Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ijk #41401 üzenetére

    :K

    Mai napig megvan egy Phase One marketing fotóm, elő is túrom ha megtalálom, gyönyörű stúdió kép egy csajjal és párduccal.. hát vannak jó gépek, de limitált a felhasználásuk. 1 max 2 területen jobbak, mint a csúcs fullframe milc-ek, pl. táj, stúdió, de 1. minek (anno menő volt a 100 MP, mikor a mainstream tizen-körül járt), 2. rengeteg másban szimplán elvéreznek és ahhoz földi halandónak túl drágák, hogy limitált - de kimaxolt - felhasználásra megvegyék őket.

    Kicsit itt is azt látom, hogy a mainstream feljött már egy olyan minőségi szintre, ami a korábbi pro vonalat is simán megugorja, ergo tényleg csak verseny értéke van egy említett csúcs gépnek. Vagy filmalkotásban még el tudom képzelni, de őszintén, inkább az üveg legyen olyan és a szenzor kis túlzással mindegy, egyre több filmről derül ki, hogy xy jelenet Sony fullframe-en forgatva, és működik.

    Amikor Ritter Doron is magazinfotót lő m4/3-al (csendélet egy csajjal meg rahedli gyümölccsel, eszméletlen jó kép az is), ez már nagyon nem az a korszak, hogy beájuljak egy KF váztól.

    Ahogy a fullframe (és kisebb) szenzorméretek és gép tudások fejlődtek, számomra ezek a nagyok kezdenek niché és/vagy hipster liga lenni (bár hipsternek is drágák, .. az inkább a Leica monochrome, ami bár szintén nincs árában, hanem afelett, legalább vérhipster :DDD ).

    70 körüli távoli rokon mai napig Mamiya-val hobbizik, a filmes hátfal mellé vett egy digit is pár éve, rettenetesen feeling belenézni és fogni és használni, de a mai A7 széria technológiában (és hasznos feature-ökben) körberöhögi. Szvsz minden elfogultság nélkül a Sony most a legjobb, Forma 1 autónak meg maradnak az erősen limitált említett KF-NF rendszerek (de egy Aldiba már nem visz el például, ha egy random street fotón nem a megfelelő helyre harap oda az AF).

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák