-
IT café
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
instantwater
addikt
válasz MaCS_70 #14120 üzenetére
Csak hogy bonyolitsam a dolgot.
2015.01.01 tol az EUn beluli Digitalis Szolgaltatasok utan B2C (azaz maganszemely vasarlo) esetben a VEVO orszaga szerinti AFAt kell felszamitani.
Es ahogy hallottam ez magaval vonzza azt is, hogy a vevo penznemeben is fel kell tuntetni az osszeget, valamit a vevo nyelven (is) kell "beszeljen" a szamla.
Ezek utan meg sem merem kerdezni, hogy az egyeb helyi jogszabalyok vonatkoznak e?
De valoszinuleg nem, mert ez csak AFA torveny modosulas.Ja, finomsag a dologban, hogy a vevo azonositasara 2 egymasnak ellent nem mondo informaciot kell MEGSZEREZNI es TAROLNI.
Ugymint:
IPcim, telefonszam, banki adatok, szallitasi cim, stb.Szoval jovore meg bonyolultabb lesz...
-
LámaZ
addikt
válasz MaCS_70 #14120 üzenetére
Ugye ez is vicc volt?
Letöltöm azt a „bizonylatot” tartalmazó képet, amelyet az előbb belinkeltél, kinyomtatom, és beillesztem a könyvelésembe. Simán! Ugyanis, ha nem fontos a vevő neve, akkor akár én is fizethettem azért a szolgáltatásért.
Megsúgom neked, nincs olyan adórendszer a Földön, amely az általad belinkelt fecnit költségelszámolás alapjául elfogadná. Még egyszer: adóügyi rendszerről beszélek, nem arról, hogy egy cég költségelszámolásánál vonatjeggyel, meg ilyesmikkel operálsz.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz MaCS_70 #14489 üzenetére
Na, az off hsz-ek voltak a legjobbak.
Nem tudok jobbakat, csak két érdekes tévhitet a mobiltelefon világából:1. Kollégánk elutazott Ázsiába, 2000-es évek eleje. Vitte a mobilt, egyszer egy másik kollégánk beszélt vele, majd ez az utóbbi kolléga álmélkodva újságolta, hogy milyen nagy a hatótávolsága ennek a rádiótelefonnak (mentségére szolgáljon, 60 valahány éves volt).
2. Annak idején kezdő mobilosként (90-es évek vége) rendszeres és fárasztó problémám volt, hogy a mobiltelefont nem ismerők körében rendszeresen elmagyarázzam, hogy attól hogy új készüléket vettem, a számom ugyanaz marad (ez már a GSM korszak volt). Mikor mutatom az új mobilom, és mondják, hogy majd adjam meg annak is a számát, és nem értette az emberek 90%-a, hogy hogy lehet annak ugyanaz a száma.
3. Ezek persze tudatlanságból, hozzá nem értésből fakadó dolgok voltak, nyilván én is ugyanilyen bakikat vétek más területen, tehát a fenti emberekkel semmi bajom. Azonban. A legidegesítőbbek viszont a 90-es évek végi, 2000-es évek eleji westeles ismerősök voltak, akik "3-másodperceztek". Azaz, ekkor volt még a westelnek az a szolgáltatása, hogy a 3 mp-nél rövidebb hívásokat nem számolja a rendszer (az elején állítólag 6 mp volt, arra én már nem emlékszem). Nos az ismerőseim közül sokan úgy telefonáltak, hogy 3 mp-ben elhadarták gyorsan a mondanivalójukat, és letették. És várták a vissza-3-mp-ezést. Valami kegyetlen módon idegesített.
-
club1
veterán
válasz MaCS_70 #14860 üzenetére
Azért ha a upc-s "0 Ft-os" vezetékes hívásokat összenézed a BC 50 filléres vezetékes hívásával, havi 2-3000 percig még mindig a BC az olcsóbb, ráadásul nem kell rá aláírni x évet. BC-nél pedig nekem nincs problémám a vezetékes hívások minőségével, így nem látom értelmét drága havidíjú UPC telefoncsomagokra előfizetni.
-
Stanlee
őstag
válasz MaCS_70 #15375 üzenetére
Vegzodtetesi dijat fizetni kell, mert ahhoz, hogy a hivas bejusson barmelyik halozatba, mindig van egy fizikai kapcsolodasi pont. Ezert lathattatok, hogy a vegzodtetesi dij felszamitasra kerult. Mindharom nagy mobilszolgaltato, az osszes vezetekes szolgaltato megmondja, hogy fizikalisan hol lehet hozzajuk csatlakozni, milyen feltetelekkel, mennyiert. Aki csatlakozik hozzajuk, az fizet nekik percenkent, mert maskepp nem megy. Az mas kerdes, hogy a fizikai csatlakozast biztositok aztan hogyan kalkulaljak ki a percdijat es mondjuk egy IP trunk-on keresztul hogyan adja tovabb ezt a csatlakozasi lehetoseget a vasarloinak. Es ezek a vasarlok a kovetkezoknek. Aztan meg valaki a vegen nekunk, felhasznaloknak.
Ha megnezitek, akkor a Nordtelekom pl. a normla, havi elofizetesi dijat (kb. 1250 Ft) fizeto kuncsaftjainak a magyar vezetekes perceket majdnem haromszoros aron (3 vs 10 Ft) adja tovabb, mint amit a reenger-es vasarlok fizetnek, ugyanez a helyzet a mobil iranyban is (8 vs 24 Ft). Engem pl. havidijas elofizetokent kurvara zavarna, ha a szolgaltatom a havidijat nem fizeto vasarloinak ennyivel olcsobban adna a percdijakat. Jobb helyeken ez pont forditva van.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Guszti
aktív tag
válasz MaCS_70 #15428 üzenetére
A hátterét nem tudom, ki lehetne kukázni az adatforgalomból, hogy mi a különbség a két hívás között, az viszont biztos, hogy ha be van regisztrálva a szám az adott dellmont szolgáltatónál, és a Username-hez az van írva, akkor működik. Ebből én csak arra tudok következtetni, hogy a dellmont szervere értelmezi hogy nekem az volt a kérésem hogy ezt a számot írja ki, így onnan már az általam hívotthoz pont ugyanaz megy ki, mintha a dellmont oldalán kézzel lenne beállítva az a hívószám és a Username-hez nem írtam volna az égvilágon semmit. Tehát csak abban különbözik a két hívás, hogy én abban az adatforgalomban megmondom a dellmontnak, hogy ő milyen számot továbbítson a hívott felé. Máskülönben nem nagyon tudna működni szerintem.
-
Guszti
aktív tag
válasz MaCS_70 #15441 üzenetére
Szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellet, ami nem feltétlen baj, de akkor pontosítom.
Tehát azt írod, hogy a username/displayname egy extra mező, ezzel teljes mértékben egyet értünk. És én azt mondom, hogy ezt csupán arra használja fel a dellmont, hogy ki tudja választani, hogy a callerID-ba mit küldjön el. Tehát nem az itt beírt számot/szöveget küldi el egy plusz mezőben a hívott felé, de még csak nem is az itt megadott számot/szöveget másolja egy az egyben a callerID-ba, hanem csupán kiválasztja ez alapján hogy a nála beregisztrált számok közül melyiket küldje a rendes hivatalos callerID-ba. Mást azért nem tudok nagyon elképzelni, mert ha olyan számot írok ebbe a mezőbe amit nem regisztráltam be, akkor nem fog semmit kijelezni még akkor sem, ha amúgy a szolgáltató oldalán én szépen kiválasztottam valamelyik telefonszámot. Tehát ha üresen hagyom akkor elküldi az oldalon kiválasztott számot callerID-nak, ha írok oda valamit akkor megpróbálja beazonosítani valamelyik nála beregisztrált számomat, és ha ez sikerül neki, akkor elküldi a megtalált számot callerID-nak, ha viszont nem, akkor üres callerID-t küld.Azt nem mondom, hogy tudom, hogy így működik, mert nem. Csupán arról van szó, hogy nem látok más lehetőséget, arra hogy ez a gyakorlatban így működik, mert ezzel a beállítással egy 1000 éves ISDN telefon is kiírja a jó számot.
-
schferenc77
aktív tag
válasz MaCS_70 #15445 üzenetére
Nem tudom, hogyan kapcsolodik (mar ha egyaltalan), de ha en a ceges vezetekesrol (cisco alkozpont, gts voip összeköttetés) felhivom az otthoni számomat (ephone, fritzre kotott gigaset 530), akkor nem a céges szamomat irta ki otthon, hanem a gtsnel rogzitett voip elofizeto nevet (a cegnevunket).
-
Guszti
aktív tag
válasz MaCS_70 #15445 üzenetére
"nálam a username kizárólag a regisztrált felhasználónév lehet, egybevágóan az authentication name-mel. Ha ide bármi mást írok be, azonnal megszakad a kapcsolat, kidob a rendszer."
Szerintem csak azért látod ezt, mert újra regisztrál, amihez kell neki 10-20 másodperc. Nálam működik ahogy itt írtam. Próbálgasd mindenféle kombinációval, és hívogasd mondjuk a saját mobilod, hogy mikor mit ír ki hívónak.
schferenc77: úgy, hogy nincs benne a telefonkönyvben?
[ Szerkesztve ]
-
glaci
őstag
válasz MaCS_70 #15458 üzenetére
Bocs, hogy beleszólok, de szerintem elbeszéltek egymás mellett!
Ha jól értettem, akkor Ő is a BC -nél ellenőrzött és beregisztrált számokat használ. Gondolom be van Neki regisztrálva 2 - 3 szám. És ha jól értem, akkor nem lépeget be a webes felületre átrakni a pöttyöt egyikről a másikra, hanem a 2 telefonon külön - külön beállította az egyik és a másik számot és az jelenik meg, amelyikről éppen hívást indít.
Ha jól értelek, akkor Te úgy értelmezted, hogy valami egészen külömböző a BC -nél nem regisztrált és ellenőrzöt számot használ.
Remélem jól értettem mindkettőtöket, ha nem akkor elnézést kérek.
És még egyszer bocs, hogy beleszóltam.
(Engem nem érint, de érdekel, mert az Asterisk miatt még érdekes lehet.)Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
Guszti
aktív tag
válasz MaCS_70 #15462 üzenetére
Szerintem én ezt egész sokszor leírtam, már az első hsz-ben is ahol a képet linkeltem
#15412
Tehát a dolog úgy néz ki, hogy akár ugyanazon az eszközön többször is beállítjuk az adott accountot, és a Username-hez beírjuk azt a telefonszámot (+36 formátumban biztos működik), amit szeretnénk, hogy lásson a hívott. Nyilván előtte azért beregisztráljuk a használni kívánt telefonszámokat.#15430
A hátterét nem tudom, ki lehetne kukázni az adatforgalomból, hogy mi a különbség a két hívás között, az viszont biztos, hogy ha be van regisztrálva a szám az adott dellmont szolgáltatónál, és a Username-hez az van írva, akkor működik.#15438
Akkor meg1* tehat az amit beirsz a username-be az csak arra szolgal h a dellmont szolgaltatonak jelezd h melyik nala mar beregisztralt telefonszamot szeretned mint hivo hasznalni.#15443
Tehát nem az itt beírt számot/szöveget küldi el egy plusz mezőben a hívott felé, de még csak nem is az itt megadott számot/szöveget másolja egy az egyben a callerID-ba, hanem csupán kiválasztja ez alapján hogy a nála beregisztrált számok közül melyiket küldje a rendes hivatalos callerID-ba[ Szerkesztve ]
-
glaci
őstag
válasz MaCS_70 #15681 üzenetére
Nem csoda hogy belezavarodtál!
Kicsit túl van bonyolítva a dolog, pedig relatíve egyszerű.
Ha magyar rövid számot akar valaki hívni, akkor a magyar szolgáltatónál (pl.: UPC, Reenger, ?; DE a Delmont ugyebár NEM az!) tudja is hívni a rövid számot közvetlenül, a küföldinél (pl.: Delmont!) meg csak rendes számról tud ügyintézni nemzetközi formátumban tárcsázva. (Vagyis: 0036 -al vagy +36 -al és NEM 06 -al.) Kb. ez a lényeg, a többi már csak kavarás ...
(Szóval a Delmontos hívásokhoz a külföldi elérhetőséget kell keresni. Kb. ennyi.)Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
Guszti
aktív tag
válasz MaCS_70 #15753 üzenetére
Akkor máshogy fogalmazok. Ha pénzbe kerülne nekik, mert költeni kellene olyan vasra, ami támogatja a T.38 protokollt, akkor nem biztos, hogy megérné beruházni, mert a jelenlegi modellben több bevételük van az efax szolgáltatás havidíjából. Tehát költenek valamire, és ezután még a fix havi bevételük is kevesebb, azaz soha nem térül meg.
-
Stanlee
őstag
válasz MaCS_70 #15783 üzenetére
Tiszta ugy, amit irsz, teljesen rendben van es egyet is ertek veled. De ugy vettem ki a posztolo szavabol, hogy csak egy db analog keszuleket akar VoIP kepesse tenni. Ha mar van egy analog telefonja es a PAP2-t olcson beszerzi + nem kell neki a megelvo analog vonal, akkor olcsobb a PAP2. Aztan lehet, hogy a konfigolassal meg hibakeresessel tobb idot fog eltolteni, mintha a Gigaset-es keszuleket par kattintassal beallitotta volna.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
McLaca
őstag
válasz MaCS_70 #17782 üzenetére
Akkor csak nálam ilyen komótos. Mondjuk kibírom, de azért jó lenne, ha gyorsabban bedobná. G3 amúgy, egyelőre rootolatlan, de már nem sokáig.
Ami még feltűnt, hogy ha csak kimenő hívásokhoz engedélyezem (amikor hívás előtt csatlakozik a SIP szerverre), akkor közli, hogy "selected network route not allowed with current settings you have setup". Próbálok rájönni, mi is a baja, milyen network route-ra gondol, de egyébként működik gond nélkül. Még mielőtt felmerülne: ha "mindig elérhető"-re állítom, akkor ezt az üzenetet nem dobja fel, de ugyanúgy 4-5 mp, mire a választási lehetőséget feldobja.Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
KTU
addikt
válasz MaCS_70 #17957 üzenetére
Én a Fonio-t választottam, akkor még ez olcsóbb volt 5Ft / 20Ft másodpercalapon.
Most az ephone 3,89Ft / 19,9Ft perc alapon számláz, plusz havonta 100Ft / telefonszám.
Fonionál csak 1x100Ft / telefonszám, nem havonta,
használjuk PAP2T, Gigaset és androidon, nagyon gyorsan felépül a hívás, nagyon jó minőségű, nincsenek anomáliák (mint pl. reenger) tényleg jó, kifele nem telefonálok rajta csak hálón belül, ami ingyenes.Ezt csak bekopiztam:
Fonio: 21, 1, 44, 62, 72, 76 ezekből a körzetekből adnak 100Ft-ért számot saját számmezőből.
Ezen kívül magyarországi vezetékes hívószámot tudnak adni bármelyik másik körzetből, egyszeri 1000Ft-ért.
És nincs további havi költsége egyiknek sem.
Másodpercalapú számlázás: vezetékes 5Ft, mobil 20Ft.[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
FeRkE
őstag
válasz MaCS_70 #17957 üzenetére
Az Ephone számod nem csak Magyarországon tudod használni? Én úgy tudom.. Pont hasonló szituban leszek hamarosan, aug elején költözök ki UK-ba és viszem az Ephone-t is, majd ott kiderül. Még arra gondoltam, hogy csinálok vmi VPN-t édesanyám otthoni Asus routerére (az én Asusomat beállítom a Tomatoban OpenVPN clientként, az övét serverként) és akkor hazaiként fogok látszódni, kíváncsi vagyok, hogyan működne..
-
Stanlee
őstag
válasz MaCS_70 #17957 üzenetére
Szia! Megvarnam azt, amig kiderul, hogy a kulfoldre szakadtak milyen netelofizetest kapnak, es az milyen routerrel jar. Nyugaton mar sok szolgaltato olyan routert ad, ami egy kezdetleges "alkozpont", amibe be lehet allitani mas voip elofizeteseket is, es a hivasokat onnan lehet rogton kezdemenyezni, nem kell az ATA, stb. Szerintem kenyelmesebb, ha az orszagon beluli hivasokat is ugyanarrol a kezibeszelorol lehet inditani, mint amin keresztul az otthoniakkal tartjak majd a kapcsolatot, igy nem lesz egy keszulek csak a magyar szamnak fenntartva. Nekem itt egy Fritz!Box van a nemeteknel, ebben van egy 1&1, egy dellmont es egy sipgate elofizetes regisztralva. A box tudja, ha nemet vezetekest hivok, akkor az a 1&1-on megy, kulfold es mobil dellmont, a sipgate meg log a levegoben, mert azt hivogatom a voip-os hulyeskedeseimmel.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
mytrashsamu
csendes tag
válasz MaCS_70 #17973 üzenetére
Nagy valoszinuseggel nem fog menni az ephone kulfoldrol, mert a kliens nem fogtudni regisztralni a serverukon, meg VPN-nel sem. Ne kerdezd miert, nem tudom. De 2 eve biztosan nem ment sem Lengyelo.-bol, sem Svedo.-bol, ezert hagytam ott oket. Viszont a Neophone orok eletunek (hivhatonak) tunik rafizetes nelkul is, 2 eve.
-
_kullancs_
csendes tag
válasz MaCS_70 #18775 üzenetére
Szia....
csipsimplet "nekem" nem olyan egyszerű beállítani..
Zoipert már kinyomoztam.Fiók neve: Betamax - gondolom átírható
Hívó neve.....- xy akármi
Azonosító név: azonosító (voipblazernél pl.)
Jelszó: jelszó (voipblazernél pl.)
Provider: Voipblazer (itt egy listából kell kiválasztani a klienst)
de hova írom a: sip.voipblazer.com-ot? (ez alapból el van mentve?)Na az előzőeket szépen beírom. és azt írja, hogy Használaton kívül!
A Zoiperen kellett szervercím, kodek beállítás, DTMF típus, proxy.
Itt semmit nem kér, de nem is működik. -
milenda
tag
válasz MaCS_70 #18788 üzenetére
Mea culpa, visszavonom. A vonalválasztást hiányoltam, de mivel akkor még csak egy vonalat regisztráltam, nem volt mi között választani. A wizard viszont tényleg nem indul a boríték gombbal, de ez nem baj, a webes felületen sokkal egyszerűbb minden. Egyelőre tanulok, s majd utána kérdezek.
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- OLED TV topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- LEGO klub
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Milyen program, ami...?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen