-
IT café
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #44897 üzenetére
A legutóbbi változások óta a starter az teljes értékű játék kivéve a kampány és a ladder. De ha jól tudom, akkor a haverod behívhat magához és akkor együtt már tudtok ladderezni. De tényleg jobban jársz, ha utána nézel bnete, vagy egyszerűen kipróbálod, merthogy ingyenes.
-
Ghoosty
őstag
37 hét kihagyás után játszottam pár 1v1-et. Meglepően jól sikerült. kezdőknek érdekes is lehet. ZvR (zerg) volt. Én voltam a random.
Kemény 60 apm-mel.
-
Ghoosty
őstag
válasz hash99 #44934 üzenetére
Ahogy joysefke írta is írta, jöhet még queen is, ahhoz sem kell gáz. Creep mondjuk nem árt, de kisebb pályán azért még időben odaér.
Próbáld ki unit testerrel összeereszteni max upgrade-es battle hellionnal. (Ha hazaérek és eszembe jut, én is kipróbálom.) Gyakorlatban ilyen szélsőséges esettel nem találkoztam, de tapasztaltam már sokszor, hogy nem véletlenül hard counter.
szerk:
Még mielőtt félreértenél, én is a linges verziót választottam volna, mert nem vagyok olyan szinten. De aki kicsit is jobban játszik, annak jobb választás queent is hozni.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz hash99 #44938 üzenetére
Megnéztem, 400db linget (200 food) összeeresztettem 14db battle hellionnal (28 food)
Mindkét oldal max fejlesztéssel volt spec upgradedel együtt.Nyílt terepen: az eredmény mardt 6 db hellion. Ha csak 13 volt, akkor 10-15 ling maradt.
Rámpán: az eredmény mind a 14 db megmaradt.
Falnak támaszkodva: 12 maradt. Ha csak 10 hellion volt, akkor is maradt 2.Ez az ami hard counter.
-
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #44947 üzenetére
A hellbat eredeti neve volt battle hellion, aztán valamikor megváltoztatták (lehet még HOTS béta alatt), de nálam maradt a régi neve.
Amióta 1 fejlesztés a légi, meg a földi, szerintem egy hosszú játékban nem durva feltételezés, hogy mech-re és bio-ra is van 3/3-as fejlesztés. (főleg, hogy a kolléga írta, hogy mech-re ment az ellen főként)
Több felállást nem volt kedvem tesztelni, de bárki előtt áll a lehetőség, vannak arcade-ban direkt unit test mapok, szabadon állíthatod a feltételeket/terepet. (beírod a keresőbe, hogy unit test és kiad egy csomót, van WOL-os, meg HOTS-os is.)
-
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #44992 üzenetére
Én személy szerint sose gyakoroltam be taktikát, mindig érzésből játszottam és fogok is a jövőben. Amikor még viszonylag aktív voltam, gyémánt ligáig jutottam, aztán jöttek a gyerekek és az SC-s karrieremnek be is fellegzett. Egyre kevesebb időm maradt játszani. Most 37 hetes kihagyásom volt és arany ligába sorolt be, ahol tartottam is magam. Sajnos a visszatérésem is ideiglenes volt, de majd talán idővel javul a 3. gyerekig.
Én mindig azt vallottam, hogy élvezd a játékot és ne foglalkozz a liga besorolással. Szemét taktikáknál (cannon rush, bunker rush, 6 pool+crawler stb) azért nehezebb elérni, hogy tényleg élvezd a játékot, de azt mindig tudd, hogy nincs foghatatlan taktika, csak rossz scout. Szegény Sittes barátom parázik be mindig a cannon rush-tól, pedig sok esetben simán vissza tudná verni, csak az ijedelem erősebb és a végén egy káosz lesz belőle.
A kérdésedre válaszolva:
Terrant a legnehezebb berusholni, mert hamar be tudja falazni magát.
Ami működhet, az a korábban már említett cannon rush. Gondolom gyakorlott SC1-es játékosnak ezt nem kell magyarázni.
Ami még szintén működhet, az a 4 gate kicsit több sentry-vel és stalkerral. A sentry-vel ff-et raksz a bunker/depo köré, hogy ne tudja javítani, aztán gyorsan ki is lövöd és akkor már nyílt a terep, jöhetnek a zelák is dögivel. Azért rámpán felmenni így se lesz gyerekjáték. Egy P játékos azért biztos jobban tudja pontosan hogyan, de engem vertek már be így. -
Ghoosty
őstag
válasz mikromanus #44998 üzenetére
Nagy pályán működhet a ninja exp, de közepes esetében már mindig küldök járőrözni 1-1 marine-t, linget, observert, de ez nem tudom, másoknál milyen gyakori.
-
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #45011 üzenetére
Az is jó, én szerettem, csak sokszor van lag, meg durva különbségek vannak képességekben. Arról nem is beszélve, hogy van nagyon sok unbalanced felállás. De vannak kimondottan mikró gyakorló pályák 1 személyes, különböző fokozatokkal. Sőt még egy hivatalos Blizzardos is van. (Achit is ér)
Sajnos már nem tudom a nevüket.
-
Ghoosty
őstag
-
Ghoosty
őstag
válasz Pöttön #45125 üzenetére
Ezt elolvasva is látom, hogy van pár hiba a játékodban, amit nagyon könnyű javítani és sokat hoz a konyhára.
A legnagyobb az, hogy önkényesen válogatsz, hogy milyen egységeket használsz. Ez nem helyes. Olyan egységeket kell használni, ami a leghatékonyabb az ellenség ellen. Ehhez viszont mindig kell felderítés. A help menüben lévő counter táblázat jó kiinduló pont, de nem 100%-os.
A te szinteden meg úgy általában a siegetankoknak inkább állnia kell és ha mozogsz velük, csak akkor legyenek "mobil" állásban. Ha gáz van és akkor talpalod le őket, akkor már késő, mert közelre nem lőnek, mire letalpalnak már vége is lehet a csatának.
Dropphoz nem kell gyorsaság, csak a hatékonyságának növeléséhez. A te szinteden pl simán működhet, hogy támadás előtt bedroppolsz. Nem is kell irányítanod, mert alacsony ligákban vagy mire észreveszik, már nincs is dolgozó, vagy viszi az egész sereget. Ekkor jól megtámadod. Ha a csatát esetleg bukod is, mert visszahozza a sereget, a dropp dolgozik magában.
-
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #45128 üzenetére
A tank+marine+medivac, az teljesen használható taktika. WoL idejében néztem több bajnokságot is és ott is használták. Nem mondanám hülyeségnek.
Ha nem vagy jó több frontos támadásban (alacsony ligában általában nem jók az emberek ebben) akkor üti az MMM-et."Előre mész támadsz, bármiféle ellenséget látsz, azonnal nyomod Steampack hotkey-t, támadás közben meg ugyanúgy gyártod a M/M/M-t."
Ez egy nagyon hatékony taktika, de nem tudja végrehajtani egy bronzligás. A legfőbb gond a megfelelő utánpótlás gyártása lesz. Ha ráérez, akkor viszont pillanatok alatt goldban találja magát. Viszont, ha csak ezzel jut odáig, akkor meg ott fog szívni, mert mást nem tud és ott már tudják counterelni. A másik az MMM igazi előnye a mobilitás, ha kevés az APM-ed ezt nem tudod igazán kihasználni. (Hányszor buktam el a seregem, mert egy pillanatra nem figyeltem, mert a bázison csináltam valamit és betámadtak egy rossz pozícióban?! Tank esetében nincs ilyen gond.)
Én mindig azt mondom, hogy úgy játsszon az ember hogy élvezze a játékot. Magamból kiindulva 1 max 2 taktikát ismételgetni és tökéletesre begyakorolni rohadtul nem élvezetes, hiába hatékony.
Arra viszont készüljön fel, hogy ha a fene fenét eszik is kb minden második meccset bukni fogja. (A top liga megint egy más kategória.) -
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #45132 üzenetére
Ezt is írta: "mellette marine-ok fejlesztve"
Én ezt úgy értelmeztem, hogy tank marine párhuzamosan jön. Ha 20 tankig nincs marine, akkor egyetértek, hogy hülyeség.
Amúgy ne becsüld alá a tankok erejét. Hiába gyengébbek, mint Brood War-ban, itt is durván tudnak pusztítani.
-
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #45148 üzenetére
Szerintem nem ezzel van a gond. Az elején még rosszabb volt az egész szociális rész. Egyszerűen 4 év alatt még a legjobb játékot is megunja a legtöbb ember. Annyi pluszt meg nem adott a HotS, hogy újra előjöjjön a régi lelkesedés. (Részemről mondjuk a második kislányom okozta, hogy nem tudok játszani, pedig kedv az lenne.)
A ladderrel annyi a baj, hogy mivel 50% winrate-re törekszik, ami azt jelenti, hogy minden második meccset elbukod. 1v1-ben meg nincs kit hibáztatni ezért. Itt a fórumban is megfordult pár ember, aki sírt azért, mert sokszor kap ki és mikor megnézte az ember az eredményeit, mindig megvolt az 50%. (A matchmaking rendszernek azért volt/van hibája, de sokkal kisebb, mint amilyennek sokan beállították. ) MOBA-kban meg ha nem is vagy túl ügyes, kiélheted magad a creep-eken. Több v egy felállásban el lehet kapni egy ellenfelet és rögtön megvan a bosszú is stb.
Röviden el kell fogadnia az embernek, hogy sokszor ki fog kapni és ezt el kell tudni viselni. Ahhoz, hogy ne így legyen, ahhoz olyan szinten kell játszani, amit én már nem is játéknak hívok. -
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #45150 üzenetére
1. Eyesis már megválaszolta. Annyit tennék hozzá, hogy mi értelme annak, hogy ha ott van még 2-300 ember, aki soha nem szól hozzá a témához semmit. Aki bejelentkezik, az vevő az ilyesmire, akit meg nem érdekel, az teljesen feleslegesen van automatán oda bedobva.
2. Túl nagy a játékosok közötti skill különbség, így a legtöbb embert nem érdekli. Lehetne, hogy csak adott ligán belüli játékos jelentkezhet, de az automatának van egy óriási hátránya: senki nem tartatja be a szabályokat és automata szabályt mindig könnyű kijátszani.
3. Ez pont az miatt jött be, hogy ne legyen "teljesítmény kényszer" és csak azt lásd, hogy már 100-at nyertél és ne azt, hogy ehhez 200 meccsre volt szükséged, de szerintem is hülyeség
4. Önkéntes közösségi replay megosztás még lehetne, de automatán az utolsó 5-10 meccs megosztása az hülyeség.
5. Arcade játékokból rengeteg van, csak a közösség azt a pár tucatot kedveli ezen szerintem a Blizzard nem sokat tud változtatni (próbált de én nem vettem észre érdemi változást). Te is tudsz indítani bármilyen arcade játékot, amit valaki egyszer megosztott, de egyszerűen nem jönnek be az emberek játszani, ha néha jön is elég játékos általában hamar lelépnek, úgy meg vagy befejezhetetlen lesz, ha kooperatív játékról van szó, vagy egyoldalú lesz.Én imádtam Warcraft 3-ban a csomó arcade játékot. Többet játszottam olyat, mint rendes játszmát, de itt alig jött valaki, aki játszott volna olyat, amit én szeretek. (Pl. Tower wars, battle tank, footman frenzy stb.) Ezek itt is megvannak és az utolsóra még azért be lehet jutni, de ott is hosszú a várakozási idő.
(#45152) Pöttön
Vannak achik, amikhez jár kép is, pl FFA 7 insane gépek elleni nyerés.
"Multinál is csak a win-ek után ad... "
A HotS-ban pont, hogy vesztes meccsek után is kapsz tapasztalatot, így egy idő egyéb jutalmat.
Amúgy ennek a profil képekre tényleg ekkora igény van? Komolyan kérdezem. Én megszereztem azt az egyet, ami tetszett és azóta az van. Van még egy, ami nagyon tetszik, de szerintem az soha nem lesz meg. (1000 1v1 win random).
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz joysefke #45154 üzenetére
Automatikus versenyhez még annyit, hogy mikor kerüljön megrendezésre, mettől meddig tartson egy forduló. Van aki 10 perc alatt végez, van aki 1,5 óra alatt. Ha következő nap nem ér rá egyik fél sem, akkor ki lesz a továbbjutó.
Ha pontrendszeres lenne, jelentkezne 100 ember, akkor hogyan automatizálod le, hogy mindenki játsszon mindenkivel. Ha nem tudnak közös időpontot találni, akkor megint kié a pont.
Egy próba erejéig tényleg be lehetne rakni, aztán gyűjteni a tapasztalatot, de mint látszik, pesszimista vagyok működésével kapcsolatban.
Amúgy pontrendszeres versenynek ott vannak a season-ök.
szerk.
Valóban nem játszottam csúcsidőben a BW-vel, inkább csak haverok között toltuk. (Nem volt eredeti.) De bármilyen MMO/multis játékban, az első dolgom, hogy eltűnök a központi csatornákról. A magyarról meg főleg.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz - = Zk = - #45304 üzenetére
Nagyjából azért kiderül a történet, mert vannak utalások a múltra, de szerintem jobban jársz, ha keresel egy pár oldalas leírást a neten.
-
Ghoosty
őstag
válasz - = Zk = - #45306 üzenetére
Te érted azt amit írsz???
Nincs a SC-hez semmilyen DLC. Az SC1-hez és az SC2-höz is van 1-1 kiegészítő, de lehet játszani a az eredeti küldetéseket is.
-
Ghoosty
őstag
Most olvastam, hogy lesz Archon mód a LoV-ban. Ami azt jelenti, hogy 2-en irányítotok 1 játékost és így lesz 1v1 ami igazából 2v2.
Ez rajtam kívül felkeltette valakinek komolyabban az érdeklődését?[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz Eyesis #45652 üzenetére
A balance az pro szintre van kialakítva, ebből következően, master alatt simán lehet egy faj erősebb.
De én még mindig azt tartom, hogy nem ezen múlik az eredmény. Ha szívesebben jászol valamelyik fajjal, akkor azzal játsz. Akkor válssz másik fajt, ha változatosságra vágysz, mert eleinte biztos, hogy rosszabb leszel vele.
Neked gondolom, nem kell mondanom, hogy úgyis 50%-os winrate-ed lesz.
-
Ghoosty
őstag
Ezt a grafikont elnézve, valamit nagyon rosszúl csinálsz, mert ilyen túlerőnél még ha hard counter-rel jön is le kéne verned. Ha tippelnem kellene, akkor move-val közlekedsz attack-move helyett és mire lőnél, már nem élsz.
Mindig úgy közlekedj, hogy A + katt a helyre, ahova menni akarsz. (Ha már elég ügyes vagy, tudni fogod, azt a néhány alkalmat, amikor máshogy kell közlekedni.)
-
Ghoosty
őstag
Megnéztem. Mivel elég sok kisebb nagyobb hiba van, csak ömlesztve írom, ami eszembe jut
-még mindig move-val közlekedsz sokszor láttam, hogy sokat sebződsz, mire hagyod, hogy elvégezzék az egységeid a dolgukat
-nem foglalkozol az épület bontása után keletkező lényekkel, hanem move-val mész valahova, vagy közvetlenül támadást nyomsz egy épületre, így nyugodtan eszegetnek
-volt összesen 2-3 medic, amik mindig előreszaladtak és a légvédelmek leszedték, így mintha nem is lettek volna, ugyanez igaz a vikingekre, azok is elhaltak feleslegesen
-tankok sose voltak letalpalva
-reaper minek egy "deathball"-ba?!
-sokáig be voltak ragadva a tankjaid, mert nem csuktad le a supplyt
-nem falazol (bár ez most nem okozott semmi gondot
-néha scanneld a creep-et, vagy vigyél raven-t, hogy a kilődd a tumorokat, így megállítva a terjedését. Ez miatt nem tudtál a végén terjeszkedni
-minek hajkurászod a teljes csapattal az overlordokat, inkább rakj le légvédelmet, vagy hagyj ott néhány marine-t,biztos találni még hibát, de ha a felét megoldod, már nyertél is.
-
Ghoosty
őstag
válasz Fr3eWar #45796 üzenetére
Én megnéztem a replay-t. Egyrészt csalóka, mert keltek ki a tojásból egységek így nem 0 volt a sereg, amik szépen lassan elkoptatták. A másik amit írtam is neki, hogy nem törődött az épületekből kijövő lényekkel, azok meg szépen eszegették, miközben utánpótlás gyártás elmaradt.
nugat
Azért p ellen más játszani, mint z ellen, ne bízd el magad, hogy nagyon könnyű volt.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
-Kevesebb mineral lesz minden bázison
-tesztelik, hogy a harc lassab legyen, de a kezdeti 40%-os lassítás nem jött be
-az egységek automata beavatkozási hatókörét növelni akarjákTerrean az amit leírtál.
Protoss:Új egység, még nincs neve. Távolsági gateway egység speciális képesség.
2 lesz belőle. A "klón" nem tud támadni, de őt se tudják. Tud mozogni és egy idő után az eredeti egység oda teleportál, ahol ez a "klón" van.Immortal barrier képessége mostantól nem fejlesztés, de csökkentették a pajzsot 200-ról 100-ra
Tempest: közelebb hozzák a HOTS verzióhoz, de a massive sebzés bónuszt elveszik, de kap valami desintegrate skillt
Zerg:
Valamit akarnak változtatni az infestoron és a viperen, de nem teljesen értettem meg, mit.
Roach: Mostantól nem fejlesztés a burrow move.
Nagyjából ennyi.
-
-
-
Ghoosty
őstag
válasz BeLucZ #45863 üzenetére
Ez a mass thor ez tényleg működő stratégia?
-z-nél az alap egység üti
-t-nél a leggyakoribb kombó az MMM üti
-p-t azt kevéssé ismerem, de úgy rémlik a zealot ütiEzek mellett szerintem bárki szanaszét gyepált volna. Mert még meglepetést is elég nehéz elérni, mert iszonyat lassan gyártódnak és viszonylag drágák, tehát betárazni is nehéz őket.
-
Ghoosty
őstag
válasz BeLucZ #45865 üzenetére
Akár lehetne működő is. Mass marine tud működni, mass stalker tud működni, mass ling ritkában, de tud működni, mass muta, mass voidray tud működni, sorolhatnám. Tehát a massolás alapvetően működhet. Csak kell hozzá a megfelelő helyzet.
Ezek szerint a sejtésem megfelelő volt, thornál nemigen van ilyen helyzet.Ha viszont nem egyáltalán nem működő stratégiát használsz, akkor lehet, hogy nem is volt "low level kamu profil".
Immortalt tudom, hogy countereli, csak az nem feltétlenül elérhető gyorsan kellő mennyiségben, a többi esetben viszont igen.
-
Ghoosty
őstag
válasz kovsol #45907 üzenetére
Persze, előkészülni érdemes az expre, Én is így csinálom, t-vel is és p-vel is. Gyártom folyamatosan a szedőt, nem állok le 2/mineralnál és az exp elkészültével átviszem a többletet. Te csinálod jól, mert én csak belenyúlok egy húzással, azt amennyi jön, annyi megy át, ha keveslem, viszek még.
-
Ghoosty
őstag
válasz -FLY-> #45916 üzenetére
CTRL+1,2...0 -val csapatba rakhatod őket aztán 1,2...0 lenyomásával az a csapat kerül kiválasztásra. (Talán módosítható a billentyű, de még nem akartam.)
Nem emlékszem pontosan, de ha csapatban ki van jelölve és Shift, vagy CTRL+ click az adott típusú egységre, akkor az lesz kiválasztva. Ritkán használom.
Ha csak képesség miatt akarod kiválasztani, TAB-bal tudsz léptetni a kijelöltek között.
Duplaklikk egységre meg adott képernyőn kijelöl minden egységet az adott típusból.Remélem ezekre gondoltál.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz föccer #45953 üzenetére
Szerintem még felesleges aggódni a balance miatt. Ugyanez a sírás volt warhoundra, hellbat-re, widow mine-ra, aztán szépen beállítgatták, hogy ne legyen imba. Ha nem sikerült, kivették. Ha majd kiadás közelben leszünk és még mindig nem javítják, akkor már lehet parázni.
De hogy ilyen 'hiba' miért nem jön elő belső tesztelésnél, nem értem. Ez egy teljesen alap felhasználási mód. -
Ghoosty
őstag
Bocs az off-ért, de van pár béta-kulcsom Heroes of the Storm-hoz. Később meghirdetem a topicjában is, de szívesebben adom olyannak, akit legalább egy kicsit ismerek. Dobjon PM-et, akit érdekel.
-
Ghoosty
őstag
Nekem hosszú meccseken mindig több volt az APM-em, mint a rövideken. Főleg azért, mert az elején én nem kattintgatok össze vissza, így az első pár egység megjelenéséig kb 0, mert ugye nem nagyon van mit csinálni.
Zergnél alapból másfél kétszer akkora APM-et csinálok, mert ott mindig van dolog, ha más nem creep terjesztés, meg az egységgyártás is ott van, rátenyerelek a gombra és legyárt egy millió zerget 1 másodperc alatt, tehát az apm felugrik az egekbe. -
Ghoosty
őstag
Én értem a játék elején történő spammelést, nem is vonom kétségbe a jelentőségét. De én játszani szeretek, kikapcsolódni. Ha már feszülten készülök az elején, hogy jól menjen, az már számomra nem játék, hanem valami más. Persze néha ilyen is kell és ezért mikor még sokat játszottam, jelentkeztem PH-s versenyekre is. Annak is megvan a maga hangulata.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs