Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    válasz bigdigit #65652 üzenetére

    Annyira nem fekete-fehér a dolog. A ma kapható négy évszakosok széles skálán mozognak, van, ami egy télihez, van, ami egy nyárihoz áll közelebb, sőt az eco retteneteknél - mint amilyen a Suzukikon van mostanság újonnan - bőven jobbak is. Általánosságban az mondható el, hogy ha a felhasználásban nincs semmi extrém (méteres hó a Transzfogarason, pályanap a Hungaroringen), illetve ha kommersz autóra kerül, és nem pedig egy BMW M5 CS-re, akkor bőven elég a 4S gumi tudása, vagy akár még több is, mint amire egy átlag sofőr képes.

    Igazából csak azt kell kimatekozni, hogy az éves km futással melyik a kedvezőbb (a +1 szett TPMS-t is beleértve). Hívhatjuk ezt spórolásnak is, de én inkább megfordítanám, felesleges pazarlás két külön szettet tartani, ha 4-5 év alatt nem kopik el a minta, csak elöregszik.

    5 éve gurulok a Jazzen Michelin CrossClimate+-okon, nekem nagyon bevált, mindenképp 4S-t fog kapni újra, de előbb most az Alfára kell gummancs, 7+ éves télivel került hozzám. CrossClimate 2 vagy Hankook H750 lesz, utóbbi olcsóbb, de gyorsabban öregszik.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák