Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
válasz kenguru99 #20597 üzenetére
De így fogom gondolni.. Mivel tudom,hogy akkor már nem leszek képes oly módon koncentrálni az útra mint 20-50 évesen, nem tudom helyesen ilyen korban kezelni az autót, illetve reakcióidő is nő hatványozottan..
Én 60-65 fölött nem nagyon akarok már vezetgetni.. Akkor már kb semmi dolgom nem lesz,hogy autó az létfontosságú legyen.. Levitetem magam bevásárolni 1 hónapban 2x taxival vagy gyerekeimmel ha lesznek..
Nem erőlködök mint most az öregek nagyrésze a ticoban,matizban, meg a régi gl swiftekben..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Studi
addikt
válasz Kornel #20602 üzenetére
Az egészével. Az emberekből abszolút hiányzik a türelem, a tolerancia. Főleg a fiatalabbakból. Le kellene nyugodni, és odafigyelni inkább egymásra. Majd 10 éve vezetek napi szinten, a fővárosban, vagy a hasonlóan forgalmas környékén, elég lendületesen, soha nem szoktam feltartani másokat. Ezalatt a 10 év alatt ha háromszor kellett vészfékeznem, akkor sokat mondok. Igen, vannak sajnos olyan esetek, hogy valaki elbambul, és kikanyarodik eléd, vagy benézi a jobbkezet. De a balesetek legalább 95%-a elkerülhető lenne, ha legalább a másik fél odafigyelne. Ilyen volt Roberto druszám heti csattanása, de az is, mikor te írtad, hogy az M0 kalászi felhajtójánál, ahol 60-80-ról gyorsítasz alig tudtál elkerülni valakit, valamit. Ember, ott 50 a megengedett!
-
roberto211
őstag
Olyan könnyen mondjátok a bambulás szót,hogy az hihetetlen..
A "heti csattanásom" nem bambulás okozta hanem másra figyeltem,hogy ne b@szódjak bele az öreg b corsajaba de most már bánom,hogy nem mentem bele legalább neki kellett volna betétlapot adni nem nekem miatta.. Pont az miatt csattantam mert odafigyeltem a másik balfaszságára és hogy még véletlenül se súroljam a kocsiját..
És ilyeneket szerintem senki ne toleráljon.. Ezek után én se fogom senki gyökérségét tolerálni, megérteni ha az én vagy a kocsi sérülését okozhatja..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
Az 50-es tabla a napokban kerult ki, bp vege tabla utan a 80-as tablaig semmilyen mas tabla nem volt eddig, gyanitom most is csak az utfelmaras miatt.
Egyebkent nem vagyok egy turelmes sofor, de kozel 10 ev vezetes es boven 200k feletti levezetett km-el nem gondolom, hogy engem kellene kioktatni arrol, hogy hogyan kell vezetni.
Egy turelmes, de fizikailag es szellemileg alkalmatlan sofor szazszor nagyobb veszelyt jelent, mint egy turelmetlen, de fizikailag es szellemileg alkalmas tarsa.
Mondom, ha legalabb pav3 kellene mindenkinek a jogsihoz, az emberek felenek nem lenne jogsija, azt garantalom.
Ja es sose volt sajat hibas balesetem, mas hibajabol is csak ketto, egyszer alltam, ugy gurultak belem, masodszor meg kapubejarobol nekemtolattak, egyik sem volt elkerulheto.
Ezen kivul sok-sok baleseti lehetoseget kerultem mar el... -
Mercutio_
félisten
válasz roberto211 #20601 üzenetére
Dehogy fogod így gondolni
Szerinted a mai 60+-os vezetők egy tetemes része nem azt a dumát nyomta fiatalon mint te?
Ha majd megöregedsz az lesz a duma, hogy 30 év vezetési rutin mindenhez elég, nyikhaj kis hülyegyerekek neked ne mondják meg meddig vezethess, különben is amíg bárkinek elég zsebbe nyomni egy 20-ast a dokinak és vezethet nehogy már pont te ne élj ezzel a lehetőséggelEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
roberto211
őstag
válasz Mercutio_ #20609 üzenetére
Bár mondjuk lehet..
És azért lehet mert ugye egyre több olyan autó lesz amiben ugye lesznek biztonsági exták mint pld: vészfék asszisztens, sávtartási, táblafelismerő, kanyarkövető,stb,stb.. Na most gondolom 2055re már ilyen autók fognak szaladozni Magyarországon és innentől kezdve a balesetek nagy része kikerülhető ezekkel az extrákkal..
Gondolom addigra kitalálnak olyat,hogy jobb kéznél lelassít az autó,stopnál megáll stb stb.Akkor venni fogok egy automatát és akkor szinte csak gázt meg féket kell nyomni.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Thome
addikt
Tegnapelőtt 1 percen belül háromszor kellett vészfékeznem, mert szemből belém csattantak volna.
(3) Biciklis teker szembe a bal sávban, autóst nem zavartatja hogy én jövök, kikerüli (nem ám lelassít és megvárja hogy elmenjek), én meg satufékezek be, hogy ne pusziljuk meg egymást.
Érdemes lenne venni egy krazt és eltaposni az ilyeneket. -
pjen
félisten
válasz roberto211 #20528 üzenetére
De lehet többel nem tudom.Akkor miért szidod az időseket.Ahol 50 ott max 55 el megyek,lehet Te is simán megúszod ha betartod a KRESZ-t.
kornelka:Szia több mint 30 év vezetés,ebből kb 10 év motor és autó vegyesen.29 év baleset mentesen aztán 1 évben 2 saját hibás,igaz mindkettő 50000 ft kár alatt.Azóta megint 10 év baleset mentesen,mért ne vezethetnék.Most már hogy 10 éve vezetsz szerintem kezded érezni,hogy mit nem" Tudsz"
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Igazad van, bar a sebesseghatarokat tagan szoktam ertelmezni,
50 -> 65
90-> 105
130 -> 145
Ennyivel nem mernek be, tehat ennnyivel nyugodtan lehet menni, ha nem is szabad...
Meg egyszer megjegyzem, hogy ha kellett is veszfekeznem mar parszor, sosem volt sajat hibas balesetem, hisz a reflexeim jobbak az emberek nagy reszenel.
Egyebkent ajanlom figyelmetekbe az alabbi cikket:
[link]
Szabalytalannak nem csak gyorshajtassal lehet lenni, csak azt a legkonnyebb merni, es azt mondani, hogy kotelre vele, o az oka mindennek.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Kornel #20614 üzenetére
Ha van a két általad előzendő kamion között 150-200 méter, nyugodtan menj le a külsőbe, majd visszajössz, ha utolérted a következőt.Ez a része például úgy hülyeség ahogy van.Egyébként ha 50 nél max 55 el mész és így tovább lehet vészfékezned sem kell.A jó hiszemű partnerúgy érezte ha szabályosan Jöszz nem érsz oda mire ő elmegy(persze a konkrét szitut nem ismerem).De a KRESSZ szabályok azért vannak hogy betartsuk őket
-
Kornel
veterán
Szerintem felesleges vitatkozni.
Mindenki vezessen balesetmentesen, a tobbit majd megoldja a rendorseg, ha akarja. -
Studi
addikt
válasz Kornel #20614 üzenetére
Általában én sem tartom be a sebességhatárokat, általában ha van tér a városban, akkor óra szerint a megengedett +10-et tartom. Előbbivel inkább arra céloztam, hogy ha így csattanok, vagy épp alig tudok megállni mert elém kanyarodnak, akkor elsősorban nem a másikat hibáztatnám, hanem magamat, amiért: gyorsabban mentem, mint szabad lett volna, és még nem is figyeltem eléggé, mert nem vettem észre a balf@szt.
Azt nem szabad elfeledni, hogy 20% sebességtúllépés az ~45% mozgási energia többlet, 30% pedig már ~70% mozgási energia többlet, amit a fékeknek meg kell fognia. Ez nagyon nem mindegy. A legfontosabb a tolerancia, figyelem, deffenzív vezetés. Ha van hely, akkor lehet menni, de tömegben cikázni, városban gyorsulgatni az nálam is bicskanyitogató magatartás.
A cikk meg nem nekem szól.
-
Kornel
veterán
Hidd el, eppen annyira deffenzinven vezetek, amennyire kell.
Ha mas nem, akkoe a fogyasztasom bizonyitja
[link]
Illetve visszaterve pl. az m0 felhajtora, veszfekezes es megallas nelkul tudtam kikerulni a belso savban a kanyar utan allo autot, pedig 50 helyett 60-70-el mentem mar ott. Nyilvan szerencse is kellett hozza, meg jo reflexek. -
-
pjen
félisten
válasz Kornel #20621 üzenetére
Azt biztos nem,de ha 70 nel azt már igen.Nem is ez a lényeg,de akkor ne az legyen a vén tötymörgő f@sz aki betartja a szabályokat.Pont ma jöttem az M3 on.Hosszú kilómétereken 60-80 as korlátozás,sok helyen a vasárnapra tekintet nélkül dolgoznak.80 al megyünk konvojban a külsőben(navi szerint)pár állat min 100 al a belsőben.Lehet az Ő haverjának az apja is ott lapátol.Ha egyedül vagyok simán bementem volna a belsőbe feltartani az őrülteket,így csak reménykedtem a trafi-ban.
-
roberto211
őstag
" simán bementem volna a belsőbe feltartani az őrülteket,így csak reménykedtem a trafi-ban."
És ettől te másabbnak érezted volna magad ,vagy önjelölt kreszrendőr vagy te is ? Vagy netán elismertebbnek?
Utána meg azért megy a pampogás ha jobbról megeloznek.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Mercutio_
félisten
válasz roberto211 #20623 üzenetére
80-as táblánál 100-zal menni eleve 25%-os sebesség túllépés, ezt még a jobbról (itt nagy eséllyel leállósáv) előzéssel megfejelni...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
roberto211
őstag
válasz Mercutio_ #20624 üzenetére
Ez eddig oké ,egyet is értek csak azt nem értem mi értelme van önjelölt kreszrendőrt játszani.
Ez a rendőrök feladata nem civil autósoké.
Ezzel erővel en is beallhatnek 130al literes swiftel az a6 elé mikor jön a nullason 180al hogy miért megy annyival.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
dudika10
veterán
"... Ha egyedül vagyok simán bementem volna a belsőbe feltartani az őrülteket ..."
És ezzel a baleset kockázatát az ötszörösére emelted volna.
Szabálytalanul a belső sávban, lassan, a forgalmat feltartva. Ettől minden harmadik sofőr hülyét kap, a hülye ember meg sokkal veszélyesebb 60-nal, mint az épeszű 100-zal.
Gratulálok, remek hozzáállás! Úgyis túl sokan vagyunk ezen a bolygón.(#20614) kornelka:
" ... hisz a reflexeim jobbak az emberek nagy reszenel."
Magyarországon mindenki jobban vezet, mint az átlag.[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
pjen
félisten
válasz roberto211 #20623 üzenetére
Mint irtam egész más lenne a véleményed ha a te apukád dolgozna ott bent,vagy például egy felhrdott sár folton megcsúszik és te mész miatta az árokba.70-80 Km sebességgel lehet észre sem veszi.100 nál lehet mindketten meghaltok.
Dudika10em hiszem,nem vagyok önkéntes rendôr,de mindennek van határa.Ha kedves kolléga megy 100-110 el és a szél lefúj egy deszkát a beton elválasztóról,elrántja a kormányt jobra és Te is.Neki ott a külsô neked az árok.A sirkóvedre nem lesz ráirva,hogy Te szabályosan vezettél.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Szerintem esszel vezetek.
Dinamikusan, de nem veszelyesen.Na de szerintem terjunk vissza a suzukikhoz.
-
roberto211
őstag
Nekem meg ugy néz ki este hozzak a bontott mocitetőt
Találtam egyet jó áron. Vagyis Ő talált meg engem.
Lakk sérült de lényegtelen mert atlesz fenyezve ugy is.
18+2 ért házhoz hozza.
96utani.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
Es akkor egy szkmai kerdes:
Az elso ulesek lognak egy kicsit, terhelesvaltaskor hallani, hogy kottyan.
Olvastam valahol, hogy ez orvosolhato, de sehol se talalom mar.
Otletek? -
Studi
addikt
válasz roberto211 #20643 üzenetére
Nekem a jobb első ülés háttámlája remeg, ha nem ül benne senki. De amennyi zaj van a kocsimban ez már igazán belefér. Csak elég csúnya hangja van sajnos.
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #20643 üzenetére
Uj swiftnel ha jol tudom a sinbe kottyan az ules...
Onnan jon szerintem, de az allitomechanika is szokott lotyogni.
Valami megoldas kene, mert zavar, azert szepet gyorsul es lassul, es akkor rendesen hallani. -
roberto211
őstag
válasz Kornel #20645 üzenetére
Háttámlát oldalt lehet meghúzni mar amennyire lehet mert ugye van egy "természetes holtjateka" a tamlanak. Oldalt szokott lenni a csavarja azt nézd meg.
A komplett ülést meg a padlón ülés alatt sín körül van a csavar ez rögzíti.
Nézd meg hogy az ülést melyik csavarok fogják és azt húzd meg amennyire tudod. Illetve a sínt.
A sínnek is lehet ilyen hangja ha mar egy kicsit meglazult.
Régibe így rögzítették szerintem hasonló módon rögzítették mk4ét is.Mast nagyon nem tudsz állítani.
Nekem is meglazult most ,meghúzom majd. Ugye van egy súlyom,balesetnel hirtelen előredőltem fekezesnel plusz utkozesnel ugye,aztan kicsit meglazult
Studi: Régi swift? Oldalt szokott meg lazulni /kiesni a csavar ami fogja a támlát. Ha nagyon mozog nézd meg h nem e ez lehet. Nálam nincs ilyen hang. Vezetőülésemnel volt ilyen gond anno mikor megvettem de ez volt a probléma.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #20646 üzenetére
Valahol olvastam, hogy zsiroztak, vagy valamii..
Nem akarok hulyeseget mondani, ezert kerdezem. -
roberto211
őstag
válasz Kornel #20647 üzenetére
És a zsirozassal mi szűnik meg ? Csak ezeket lehet meghúzni/állítani amit mondtam.
Zsirozni/olajozni én a sínt meg az állítómechanikat szoktam de ettől nem lesz feszesebb hogy ne "kottyanjon".
Csak azért szoktam h finomabb legyen ha állítom anézésejárása meg ne nyikorogjon.[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #20648 üzenetére
Mondom olvastam valahol, hatha mas is, és belinkeli, vagy elmondja.
Ertem amit mondasz, csak hatha... -
roberto211
őstag
válasz Kornel #20649 üzenetére
Ja.. Értem.
Na meghozták végre a mocitetőt, újabb mint ami nekem van/volt rajta mert a hűtőrács is újabb.
Bontott ,gyári. 18e volt plusz 2ért szállították.
Annyi van vele hogy lakkhibás de ugye ez jelen esetben nem gond viszont nem horpadt stb.
Hűtőt meg tegnap sikeresen otthagytam . De keddre utánam küldik futárral. Aztan megy utána karosszeriashoz végre . Szerintem kb 2 hét aztan megint életre kel
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel