Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz lomposfarkas #4 üzenetére

    Attól függ mihez arányosítod - a lakossághoz nem jó, mert Magyarországon nagyon alacsony a motorizáció és akik autóznak is csak keveset - évi pár ezer kilométert - hajtanak, az USA-ban meg évi 10.000 mérföld alatt kb. hobbisofőrnek minősülsz.
    A megtett kilométerekhez viszonyítva az USA (7 halálos baleset / 1 milliárd km) már 2x jobban áll, mint Magyarország (13 halálos baleset / 1 milliárd km). Bár az okostelefonok térnyerésére és a gazdasági élénkülés számlájára szokták írni az elmúlt években romló statisztikát, de igazából azokban a monstrumokban amiket az amcsik vezetnek tényleg nagyon nagy sebesség, balszerencse vagy vétség kell a halálos balesethez, szóval megint csak nem fair az összehasonlítás. Ott egyre inkább a puhatestű lakosság van kitéve veszélynek, míg Európában a gyalogosgázolások viszonylag ritkábbak (nálunk a halálesetek kb. 10-12%-a gyalogosgázolás, ott meg már 20+%).

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Dilikutya #11 üzenetére

    Azért már jó pár éve annak, hogy az SUV-k leuralták a piacot - valóban van még mellettük jelentős szedán mennyiség, de a Közép-Nyugaton annyi pickup van, hogy azt biztos nem ellensúlyozzák. A medián az kb. a kompakt SUV (ami itt Európában a csúcs) méret környékén lehet, a szegényebb környékeken talán középkategóriás szedán, de van, hogy az csak második autó.
    Az, hogy mennyit mennek erősen államfüggő, de amennyire tudom a legtöbb biztosító évi 10.000 mérföld alatt hajlandó low mileage biztosítást kötni. Ez lehet, hogy Texasban vagy Floridában több, Maineben vagy New York államban meg jóval kevesebb, de a fentebb, kilométerre vetített halálozási adatok 2020-2021 környékén pontosak voltak.

Új hozzászólás Aktív témák