- Hálózati / IP kamera
- SkyShowtime
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows XP
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reno7
senior tag
válasz #65675776 #750 üzenetére
ezer bocs,kiment a fejemből h ide is írtam
hát igen,ez a földi célok elleni dolog elég gáz,a gripenekhez ha jóltom Maverick rakétákat akarunk beszerezni(peh...4-5év),csak azokhoz meg kell külön célmegjelölő konténer,ami megint nem ocsó... amu van egyálltalán valamilyen bombánk?
nézegettem ilyen könyvet,abban láttam a Mig-31 Foxhound nevű gépet,huh...nem gyengén néz ki a másik meg a Szu-34,kis Konyha meg WC is van a pilótafülkében XD,érdekesek ezek az oroszokMy SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
N1
tag
válasz #65675776 #750 üzenetére
A 29-es lemanőverezi a Gripent, ha közel jutna hozzá, a Gripen viszont 80 kilométerről vadássza le.
(Kolombusz): ''Szivből kivánom neked, hogy valami barom, mondjuk aki a szar Ladáját, vagy BMW-jét versenyautónak hiszi bassza el valamelyik családtagodat, vagy téged.''
-
#65675776
törölt tag
A Maverick-nek csak a SALH verziójához kell külső célmegjelölő eszköz. Olyat mi viszont nem akarunk venni. Az elektrooptikai és az IR (remélhetőleg már IIR-t szerzünk be) irányításúak autónom módon bevethetőek.
A Litening III [link] konténerek az LGB-k miatt kellenek, illetve javítják az éjszakai bevetések hatékonyságát.
Egyébként az oroszoknak tulajdonképpen szüksége is van a MiG-31 (a MiG-et tanuljuk meg végre rendesen leírni!) jellegű gépekre, lévén nagy az ország kiterjedése. Régebben eleve két részre volt osztva a légierő, az egyik a Frontlégierő (ВВС, Военно-воздушные силы), a másik a Honi légvédelem (Войска ПВО, Войска Противовоздушная оборона). Eléggé eltérő gépeket használtak többnyire, sokszor visziont azonos aerodinamikai alapokon (pl MiG-21 vs Szu-9/11, MiG-29 vs Szu-27). Emellett elég érdekes típusok is kerültek a PVO-hoz, pl Tu-28/128, ami minden idők legnagyobb rendszeresített vadászgépe.
Vigneau: Tudtommal az oroszok nem hidegen, hanem szobahőmérsékleten fogyasztják a vodkát.
N1: A légibemutatók programja alapján egyáltalán nem lehet megítélni egy típus valódi manőverezőképességét több okból sem. Ettől függetlenül a MiG-29 tényleg jobb ezen a téren, de a délszláv térségben sem értek vele semmit, a NATO gépek közelébe sem tudtak jutni. -
N1
tag
válasz #65675776 #754 üzenetére
Én se légibemutatókra gondoltam..
Amikor jártak itt F16-al, vagy F18-al amerikai pilóták, többször is, azt mondták, közelharcban azonos a két gép, a 29-es és az amerikai, de inkább az orosz jobb. Nem hiszem, hogy nekünk akartak ezzel udvarolni, nem szokásuk..(Kolombusz): ''Szivből kivánom neked, hogy valami barom, mondjuk aki a szar Ladáját, vagy BMW-jét versenyautónak hiszi bassza el valamelyik családtagodat, vagy téged.''
-
#65675776
törölt tag
Ezekkel a gyakorló légiharcokkal is akad némi probléma. Szokás szerint nem a tipikus harci függesztéssel repülnek. Emellett sokszor szándékos korlátozások is vannak, pl az egyik Cope India-n az amerikaiaknak megtiltották, hogy imitálják a BVR fegyverzet bevetését, az indiaiak meg azzal támadtak amivel akartak. Aztán verték a mellüket, hogy éppencsak 1:1 felett volt a győzelmi arány a javukra. Persze ez jól jött a USAF-nek is, lévén ezzel alá tudták támasztani, hogy az előny megtartásához igenis kell a Raptor. A sok gyökér politikus persze nem igazán tudja felfogni miről is van szó, a Raptor létét nem csak ez indokolja.
Azt pedig továbbra sem szabad elfeledni, hogy a valódi harc nem egyer repgépek, hanem rendszerek között zajlik. Abban meg az oroszok igen komoly hátrányban vannak. -
Gyantusz
tag
Szükség lehet a konyhára és a W.C.-re, több okból is.
1. Nagyon nagy kiterjedésű az országuk.
2. Fenntartott, ellátmánnyal (étel/ital-ember; üzemanyag, fegyvrezet, műszaki elemek-rep.gép) kiszolgált repülőterük relatíve ritkán fordul elő a ''gyarmataikon'' (Urálon túli területek), az időjárkálás sem túl kellemes arrafelé (tajga, tundra és társai). =>
3. Ritkábban tudnak leszállni, ráadásul a ''fejőstehenek'' (Il-78 Midas [link]) sem biztos, hogy kellő mennyiségben a rendelkezésükre tudnak állni.
4. A ''legmodernebb'' kori iraki és afganisztáni konfliktusok megmutatták, hogy az adott célkörzetben még akár egy órát is várni kellett nagy magasságban ahhoz, hogy az adott pontcélokat le tudják küzdeni. Persze ehhez adott helyen és adott időben korlátlan légifölény szükséges (a gépbe való betervezésük jóval korábbi, mint az említett két konfliktus, ha jól emlékszem, már az első protopéldányokban megvolt).
Egyszerűen a nagy repülőút (akár ez lehet járőrözés is) gazdaságos lerepülése (utánégetéssel teljesíteni nem az) sok időt vehet igénybe, még többszöri tankolással is.
5. Köztudott, hogy Oroszországban a repülőállomány igen gyér, ~90 %-uk 35 év feletti! 10 éven belül ezek közel 50 %-a egészségi állapotuk miatt nyugállományba kénytelen vonulni (ami pár évvel kitolható). Utódok kiképzésére gyakorlatilag alig van pénzük, megfelelő minőségű repültetésükre meg főleg (repült idő/év). A kiképzési tapasztalataik (minőség) megvannak, ehhez kétség sem férhet! A VSZ-érában rengeteg hajózót képeztek ki, nem is beszélve a többi szovjetbarát ország hajózóiról (Kína, Pakisztán, India, Közel-Kelet, Kuba, stb.).
A meglevő, koros állomány pedig keveset repül. Jó, ha 60-80 repült óra/év megvan (kb. mint itthon Mo.-on), ez az átlaguk (az USA-ban 250-350 ó/év, Izraelben e fölött). Ez ma már évről-évre növekszik, de meg sem közelíti a ''békebeli'' (1990 előtti) értékeket.
Nem mellékesen megjegyzem, hogy a típusvizsgát tett (Szu-34-re) pilóták száma drasztikusan még kevesebb!
Tehát a váltó-legénység sem adott a rendelkezésre álló repülőtéren, még ha a harcanyag meg is van. Az adott század áttelepítése másik reptérre pedig megint pénzügyi és logisztikai problémákba ütközhet. Vagyis ugyanannak a rep.személyzetnek kell a géppel repülnie huzamosabb ideig.
Oroszországban ez az elrendezés mindenképpen korszakalkotó. Ilyen ''kis'' gépben, 1-2 fős vadászbombázó rep.gép kategórián belül, még ilyesmik nem épültek (B-1/Tu-160 és a többi bombázó most nem játszik). Ez is mutatja, hogy a létszámgondok és a nagy hatótávolság már náluk (is) fontos szempontok (és jó irányban haladnak a ''miniatürizálás'' területén is ).
Nyugati gépekben sincs ilyesmi (nem is volt), de náluk komolyabb a logisztikai háttér, nincs rá szükségük.
Talán nekik sem lenne, de ki tudja. Ez egy relatíve nagy tér a gépben, amit lehetne mással is hasznosítani.
[Szerkesztve]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
válasz #65675776 #750 üzenetére
''(..) szóval ha van is bomba rendszeresítve hozzá, akkor azt maximum egy Il-2-es szintjén tudja bevetni, illetve még úgy sem (...), a Sturmoviknak ugyanis volt bombacélzó berendezése a MiG-29-nek meg egyáltalán nincs.''
Pontos infóim nincsenek erről, de szerintem ez a ''képessége'' megvan. Hiszen ha a MiG-21-be bele lehetett szerelni az Il-2 célzókészülékét (), akkor nagy val'ség szerint ebbe is.
Vagy ha más nem, marad a zsírkréta-szálkereszt a szélvédőre, mint az AH-1 korai altípusainál.
---
''MiG-29 esetén egy többfeladatú gép kialakítása költségek szintjén közelítette volna az új gépek beszerzését, lévén a sárkány és a hajtóművek kivételével gyakorlatilag mindent cserélni kellene bennük.''
Bizony, ld. MiG-29 MRCA/M2, ill. a MiG-29 OVT.Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
N1
tag
válasz #65675776 #756 üzenetére
én csak azt mondtam, hogy lemanőverezi a francba az újabb amerikai gépeket, ha úgy adódik..
meg azt is, hogy nem adódik úgy.(Kolombusz): ''Szivből kivánom neked, hogy valami barom, mondjuk aki a szar Ladáját, vagy BMW-jét versenyautónak hiszi bassza el valamelyik családtagodat, vagy téged.''
-
Boeing 737
senior tag
A repülős topikba beraktam az én masináimat akit érdekel megnézheti akad köztük vadászgép is igaz csak sima matchbox-ok.
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #760 üzenetére
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Gyantusz
tag
Vizsgálat a Gripen-ügyletről - HVG
[link] - http://hvg.hu/hetilap/200724HVGFriss44.aspx
Gripen szállt át a patkó felett - NOL
[link] - http://www.nol.hu/cikk/450847
MNO:
Korrupciós Gripen-vásárlás Csehországban
[link]
Gyanús vadászgépügylet
[link]
Svéd korrupciós vádak a magyar Gripenekkel kapcsolatban
[link]
''Demeter Ervin, az Orbán-kormány nemzetbiztonsági kabinetjének tagja a témával kapcsolatban úgy nyilatkozott: „Ma is vállalhatónak, sőt jónak tartom a vadászgépek beszerzéséről született döntést.” '' Mármint a 2001-est.
Ez nem rossz: vállalhatónak és jónak tartja a 14 db JAS 39 A/B bérlését, ja használt gépek, amik gyakorlatilag semmivel sem lettek volna többre használhatóak, mint a mai MiG-29-eink. Sőt, még csak a kiépített ex-szovjet infrastruktúráinkkal sem lettek volna kompatibilisek 0,01 %-ban sem...
Agyatlan, csirkeeszű barom... És ő politikus.
A másik barom, Simicskó (hiába, egy bizottság tagjai mindketten - nemzetbiztonsági) - ugyanez a cikk:
''A KDNP ugyanakkor vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi annak tisztázása érdekében, hogy miért volt szükség a svéd Gripen vadászgépekről szóló szerződés módosítására - mondta Simicskó István, a parlament nemzetbiztonsági bizottságának elnöke.''
Na, vajon miért is kellett?
Mert nem NATO-kompatibilis, amit ők választottak. Ezt 2001 vége óta 1000 + 1-szer elmondták már magyar szakemberek, de ő, gyökér, 6 év múltán sem képes ezt felfogni...
Emlékezzünk vissza: Mikor Juhász lett a HM, és módosították a Gripen-szerződést, ez a... lény felrótta a szerződésmódosítóknak, hogy ''Ezt a pénzt miért nem pl. a laktanyák felújítására költik?'' Ugye akkor volt a laktanya-bortányok sorozata (ÁNTSZ-bezáratott sokat, jogosan). Miért nem kellett akkor, 2001. szeptember 10.-én ÉSSZEL gondolkodni?
''Természetesen'' ő is ''szak''politikus, ráadásul elnöke eme bizottságnak. Szántania kellene inkább...
„Ez jó döntés volt, most is egy vállalható döntés. A szerződés módosítása (...) értelmezhetetlen józan emberi ésszel” - mondta Simicskó.
Menjenek a kóterba, remélem ott is ''vállalják'' a döntéseiket.
Kétlem.
no komment
Egyébként ezt szagoljátok:
Magyar Nemzet Online-cikkek:
2007. június 7.-i cikk: 2001-ben 210 millió forintos lízing 2003-ban 240 millióra módosul. [link]
2007. június 8.-i cikk: 2001-ben 108 milliós lízing, 2003-ban 210 millióra módosítva [link]
2007. június 9.-i cikk: 2003-ban több, mint 210 milliós módosítás [link]
Már 4-6 éve megkötött, tehát konkrétumokkal rendelkező, szerződésekről lévén szó.
Na, most találja ki valaki az ''álhírek'' közepette, mi is az igazság...
Ez a klasszikus ''hírszerzés és dezinformáció'' elve.Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
Már melyik újabb? Az F-15 1972. július 27-én repült először és 1976. január 9-én állt szolgálatba, az F-16 1974. február 2-án repült először és 1978. augusztus 17-én állt szolgálatba, a Hornet 1978. november 11-én szállt fel először és 1983. január 7-én lépett szolgálatba. A MiG-29 1977. október 6-án repült először és 1983. augusztusában állt szolgálatba. Szóval az F/A-18-cal szinte egyidős, a többieknél fiatalabb. Emellett egyfeladatúkét tervezték meg, az amerikai gépek viszont mind alapból többfeladatúak (még a sima F-15-ök is képesek célzott bombavetésre). Emellett számomra érthetetlen, hogy mi tartott az oroszoknak egy évvel tovább, mint az MDD-nek, akik egy sokkalta összetettebb gépet hoztak össze. Arra nem lehet hivatkozni, hogy a Hornet a Cobra-n alapul, ugyanis a CAGI is hozott anyagból dolgozott a MiG-29 és Szu-27 aerodinamikájának kialakításakor.
Ha úgy adódik: eddig egyszer adódott úgy, hogy nevezett típusok manőverező légiharcba keveredtek az orosz géppel: 1991-ben Irak egén (már a tűzszünet után a rongyfejűek megtámadtak egy amerikai F-16-ot). Úgy lemanőverezte a francba az amerikai gépet, hogy az végül lelőtte az iraki gépet. Sok különbség nincs manőverezőképességben közöttük, mindnek megvan a maga előnye, pl az F-16 orsózó szögsebessége a legmagasabb a jelenleg szolgálatban álló gépek között, márpedig ez alapvetően meghatározza egy vadászgép irányváltoztató képességét. A MiG-29 jól gyorsul, viszont fordulóban elég rendesen veszít a sebességéből. Magas állásszögön a Hornet verhetetlen, az orosz gép nem stabil 27-28° felett, a Hornet viszont jól irányítható még 60°-on is. Az Eagle emelkedésben meg kicsit odaver a MiG-nek.
Gyantusz: Mellékesen az Orbán kormány parlamenti határozatot sértett az eredeti szerződés megkötésével, az ugyanis NATO kompatibilis és interoperabilis gépek beszerzésére jogosította és hatalmazta fel őket. Na az eredeti szerződés ezzel szöges ellentétben állt, még csak nem is NATO szabványú rádiók lettek volna azokban a gépekben.
Azt elfelejtetted megemléíteni, hogy a dél-afrikaiak is bizonyíthatóan megvesztegetés árán vásároltak Gripeneket, egy nagyobb fegyvercsomag keretében.
[Szerkesztve] -
Gyantusz
tag
-
Gyantusz
tag
A sárkány gyakorlatilag változatlan az eleje óta. A szárnyakon kívül drasztikus szerkezeti módosítás nem történt (aerodinamikai szempontból), leszámítva az illeszkedő póttartályokat.
Ami az lett volna, az az ETF (Enhanced Tactical Fighter) programra átépítettek (F-16XL; 1 db együléses, 1 db kétüléses lett átalakítva). ([link] ; [link]). De nem nyertek vele, később technológiai demonstrátorokká válva új fejlesztési utak keresése lett a szerepük, mint az X-29-nél és az X-31-nél is.
Ami módosult a fejlesztések során:
- Beömlő nyílás: az erősebb hajtóműnek nagyobb légátömlésű kellett (PW F-100 helyett GE F-110, utóbbi erősebb, gyak. Izraelben minden kétüléses (B/D/I) ennek altípusaival repül)
- A vízszintes vezérsík: nőtt a húrhossza és felülete.
- A függőleges vezérsík: dettó. Az A/B - C/D gépeket erről lehet a leghamarább megismerni.
- Szárnyfelület: jelentősen nőtt a E/F-en, ráadásul az anyaga és felépítése is (kompozit).
Igazából Block 15-52 között szerkezetileg kisebb a különbség, mint az 52-60 között. Utóbbit csak az EAE használja.
[link]
[link]
[link]
A felső két link forrásai eléggé kimerítőek. Az utolsó meg... Referencia.
[Szerkesztve]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
válasz Gyantusz #766 üzenetére
Az E/F szárnya ugyan olyan, mint a korábbiaké, csak erősebb. Voltak tervek más kialakítással is, de abból nem lett semmi.
Az F-2 szárnya viszont tényleg nagyobb.
N1: A konstrukció gyakorlatilag semennyire sem változott, ami számít ebből a szempontból, az a vízszintes vezérsík méretnövekedése, de azt visszamenőleg megkapta az összes legyártott példány. A tolóerő:tömeg arány nőtt némileg.
Mindettől függetlenül még egyszer sem bizonyosdott be, hogy lemanőverezné a MiG-29 pl az F-16-ot.
[Szerkesztve] -
Gyantusz
tag
válasz #65675776 #767 üzenetére
Igaz.
Az F-2 nem játszik, egy dobásból kimarad. [link]
''Mindettől függetlenül még egyszer sem bizonyosdott be, hogy lemanőverezné a MiG-29 pl az F-16-ot.''
Ez olyannyira igaz, hogy az 1980-as évek végén, több határsértő incidens volt Norvégia és Szovjetunió között, természetesen utóbbi volt a vétkes. A határátlépő gépek pedig Szu-27 géppárok voltak, akikre ráemeltek/rávezettek 1-1 db F-16A géppárt, termélszetesen mindkét fél éles(!) fegyverekkel felszerelve! A manőverező légiharcok minden esetben ''pattal'' zárultak. Vagy az egyik, vagy a másik repülte ki a kerozinját és kiváltak a légiharcból.
Fotopuskás ''lelövés'' nem történt semelyik esetben sem, tűzmegnyitási helyzetbe nem tudtak kerülni! Márpedig gondolom ''odavertek'' a pilóták mindkét típusnak. Itt jön a képbe az adott típus tökéletes ismerete: előnyök-hátrányok, és ezeket a pilótának igyekezni kell a saját javára billenteni (ha lehet ne emelkedjen a Flanker után, mert úgyis lehagyja a picsába, oldalra kifordulni, egyszer úgyis találkoznak valahol => légiharc-elmélet).
Gondolom a Barents-tenger felett lehettek az ''események''.Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Nem tudja valaki, mennyibe kerülhet egy pápai MiG-21bisz (vagy akár egy MF is)? Tesóm venni akar egyet, de lehet kettőt... Még daa-raa-nak is.
[Szerkesztve]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Na, srácok, egy ''odaverős'' weblap:
http://www.speedandangels.com/ --- Mi szem-szájnak ingere.
[link]
<szerk.: Például [link] jó példa arra, miért is nem elég csak simán a gép mögött menni. Miről is szól a ''manőverező légiharc'' (ACM - Air Combat Maneuvering - The Dogfighting). A célgépnek különféle kidolgozott fordulókat kell végrehajtania, hogy a célzógép tűzvezető rendszerét és pilótáját szivassa. És egy adandó alkalommal átverve a célzót, lefordulni róla.
Ezért nem számít ma már, hogy egy gép kicsivel jobban fordul-e vagy sem a másiknál! ''Majdnem'' teljesen lényegtelen. Ami a fontos: tűzvezető rendszer és a begyakorolt taktikák (a repülőgép is egy fegyverrendszer a pilótával együtt).>
[Szerkesztve]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Megjött az első Eurofighter a sógorokhoz (2007. július 12.)
[link]
[Szerkesztve]Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
Nem lesz egyszerű, lévén ilyenkor egy egész rendszert adnak el és csak annak összköltségeit hozzák nyilvánosságra. Ez jelen esetben 1,798 milliárd €, ami végül 1,959 milliárd lett: [link]
Egyenként elméletileg 62,9millió € gépenként, de ez csak irányár. Mondjuk ennyiért már kaphattak volna F-15E-t is... 98-as árfolyamon $31,1 millióért kapta a USAF, mondjuk a Dél koreaiak már $90 millióért kapták a jobb F-15K-kat, de ez a teljes rendszer egy gépre vetített költsége. A szingapúrók meg $83,3 millióért a mégjobb F-15SG-t (AESA meg egyebek). Rengeteg múlik a körítésen. Érdemes megnézni mennyibe fájt az Emirátusoknak az F-16E/F, de azt sem árt hozzátenni, hogy majdhogynem több függesztményt, lőszert és egyebeket vettek hozzá, mint amennyit a britek leszórtak Németországra a II- vh során. -
BITBOYS
addikt
TRex600 Ezt nem hiszem el
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
7Heads Drago
veterán
Hello
Az érdekelne hogy tudtok-e kecskemét környékén modell alkatrész szaküzletet.
A googleban nem nagyon találtam.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
törpvezír
újonc
Előre is elnézést gyalulatlanságom miatt, pusztán a "gogli" kereső dobott ide, és látva az adott témákat, talán valamelyik veterán fórumozó tudna nekem segíteni...Igazság szerint makettozásban édesapám(szigorúan amtőr szinten kell érteni) a régi motoros, de ellestem tőle néhány fogást. Zanzásítva nemrégen belehabarodtam a 2. világháború titkos német harcirepülő fejleszéseibe, de egy bizonyos típus mindközül lenyűgözött engem. Ez a Horten fivérek csupaszárny repülőgépe. Tudna valaki egy linket vagy valami lehetőséget adni egy ilyen makett beszerzésére?
-
Gyantusz
tag
Ide is berakom. [link]
Tehát most pénteken (2008. április 11.) Szolnokon ismét Repüléstudományi Konferencia lesz a ZMNE - BJ KMK - RLI-ben!
A programról bővebben itt: [link]
Délig kötött program, utána lehet választani, ki melyiken akar hallgatólagosan részt venni.
Belépés ingyenes, a kapunál kell felíratkozni.
Akit érdekel, menjen el.Később, olyan 2-4 hét múlva letölthetőek lesznek az előadások pdf-ben.
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
kavicssli
addikt
Gondoltam írok! Olyan embert keresnék aki tudna nekem segíteni makettek festésében...van itt ilyen ember?
"Tanulni mindig érdemes, mert egy idő után a tanulásba fektetett munka meghozza a gyümölcsét, s mint tudjuk, a gyümölcsből PÁLINKÁT lehet főzni!"
-
Van Der
csendes tag
válasz Gyantusz #785 üzenetére
1.
pénteken (2008. április 11.) Szolnokon ismét Repüléstudományi Konferencia lesz a ZMNE - BJ KMK - RLI-ben
"Később, olyan 2-4 hét múlva letölthetőek lesznek az előadások pdf-ben."Úgy érted? Szórúl-szóra? Vagy csak valamiféle rövid kivonat ?
2. Valaki
F-18G Growler-nél látok egy 66 milkós árat, exportálják ? nem hinnémKöszi
[ Szerkesztve ]
"A holnap egy másik világ" -F15Charlie
-
#65675776
törölt tag
Az írott változatok, amiket a konferenciára jelentkezéskor le kell adni az előadóknak.
F-18G nincs, nem is lesz. EA-18G viszont igen. A $66M meg baromság, lévén maga a SuperHornet kb ennyi. A Growler elektronikus felszerelései önmagukban legalább kétszer ennyibe kerülnek.
-
Gyantusz
tag
Szeva' Van Der, rég láttalak apám!
Ja, ahogy daa-raa írta. Lehetséges, hogy kicsit módosítanak még rajta, ha lesz a szekció végén kifogásolás az előadással kapcsolatban, nem tudni. Azért a régieket sem olvastam még el teljesen...
A régiekről: mivel cseppet meg lett moddolva az szrfk, így itt leled: bal oldali Tudományos élet -> Rep.tud. közlemények -> Archívum.
Itt pedig balkatt ami érdekel és "Előadások szerzők szerint". És lehet tőteni és olvasni hegyekbe.Az EA-18G Growler meg tuti lesz vagy 130-140 milió USD.
kavicssli: "Szia inkább gyakorlati lenne! egy prjoect...ház moddingot tervezek..."
Ha lakóépületről ("ház") van szó akkor szívesen segítek a festésben, meg egyéb munkafolyamatokban is!!!
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
cannibal
senior tag
Sziasztok,
a segitségeteket szeretném kérni:egy afrika korps bázis részletet szeretnék összerakni és nemtudom,hogy amiket kinéztem történelmileg is megfelelnek e azaz anno hasonló gépek lehettek e abban a hadtestben.
ezeket néztem ki: Stuka
Messer
Kübi+Kettenkrad
Tanker
Emberkékmeglesz még pár sátor aztán ennyi. Ha valamelyik nem jó akkor tudtok ajánlani helyette valamit? Illetve kerestem neten festést,hogy milyenre fessem be őket,de nem nagyon találtam szines képeket. Szeretnék történelmileg megfelelőt összehozni így fontos lenne a jó festés is.
Kicsit hosszú lettem
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Tudományos Pandémia Klub
- matrix2012 károsultjainak megbeszélő topikja
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Politika
- Spórolós topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Elektromos autók - motorok
- Társasjáték topic
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest