Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
"Kompetens tarsasagok altalaban nemcsak jol terveznek, vegeznek, de idoben tudnak korrigalni es vegig is viszik a projektet."
Kompetens társaságoknál nő a leszállítandó scope ilyen mértékben, és még mindig megállnak az első tervezetek? Lol"de idoben tudnak korrigalni es vegig is viszik a projektet."
Honnan veszed hogy nem korrigáltak és nem viszik végig a projektet?"ehhez persze nem art ha van jo terv es jo szakik, ugy latszik nalatok sajnos valamelyikbol hiany van"
Nyílván ezért vagyunk benne a világ 20 legjobb pénzügyi cége között."igy raadasul mivel ennyit latsz a kis vilagbol programozokent, azt hiszed ezt mindenhol igy van "
Nem, de mint programozó, aki belelát nem csak a saját hanem mások fejlesztéseibe is, azt tudom mondani, hogy programozás terén ez nem ritka, pláne ha így nő a scope. Csak nálunk egy CR-nek (change request) van nevezve, és extra árért utólag építjük be. Ez egy játéknál értelemszerűen máshogy van."bar te irtad korabban hogy 3orabol nalatok 1 het lehet. ehhez nincs mit hozzafuzni"
Ismerős neked a scrumban használt fibonacci alapú storypoint számítás? Nyílván azt is csak azért találták ki ilyenre, mert aki 1 órát mond az 1 óra alatt is végez."és a kedves csapatának MEG KELL(ett volna már rég) HÚZNI egy vonalat, "
Meghúzták. Csak nem ott ahol TE AKARTAD VOLNA. Ez egy másik kérdés. Gondolom ezért nem vagy neves játékfejlesztő, de javíts ki ha tévednék."Kezdték volna a multi kóddal,"
Nyilván sokat ért volna, ha egyetlen hajónak a fizikailag pontos repülését nem tudják előtte megcsinálni. Sőt, még jobb lett volna, ha egyből a planetside-os multis repülőshow-val kezdik, elvégre akkor 2016-ra már megkaptuk volna az első modult."annak is tudatában voltak, h milyen a multi a cryengineben"
Ez nem csak cryengine oldali dolog, de ha már ennyire képben vagy a fejlesztésben, gondolom ezzel tisztában vagy. A cryengine nem tol a hátsójuk alá egy szerver infrastruktúrát és egy komplett backend réteget, ami koordinálja a motorok közötti megfelelő szintű adatforgalmat."grandiózus csatákkal"
Nope, sosem mondtak grandiózus csatákat. Már nagyon régen is az lett a mondás, hogy ez nem EVE, itt nem lehet megoldani több ezer hajó képernyőn való repkedését. Itt ha sikerül elérni 60-80 embert egy szerveren, akkor már zsenik. Ez pedig max egy tucat hajót jelent kb."akkor kezdték volna a single játékkal, és később kapcsoltak volna multi módba.."
Jah, mert az úgy megy. Van egy szilárd single player játékom, és jobbklikk->convert to mmo...uram atyám.
Diopapa: heh? én eleinte is úgy tudtam hogy single + perzisztens multiról volt szó. Vagy ha nem az első perctől, már átkozott régóta. jóval régebb óta hogy én befizettem volna.
"Thus while Star Citizen will feature a single-or-multiplayer campaign mode called Squadron 42 (playable offline if you desire), the bulk of the experience will revolve around player interactions in the universe at large. If you want to be a privateer and prey on the ships of others you can do that. If you want to hunt bounties players place on the heads of said privateers you can do that too."
Ez 2012 október. Ez nem úgy hangzik mint egy wing commander játék nekem. 3 milliós szintnél volt ez:
"Citizens with appropriate packages will receive access to the Star Citizen universe with 40 star systems for persistent online play upon release."
Ez sem hangzik nekem Wing Commandernek[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Amúgy külön jó, hogy szakiként jössz hogy kezdték volna inkább a multi kóddal, míg a végén azt hogy kezdték volna a single player résszel. Látod, ilyen egyszerű a döntés Ráadásul amíg te azt mondod hogy kezdték volna a multi kóddal, addig egy projekt manager itt 500 issue-ból álló backlogot lát. Csak ebben a mondatodban.
#28700: ezért vannak ott frankfurtban a crytek szakik. Azzal hogy megjelentek, hirtelen egy csomó technikai cuccot javítottak ki, egy csomó ősi cryengine bugot javítottak meg, egy csomó mély cryengine átalakítást csináltak meg. Ezért mondtam, hogy szerintem az ő felbukkanásuk miatt lett ez az egész csúsztatva, mert végre lettek olyan 10+ év tapasztalattal rendelkező cryengine-hez értő (mitőbb azt író) fejlesztők, akik meg tudják azt csinálni, amit meg kell. De ők sincsenek itt időtlen idők óta. Ugyanakkor arányaiban a grafikusoknak és tartalomgyártóknak kell többen lenniük, mert hiába a jó technológia, fel is kell tölteni tartalommal. Azt pedig csak sok emberrel lehet
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
De ezt érdekes módon a legtöbben (a fórum alapján) normálisan helyén tudja kezelni. Illetve a bevételeket elnézve is. Itt inkább a negatív hype train jön, mivel milyen jó kattintásokat generál az, hogy ÚRISTEN 85 MILLIÓNÁL JÁR A JÁTÉK EKKORA ÁTVERÉS NINCS IS!!!. Nem kell csak egy kicsit elővenned a netet, hogy lásd mi folyik. Régesrég nem pozitív hype lengi körül, lévén haladnak a dolgaikkal a maguk tempójában, de nincs mit hírül adni. Nosza akkor gyártsunk hírt.
"Mert senkit nem zavarna, h csak 1 pálya van, meg 1 mode és puska helyett a mutatóujjal lövöldöz a karakter aminek nincs effektje.."
Aha, persze. A teféléd csaholna első körben vérző füllel és habzó szájjal hogy erre vártunk eddig???"és nem filózol rajta, hogy most akkor vajon mi a tököm lehet ezzel a FPSsel"
Nem, nem filózom. Talán mert van egy munkám, egy életem, ami bőven ellát gondolkodtató dolgokkal."CR szándékosan tévesztett meg"
Miért tévesztett volna meg szándékosan? Ahogy ők is szokták mondani, elég szarul csinálhatják ezt a megtévesztősdit, ha mutogatnak is dolgokat. Egyszerűbb lenne akkor SEMMIT sem csinálniuk, csak dumálni."csak értsd meg, hogy van akit meg ez zavar"
én megmondtam hogy megértem ha van akit zavar. Viszont zavarni valakit, és habzó szájjal lerohanni és osztani azt hogy márpedig ez az egész kamu, egész más dolog. Voltak már itt ilyen emberek, az volt a gond hogy a tényekkel nem tudtak mit kezdeni.Na de én most mentem esküvőre, majd este leszek...
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
TESCO-Zsömle
félisten
Azt azért értsd meg, hogy mi itt vagyunk már egy ideje és ez idő alatt számtalan troll és megmondóember jött ide, majd ment el, majd jött vissza új reggel. Mind azzal a fennkölt céllal, hogy lelkünket kimenekítse Chris Roberts poklának füstölgő bugyraiból. Egyik legjobb példa erre az itt nosam néven tevékenykedő egyén. Ha jól tudom, többek közt ez is az ő munkássága: Star Citizen - A sötétség birodalma..
Mi itt zömmel azért harcolunk, mert ez egy nagyon vaskos cucc és csak nagyon kevesen jöttek átfogó tudással. A hittérítők zöme csupán a bulváros, úgynevezett "clickbait" cikkekből informálódva próbálta megmondani a tutit. Ez azért is vicces, mert a legtöbb ilyen cikkből üvölt, hogy az írója se szánt többet az egészre egy 20 perces olvasásnál. Tette mindezt a világ talán első olyan játékával, amit a kezdetektől fogva havi szinten nyomon lehet követni. Tonnányi fejlesztési infó van róla, amit szerintem egy hónap alatt se lenne könnyű átrágni.
A másik probléma az új regekkel, hogy "miért most?". Miért éppen most? Miért nem korábban? Hisz mi már itt vagyunk, van aki Kickstarter óta. Irkálunk, fantáziálunk, elemezzük, amit épp kaptunk, megint fantáziálunk...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Mrgyergyo
tag
-
duvi
nagyúr
"aztan fel ev mulva h ki mit fog csinalni a explorer repcsijevel az kerdeses "
Az eliteben (és remélhetőleg a SC-ben is így lesz) nem így működik ez a rendszer Ketté van bontva a felfedezés. Az egyikben naplózzák, hogy ki volt az első felfedező és rögzítik is a csillagtérképen a nevét az adott rendszerhez. A másik rész a saját adatbázisod, ahol az általad ismert rendszerek szerepelnek. A gyakorlatban ez úgy működik, hogy aki először fedez fel egy rendszert, az több pénzt kap az eladott térképészeti információkért. Aki ezek után jár ebben a - számára még ismeretlen - rendszerben, az is leszkennelheti és eladhatja ezeket az adatokat, csak kevesebbet fizetnek érte. Ergo a később érkező játékosoknak is lesz/van lehetőségük felfedezőutakra indulni.[ Szerkesztve ]
-
duvi
nagyúr
"csak nem tudom ki csinal ilyet, kinek van hozza kedve vagy mennyire erdekes (sztem semennyire)"
Sokaknak van kedve felfedezőutakra indulni Természetesen nem lehet mindenki kedvére tenni egy játékban. Úgy látom, hogy téged alapból nem érdekel a felfedezés, mivel az első és második felfedező között csak pénzbeli különbség van (az se sok). Maga az utazás és a látvány, ami számos játékost vonz. Gyönyörű helyeket láthatunk, ha kicsit eltávolodunk a lakott rendszerektől (rtitusz képsorozata:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8). Ezenkívül a felfedezőrangunkat is növelhetjük az eladott információk arányában, amit kimaxolva további kedvezményeket kaphatunk (founders world permit). -
PhilBrick
őstag
-
TESCO-Zsömle
félisten
Hogy ki mit kapott míg a hajója nem volt röpképes, az eddig is azon múlt, hogy mennyit ért az adott hajó. Elviekben mindenki azt a röpképes hajót kapná, ami értékben legközelebb áll a sajátjához. Ez nem teljesen történik így. A Hornet-et meg elég nehéz placeholder fos-nak tekinteni, mivel a legjobb dogfighter hajó.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
veterán
A legtöbb multis játék nem felhőre tervezett szerverrendszerrel dolgozik. Van egy dedikált szerverrendszer az USA-ban, egy európában, és nincs köztük átjárás. Ha az USA-ra csináltad a karid, akkor ott is maradsz, max csinálsz egy másik karit EU-ra is, de ennyi. Két külön karakter. Na ez az ami itt nem lesz. Itt már első perctől felhőre írják az infrastrultúrát, hogy ne legyen ez a limitáció. Egyetlen nagy világ legyen, aminek mindenki a tagja, amiben mindenki játszik.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Yllgrim
őstag
EvE-ben eleg jol elrepkedtunk az amcsikkal is meg az ausztralokkal is, nem volt erezheto kulonbseg. 250+-os csataknal is szamitasi teljesitmennyel volt gond, nem a pinggel...
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Yllgrim
őstag
EvE-ben egy szerver van minden jatekosra, nincs regios leosztas. Jatekmechanikaban nem remlik hogy egymas melle tettem oket, szovegertes?
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Yllgrim
őstag
Az utolso mondatban egyeterthetunk, elsonek jo lesz
Az hogy hogyan oldjak meg, oszinten szolva nem erdekel. Egy ekkora cegnel siman megoldhato hogy mi a gyakorlatban "regionalisan" a legkozelebbi adatkozpontra csatlakozunk, hiszen ez logikus, legyen gyors a jatekos - SC vilaga kozotti kapcsolat. Hogy utana a Google hogy oldja meg az adatszerverek kozotti minel alacsonnyabb latency-t az ne a mi gondunk legyen. A mi szempontunkbol menjen minden siman. Ezekbol nekem mindegy mennyi kell hozza, SC prioritast kell elvezzen minden felett Majd vegigmerek par Google adatkozpontot es meglassuk mire szamithatunk.
Csak hogy tiszta ligyen, mert nem jutott el mindenkinek, EvE egy dologra volt pelda: mindenki egy szerveren jatszik, a tobbi technikai reszlet mint jatekos nem erdekel.
(#32840) Nathan Boggs: most finom leszek es noies, k@pjak be Most toltam ki egy valag penzt a konferenciara, most meg gondolkodhatok hova rejtsem az esetleges kiadast...
Hol van Zsomle hogy most elmondhassam neki: bi-bi-biiiii
[ Szerkesztve ]
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Yllgrim
őstag
A pletyka nem erdekes, ebben az esetben majd a hivatalos forras erdekel. Nem elkepzelhetetlen hogy a nagyobb cegek kozul paran rajuk alltak, nehogy sikeruk legyen, vagy ne legyen olyan fenyes. Ezt nem tudjuk, majd ha CR kiall, hogy bocsi sracok, ennyi volt, akkor elhiszem (ha nem aprilis 1-en csinalja).
Ha valaki szivarogtat bentrol az azert elegge gazos, komoly evekkel dijjazzak az igazsagszolgaltatas reszerol plusz az anyagi karterites is kiemelkedo lehet.
Varjuk meg mi lesz, nekem tetszik hogy van drama is es nem minden az a csodalatos szivarvany fold
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
veterán
Derek Smart már sportból is csúsztat, túlhangoztat és pörög mindent, ami Star Citizen, miközben ha pontosan ugyanazokat az állításokat teszik fel az ő játéka kapcsán, simán töröl, bannol mindenkit. Szóval nem érdekel hogy most épp mit vizionál. Ott próbál keresztbe tenni a CIG-nek ahol tud, mert addig is figyelmet kap.
Nem mondom hogy nem lehet igazság abban amit ír, de releváns forrásnak nem tekintem Smartot. Majd jön forrás ha jön.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
GypsFulvus2
őstag
És mi állt abban a levélben, mire emlékszel? Annak alapján, amire emlékszel, csak a szokásos Derek Smart-i szardobálás eza bejegyzés, vagy van valami alapja?
Lehet, hogy a a linkelt twitter bejegyzés 100%-ig hazugság, de lehet, hogy nem; mi biztosan nem tudjuk eldönteni. Lehet, hogy csak az irigy versenytársak, és a végletekeig manipulatív Média szállt rá nagyon a CIG-re, de az is lehet, hogy minden igaz, amit Derek bácsi ír; ez a két szélső szcenárió lehetséges.
Mindenesetre az utóbbi időben az általatok is ismert okokból kezdett már rossz érzésem lenni a projecttel kapcsolatban, és ez hír most fokozta a nyugtalanságom, borúlátásom. Igen szomorú lennék, ha bedőlne. Én nem tudok olyan nagyvonalú lenni, mint Menthirist. Ha valaki azt állította a nyilvánosság előtt, hogy "ha kapok ennyit, akkor megcsinálom ezt", majd nem csinálja meg, akkor az az ember (cég) az én szemembem emberileg (és üzletileg) annyit sem ér, mint a kutyaszar a cipőm talpán.
Mindenesetre, ha a CIG megéri a '16 Q2-t, akkor Smart (megint) hazudott. Persze akkor ki fogja találni, hogy pl. "a concept sale-ek nagyobb bevételt hoztak a vártnál", vagy valami mást.[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
veterán
Köszi, majd elolvasom alaposabban, de amit átfutottam, az alapján Roberts kíméletlenül (és szerintük értelmetlenül) magasra tette a lécet, és őt mint grafikust ez rommá töri, mivel ő akkor érzi hogy minden rendben van, ha elfogadják a modelljét és elfogadva is marad. Ennek ellenére marha nehezen tudja elfogadtatni a modelljeit, és ha elfogadják, akkor is lehet hogy csak ideiglenes, és pl ezért robbant be Forrest Stephan is újracsinálni az fps karaktereket, amin ő hónapokat dolgozott.
Nagy vonalakban nekem ez jött le belőle. Ezzel kapcsolatban persze nem lehet eldönteni hogy valójában nem csinálta annyira jól a dolgokat ahogy kellett, és ezért sokallt be, vagy tényleg irreális elvárások vannak a munkával kapcsolatban. Az tény hogy nagyon demoralizáló tud lenni, ha nem kap az ember pozitív megerősítést, de az oka már kérdéses. Az biztos hogy az írásában érzek némi tüskét és sértődést is, és ebből fakadó kifakadást, de ez sem jelenti azt hogy ne lenne igaza, vagy épp igaza lenne (ezt ugyanis nem tudjuk kívülállóként eldönteni)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
PhilBrick
őstag
A Forrestes sztorinál abbahagytam az olvasást, de addig semmi meglepő nincs benne.
Tudjuk, hogy CR approve kell mindenhez, látjuk a tempót és az erőforrásigényt is. Én is jobban örülnék ha egy profi menedzser irányítaná a projektet, Sandi mint VP sem jó ötlet.
Lehetne hatékonyabban is csinálni, de attól még elkészülhetnek vele. -
Jack@l
veterán
Magyarul a töke telelett azzal, hogy 3x annyi idő megcsinálni egy karaktert, mert állandóan változtatgattak rajta az eredeti elképzeléshez képest.
Van egy sanda tippem, hogy a fejlesztés is ilyen ad-hoc, állandóan variálós-időpocsékolós módon zajlik.
Így már reális lehet az 1 éves csúszás az sq42-hez is, amit a fikázós fickó írt.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Basszus, a CCU-ért eddig is fizettem, lehet nem kellett volna???
Amúgy az a rész érthető, hogy nem akarják hogy óránként ötször oda-vissza cserélgessen mindent 1 millió user. Azt hogy ezt pénzzel kellene-e elérni, már kétlem, pláne ha "olcsóbb" hajóra váltunk vissza, de ez még mindig túl kevés infó (vissza kap-e, és ha igen, mennyit az ember, stb) ahhoz hogy véleményt mondjak Meglátjuk hogy kell-e puffognom ha majd kijön
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
Yllgrim
őstag
Hat ha abbol indulok ki hogy a Starhip Enterprise alapbol egy ilyen hajoosztalyt kepviselt, tudomanyos kutato hajo... "The original Star Trek series features a voice-over by Enterprise captain, James T. Kirk (William Shatner), which describes the mission of Enterprise as "to explore strange new worlds; to seek out new life and new civilizations; to boldly go where no man has gone before""
Jelen allas szerint egy 200m hosszu behemot, arra tervezve hogy a leheto legsokoldalubban tudd elatni a tudomany szolgalatat. Ez nem harcra lett kitalalva, henm hogy felfedezd, megismerd a vilagot. Talalsz egy uj Jump Pointot, atmesz rajta egy teljesen uj naprendszerbe, elkezded katalogizalni a csillagokat/bolygokat/holdakat/aszteroida mezoket/csillagkodoket... Ha talalsz uj asvanyt itt ki tudod kutatni mire a legalkalmasabb, talalsz regi civilizacioktol fentmaradt targyakat azokat meg tudod vizsgalni, hasznalni fejleszteni, bolygokra leszallni ott a kulonbozo eletformakat kutatni, a biodome-okban hazavinni oket es besoporni a Nobel dijat ertuk, eladni a hadseregnek, a feketepiacon, tud korhazkent funkcionalni a fronton Cutlass Red-ekkel amikert penzt tudsz bezsebelni.
Ez elsosorban egy bekes celra kialakitott hajo, de a modularitasa vegett kesobb akar komoly vedelmi modulokkal is fel lehet majd szerelni.
A hajo es az elkepzeles tetszik, kicsit nagy a legenyseg szam abbol a szempontbol hogy ide hasonlo beallitottsagu jatekosok kellenek, akik elsosorban felfedezni/kutatni/fejleszteni szeretnenek.
Azert raallni a napkoronara es kielemezni a benne levo folyamatokat, felhasznalni a megszerzett infokat, vagy csak besorolni egy ustokos melle es atszallni ra, ott vegezni kutatasokat, zsenialis szerintem.
Nezd meg a Star Trek - Archer kapitanyos sorozatat Nekem kb az jon le, a kinezet nem, de egy T'Pol lesz a hajon az tuti
Hogy mi fer a hangarba meg hogy lesz a landolas az kiderul majd a Q&A-k alatt, megvarom mind a 3-at es utana sztem behuzok egy ilyet.
[ Szerkesztve ]
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Jack@l
veterán
és aztán? kicsit mérgesen vársz tovább?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Nem okoskodok, redditet olvasok, és ott páran jelezték hogy visszaadták a pénzüket, páran pedig jelezték hogy nem. Pusztán átadom a birtokomban lévő információkat.
és a céglátogatásnál igen, lehet hogy a fejükhez tartanak egy pisztolyt hogy vonják vissza. Lehet hogy lefizetik őket. Lehet hogy lelövik út közben a gépüket. Az a szép az összeesküvés elméletekben, hogy bármi is legyen a kimenetel, van rá válasz és új elmélet. Én igyekszem a tényekre támaszkodni, és az escapist "tényeinek" fele nem áll túl stabil lábakon. Ettől még lehet igaz, de Occam borotvája.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
PoeDameron
aktív tag
Nekem annyi a furcsaság, hogy mintha feje tetejéről kezdték volna csinálni a játékot. Tehát előbb elkezdték legyártani a hajókat, aztán kezdik megcsinálni hozzá az Univerzumot. Alapból én úgy képzelném, hogy előbb teremtenek egy világot, azt kitesztelik, és ha flottul működik, akkor kezdik hozzá gyártani az űrhajókat például.
Csakhogy én nem értek hozzá, viszont akik ezt csinálják azok nagyon is, tehát teljesen hibás szerintem ilyen érzésekre hagyatkozni. A Witcher 3 elkészültében is biztosak voltunk, miután megigérték, hogy elkészítik. Pedig biztosan voltak mélypontjaik a fejlesztésben, csak ugye nem a nyilvánosság előtt zajlott a fejlesztés, ezért a sok laikus nem kezdett el drámázni amikor valami nem úgy jött össze. Star Citizen fejlesztése kicsit olyan mint a nyilvánosság előtt zajló nagypolitika, hogy minden laikus megkapja ugyanazokat az információkat amiket a szakértők is, csak az a különbség hogy a laikus nem tudja normálisan feldolgozni, és hülyeségek tömkelegét gyártja le, amiben aztán hisz is.
-
veterán
minden elképzelhető, nem mindenki agyával tudok egyszerre gondolkodni
Az meg majd kiderül hogy meg tudják-e csinálni, vagy sem. Ugye előszeretettel hozzák fel hogy azért nem csinált még senki ilyen játékot, mert nem lehet megcsinálni. És ugye ezt előszeretettel hozták fel a repüléstől az atomenergiáig számtalan területen, mégis valakik csak megcsinálták. Ez is hasonlóról szól, sokkal nagyobbat mertek álmodni és ígérni mint amit mások, de a megvalósíthatóság (vagy legalábbis jelenleg) korán sem garantált. Mondjuk a pénzből szerintem nem futnak ki, számtalan cég ugrana egy ilyen lehetőségre, elvégre 1 millió körüli ember bizonyítja hogy igény lenne rá, és nem kevesen elég sokat is fizettek érte, lehetne tetszelegni a megmentő szerepében, stb.
Amikor bemutatnak valamit, azok a techniai alapok. Nem azt jelenti hogy van annyi valós tartalom már készen hogy jó is legyen. A várost bemutatták, úgy hogy csak egy pár npc-t dobtak be alap animációval, mert a backend még nem volt kész annyira hogy kiadható legyen. Most, jóval később, már ez a rész is fejlődött annyit, hogy végre kiadható legyen. Biztos vártak még másra is, pl fps modulra a kiadással, ezért csúszott a social kiadása, de csak arra akarok utalni hogy valamit demóznak, lehet csak a szükséges technológiák egy része működött még csak jól.
"1 ev alatt sikerult megcsinalni 1 darab cryengine palyat amit elneveztek social modulenak?"
Nem, egy év alatt emellett sikerült full double precision-ra átírni az egész motort megjelenítésestől pályástól mindenestől, betoltak alá egy egyedi PBR rendert (physically based rendering), felépítették a háttérben a GIM-et meg a többi elemet, ami az egyik első teljesen felhőalapú szerver-architektúrát képviseli a játékokban. Emellett még biztos elkészült egy valag egyéb dolog is, soktucat órányi mocap anyag, sokszáz oldalnyi forgatókönyv az sq42-höz, stb stb stb.Ami szerintem nálad összezavarja a dolgokat, hogy végig és folyamatosan látod a haladást és a bukdácsolást. A játék nem készül régóta AAA mértékben mérve, sőt ilyen méretben még akár féltávnál sem mondhatjuk hogy jár. Annyi a különbség, hogy amíg más cégek 2-3 évig legalább dolgoznak a cuccon mielőtt az első pletykát hallanád róla, ráadásul úgy hogy nem rugaszkodnak el az eddigi mintáktól, tehát rutinból csinálják, addig itt az első perctől követheted, és láthatod azt a számtalan útvesztőt, amibe belefut a rutinos csapat is, nem hogy azok, akik próbálnak sok dolgot máshogy csinálni, ami aztán vagy sikeres, vagy sem. Lehet te ugyanilyen szkeptikus lettél volna a Star Wars TOR első két éve utáni állapot alapján is, amit eleve két évnyi fejlesztés után először 2008-ban jelentettek be, de csak 2011 legvégén jelent meg, és kb 150-200 millió dollárba került végül.
PoeDameron: nem igazán lehet felmérni hogy pontosan hogy kellene, mert nyilván szükséges volt hajókat is gyártani, egyérszt hogy jöjjön a pénz, másrészt hogy ők is megtanulják azokat a módokat, ahogyan NEM jó csinálni. Minél hamarabb repülhetővé akartak tenni pár gépet, mert így próbálgatható a játék egyik fontos eleme, a repülés. Szvsz nem kezdhettek először a 64 bites átírással, az új animációs rendszerrel, stb, mivel akkor nem jött volna be annyi pénz, hogy egyáltalán végigcsinálják. Ráadásul ugye elsőnek nem is igazán a PU-n volt a hangsúly, "csak" egy új wing commander szellemi utódot jelképező single player játékon. Ez aztán elszabadult, jött sok megalapozott ígéret, illetve biztosan sok olyan is, amire a fejlesztők csak fogták a fejüket, hogy ezt most hogy...
Az biztos hogy nem úgy zajlik a fejlesztés ahogy egy hétköznapi AAA studiónál szokott, mert a finanszírozás sem úgy megy. Sőt a határidők sem. Majd az idő megmondja hogy jó lett-e így vagy sem. A hagyományos módszertannak is számtalan árnyoldala van, elég csak megnézni a jelenlegi játékfelhozatal zömének minőségét és kreativitását.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TESCO-Zsömle
félisten
Lehet, hogy nekünk nem az a kérdés, de hogy lehetne komolyan venni egy cikket, ami ezeket is lehozza?
A határidők meg olyan dolgok, hogy pont ezért örültünk, hogy a CIG mögött nem áll egy hatalmas kiadó, aki mond egy dátumot és akkor is kiadja a játékot, ha addigra nem készül el. Nem hemzseg az elmúlt 5-10 év olyan játékoktól, amiket időben kiadtak félkészen?
Még mindig azt mondom, hogy egészében kell nézni a projektet. Egy ekkora volumenű játék átlagos fejlesztése akkor is 4-5 év, ha egy hatalmas kiadó áll mögötte. Ugyanazon okokból, ami itt is ki lett tárgyalva párszor: Attól, hogy egy nő 9 hónap alatt hord ki egy csecsemőt, 9 nő még nem fog tudni egy hónap alatt kihordani egyet... Hiába öntenél bele több pénzt a fejlesztésbe, a megfelelő szakemberek száma limitált és sokuknak élő szerződése van máshova. Az a fickó aki egy éve vagy mikor azt a zseniális CryEngine-es SC videót csinálja, amit most nem találok, egy erdőben játszódott és azt hiszem egy fegyverből készített emlékmű volt benne. Őt konkrétan szerződéssel keresték meg, de nem vállalta.
Szóval 4-5 év. A SC idén lesz 3 éves. Majd egy év múlva lehet kezdeni aggódni, ha nem látod, hogy egy éven belül ki tudják adni...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
veterán
-
veterán
Azt nem tudom hogy lett-e belőle valami, Ortwin azt mondta hogy perel ha nem lesz helyreigazítás, az escapist meg mondta hogy nem lesz. De ez ugye nem pár napos lépés a cégeknél... Majd a CitCon után meglátjuk, most szerintem mindenkinek ez a prior. Vagy csak simán felcseszte magát Ortwin és idegből mondta... Passz
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
PoeDameron
aktív tag
"mindig is gondoltam, sokszor hangoztattan is, ezek a multi hajok bazi nagy bukta lesz "
javíthatatlan!
szunya: igen, de ugye 3 éves a játék, és láttuk azt az összefoglalót lentebb, hogy egy ilyen játék elkészítési ideje 5-6 év átlagban, szóval nem érzem hogy csúszásban lennének. Engem CR teljesen megnyugtatott, bemutatta hogy minden eddiginél több ember dolgozik a cégnél, bemutatta a teljes vezérkart, a színészgárdát, szerintem tökéletesen építette fel a citizencont ilyen szempontból. Az volt a fő cél szerintem, hogy a bizalom visszaálljon.
Tengo - Végeredményben Menthiristtel értettél egyet abban, hogy 1 ember nem tudja irányítani a hajót, tehát nem számít hogy szarkazmus. Ami igaz is magában, 1 ember nem tudja irányítani, hiszen kell rá legénység, én azzal egészítettem ki, hogy minden megvásárolható hajót lehet majd irányítani egyedül - NPC legénység segítségével.
[ Szerkesztve ]
-
GypsFulvus2
őstag
A Battle Royal Leaderboard-ján az első helyen egy egeres csávó áll, majd sorban joy-osok következnek. Az első 7 helyezettből 5 db joy-os irányítású, az első 10-ből 5 db. Ez nekem azt mutatja, hogy a balance jelenleg tökéletes, csak meg kell tanulni használni az eszközt. Én is sírhatnék, hogy a versenypályán hátrányban vagyok a joy-t használókkal szemben. E helyett megtanultam legyőzni őket. No Offense!
vaakuum: Ha egyszerre nyomod le a billentyűket, késleltetés nélkül, akkor elvileg csak SHIFT+R kombinációt hajtja végre.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Yllgrim
őstag
O ertette, azert is irta hogy masoknak megy Tehat lehet nomalisan celozni, csak gyakorolni kell, ennyi.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
Yllgrim
őstag
Amirol itt tobben beszelnek az az hogy ha szansz ra eleg idot es kitarto vagy akkor joy-al is tudsz jo lenne, ebben nincs semmi magia. Akkor nem csak azzal leszel ugyes hanem nagyobb elmenyt is fog adni.
Az hogy most nem megy az nem azt jelenti hogy bena vagy, hanem hogy nem allitottad be tokeletesen es gyakoroltad ki a hotas-od.
En ugyanigy voltam vele, mert bena vagyok, meg nem is gyakoroltam eleget. Ha heteken keresztul szannek ra napi szinten 2-3 orat akkor nem lenne egy nagy kunszt.
A rutin-ert meg kell dolgozni, ennyi. A sult csirke nem repul be a szankba akarmennyire szeretnenk.
[ Szerkesztve ]
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
veterán
Már megbocsáss, itt semmi fehér lovagoskodás nincs, arról volt szó hogy lehetséges-e normálisan célozni hotas-al. A ranglétrát elnézve, a válasz igen, lehetséges, csak gyakorolni kell. Az hogy nekem speciel nehezebb pontosan célozni (ugyanakkor könnyebb megfelelően repülni), más tészta. Amúgy átkozott sok múlik a megfelelő joy beállításokon, a megfelelő érzékenységeken és görbéken, ráadásul ez egyedi beállítást jelent, mert én pl nem finom mozdulatokkal játszadozom a joy-on, míg mások igen, nálam más görbe kell mint náluk. De ismétlem, ez gyakorlás és beállítás kérdése, a lehetőség ott van, lásd lista. Az hogy téged hidegen hagy a lista, illetve hallgatsz azokra akik tömegével inkább beszélnek mint gyakorolnak, a saját dolgod. És mondom, szerintem ebben nincs semmi fehér lovagoskodás. A Dark Soulst is lehetetlennek tartják egyesek (én sem bírtam végigvinni), mások meg gyakorlással végigvitték többször is (van aki egyenesen gitáron). Egyesek emiatt jónak vagy rossznak tartják ugyanazt a játékot. Ez egy ilyen műfaj.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)