Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Qtya123 #69008 üzenetére

    Több sebből is vérzik ez a leírás amit idéztél.
    Egyfelől az API SL szabványt bármelyik alsópolcos motorolaj megugorja, meg merem kockáztatni hogy a salátaöntetem teljesíti. A japánok eleve az ACEA szabványt tagadják mint UpdateNorbi a Holdraszállást, de ettől még érdemes figyelni rá. Az ILSAC pedig egy harmadik inkább USA szabvány.

    A K14C-be Motul EcoLite 5w30-at öntöttem utoljára, ha ez bűn akkor lesznek innen is cellatársaim (legalább lesz kivel kártyázni :DDD ), de személy szerint azt az Ecstar olajat én messzire hajítanám. Előtte Mobil1 ESP formula 5w30 volt benne, ami egy C2/C3 olaj, ez inkább a dízelekbe jó.

    De hogy a kérdésre is válaszoljak bizony számít, ha tehetném én alacsonyabb HTHS szintű olajat ajánlanék bele, mivel az tömi el a GPF-et ideje korán. Namármost a dolog több tényezős, ugyanis a K10C-ben nincsen EGR mint a K14D-ben, tehát a mocskos olajpárás kormos kipufogógáz nincsen még egyszer visszaküldve a szívóoldalra, ami ugye növeli a kokszosodást. Az ő esetében inkább az LSPI-re és a HTHS szintre tenném a hangsúlyt, ezért is javasolnám a Motul-t.
    Az eneos-os témába pedig engedd meg hogy ne kezdjek most bele, mert messzire visz és erősen összeesküvés elmélet szagú.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • Gyöször

    senior tag

    válasz Qtya123 #69008 üzenetére

    Mikor olajat kerestem az enyémbe, azt vettem alapul, hogy már van api sn+, meg azóta api sp ami kifejezetten a kisturbós benzinesbe fejlesztettek. és az enyém akkor még nem is kisturbós a kollegáéhoz képest.
    Illetve ilsac gf6a. Ezeknek az elődjét kéri a könyv is.
    De a C-s olajokról nem vagyok képben, hanem kipróbáltam az egyik motult az xclean efe-t nekem becsörgött tőle a motor kigyorsításkor, nem is kis fordulaton, hanem 2000 fölött padlón. De ezt a fajta csörrenést a szervizes olajjal is művelte, csak sokkal ritkábban mint a motullal. Kingedtem belőle, kinéztem egy mobilt már 3 éve, 3 csere és sosem rosszalkodott a gép. Ez gf6a meg sn+ kisturbós olaj, ennek hirdeti a cég.

    ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

  • pex156

    csendes tag

    válasz Qtya123 #69008 üzenetére

    Köszi a választ!

    Pont ezért érdekes mert már nem márkaszervízbe szeretném hordani 230ezer km van benne. Ott mindig az Ecstar került bele.
    Kb. 170ezer-nél regenerált a GPF először, de egyre gyakoribb és hosszabb ideig tart. Szóval ezért agyalok ezen.

Új hozzászólás Aktív témák