Új hozzászólás Aktív témák

  • Gabipro

    csendes tag

    Visszatérve kicsit az akku kérdésre...
    Végülis a 770-esé is cserélhető, csak csavarhúzó és páka kérdése... :U
    De nem hinném, hogy nagyon cserélni fog kelleni (általános használat esetén), esetleg kb. 2 év múlva, mikor már úgyis tönkremegy az akksi (többet nem valószínű, hogy bír), de hát addigra hol lesz ez a készülék már? (mikor kb. fél évente jönnek az új modellek...) Pl. öregapánk kocsijában fix szivargyújtóról a régi Ig*8-al még elketyeghet...
    Tehát szerintem is kicsit parasztvakításnak tűnik ez a cserélhető akksi... amely mondjuk valóban jó lehet pl. túrázáshoz, mikor nincs kéznél 220 vagy szivargyújtó... de hát akkor is ha már az ember pót (csere) akksiba gondolkodik, akkor már egy töltő (akksi-dokkoló) egységgel kéne, hogy ne csak a GPS-be lehessen tölteni. Így meg aztán a pótakksi+töltőegység (ha egyáltalán lesz hozzá) nem lesz túl olcsó mulatság.
    Én most azon gondolkozok, hogy sz*rok a cserélhető akksira...nem kell azt cserélgetni, lesz erre jobb (és nem mellékesen olcsóbb) megoldásom is!
    Természetesen gyalog, ill. bicikli túrázáshoz, mégpedig a következő:
    Szerzek egy kb. 4Ah-s 12V-os akksit (kisebb Ah nem jó, mert az tuti nem tölti fel a GPS-t, nagyobb meg azért nem jó, mert az több helyet foglal, és nehezebb...ergó felesleges)...szerelek rá egy szivargyújtó foglalatot és így az autós töltővel túrázás, biciklizés közben 1x fel tudok tölteni menet közben is, és így kibír már egy teljes napot is. (Éjszaka persze mindkettőt feltöltöm.)
    Természetesen nem cipelek még magammal egy kommersz akkutöltőt is a "külső" akksihoz, hanem arra jó lesz egy kis (12V-os 500-1000mA-es) adapter is, némi elektronikai átalakítással. Szerintem az akksi+a töltőadapter kb. 5000-6000 Ft-ból kijöhet.
    Ez még csak egy terv... lehet a 4Ah kicsit kevés lesz, lehet kéne inkább 6-7Ah...ezt még nem tudom, majd még kitalálom, kikísérletezem. Lehetne akár 6V-os akksival is ezt, de akkor kell gyártani elektronikát a GPS töltéséhez (ehhez a 12 V-os autós töltő értelemszerűen nem jó)...
    Hozzátartozik a dologhoz még az is, hogy ha azt mondjuk, hogy alapesetben (pl. a Wayteq 770-es) folyamatos Ig*8 navigációval kibír 3-4-5 órát (fényerőtől, útvonal bonyolultságától függően) a beépített akkumulátorral, viszont túrázásnál nem Ig*-t, hanem kimondottan "túrázós" programokat (pl. Russa, Navitel) használva, melyek jóval kevésbé terhelik a processzort (mint az Ig*, vagy video nézés), így hosszabb üzemidőt lehet elérni. Így még nem mértem, hogy mennyit bír, de lehet hogy akár 8-10 órát is. (na mindjárt kipróbálom... ;) )
    Egyik ismerősöm meg napelemmel próbálkozott, hátha azzal tud tölteni... de hát nem igazán... :( Az ő technikája az, hogy csak akkor kapcsolja be a GPS-t, ha elágazóhoz ér, vagy nem biztos az útban, egyébként sleep... végülis ez is egy megoldás.)
    Bocs, hogy kicsit hosszú lett... :))

Új hozzászólás Aktív témák