-
IT café
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
-
instantwater
addikt
válasz Stanlee #14354 üzenetére
Ebben teljesen egyetértünk, hogy a minőséget meg kell fizetni.
Ezt az 1&1 voipot valami érthető nyelven tudnád linkelni, mondjuk angolul? Mert én csak németül találtam, az pedig annyira nem fekszik.
Köszi.Amúgy ez az 1&1 is egy jó nagy cég. Több országban nyomulnak a domain és webhostingos üzletükkel, és ezek szerint voipjuk is van.
-
-
Guszti
aktív tag
válasz Stanlee #14363 üzenetére
En a tapasztalataimrol beszelek, te meg csak otletelsz.
Az elmult 2 honapban BC, es FVD ment, a fritzbox mogott ott maradt a telefonkozpont erintetlenul mindenki ugyanugy telefonal mint eddig tette, nem volt soha tulszamlazas, ha valaki letette a telefont, akkor az szepen bontott is. Kis iroda napi atlag 10-20 hivas 400-600 perc havonta, nekem megeri. -
club1
veterán
válasz Stanlee #14362 üzenetére
Mi is cég vagyunk (konkrétan árbevétel és foglalkoztatottak száma alapján is középvállalat), mégis jól elvagyunk Dellmont klónokkal a telefonközpontjainkra kötött Cisco telefonadaptereken. Az alkalmazottaink nagyon ritkán hívnak fel voip panasszal, azok többsége is a hibrid telefonközpontunk analóg vonalkezelése miatti hibák (éles pattogások), illetve egyszer-kétszer hívószámküldési probléma miatt volt. Mondjuk vannak annyira talpraesettek, hogy ha valami probléma van, áttérnek rögtön mobilra. Átlag havi kb. 500 hívást indítunk és kb. ezer percet beszélünk (most leginkább BC-vel) optikai bérelt vonalon illetve egy telephelyen kábeltv-s interneten.
-
setom
tag
válasz Stanlee #14354 üzenetére
Én csak a saját szemszögemből tudok nyilatkozni és eddig csak Dellmontos szolgáltatót használtam. Elhiszem, hogy vannak jó megbízható Voip szolgáltatók, akár itthon is mint pl. az ephone vagy reenger viszont nekem szükségem van a saját hívószámkijelzésre így normális áron csak a Dellmont marad.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stanlee #14359 üzenetére
Értem, azt hogy főleg külföldre való hívás, azt nem vettem számításba.
Nekem is ott jött a képbe először a voip, mikor egy angliai ügyfelemet kellett néha hívni.
Érdekes egyébként, hogy ő már akkor élből mondta, hogy nyugodtan tegyük le, majd visszahív, mert valami nevetséges fillérekért hív Magyarországra, akkor nagyon csodálkoztam, de aztán láttam mikor a BC még az a 40 fillér volt mobilra, hogy tényleg van ilyen. -
club1
veterán
válasz Stanlee #14369 üzenetére
Akkor ne vitatkozz. Nem írtam egy szóval sem, hogy milyen egyéb csatornákon mennyi kommunikációs költségünk van még, mert nem tartozik ide. Azt sem, hogy az alkalmazottaink hány százaléka ül asztali telefon mellett, mert ez sem tartozik ide.
Azt írtam, hogy Dellmonton keresztül kb. havi 500 hívást indítunk kb. havi 1000 perc hosszan, de lehet, hogy ez 400-700 hívás és 900-1300 perc. A frásznak sincs kedve a 4 aktuálisan használt számla híváslistáit böngészni, van nekem még bőven más dolgom is.
A tapasztalatom írtam le, miszerint az alkalmazottak (akik használják a Dellmontos voip mellékeket), nem (ritkán) panaszkodnak a szolgáltatásra. -
Palkova
tag
válasz Stanlee #14369 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Több mint 4 éve használok DELMONT klónokat szinte probléma nélkül egy FRITZ.BOX VOIP routerrel.
Ahogy a vitából kiveszem a problémák főleg mobil alkalmazások esetén állnak fenn, sokszor az asterisk a ludas. Tudomásul kell venni, hogy kettőn áll a vásár, azaz a felhasználó oldalán is lehet hiba.
Egyébként kíváncsi lennék, hogy fix routeres VOIP használat esetén volt e valakinél túlszámlázás?
Palkova
-
-
szundybence
aktív tag
válasz Stanlee #14905 üzenetére
Köszi!
Szerk: Érdekes lenne tudni, hogy egymást is lehet hívni közvetlenül interneten (mint a Skype) ezzel az alkalmazással?
[ Szerkesztve ]
-
tibor23
senior tag
válasz Stanlee #14914 üzenetére
20€-t nekem már nem érne meg. Annál sokkal jobban jövök ki VOIP-pal, akár Reengerrel is. Amúgy én sem értem, hogy Romániában, ahol tényleg olcsó a telefonálás mobilon és pl. Digi kábelhálózaton - a Voip szolgáltatók pl. Callromania egyáltalán nem kínálnak olyan vonzó csomagokat mint az előzőek.
-
instantwater
addikt
válasz Stanlee #14963 üzenetére
A sip.testvoip.nl csak az ICMP comagok célpontja. Azaz csak akkor látod, ha pingeled. Érdemes lenne megnézni wiresharkkal, hogy a rendes SIP hívás hova megy.
Bár igazából a hangminőséget az RTP szerverekkel felépült kapcsolat határozza meg. A SIP az csak jelzésre van.(#14964) tibor23
Két SIP kliens között azért kristálytiszta a hang, mert alapesetben az közvetlen kapcsolatot jelent a két fél között. Ha mégsincs közvetlen kapcsolat, akkor valószínűleg azért jobb a minőség, mert nem megy ki a szolgáltató hálózatából a hang, így kisebb eséllyel romlik a minőség...(#14966) CineDOG1
Bármilyen hívóazonosítót lehet küldeni amire fel vagy jogosítva... -
club1
veterán
válasz Stanlee #15135 üzenetére
Mert a Dellmont filozófiája az, hogy amire sok pénzt töltenek a felhasználók, ott rendszeresen emeli a percdíjakat. Mondjuk a piac is pont így működik, amíg valamire nagy a kereslet, addig lehet az árakat emelni... A Dellmont a klasszikus piaci modelltől csak abban tér el, hogy amikor viszont már a felhasználók jó része a magasra nőtt árak miatt elpártol tőlük, akkor sem csökkentenek, hanem nyitnak inkább egy új klónt, amivel megint meg tudják ugrasztani a felhasználóik feltöltési/költési hajlandóságát.
-
anadroid
senior tag
válasz Stanlee #15135 üzenetére
Akkor is annyiért lehetett. A VoIPBuster Magyarországra a kezdetek óta ennyibe került. Csak akkor még 365 napot kaptál 1 euró feltöltéshez (2005 nyara).
Kérd privát üzenetben a Curve és a Monese kódot 5 angol font (kb. 2000 Ft) ajándékhoz, a Wise kódot az első, max. 150000 Ft-os ingyenes utaláshoz, a Vivid kódot ingyen fém kártyához és 100 € havi visszatérítéshez! Egyes kártyák ingyen postával érkeznek.
-
Zeki
nagyúr
válasz Stanlee #15169 üzenetére
Mekkora egy gyökér banda ez a telenor! És milyen seggfejek dolgoznak ott!
Ahelyett hogy maguk mennének elébe a problémának, és saját voip csomagjuk meg szolgáltatásuk lenne okostelókra.
Ezek a gyökerek (is) azt hiszik, hogy meggátolhatják a voipot, és a sok marha magyar majd mind csak 40-50Ft-os percdíjakon fog telefonálgatni?
Ezeket még bottal sem piszkálnám meg, akkora leprások! -
KToM73
csendes tag
válasz Stanlee #15165 üzenetére
Köszi a választ, mind3 készülék más-más hálózatban van.
STUNT-ot nem tudok állítani, csak amiket a csatolt képen mutat, azok állíthatóak be.
A 2 működő hálózatban nincs port forwarding beállítva.
VOIP szolgáltató a gigaset.net amit a gigaset készülékek használnak.
2 készülék esetében ugyanazon szolgáltató TARR kft, de a "hibás" hálózatban a TARR szolgáltatja telefont is kábelmodemen keresztül, szóval lehet ott van a kutya elásva, az ő VOIP beéállításaik ütik gigaset.net hálózatot. -
KToM73
csendes tag
válasz Stanlee #15176 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Boldog Karácsonyt (utólag) és Bolfog Új Évet (előre) MINDENKINEKHa sikerül belépnem a távoli hálózatba is, akkor beszámolok megoldódott-e.
"OK, javaslom, hogy probalkozz az audio codecek kozul a G722 eltavolitasaval (Telephony/Audio ful lehet), ha csak a G711 a es u-law marad, lehet megoldodik a problemad. Nem mindig jon ossze az automatikus codec kivalasztas keszulek szinten, es akkor is az a problema, hogy nem halljak egymast a ket oldalon. Ez szolgaltato fuggetlen hiba."
-
Landsmann
addikt
válasz Stanlee #15343 üzenetére
Szerintem a PAP2T-nek nincs syslogja. Az SPA-nál láttam valami ilyesmit, d ehogy hol van, nem tudom, majd szétnézek benne. A # lenyomása után is ugyanaz a helyzet mintha nem nyomnám le, csak a #-el nem vár pluszban 10 másodpercet az utolsüó szám beütése után.
Nem, két külön előfizetői néven van a két szám.Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
Landsmann
addikt
válasz Stanlee #15356 üzenetére
Kinyomtattam a két eszköz logját. Érdemi információhoz nem jutottam. Szerintem itt valami apró bug, inkompatibilitás lehet. A CC: Ringback után még z RTP RX Dn és pár sor IP megegyezik. De utána az egyiknél
SIP/2.0 200 OKTo: SIP: a hívott telefonszám (ennél rendben kicsöng a hívott)Míg a másiknál:
SIP/2.0 200 OKRecord-route: SIP: 193.91.75.213
Magyarán elküldi a hívást a hangpostára.Na innentől fogva nem tudom hol keressem a hibát, de hogy nem nálam van, az biztos.
Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1
-
félisten
válasz Stanlee #15371 üzenetére
Az ePhone-nál egyértelműen emberek dolgoznak -- egy időben volt némi megoldandó probléma az én és a kollégáim előfizetéseivel, és rendszeresen több emberrel is beszéltem náluk (általános és technikai segítségre is többekkel).
Egyébként le a kalappal a hozzáállásuk előtt, nagyon segítőkészek voltak, pedig sokszor sikerült a munkaidő legvégén hívnom őket.Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Guszti
aktív tag
válasz Stanlee #15417 üzenetére
"Sikerult megoldanod, hogy a keszulekek kozotti gigaset-es halozaton belul mukodjenek a hivasok?"
Ezt most hirtelen nem értem, vagy nem nekem szólt?
Kézibeszélők között természetesen simán működik a telefonálgatás (a510-es készülékeken, balra gomb, aztán a listából ki lehet választani, hogy melyik kézibeszélőt csörgesse, vagy esetleg mindet)Én is csak itt olvastam, hogy nem szabadna egy accountot egy időben több helyen beregisztrálni, de nyilván fizikailag lehetséges. Igazándiból azt se tudom, hogy ez miben különbözik attól, mintha csak 1* lenne beregisztrálva de 2 hívást indítok ugyanarról egyszerre pl. egy fritzboxon keresztül.
Igazándiból a fair use policy-ból biztos kiderül, de nekem kicsit zavaros, vagy nem elég jó az angolom (ez szinte biztos), vagy direkt ködösítenek és túl általánosan fogalmaznak. -
instantwater
addikt
válasz Stanlee #15489 üzenetére
De ha az online szolgaltatasoknal "elhiszik" a lakcimet amit beirsz, akkor ezzel kb tenyleg csak a fizikai aruk adojat tudjak bezsebelni, illetve az olyan szolgaltatasoket, amikhez vmilyen a szolgaltato altal korabban kipostazott eszkoz (pl set top box) kell.
Jol ertem?
Es ha megis bekopog az adohivatal az "PistikeSarkiVoipCege Ltd" hez Londonban, hogy tessek mar mutatni az ugyfelek adatait, mert fogtunk 200 "illegalis magyar voipozot" aki a te szolgaltatasodat hasznalja, de neked nincs hivatalosan magyar ugyfeled.
-
#79335424
törölt tag
válasz Stanlee #15489 üzenetére
De a VOIP -ra csak ráhúzzák ezt a sablont. A valóságban a lakcímemnek semmi köze sincs ahhoz, hogy hol veszem igénybe a szolgáltatást. Az ugyanis attól függ, hogy az adott hívást helyileg milyen hálózatról indítom. Sőt, igazából még ez sem valós, mivel ott csak a netet használom. Amiért a VOIP -ot fizetem, az a Dellmont -nál realizálódik VOIP -ként, az meg a cég helyéhez kapcsolódik.
-
McLaca
őstag
válasz Stanlee #15489 üzenetére
És ha azt mondom, hogy ajándék a havernak/barátnőmnek és az az ő címe?
Majdnem ugyanaz, mint mikor külföldon veszel/vetetsz valamit és hazahozod/hazaküldeted. Innen nézve elég hézagos a szabályozás.Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
#79335424
törölt tag
válasz Stanlee #15494 üzenetére
Nem az adófizetés tényéről, vagy a kikerüléséről írtam, hanem arról, hogy melyik államnak kell fizetnem. Három hónapig még túristaként is tartózkodhatok külföldön. Ennyi idő alatt símán le lehet beszélni a 10 Erzsit, ha az ember aktívan tartja a kapcsolatot az otthoniakkal. A telóban persze a külföldi SIM van. Akkor a hivatalos, Magyar lakcímem ellenére, a szolgáltatás semmilyen részét sem használtam Magyarországon. Miért a Magyar államot illeti ezután adóbevétel, ha a szolgáltatás igénybevételének a helye a mérvadó?
-
Crow
tag
válasz Stanlee #15554 üzenetére
@Somatom:
@Stanlee:
Köszi mindkettőtöknek a visszajelzést, nagyon hasznos volt.
A jitter hatására eddig nem is gondoltam ... pedig teljesen igazatok van, ez is befolyásolhatja a hívás minőségét.A fórumot olvasgatva összességében nekem is az jött át, hogy elég sok esetben nem működne a dolog. Viszont az ezzel kapcsolatos beszámolók/tapasztalatok egy részét viszonylag régen írták, ezért gondoltam, hogy érdemes lehet feleleveníteni a témát, hátha időközben fejlődött annyit a hálózati infrastruktúra + lefedettség, hogy érdemes legyen vele foglalkozni.
De a visszajelzéseitek alapján úgy látom, még mindig nem tartunk ittA feltöltős SIM + adatkártya megoldás nekem is eszembe jutott, látok benne fantáziát, de az a baj, hogy 1 SIM-es telóm van, amit lecserélni (dual SIM-esre) egyelőre nem szeretnék, a kézi SIM cserélgetés pedig sajna elég macerás.
Úgyhogy egyelőre szerintem maradok a hagyományos mobil előfizetés + kiegészítő adatcsomag kombónál.
Crow
-
club1
veterán
válasz Stanlee #15575 üzenetére
A segélyhívó azért nem működik, mert Dellmonték nem tudják (voip szerver oldalon), hogy a rövid hívószámos hívást milyen földrajzi számra továbbítsák. Mivel minden országban ez máshol van, a voip klienssel azt is nyomon kellene követni, hogy éppen milyen országban indítod a hívást. Ez pedig sok esetben lehetetlen. (Pl. sip-es hardverek alkalmazása esetén, csak a használt publikus IP címre hagyatkozhatnának. Az pedig megbízhatatlan, csak Magyarországon sok tízezren (ha nem százezren) használnak külföldi IP címeket.)
Ha felhívod a segélyhívó földrajzi számát, akkor az működni fog Dellmont alatt is. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stanlee #15700 üzenetére
Teljesen igazad van. Az ephone-t elmentettem, ha elfogy a bc, akkor regelek náluk.
Valamennyire persze mindenki árérzékeny, én se bánnám ha kijönne a havi telefonálásom 3k-ból, de többnyire mobilról mobilt hívok, és annyit telefonálok munka közben hogy egyszerűen nincs se időm, se kedvem tökörészni a voippal. Ahol van lte ott tök használható - lenne. Csak ahogy bejön egy gsm hívás voipolás közben, a telefon átvált lte-ről hspa-ra, és ezzel annyi a voip hívásnak is.
Szóval nekem sok gondom van vele, és nem érek rá sajnos vacakolni vele. Míg nem volt korlátlan a csomag, addig örültem, hogy a 10 perces hívásom 350 Ft helyett kb 7 ft-ba került. Hosszú hívásokkal tényleg jó lenne, de ezt az 5-7 ft-os voip percdíjat egy minden jóval megfűszerezett, hibátlan szolgáltatásért fizetném ki, egyébként nem alternatíva. -
félisten
válasz Stanlee #15776 üzenetére
Ezt a saját véleményem alapján annyival korrigálnám, hogy szerintem gyakorlatilag minden hétköznapi helyzetben jobb a Gigaset, mint a PAP2T.
PAP2T: 2 SIP-vonal - 2 vezetékse kézibeszélő, a SIP-vonalak 1-1 kézibeazélővel vannak összedrótizva, persze Y-elosztóval vagy egyéb háztáji praktikával lehet több is. Átjárás köztük nincs.
Gigaset: 6 SIP-vonal, 1 PSTN (+1 Gigaset-vonal), a dobozban egy drótnélküli kézibeszélő, de ez gyakorlatilag szabadon bővíthető, a vonalak-kézibeszélők között egyszerűen szabályokat kehet felállítani, össze-vissza "drótozhatóak".
Elég szűk azon helyzetek köre, ahol a PAP2T és társai jelentik a jobb megoldást. Legfeljebb árban.
Üdv: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia