Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Latissimus Dorsi #312 üzenetére

    Itt azt hiszem valami egyéb gond lehetett (főleg, hogy a pull up azt jelenti, hogy húzd fel!), ugyanis az F-16 az egyetlen gép a világon ami 11000m-ig függőlegesen tud gyorsulni! Ebben csak az F/A-22 lesz jobb nála.

    Nézzük a tényeket:
    MiG-29B: tolóerő: 2x8300kg; felszállótömeg vadászfeladatra: 16500kg; tolóerő/tömeg arány: 1:1,006

    F-16C Block50: tolóerő:1x13147kg (1x28,984lb); felszállótömeg vadászfeladatra: 12003kg (26,463lb); tolóerő/tömeg arány: 1:1,095

    Amit adalékként tudni kell: a Block50 a legnagyobb felszállótömegű együléses F-16. A Block52 és a Block50 közötti tömegkülönbséget nem ellensúlyozza a hajtómű többlettolóereje 0m-en! Az F110 tolóerőnövekedése a legnagyobb a kategóriájában, mindez azt eredményezi, hogy 8-10000m magasságban a tolóerő tömeg arány közelíti az 1:1,2 arányt. A Block52 csak 1:1,18 aránnyal rendelkezik azonos magasságban, a MiG-29-é alig több mint 1:1,1-hez! Mindezt úgy, hogy a MiG-29 szívócsatornája szabályzott keresztmetszetű, ami sokkal jobb áramlási viszonyokat biztosít a kompresszorok számára, mint az F-16 szabályozatlan beömlője. Ez leginkább a gyorsulóképességre hat jótékonyan, abban viszont megintcsak nem jobb annyival a MiG-29, mint várható lenne. A tolóerő tömeg arány a lényeg, és nem csak a hajtómű tolóereje.

    Egy pilótától elvárható lenne, hogy normálisan leírja a Gripen nevét, azaz egy p-vel! Amennyiben te írtad el, akkor ezt vedd tárgytalannak.

    A németek csak annyira újították fel a 29-eiket (azok közül is csak 6-ot), hogy kommunikációs és IFF vonatkozásban NATO kompatibilisek legyenek, alapvető feladatuk a NATO pilótái számára valódi légiharc célpont biztosítása volt! Olyannyira, hogy az amerikaiak fizették a Red Flag-en való részvételük összes költségét!Már kivonták őket, és átadták a lengyeleknek.

Új hozzászólás Aktív témák