- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #66558 üzenetére
Egyik haverom bátyának Audi V8-a volt (mármint ez az autó neve is) 2,5-ös, 5 hengeres TDI-vel. Gyanítom, hasonló eljárásnak köszönhetően furikázhatott vele ő is.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz
dethroner #66562 üzenetére
70 es évek elején danúviát vittem lörincről budaörsre vizsgára. Szakadt az eső, eltévedtem átgázoltam egy szántóföldön. Vizsga biztos megláta, mondta, ha idáig eljött biztos jó. Meg se nézték csak kapta a pecsétet.
Más. 14 órakkor indultam Debrecenből 1,3 benzines Swift el. Gond nélkül feljött Gps 130-140 átlaggal. Gyálon álltam 10 percet, újra indulva határozott benzin szag. Megálltam, megnéztem mindent, minden száraz. Honnan jöhet a szag? -
fogkefe21
kezdő
válasz
dethroner #66653 üzenetére
Elég sokat pályázom én is a Swifttel. Kibírható, ha nincs más. Ismerős 6 órás útra egy első generációs Aygoval ment. Végig 140-nel repesztett, előtte lévő X5-t villogtatta le. Nem látszott rajta hogy félne, pedig abban a motor is kisebb, az autó is kisebb, meg az anyag is valószínűleg. Persze egyszeri alkalom volt.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
dethroner #66653 üzenetére
Tényleg meglepően jó a Swift viselkedése,
lezárt német autópályánbeleszaladtam már 160-ba is, nem csinál semmi ijesztőt a 175-ös eco kerekeken sem. Csak persze közben jóval hangosabb, mint egy utazóautó.Eddig egyszer sikerült elérni a korlátait, Dobogókőről lefelé aránylag hamar elmelegedett a fék, de az tényleg nagy terhelés volt.
És legalább kiderült, hogy előbb kéne rá jobb fék, mint jobb/nagyobb gumi, mert a tapadással semmi gond nem volt.
#66651 szabonagyur
Nem tudok típushibájáról, elméletileg már a váltócsapágyas dolgok sem érintik ezt a szériát, de én azért lecseréltettem a váltóolajat 41 ezernél a biztonság kedvéért.
Csak a rádió pittyeg mp3 lejátszás közben, de ki kell húzni az antennát és elhallgat. -
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #66657 üzenetére
2012-ben mi is megtettük vele 130-140-nel a Móvár-Debrecen-Móvár távot, de ha van egy másik autó is a flottában, amivel kényelmesebben kivitelezhető ugyanez, máris másképp viszonyul hozzá a kedves user.
Amíg megvolt a tiszavirág életű Lancia Ypsilonunk, azzal szerettem menni mindenhova. Ugyanolyan kisautó, mint a Swift, de már-már Volvo szintű ülések, alig 1 tonnát szépen mozgató és keveset fogyasztó dízelmotor, illetve a kategóriához mérten kevés menetzaj.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz
dethroner #66653 üzenetére
Balatonföldvárra ma én is valós 140-el mentem le, de jó nagy féktávot tartottam. Visszafele már nem siettem, 110-120 között jöttem, ott még vész esetén is kiszámíthatóan viselkedik az autó. Amúgy valóban az van, h van szó szerint 2x erősebb, és több, mint dupla olyan nehéz autóm. mint viszonyítási alap. Az nem lobog 140-nél.
-
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #66657 üzenetére
Én sem vettem észre semmi különbségt az IS200 150-es és az Scross 150-es tempója esetén. Nincs libegés meg elkönnyülő kormány.
De múltkor mentem egy régi G Astrával is 140-el, a zaj nagy volt, de nem libegett az autó. Persze az aztán főleg nem pályára való. 130nál már 4000 volt a fordulat. Mondjuk ilyen szempontból az IS sem volt optimális váltó áttételű, mert 150nél hatodikban 4200 körül forgott, míg a Cross ugyanekkor az ötös váltóval 4000 alatt van még.
Amiért egyébként nem éri meg vele tiprósan pályázni, az a légellenállás. 130hoz képest jelentős a fogyasztás növekedés 150nél. De gondolom ez minden ilyen formájú benzines autónál így van.[ Szerkesztve ]
-
-
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #66973 üzenetére
Nem ez volt a lényege a hozzászólásnak, hanem az, hogy az emberek azt hiszik, hogy valóban 90-el mennek, mert annyit mutat az óra, közben meg nem...
De rátérve erre:
M0-ról beszélek, ott gyakran előfordul, hogy elmennek a személyautók mellett a kamionok. Ezt egyébként a 3 sávos részein szabályosan megtehetik. Amúgy igen, ott pl 70 a megengedett nekik, de ha bármelyikük is megpróbálna ott 70-el menni, akkor szerintem rövid időn belül kihúzgálnák a fülkéből a többiek...És igen, bundeszen sem 70 a tempó sokszor.
Pályán meg ugye 80 a megengedett, de aki tud, az megy 88-90-el. Egyszer vittem egy olyan Actrost, ami le volt szabályozva 85-re. Biztos csuklott anyám sokat. Volt olyan román, aki villogott, meg dudált mögöttem, meg rángatta a kamiont. Mondom előzni tilos ide, vagy oda, előzz már meg bakker, ez ennyit megy...
Amúgy lehet szidni, hogy 80 helyett 90-el mennek, azt szoktam mondani, hogy be kell ülni, ki kell próbálni ezt a szakmát és akkor pár hét-hónap után megértené más is, hogy bizonyos dolgokat miért úgy csinálnak ahogy. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy szentek, sok az agresszív és meggondolatlan, de nem ilyen fekete-fehér a dolog.
Ha a vezetési időd/munkaidőd fogy (elég hozzá egy elhúzódó rakodás, vagy annyi, hogy már az ötödik parkolóba gurulsz be, hogy megállnál, de nincs hely), akkor előzni tilosban is meg fogod előzni a 60-70-el lakókocsit húzót, vagy 90-el gurulva a 85-el haladó másik kamiont. Ugyanis a munkaidő túllépés adott esetben sokkal nagyobb bírságot jelent, mintha esetleg megfognak előzni tilosban.
Szóval tud úgy alakulni, hogy választhatsz kettő rossz közül melyik legyen, harmadik opció nincs. Ez ilyen.[ Szerkesztve ]
-
eddie17
addikt
válasz
dethroner #66983 üzenetére
Engem nem fenyeget ez a probléma, hogy vegyek egy Kizashit
De arra gondoltam, hogy egy egészen megbízható, kényelmes, kellemes formával megáldott autó.
Tény, hogy nem áll hegyekben a bontókban semmi hozzá. Ez valamennyire igaz a Liana-ra is, de az még mindig sokkal jobb helyzetben van. De a korabeli más Suzukihoz képest, picit drágább az alkatrész és problémásabb a bontott beszerzése. -
Gyöször
senior tag
válasz
dethroner #67286 üzenetére
Jó de nekem a helyzetjelző nem világított és éjjelente teljes elsötétítésben közlekedtem. És úgy ment át műszakin... 6 éves gyári eü csomagom ha adtak vele esetleg az már lejárhatott? Lövetem nincs az volt-e benne átadáskor, de háromszög kukásmellény és még vontatókötél IS volt, ezen éves korában döbbentem meg, mert akkor vettem mankós kereket. Rendesek, mert bárkit elvontathatok vele. Engem nem, mert nem megy tönkre, mert allgripes és az nem vontatható :-))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ncc1701
veterán
válasz
dethroner #67795 üzenetére
Én cseréltem. Vagy kapcsolat van a feltételek között, ami elöbb eljön.
Arra figyelj, h kettő van benne (enyémben kettő volt), egyik viszi a generátort, a másik a klíma kompresszort. De van vagy 3 féle, úgyhogy ha jót akarsz, leolvasod a számot, ami a szíjon van, mert úgy lesz egyértelmű, melyik van a kocsidban (bordák száma, és a hossz váltok, a szám a hosszt jelenti mm-ben, bordákat meg meg tudod számolni). Nem téma leszedni sem, felrakni sem, 11eft volt a kettő. Sztreccses a szíj, úgyhogy feszítő sem kell, olcsó, egyszerű, gyors művelet.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
dethroner #67804 üzenetére
Oké, de nekem eddig semmi gondom nem volt vele. Meg miért csak a zárás? Meg aztán mi az, hogy hideg? Oké ma reggel hideg volt, de eddig koranyári időnk volt októberben, nem beszélhetünk komoly hidegről. (és ha az belejátszik akkor elvileg a nyitásba is belejátszana nem?)
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
simonjoe
őstag
válasz
dethroner #67915 üzenetére
Én Esztergom mellett lakom, ha jó úton, rendezett körülmények között szeretnék autózni akkor átmegyünk Szlovákiába. Fényévekre vannak előttünk, ott is éves pályamatricánk van, nagyon szeretünk kint csavarogni. Egy ismerősöm vett egy Audi RS e-tron GT-t, és panaszkodik, h nem élvezi az autót mert annyira szarok az utak. Neki is ajánlottam a szomszédunkat, mosolyagva újságolta, h kib@...szott jó kint vezetni. Nem utolsó sorban még kultúráltabban is vezetnek.
Joe
-
-
btotyi
tag
válasz
dethroner #67915 üzenetére
Ne is mondjátok, két hete egy kisebb (~3000km) utat tettünk meg Olaszország és Szlovénia útjain. Sok helyen építkeznek és javítják az utakat, de ahol az autó megy tükörsima és csak suhanás van. Hazafelé Nagykanizsánál akkor kátyúk vannak az M7-en, hogy a fedélzeti kamera vészfelvételre kapcsolt.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz
dethroner #67923 üzenetére
Szerintem az a szabály, ami a közlekedők belátására, megítélésre bízza, hogy hogyan közlekedjen adott útszakaszon (pl. vadveszély tábla), kb. semmit sem ér...
Az egyértelmű szabályokat is figyelmen kívül hagyjuk, hát még az olyat, ami azt "mondja", hogy annyival menjél, hogy ne legyen baj belőle...
De mégis mennyivel kellene mennem pl. a "sima", nem túl kanyargós, belátható alföldi utakon, ha végig vadveszély táblával van kirakva? (Amúgy jogos a tábla, néha látok fácánt és őzet is az útszéli árokban, bokrok között.)
70? 60? 50? Nem lehet megítélni előre mi lesz a sok ha elém ugrik valami.De ilyen tábla mellett még senki nem megy 90-es megengedett helyett 50-70km/h-ra csökkentett sebességgel, sőt mindenki csak értetlenkedne, hogy mit tökölök egy szinte üres úton 50-70-nel?
Nincs rá jó megoldás (zárt autópályán kívül), de a vadveszély tábla láttán, az autósok 98%-a biztos, hogy nem fog lassabban menni.
Az ország nagy részén nem lehetne még 90-el sem menni ha kötelező sebességcsökkentés társulna hozzá...
Persze így mindenki maga kárát kockáztatja (már ha mást nem visz magával a bajba).[ Szerkesztve ]