- Starlink
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 7
- Windows 10
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz blakey #60499 üzenetére
Pedig nálunk is mindenhol LED világít, a háztartási gépeink is viszonylag modernek, az elmúlt 5-10 évből valóak.
Júliusra leszek kíváncsi, mert belefogtunk a garázs kibővítésébe, hogy beférjen mindhárom autó, és ugye kell használni vésőgépet, betonkeverőt... Még jó, hogy munkadíj nincs, apum eredetileg kőműves.
[ Szerkesztve ]
-
-
dethroner
veterán
válasz blakey #60993 üzenetére
Aztán kik vagyunk mi, hogy megmondjuk az embereknek hogy mennyit használják az autójukat? Mindenkinek volt egy elképzelése amikor vette, hogy mire fogja használni. Az ő pénzük, az ő életük, hagyjuk őket élni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #61137 üzenetére
Csak az enyém egy 2019-es Vitara az övé pedig egy idei S-Cross, az abroncs méreten kívül kb mindenben IS különbözik...
Amúgy 210kPa körül kezd el bejezelni Comfort mode esetén, tehát az előíráshoz képesti 0.2bar nyomás vesztés körül fog jelezni, de nem eldobni az összes szenzor jelét, mint amit írt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #61223 üzenetére
Ne haragudj, nem szeretnék tiszteletlennek tűnni, de szerintem te a "Rendszeres karbantartási ütemterv (Brazília esetében)" fejezetet nézed.
Elhiszem hogy a tiédből irídium gyertyát szedtek ki, a Vitara kézikönyv kétféle gyertyát ír M16A motorkód esetén:
[link] Ez egy Denso Nikkel gyertya (K16HPR-U11)
[link] Ez egy NGK irídium gyertya (SILFR6A11)Az én könyvem ezt a kettőt írja...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #61230 üzenetére
Nekem ennyit ír a könyv:
és itt szerepel irídiumos gyertya egyedül, de szerintem azt a K14C-be érti:Máshol nem említi hogy irídium lenne benne, de elfogadom ha a tiédben nem nikkel van. Ahol a gyertyacserét írja ott ahogyan a hemaka-nak írt hozzászólásból is látszik ott 2 típust ír mint ajánlott, az egyik nikkel a másik már irídium, ám nem tesz említést a karbantartási ütemtervben hogy mikor kell kicserélni az irídium gyertyát M16A esetén. Ez egy 2021-es manual, a régiben még külön említette ezek szerint, fura mindenesetre. Hogy mi indokolná a cserét? A közvetlen befecskendezés ami az SX4 S-Cross és Vitara modellekbe került 2015-2018ig (ugyanis azok már nem EURO4-es motorok ha jól tudom), ugyanis az M16A motorkód létezett Swift Sportban is, a két motorkód ugyan azonos, mégis a paramétereik eltérnek, eltér a károsanyag kibocsájtásuk és még sok más, amennyire tudom.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #61236 üzenetére
Érdekesek ezek a különbségek mindenesetre a könyvek kiadási évének függvényében, bár való igaz, a szóbanforgó 2015-ös modell és amit én nézek pdf között van 5 év, aztán az a mai világban már nem kevés idő...
Mindenesetre kétlem hogy kibírna 100k km-t, a régebbi (EURO4 normát teljesítő) M1xA motorokban volt 105e km a csereperiódus ha jól emlékszem.
Szóval igazság szerint mindenkinek igaza van, mégis senkinek, szép.
Akkor ajánlok egy kompromisszumot: elviszi a szervizbe, kiveszik a gyertyát, ha irídiumos akkor marad még 40k km-t ha nikkel, akkor csere.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz blakey #61252 üzenetére
Egyezzünk meg annyiban, hogy a swift, (legalább is az én swiftem) fényezése egy kutyaszar! A motorháztetőmön az első hetekben jelent meg pár karc és napról napra egyre erősebbek lettek. Mára már nem tudom mivel kéne megcsináltatnom de így is úgy is drága lesz. Ott a gyenge fényezésen kívül, tuti, hogy vagy a felületi kezelés/zsírtalanítás nem jött össze vagy valami más komoly baki volt!
Ja és vettem egy gyári javító festéket, ami pedig lejárt, beszáradt vagy szimplán csak szar. A szín festék (kobaltkék metál) sűrű, kenhetetlen, viszont alig takar és egy árnyalattal sötétebb mint kéne, a lakk pedig olyan mint a víz.....
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
válasz blakey #61263 üzenetére
A motorháztetőn lévő "karcokank" semmi köze a rétegvastagsághoz. ott valami elemi probléma van. Pár nappal az átvétel után vettem észre a hajszálnál is vékonyabb karcokat, aztán hétről hétre erősödött mélyült az egész. 10.-én viszem éves szervízre, megmutatom, bár nincs kétségem, hogy nem lesz megoldás..
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
burgatshow
veterán
válasz blakey #61302 üzenetére
Igen. Okt. 7-én fizettem ki és rá 2 hétre vettem át. Az más témakör ha az “agya” a gyári feltöltéskori dátumot tudja, simán lehet augusztus is akár, csak akkor ne hívjuk átadás utáni 1 év vagy 20k km mert akkor az nem releváns.
Főleg ha ettől nagyobb időbeli távolságok lehetnek a gyártás és az eladás között ami mostanság tudom, hogy hihetetlen, de 1-2 éve még nem volt az.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz blakey #61312 üzenetére
Nekem is ezt mondták márciusban, hogy március 2-es az autó, az éves átvizsgálásra akkor kell vinni. Ha közben van olajcsere akkor az átvizsgálás időpontja nem változik, ugyanúgy marad következő év március 2. Az olajcsere időpontja meg ugye km-től függően változik.
Tehát ha valaki mondjuk megy 15000/év akkor minden évben egyszerre lesz neki az éves ellenőrzés és az olajcsere is.
Ha többet megy akkor a 2 dátum különböző lesz.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
burgatshow
veterán
válasz blakey #61315 üzenetére
Átfogalmazom: a Suzuki mint gyártó szerintem erre hivatkozva nem vonhatja meg a garanciális ügyintézést ha egyszer a saját maga által, a kocsihoz adott szervizkönyvben nem kötelező karbantartásként tűnteti fel. A kereskedő saját szakállára persze dönthet másképp, az már az ő üzlete és felelősége amivel te mint tulajdonos vagy egyet értesz/elfogadod, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz blakey #61439 üzenetére
Lehet, hogy én fogalmazok rosszul de te sem érted a problémámat.
Semmi gond ha figyelmeztet a kötelező szervízre de akkor miért nem azt írja? Ha ki tudja írni, hogy Change motor oil, akkor miért nem tudja kiírni pl., hogy obligatory service? Vagy mittomén, nem vagyok angol guru. Az olajcsere kiírás nyilvánvaló faszság.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
Franky74
tag
válasz blakey #61877 üzenetére
Sajnos nekünk 1-1.5 év után nyáron, elkezdett ciccegni a műszerfal teteje-belső oldalán a műanyag. Csak nyáron, csak akkor ha rázkódás van (úthiba). A magyar utakon ugye, ez nem meglepetés. Télen csend van. Gondolom megkeményedik a műanyag. A vezetőoldali ablak 5-10 cm leengedése után rezeg.
Szervízben hümmögtek, vállvonogatás volt a válasz, a kérdésre.
Vitara 1.4T 2019-es.
Nagyon nem zavar menet közben, de van, hallható.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz blakey #61982 üzenetére
Ember, ne kötözködj, hogy fikázok, ki a tököm beszélt a Te autódról...
Mindvégig az enyémről beszéltem, azon hogy állna már a belinkelt piros szalag? De pontosan ezt írod le te is, akkor mi a baj?
Hogy megjegyeztem, hogy a belinkelt piros a vicc kategória az ÉN autómon? Nem a tiédről van szó.Az meg, hogy a zöld fényezésen fekete van, igen eltér. De írtam, hogy a belső fekete műanyaghoz hasonlót akartam. A gyári is fekete, mint látod. Sőt a gyári króm meg mindegyiktől igen erőteljesen eltér, ami nem ezüst színű autó.
De azért egy csöppet esztétikusabb bármelyik, mint a zöld alapra piros matrica.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz blakey #61984 üzenetére
Továbbra sem tartom beszólásnak az írásomat, hiszen az én autómról beszéltem, ezért kaptam fel a vizet a fikázás szón. Nem tudom kívülállóként olvasva mennyire félreérthető, nem gondolom annak, de nyilván csak az én szemszögemből tudom értelmezni a saját mondatom.
Te félreértetted ezt, én meg félreértettem a belinkelt cuccot és nem értettem miért mutogatsz nekem pirosat, mikor ott a színem.Peace.
Siriusb: Jogos. Amúgy asszony is vezeti. Magas sarkú cipőben is néha. Szóval semelyik oldal nincs biztonságban.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz blakey #62266 üzenetére
Közben formáztam Fat32-re egy másik kártyát és az azon lévő zenét simán beolvassa. Próbáltam kivenni, visszatenni, de minden alkalommal sikeresen elkezdte lejátszani.
Ezek alapján jó sejtem, hogy a navi kártya lesz halott? Gépbe betéve mit kéne látni rajta?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
creed33
aktív tag
válasz blakey #62518 üzenetére
2ozzmexy is jelezte az összeszerelési eltéréseket.Azt már jó ideje tudomásul vettem hogy kompromisszumok nélkül nem fogok tudni autót vásárolni. Valahol (inkább sok "helyen") engednem kell. Mindenki azt írja hogy az scross beltere tágasabb. Arról meggyőződtem hogy a Vitara beltere egy átlagos személygépkocsi méretének felel meg. Namost ha veszek egy crossovert, vagy városi terepjárót az a minimum elvárás hogy a beltere érzékelhetően nagyobb legyen mint egy átlagos személygépkocsinak.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz blakey #62542 üzenetére
Sokszor nem csak a komponensek a ludasak a rossz hangzásban, hanem pl a karosszéria kialakítása. Állítólag a skodák, pl az octáviák klasszikusan doboz hangzásúak.
Szóval lehet egy kisebb autóban ugyanaz a cucc szebben szólal meg, mint egy tágasabbban.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz blakey #62790 üzenetére
Akkor már tényleg nem tudom mi van...
Ma beállítom úgy, hogy hidegen 235 legyen. Úgy van neki mozgástere lefelé is 220-ig, meg felfelé is úgy 260-ig.
Aztán ha elkezd sírni pályán 150-nél ennek ellenére is, akkor lehet az van, hogy az utángyártott tpms szenzorok ilyen gagyik, hogy bizonyos sebesség felett, bizonyos centrifugális erő felett megbolondul.Mondom, az volt a fura, hogy lassítás után nagyon hamar elmúlt a hibajelzés, szerintem olyan gyorsan nem tud csökkenni a hőmérséklet.
Lehet ennek a vége majd gyári szenzor lesz. Ilyen utángyártott van benne jelenleg: [link]
Bár nagyon vicces, hogy apám 2019-ben 160e Ft-ért vette a Swiftre a márkakereskedésben a 4 dabar yokohama téligumit, 4 új acélfelnin, 4 gyári tpms szenzorral.
Most meg 36.000 Ft 1 darab gyári szenzor ára....: [link]
Márkakereskedésben 38.500-at mondtak múltkor. Annyi, mint egy normális gumiabroncs ára.Ja és természetesen ezekből is kezd hiány kialakulni. Nesze neked mindennel telepakolt autó ugye, amiről pár napja itt beszélgettünk.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz blakey #62798 üzenetére
Nemrég állítottam be, 17 fokban. 230 230 230 232 az eredmény.
Holnap pályázás, meglátjuk mi lesz.Nem tudom, hogy merül-e az elem, szerintem akkor nem csak nagyobb sebességnél vergődött volna a tpms szenzor.
Nemsokára felteszem a téli kerekeket, elvileg azokban gyári szenzor van, meglátjuk azzal hogyan muzsikál.
Úgy látszik nekem ez a TPMS a keresztem. Pedig de be volt harangozva, hogy ezek a típusú utángyártottak milyen jók. Annyira, hogy az egyik pár hónap után meghalt. A suziminnes srác adott egy másikat. De ugye kerék/gumi le-fel.
-
válasz blakey #63351 üzenetére
Ez egy tipikus urban legend. Apósnak is ezt mondták, ő gyakorlatilag egy fél kutyát berakott a motortérbe de a nyest remekül érezte magát mellette és rendesen bevackolt.
Szóval lehet, hogy valakinek beválik de inkább nem.
Amiről jókat hallok az a spray illetve az ultrahangos ketyere. Abból is van kétféle, 10 illetve 30 ezerért.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Qtya123
őstag
válasz blakey #63353 üzenetére
Én is fújkodok néha sparyt, de nem tudom, hogy azért kerülik-e el, vagy amúgy is.
A másik autót sosem fújkáltam, mégsem csesztették.Nyest téren meg aztán tényleg annyi legenda van, hogy felsorolni is nehéz.
A vízzel töltött PET palackoktól kezdve az emberhajat a zokniba, WC illatosítót a motortérbe, stb...
Szerintem az urbanizált nyestek ellen a legtöbb nem ér egy idő után semmit. Megszokják. Mint a városi galambok. Azok sem félnek semmitől. Sokszor még el sem nagyon akar repülni az autó elől, csak az utolsó pillanatban hajlandó felszállni. Ha lassan mész, inkább ott gyalogol előtte a kis barom.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz blakey #63384 üzenetére
Ez akkor nem járható út, ha utcán áll és ott van hely, ahol épp szabad.
Vagyis járható, csak akkor sok fog fogyni a cuccból, ha olyan a környék, hogy nem sikerül ugyanazt a helyet elcsípni általában.
Én azt szeretem, hogy nagyon lusták az emberek. A társasház bejáratához közel akar mindegyik megállni, egymás seggében vannak.
Úgy 40 méterrel odébb meg csak a legvégső esetben állnak. Így az esetek 90%-ában ugyanoda le tudom tenni az autót.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen