csillagromboló lövését...
(#46368) bullseye: Pedig nagyon ajánlatos beleszokni. Revolveres tankokkal a csata első felében középtájt-hátul érdemes lövészkedni, illetve várni, hogy a csata kibontakozzon, és kiderüljön, hol is van szükség támogatásra. Olyat is láttam, aki a csata elejét végigbujkálta, aztán a vége fele elindult és végigfragelte a félholt ellenséges haderőt.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
diegho
nagyúr
válasz bullseye #46644 üzenetére
Januárban ezt javasoltam neki:
No akkor mondom mit javasolnék:
1. A stílusod túl tárgyilagos, legyél sokkal lazább
2. Nem azért néznek, mert extrém köröket akarnak látni, hanem mert jól akarnak szórakozni, sokkal fontosabb a fun, mint a skill
3. Tedd el az időpontjaidat hétfőről és csütörtökről, mert mindenki QB-t néz
4. Legyen rengeteg tankod, olyan tankok, amik érdeklik a népeket: Tiger, Tiger2, E-75, E100, JT, Panther1-2, E-50, IS-7, T29, Foch, F155, FV183B csak hogy párat említsek
5. Legyen rengeteg fun tankod: T18, PZ1C, Hetzer, KV2, SU152, Tog2, SU100Y, Chaffe
6. Csinálj tervet, hogy melyik nap miről lesz szó a közvetítés elején: pl replayeket nézegetsz és azokat értékeled 1 órán át (a nézők küldhessenek replayeket), kiragadsz pályákat és gyakorlóban megmutatod a fontos helyeket, egy tank osztályról elmondod, hogy mi a feladata stb
Nos kb ennyi így első körben. Csak lazán, nem államvizsgán vagy, hanem éppen széjjel szívod az agyad a gólyabálon!Nem tudom mi valósult meg, mert azóta nem néztem streamet, csak néha 10-11 körül ha éppen elkapom valamelyik külföldi végét, abba belenézek.
-
Angel1981
veterán
válasz bullseye #46663 üzenetére
Igen, ez biztos így van, de részben meg lehet érteni őket.
A nagy páncélzatú tankoknak általában valamilyen módon gyenge a fegyverük, vagy lassúak, mert ha az nem lenne, OP-k lennének, ergo a csatához leginkább a páncélzatukkal tehetnek hozzá, és aki ezeket választja, ezzel a tudattal teszi.
A prémlőszer meg ezt a tudatot egy huszárvágással hazavágja.
Közvetlenebb példa; aki Maus-t vezet, azt azért teszi, mert hallani akarja a sok lepattanót, és érezni akarja, hogy igen, lehet hogy lassú, meg nem egy csúcs a fegyvere, de akkor is egy 200 tonnás vasat vezet, amit nem lehet egykönnyen megállítani.
Én meg tudom érteni az ilyen játékosokat, amikor anyáznak, hogy ezt a tudatot 15 mp alatt porig alázza ez a könnyen beszerezhető gold ammo, hiába, hogy ő is használhatja - nem véletlen, hogy az utóbbi időkben a heavy ág úgy "en bloc" UP lett a TD-k és a medek mellett, legalább is T8-T10-ig biztosan. -
Scheff
tag
válasz bullseye #47886 üzenetére
Sikerült rálelni! Nehéz rá szavakat találni.
"Így csalunk mi!" - avagy játéktechnika a színfalak mögött
[spoiler]Tetszik vagy sem, a videojátékok történelme során a korai kezdetektől egészen napjainkig - csalások örökké voltak, vannak, és lesznek. Pont. Az igazságtalanul szerzett előny tiltott gyümölcsére - akárcsak a való életben vett tilalmas dolgokra - amíg ember él (és játszik) a Földön, mindig is lesz kereslet, ez a "szükséglet" pedig előbb vagy utóbb, de elkerülhetetlenül kitermeli a maga hiánypótló produktumait.
Csalni persze (attól függetlenül, hogy nem szép dolog) nem pusztán egyféleképpen lehet. Teljesen máshogy működnek és más célt szolgálnak azok az "istenmódok", amikkel a játékos rögtön afféle "minden-fegyver-minden-lőszer-örök-élet-ingyen-sör"-t birtokló kiber-terminátorként úgy megy át az adott játékon, mint "fos a libán", és megint csak máshogy az úgynevezett gépi, vagyis "legális csalások", amik a játékok környezetét igyekeznek a felhasználó ellen, az előző példánknál jóval árnyaltabb módszerekkel befolyásolni. Ezek az előre definiált / scriptelt formulákkal dolgozó parancs motívumok "csupán" arra valók, hogy valamilyen formában picit nehezítsék a játékos dolgát, ezzel növel az adott program nehézségi, komplexitási, vagy újrajátszhatósági faktorait. (A semmiből előteleportáló ellenfelek, amik hatszor akkorát sebeznek mint egyébként normális esetben, az ő lőszerük sosem fogy, sokkal több az életerejük, hibátlanul céloznak, stb-stb...)
Bár sokaknál már ezek az alapvető játéktervezői eszközök is könnyedén kicsaphatják biztosítékot, azonban lássuk be: az ilyesmi nélkül (és, mivel mesterséges intelligenciák programozásán sem tartunk még a cyberpunk sci-fik szintjén) a legtöbb, kampányokra alapozó játék nagyon hamar unalmassá válna, hála az emberi intellektus és rafináltság ördögi kombinációjának. Viszont... mi történik abban az esetben, hogyha egy, az esélyegyenlőség jegyében működő MMO dönt úgy, miszerint itt az ideje picit felborítani azt a bizonyos kényes egyensúlyban tartott, de korántsem üres bilit?
Korábban a tömegeket megmozgató többszereplős játékok legtöbbje kiszámítható bizonytalansági faktorral dolgozott. Ha az én puskám x-et sebez, és az ellenfélnél is olyan van, akkor az is közel ugyanannyit fog. Ha az én varázslatom 40%-os eséllyel aktiválódik, és mivel az ellenfélre sem vonatkoznak enyhébb megkötések, akkor tőle is hasonlót várhatok. Árnyaltságot engedélyező szabályok persze létezhetnek, ám mivel a játékegyensúlyt bármikor kivéreztetheti a túlzott szabadosság, az élő-szereplőket bizony igen vaskos, minimális randomizálást engedő korlátok terelik mindenütt egyazon mederbe.
Nem úgy a WoT-ban.
Bármennyire is nehéz beismerni, a Wargamming gyermeke korántsem játszik tisztán. Amivel viszont kimondottan az a baj, hogy itt nem PVE (játékos verzusz gépi-környezet), hanem PVP közegről van szó, ahol már szinte előre kalkulált a randomfaktoros nehezítés. Ember-ember ellen.
Viszont, ha a csaták 2*15 fős alvégein mindenütt, a játék szempontjából (elméletileg) ugyanolyan értékű emberi szereplők ülnek, akkor mégis miért befolyásolja a program a meccseket? Ugyanis az a WoT lassan három éves fennállása óta tökéletesen biztos, bárhogy is tagadja a WG a "legális csalások" tényét, azok kőkeményen LÉTEZNEK... Léteznek, és ahogy a WoT törzsjátékos rétege egyre tapasztaltabbá válik, ezek a visszásságok úgy ütnek egyre nyilvánvalóbb réseket a játék hihetőségi faktorának még éppen-hogy fennálló, lehelet-vékony határmezsgyéjén. Hogy is tartja a mondás? "Egy ember csak vélemény... kettő viszont már statisztika." A World of Tanks függvényében pedig milliókról beszélünk.Ezekből, a program által generált manipulációkból álljon itt egy pár, amik nap mint nap keserítik meg a meccseiteket. Azonban legyetek vele mindig tisztában: a WoT még a cinkelt lapokat is külön cinkeli, tehát korántsem kizárt, hogy egyszerre akár több legális csalás is működik a háttérben.
Sőt...- Inbalansz tier-egyensúly
Jelenség: Aki 3 meccsnél többet játszott már a WoT-tal, annak nem kell mélyebben taglalni a jelenséget: t5-t7-es meccs. Odaát 4 hetes, nálatok csak 3. Odaát 6 hatos, nektek csak 4. Odaát a többi mind négyes, de nektek azért még jut alulra is troll-szakasz, akik behoznak 2 egyes tieres Leichtetraktort is - csak a biztonság kedvéért, akik mondjuk csapatsebzéssel, blokkolással, majd szakaszon belüli teamkillel indítják a rangadót.
(Megjegyzés: Tudvalevő, hogy az MM ugye nem pusztán adott tierekkel, hanem az azokon túlmutató, egyfajta besorolás értékkel dolgozik minden egyes harckocsi függvényében. Így a legtöbb meccsben akadhatnak parányi eltérések a játékosok harckocsi-szintjeit illetően. Azonban szemmel látható különbség van az imitt-amott lógós 1-2 jármű, valamint a módszeres alábalanszolás között...)Konklúzió: Nem kell hozzá nagy matek - szinte borítékolható a vereség. Magasabb szintű tankok, több életerő (ugyanannyi saját dpm-re).
Lehetséges ellenintézkedések: Nincs túl sok lehetőség. Távolságot kell tartani, lekötni az ellenség főerőit, majd az aszimmetrikus hadviselés minden trükkjét bevetve, lehetőség szerint azonnal 2-3-an foglalni, mihelyst az ellenfél "túl távol" kerül a saját bázisától. Ja, és nem szabad sajnálni a troll-szakasztól a feljelentéseket.
- Karate-válogatott vs. óvodáscsoport:
Jelenség: XVM-használók előnyben, ugyanis mint a WoT médiumai, ezt a jelenséget kizárólag ők látják biztosan. Hatása pedig szinte hajszálra megegyezik a névben foglaltakkal. Az MM szándékosan kiegyensúlyozatlan csapatokat pakol egymással szembe: a fekete sarokban csupa 10-20.000 meccset megélt, zöld-kék-lila veteránok, mig a piros sarokban...
Konklúzió: Eleve eldöntött meccs. A csata véget ért, mielőtt elkezdődött volna.
Lehetséges ellenintézkedések: A Youtube-on található "WoT-os Szop*ág űző videó" sokszori megtekintése melletti szorgos imádságba merülés az MM kegyeiért.
- Szándékos TD-spamm:
Jelenség: Leginkább nagy (7-es és afölötti) tierre jellemző SZÁNDÉKOS büntetés, amikor az ellenfélnél legalább 2-szer annyi páncélvadász található (de 2-3-mal mindenképpen több!), mint a saját csapatban.
Konklúzió: Számolgassunk kicsit. A 7-es meccsek az ugye 6-8-as szórás. Tierben. Namármost, míg a hagyományos tankok csak 9-es (vagy afölötti) szinten kapnak tizes ágyúkat, addig a TD-knél más a helyzet: a legtöbbjük már 8-as szinten 10-es löveggel bír, aminek a 10-es tieres tankokhoz mért átütése, és SEBZÉSE van. Innentől fogva megint csak lehet dpm-et számolgatni, bár túl sok értelme nincsen - az ilyen meccseket (ha csak valami isteni csoda nem történik, bár az nem túl jellemző) általában a fél tanknyi sebzések döntik el. Egyfelől, mert az adott lövés technikailag azonnal - MINIMUM - lefelez egy ellenfelet, amellett, hogy többnyire meg is nyomorítja a szerencsétlent, jókora pszichológiai hatása is van a dolognak. A szenvedő fél csapata nagyon hamar átkapcsol passzív-agresszív védekező üzemmódra, ezzel saját magukat vágva el a győzelemtől.
Magasabb (8-9-10) tierben még rosszabb a helyzet; csak hogy a probléma forrását keltő típusneveket említsük: Foch 155 ; 110E3 ; FV183...Lehetséges ellenintézkedések: Ha artival kerülsz egy ilyen meccsbe a hosszú cici szerencsétlenebbik végére kárhoztatott csapatban, rajtad a világ szeme, ugyanis a nagy, sokszor lomha, mozogni nem szerető TD-k egyetlen ütőképes ellenfele a tüzérség. Meg lehet persze próbálkozni mindenféle ügyeskedéssel emellett, viszont a legtöbb dolog merő kaszinózás - vagy bejön, de többnyire inkább nem. Onnantól kezdve, hogy Ödönkének a túloldalt mindössze 1 kattintás a te komplett játékod.
- "200 effis Chuck Norris":
Jelenség: Az ellenfél legyen statisztikailag bármilyen gyenge is, konkrétan szuperképességekkel bír. 600 méterről is folyamatosan szpotol és lát, sőt mi több, ha elfordított toronnyal az ellentétes irányba lő, akkor is eltalál titeket, mi több, folyamatosan gyenge pontokon, és állandóan életerőt, valamint modult IS sebez. Lényegtelen az álcaértéked, nem számít a fizikai fedezék, lópikulát sem jelent a páncélszint; ő (vagy ők) jön, lát, és győz. A ti lövéseitek folyamatosan lepattognak róla - már ha egyáltalán sikerül eltalálni a nyílt téren mozdulatalnul pózoló, 2-3 Maus-nyi járművet ÚÚÚÚGY, hogy mindvégig háromszor akkora a meglőni kívánt páncélszelvény, mint a harckocsik teljes szóráskép-mutatója.
Konklúzió: A WoT szeretné Ödönkét megjutalmazni valamilyen "epic" medállal (többnyire "Top Gun"-nal vagy "Radley-Walters"-szel), hogy további játékra (és arany/prémium fizetésre) ösztönözze.
Lehetséges ellenintézkedések: A semminél is kevesebb. Ödönkének akkor is "Top Gun"-ja lesz, ha konkrétan a ti csapatotok a meccs 10. másodpercében kollektív szepukkut követve el vízbe hajt.
- "15-3":
Jelenség: Az előző metódus csoportos változata. Az MM győztes, és vesztes csapatot generál, majd addig nerfeli a gyengébbeket, hogy a forgatókönyv megváltoztathatatlan legyen. Apelláta nincs. (A halálozások statisztikai aránya maximum 1 fővel szokott eltérni - pluszba, vagy mínuszba, az teljesen mellékes.)
Konklúzió: Nem teljesen ismert. Valószínűleg a játék változatosságának mesterséges fenntartásáért, illetőleg nagyritkábban a fizetési kedv fenntartásáért felelős változók okozhatják.
Lehetséges ellenintézkedések: A játék uninstallálása, majd a felszabadult helyre a "Hello Kitty Paradise Island" c. program telepítése.
- Manipulált napi "win-rate":
Jelenség: Két vesztes meccs - egy győzelem ; vagy ettől sokkal rosszabb arány különféle legális csalások által.
Konklúzió: Nem teljesen ismert. Valószínűleg a játék változatosságának mesterséges fenntartásáért, illetőleg nagyritkábban a fizetési kedv fenntartásáért felelős változók okozhatják.
Lehetséges ellenintézkedések: Játéktechnikával részlegesen balanszolható. A legeffektívebb ellenszere a fokozott odafigyelés, valamint a 3 fős szakaszozás.
- Pontatlan "killshot"-ok:
Jelenség: Ideális lő-pozícióban az egylövéses áldozat hirtelen - mesterségesen - elpusztíthatatlanná válik, sorra tévesztenek célt / pattannak le a "killshot"-ok.
Konklúzió: Egyértelműen a veszélybe került játékos virtuális létének meghosszabbítása kikényszerített esélyadással. Kialakult szokás a "killshot" arannyal történő bevitele, hogy az ellenfél biztosan ne élhesse túl az utolsónak szánt találatot. Ezt torpedózza meg az igazságtalan "balansz".
Lehetséges ellenintézkedések: A remény, hogy nem csupán te lősz az adott ellenfélre, ugyanis ezt a nerfet általában csak az a játékos kapja, aki egylövésesre sebezte az adott harckocsit.
- Lelassított töltésidő:
Jelenség: A töltésidők szándékos kompromittálása (számlálóstul, mindenestül). Az a bizonyos 6 másodperc valójában 8-10.
Konklúzió: Egyértelműen a veszélybe került játékos virtuális létének meghosszabbítása kikényszerített esélyadással.
Lehetséges ellenintézkedések: Amennyiben lehetséges, a több különböző célpontra való tüzelés. Nem garantált módszer, de saját tapasztalatok alapján ezzel szignifikánsan redukálható a belassult ágyú effektus.
- Drága mulatság:
Jelenség: A prémium lőszerek a ténylegesnél jóval pontatlanabbak. (Pláne nagy lőtávra.)
Konklúzió: Újkeletű csalás, a cikk szerzője alig pár hete tapasztalja a dolgot - de azóta meccsenkénti rendszerességgel. Node, mivel a játék egy ideje jóformán már csak a manipulált kredit-égetésről szól, egyértelmű, hogy aki többet aranyozik, az többet fizet érte. Ergo mivel kevesebb haszna lesz a játékosnak az adott meccsen, annál nagyobb szükségét fogja látni a prémium fióknak.
Lehetséges ellenintézkedések: A prémium lőszer használatának kerülése.
- "Megint botom van!":
Jelenség: A legtöbb ember tapasztalja nap mint nap, hogy adott meccsekben vannak olyan ellenséges "játékosok", akik mintha a fejükbe vették volna az adott user feltételekhez nem kötött likvidálását. Ezért pedig gyakorlatilag bármit hajlandóak megtenni, és semmi sem drága a számukra. Képesek behajtani a teljes ellenséges zárótűzbe egyetlen, a harci helyzetben egyáltalán nem kulcsfontosságú tankért, illetőleg ha más lehetőség nem kínálkozik, suicid torpedó formájában, a direktben öngyilkos ütközéstől sem riadnak vissza. Nem számít, hogy ennyi erővel megnyerhetné a csapatának meccset, kiszedhetné a védtelen tüzérséget, egy sokkal potensebb járművet áldoz fel egy nálánál értéktelenebbért... úgy nagyjából semmi. Egy a lényeg: a kiszemelt célpontnak pusztulnia kell! Méghozzá bármi áron.
Konklúzió: Hely és időhiány miatt nem teljesen kifejthető, viszont abban bárkivel könnyű megegyezni, hogy a jelenség gyakorisága túlmutat az emberi hülyeség Einstein szerint világűrnél is végtelenebb határain. Nem véletlen hát a címadás, azonban az összeesküvés-elméleteket megelőzendőn - ez jelenleg egy teljesen másik cikk és történet...
Lehetséges ellenintézkedések: Zsigerből történő rükvercbe kapcsolás, majd hangsebességnél gyorsabb visszatolatás a csapattársak sűrűjébe. Egy kis szerencsével a merénylő elszenvedett karcolás nélkül is túlélhető. (A szituáció viszont merőben opcionális!)
- Szellemlövések/vaktöltény:
Jelenség: Kilőtt, de nyomtalanul eltűnő lövedékek. Jobb esetben a durranást követőn "nem történik semmi". Rosszabb esetben még látni az ellenfél felé szálló malacot, majd... semmit.
Konklúzió: A WG állítja, miszerint ez egy bug. Egyébiránt nem kell hozzá sok képzelőerő, hogy egy picit többet sejtsen mögötte az ember... Több mint kellemetlen hiba, ami csaták sorsát döntheti el, és már vagy 3-4 verziófrissítés óta javítatlan? Hát persze... (Köszönjük, nem vagyunk éhesek!)
Lehetséges ellenintézkedések: Nincs. Ha lősz, bármikor bekövetkezhet. (Ha meg nem lősz, akkor tuti bukta a meccs.)
- Bedöglött ágyú:
Jelenség: A célpontra irányzott löveg tűzparancs után egyszerűen nem sül el, mintha az utasítás nem lett volna kiadva fizikailag. Ez vonatkozhat egy-egy kattintás megtörténtének figyelmen kívül hagyására, de ugyanúgy gyakori jelenség nyomva tartott tűzgomb mellett.
Konklúzió: Bugnak beállított kiegyensúlyozási manőver - az effektív dpm-et befolyásolja.
Lehetséges ellenintézkedések: Nincs. Ha lősz, bármikor bekövetkezhet. (Ha meg nem lősz, akkor tuti bukta a meccs.) Általában kritikus pillanatokban szokott eljönni, és az esetek nagy részében a játékos halálával jár sajnos.
- Szpot a semmiből / zérus-álca-skill:
Jelenség: Hirtelen szpotba kerülsz, az ellenséges tankok pozícióitól, és a jármű-legénységek képességeitől függetlenül. (Jobb esetben jelez a "Hatodik érzék" képesség... már ha van egyáltalán. Rosszabb esetben viszont még a lámpa is direktben késik.)
Konklúzió: Bugnak beállított kiegyensúlyozási manőver. A felderítési távval, illetőleg a harckocsik / játékosok álcázási értékeivel játszik.
Lehetséges ellenintézkedések: Nincs túl sok választási lehetőség. Vagy a lehető legtávolabb maradsz az ellenfelektől, vagy számolsz a folyamatos szpotolódás következményeivel. A meccsre így is, úgy is rányomja a bélyegét. (Sanszos a predesztinált bukta.)
- Szellemtankok:
Jelenség: Ritkán előforduló, nagyon otromba jelenség. Az ellenséges harckocsira konkrétan mintha nem vonatkoznának a játék szpot/álca szabályszerűségei. Egyáltalán nem arról van szó, amire sokan alapesetben panaszkodnak, miszerint "lő a semmi". Az jobbára csak mezei szpot-hiány. A szellemtank effektus konkrétan túlmegy minden határon: maga a cikk írója is többször látott az elmúlt 1-2 hónapban 20-30 méterre, nyílt terepen, rövid időre (1-3 másodperc - töltésindikátorral mérhető) eltűnő harckocsit. Illetőleg a dolog másik formája, amikor egy lassú jármű az 50 méteres hatósugárba beérve SEM szpotolódik fel, csupán közvetlen testközelben, illetőleg olykor már csak egy leadott lövés után.
Konklúzió: Többen - játékosok és WG-s megbízottak - próbálják ezt az észlelési rendszer 2 másodperces szonár-effektusára kenni, viszont a megoszlással baj van. Ugyanis, ha ez tényleg egy teljesen szokványos jelenség, miért nem működik MINDEN ESETBEN így?
Lehetséges ellenintézkedések: Nem igazán van. Részlegesen enyhítő körülmény, ha egy vagy több csapattárs is rálát az adott pozícióra. Legalább legyen majd aki visszalő...
Summa-summarum:
...És a felsorolás még korántsem teljes! A meccsek sajnos 50-60%-ban minimum részlegesen manipuláltak, méghozzá oly módon, amit a játékos sem modokkal, sem az alap klienssel nem fog tudni minden esetben kimutatni. A fent említett nüanszok viszont annyira egybehangzó formában, és annyira gyakorian fordulnak elő, hogy konkrétan letagadhatatlanok - bármennyire is próbálja a témát elkenni / fel sem venni a Wargamming.
És hogy mi a célja a készítőknek ezzel? Csupán zavaros hipotézisek terjengnek közszájon holmi "újrajátszhatósági faktorról" meg "fizetési hajlandóságról". S, mivel bizonyíték legfeljebb akkor lenne az esetekről, ha valamelyik WG-s bennfentes egyszer csak kitálalna (súgok: valószerűbben fagy be hamarabb a metaforikus pokol), egyhamar nem is várható a legális csalásoktól való szabadulás. Illetőleg, mivel évekkel korábban ezek a hatások még nem voltak mind ennyire nyilvánosan érezhetőek, csak reménykedni lehet, hogy a folyamat nem fog túl gyors tempóban még látványosabb visszásságokat szülni.
Szkepticizmus ide vagy oda: Mindentől függetlenül a WoT egy páratlan játék, a készítők pedig igenis letettek valamit az asztalra - nem hiába a bődületes játékosszám, no meg a folyamatos fejlődés. És bár a játékmenetet érhetik kritikák (mint ahogy érik is az ÖSSZES TÖBBI MMO-t ugyanúgy!), minden szellemileg felnőtt illető el tudja dönteni saját maga számára, hogy megfelel -e neki ez a közeg, vagy elmegy inkább kicsit mondjuk Azeroth világára, és inkább a MultiBox-os grindelés békáját nyeli -e le szívesebben.
Mert csalások mindig, mindenütt voltak, vannak, és lesznek.
- KrUmPL1P4SzT0R -
Forrás: Wot Magyar Portál[/spoiler][ Szerkesztve ]
World of Tanks Twitch csatornám: https://www.twitch.tv/mrscheff
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Figyelem!
Rengeteg scam/phising próbálkozás van a játékban! Privát üzenetek formájában küldenek üzenetet, miszerint feltöltöttek rólad egy replay-t valahova. Ezekbe jellemzően be kell lépni a WoT accounttal, de a probléma az, hogy nem az igazi Wargaming oldalon léptet be, így gyakorlaitag ellopja a WoT accountodat. Akárki küld neked privát üzenetet egy website-tal kapcsolatban, soha ne nyisd meg az oldalt!
Ezeket a próbálkozásokat lehet jelenteni itt: https://eu.wargaming.net/support/hu/products/wot/help/29691/29692/29706/ (ezt a linket is ellenőrizd)
[ Szerkesztve ]
***
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Dell notebook topic
- Parfüm topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- E-roller topik
- Politika
- Steam topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Acer Gaming (i5 8.th, 8 GB , 256 GB, 1050, 17.3 FHD) notebook! AkciÓ!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Asus K95VJ, 18,4" FHD, I7-3630QM 8x3,40 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD+1TB HDD, 1GB VGA ,WIN 10, Számla,
- Asus R751L, 17,3" FHD, I7-4510U, 8GB DDR3, 1TB HDD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla, garancia
- IdeaPad 1 15ALC7 15.6" FHD Ryzen 5 5500U 16GB 512GB NVMe SSD (PCIe 4.0) gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs