Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz DonRazzino #40240 üzenetére

    Hmm ezt máshogy látjuk, de nincs ezzel gond. :B ;)

    Én a crop módot csak akkor használnám, ha a sorozatsebességemre, video-ra (rolling shutter) és ilyesmire jótékonyan hatna, de ezekkel egyikkel sem élek, statikus témát fotózok javarészt, video pedig 4K24p ha nagyon Christopher Nolan akarok lenni :DDD , vagy random 4K30p és jó az nekem családról egy tv-n visszanézni majd. Legalább még "GoPro/szappanopera" effektje sincs mint egy FHD 60 vagy 120-nak.

    Viszont ha még a fájlméret sem számít - márpedig nem számít - se semmi egyéb, egyszerűen semmi hozzáadott értéke nincs a crop módnak, és én pont ilyen hülye vagyok.

    61MP mellett crop módban pont az APS-C gépváz vonal felbontását (26MP.. és pixelsűrűségét) kapom, cserébe ha rosszul frame-elek élőben, mikor a képet csinálom, vagy utólag látom csak, hogy upszi, de jó lett volna ha még picit a szélen/sarkon benne van ez, az, amaz, akkor azt buktam.

    Fullframe-en maradva meg van - értelemszerűen - egy APS-C-nyi mozgásterem úgy igazítani a crop-ot és akkorára (nem is kell feltétlen APS-C-ig lemenni), ahogy én akarom. Szóval inkább nem fotózom szűkön, hagyok több helyet körbe, R-es váz elbírja és utána majd post-ban itthon szépen megcsinálom magamnak azt a "zoom-ot" ahogy én szeretném.

    Ehhez kell azért némi tudatosság, mikor "fullframe-en crop-osnak szánt képet lövök belezoom végett", mert automatikusan az agy (legalábbis nálam) azt próbálja komponálni, amit lát a keresőben vagy kijelzőn, ilyen esetben viszont tudatosan hagyni kell körülötte rendesen, mert kivágni fogok.

    És jó legyen az obi, mert ha pont olyan crop-ot választok, hogy kifele haladva a fullframe kép közepétől rohamosan esik az élesség és nő a vignetting (oké, ez korrigálható), az a crop-olt képen is megjelenik, csak még jobban, ráadásul nem középre fog esni - dupla szívás. Ezt kiküszöböli az, ahogy Te dolgozol, APS-C mód, bukod a flexibilitást, cserébe gyengébb obiból is jót hozol ki, kép közepére crop-olsz ugye ekkor...

    Hát, mikor mi a fontosabb, ugye. Szóval valahogy mindkét használati módszernek van előnye-hátránya :B

    - - - - - - - - - - - - - - - -

    Nálam az R-re váltás abban mutatkozott meg, hogy már kinéztem az új konfigot :D , borzalmasan tetű minden batch folyamat, zajszűrés, AI-s cumó, de amikor a Bridge-et megnyitom és az előnézetiket generálgatja, az is tetű, egyszerűen úgy megfogja a gépet, holy shit. Minden... oké, ez egy Ryzen 5 Pro 4650G és NAS-nak készült gép ECC RAM stb, a G miatt kisebb lényegesen az L3 cache (cserébe mikor vettem, codek-ekben még a legjobb volt), de szerintem építek egy durvább asztalit + széjjel tépem a fejét :D és erről legyalulom a W10-et, a Linux marad rajta és dedikált NAS lesz, most még dual boot, PS és hasonlók miatt tartom ezt a fos Windows-t :O

    Egy szó mint száz, óriásiakat tudok crop-olni bármilyen képen és ha az üveg karcos - 85 1.8 mocsok jó, imádom - akkor a crop is olyan, hogy wow. Még egy komolyabb belenagyítás is.

    Csak fun-ból, pár napja egy sorozat legelső képe tágon, kép széle fele bal lentről crop (semmire se jó, kuka, csak teszt fotó).. [kép] [kép]
    Egy ennél szolídabb crop "csak közepes" üveggel már olyan, hogy vagy rekeszelnék homogénebb MTF-grafikonok mellett (24-70 2.8 GM II), vagy APS-C mód, ahogy Te is csinálod (28-70 3.5-5.6 fosobi), mert akkor romlik ugyan, de egyenletesen, mint fullframe esetén is, mert center crop marad + ha egyes obiknál fellelhető némi "körkörösség" a bokeh-ban, akkor vagy ki kell azt is crop-nál simítani, vagy szintén marad a center crop, ergo APS-C mód, lényegében, akár, ha az a látszószög jó. [link] [link] [link]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ijk #40244 üzenetére

    Végülis a mechanikus első redőny hiánya az A7C lineup-ban nem nagy érvágás a legtöbb embernek talán.

    Jó kis "travel" váznak indul, de vagy egy kályhacsövet tesz rá az ember, hogy kikarcolja, vagy egy pancake-et, de akkor minek a felbontás. Mondjuk kis obikkal jó, persze.

    Tuti agyalnék egy kört vétel előtt, én - még - különösebben nem látom értelmét az A7C-knek úgy egyáltalán, biztosan van, csak ilyen fura kis öszvérek nekem. (Oké, én az A7R V-nek sem látom értelmét) :D

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz PNP #40247 üzenetére

    Ez 1:1 olyan, amikor BB-nek hirdetett lakást veszek, amire bank ad zöld hitelt, aztán az építettô azzal akasztja hasba a vevôit, hogy kéne plussz párszáz kHUF a hôszivattyús bojlerre (vagy akármire), különben nem kapja meg a BB besorolást, de azért hirdetve így volt és erre ugrott mindenki venni azt.

    Borítani rájuk az asztalt. Azért, mert 100-ból 99 idióta és legyint, engem ne xopassanak. Elvek, tisztesség, nem tudom. Amit ígértek, tartsák.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz DonRazzino #40249 üzenetére

    Jaja így értem, persze h jobban látod.. tiszta sor. Hú de jó, hogy én nem vadazok, 200-600 sem az a zsebibaba kategória :)) :CNekem az R IV ideális most modellre, tájra, hamarosan makróra ;] , elleszek vele jópár évet, aztán meglátjuk, tud-e gépvázon belül pixel shift-et összerakni az R VI, vagy egy késôbbi üdvöske, vagy az AI addigra hova érkezik meg, milyen lesz a szenzor kiolvasási sebesség, stb. De alapvetôen ezt a vázat most kiismertem, nagyon megszerettem, teljesen "megérkeztem" :) K* jó fókusz szemre, jól felprogramozható gombok.. egyedül azt hiányolom, hogy nincs az 1-2-3 módokhoz (belakás után) a saját gombok funkció-hozzárendelései szintén bekötve. Jó lenne pl. az egyes saját beállítás-bankokhoz betekerve azt is váltatni vele, hogy az obi oldalán (vagy a vázon) ugyanaz a gomb egyik módban ezt csinálja, másikban meg amazt. Magyarul felprogramozhatóak a gombok, csak az globálisan érvényes, nem pedig egy adott elôre programozott-elmentett beállításhoz igazítva. De ez legyen a legkevesebb, focus peaking-elek menübôl is, az amúgyis pepecs mûfaj, belefér egy kis menü, az obi oldala meg marad focus lock.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz DonRazzino #40249 üzenetére

    27" 4K-ra +1, eléggé pofába mászik már, de még pont vállalható (30 nekem sok volt picit úgy, hogy alatta a billentyûzet ergo a fejem amennyire esik tôle, adott). Viszont ezen retusálni egy álom.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Taci #40253 üzenetére

    Nagy segítség, ha nem focus-shift-es az obi (ami egy optikai jellemzô, hiba, csak nem gyárihiba, rengeteg obit érint). Mondjuk szép angolosan nagylátón annyira nem exagerrated, belefér, de nagyobb gyutávnál, telénél ugyanez a viselkedés csak akkor ad a sztorihoz plusszt, ha a tágon fókuszálás után a rekesz összehúzódásával a fókuszsík nem mászik el.

    (DSLR-ek fókuszálnak normál módban tágon, és exponálnak szûkebb rekesszel, kivéve LiveView).

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz qnadam #40255 üzenetére

    Ez is egy út, igen. :K
    Több út vezet Rómába :D

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    Próbáltam tegnap egy Kameratékás 24-70 2.8-at.
    Teljesen korrekt, viszont nehéz, mint a dög :D

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kovsol #40270 üzenetére

    Az öreg DSLR-es Tami 24-70 2.8 (825g) közel sem húzta úgy a markolatos D800-amat érzésre, mint ez a tegnapi a Sony-t. Meglepett, annyi idő 24-70 kihagyás után, hogy mekkora ágyúcső ez. Persze, markolat nélkül. Lehet az kéne...

    A II-es valamivel könnyebb, 886g vs. 695g és rövidebb is jelentősen. Szóval van remény, de az I-es az egy disznó, az tuti.

    A II-vel lehet meg tudnék barátkozni, hamarosan azt is megtapogatom élőben. És itt nem csak a puszta súly a mérlegen ugye, ami számít, hanem hogy mennyire orrnehéz a cumó, van itt egy erőkar ugye :) Nagyon kiegyensúlyozatlan az 1 szerintem. Ugyanekkora tömeggel, de kisebb hosszal, jobban tetszene. Na mindegy is, elsírtam magam, menni kell előre..

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kovsol #40274 üzenetére

    Minden viszonyítás kérdése, de bevallom, az m4/3 után nekem csak a fullframe szenzor kell, más nem nagyon. Nyilván az ember együttél a muszájjal, a fizika az fizika, de kifejezetten kényelmetlen volt csak úgy rámutatni vele a modellre, mint mondjuk a szintén pihe 85 1.8-al.

    Ha csak kicsit is jobb lesz e téren a II-es, inkább nyújtózom érte. (Sosem gondoltam volna, hogy egyszer ez számít majd, pedig a régi szettem rendszeresen cipeltem fel a Retyezátba egy félnapos tüdőkiköpős túra után 2500 méterre, de a bolygót nem járnám be az 1-essel, ezt már most látom, ha a többi obit is hozzáveszem még + powerbank stb stb).

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kovsol #40276 üzenetére

    Nálam a túraszett mint olyan, nem létezik jelenleg.

    Korábban D800 volt markolattal, üveg Tami 24-70 2.8 VC USD, Samyang 14mm 2.8, Micro-Nikkor 105 makró + millió kieg. + Giottos nagy állvány meg valami mini tripod.

    Mi előbb feltúráztunk a parkolóból, ahol a terepjáró már nem ment tovább, út elfogyott. Sietni kellett, fotó 0, fent még a sötét előtt sátrat verni...

    Napközben túra, bot nélkül mentünk fel a környező csúcsokra és gerincre, gép vállon, nyakban, kézben, mikor hogy, volt valami vázba csavarható pántom hozzá, ma már nem kéne. Estére vissza a sátorhoz mindig, így nem kellett backpack..

    Most is készülök ezt a 14-es manuált megvenni, ez kiváló az R-re. Odafent nem is nagyon vettem le, egyszerűen pazar képe van, a 24-70 akkor került elő, mikor az egyik csúcson a cimbim és a barátnője, azaz friss felesége felvették a full-full esküvői ruhát mindketten :D és lőttem róluk a sziklákon egy romi szettet.

    Meg visszaúton még egy óriási hernyóval próbálkoztam az ösvényen makróval, de akkor még friss volt a dolog, elengedtem + menni kellett a sötétedés miatt.

    Alternatív opciónak tartom most még a Tami 17-28-at és a 28-200-at is (mióta már korábban szintén említettétek itt :K ), de a 14 manuált semmi nem übereli tájra, egyelőre ezt látom, 61 megából meg tudok crop-olva "zoom"-olni, ha túl sokat fog át az én ízlésemnek (ami nem igaz, mert nagyon szeretem a 14-et). Filterezni nem triviális, viszont nem is kell, klassz szín és kontraszt, gyönyörű éggel, de ha nagyon muszáj, természetesen megoldható a filter.

    Viszont ha a 24-70 2.8 II-esre meg rámegyek, ugrik a 28-200 és célkeresztbe kerül a 70-180.

    Még töprengek, mi legyen. Jó sajt, jó bor nem 5 perc alatt születik :D

    A minap behúztam egy mini állványt esti városfotókra, ULANZI MT-03.
    Eddig nagyon bevált, utazni is tuti jön, de kell majd ismét egy rendes, nagy.

    Viszont powerbank-el jó tapasztalatom van, imádom, hogy USB-n lehet tápolni ezt a Sony-t. A következő lépcső egy hátizsákra is ráhajtogatható szolár panel szett.

    Szép apránként áll össze újra minden. Muszáj menni. :K

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz KawaBazsy #40280 üzenetére

    Más egy ma már régi öreg nagy DSLR-en és más ezen a milcen, nem a súllyal, hanem inkább az egyensúllyal volt a gondom. Lehet a markolat annak ellenére, hogy súlyt növel ugye a kézben, megoldja majd. (Gyanítom, igen).

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz qnadam #40284 üzenetére

    Ez lesz nálam is, közben írt priviben még az estimre egy ex-Nikonos cimbi :) hogy nála most az R5-ön van hasonló, nem az abszolút súly a gond, hogy sok vagy kevés, hanem húzza a gép orrát egy standard zoom is, szóval súlypont, súlyeloszlás.

    Amit írsz, azzal totál egyetértek.

    Anno fejtegettem már (még Nikonosként) :) hogy az érkező MILC-eket miért azonosítja mindenki - a gyártókkal együtt - a kis mérettel ? Miért KELL, hogy ez legyen a trend ?

    Összenyomták a fullframe-et is az A7 érkezésével, majd gen-ről gen-re növekszik itt egy millimétert, ott egyet, amott egyet.

    Mennyibe került volna venni egy 1Dx kaliberű DSLR vázat, kirámolni a pentaprizmát a tükörrel és minden vacakkal belőle, elhelyezni benne a MILC technológiát és élvezni az életet ? (Akár ugyanazzal az obiparkkal, akár ha feltétlen új kell a MILC miatt, mert hivatkoznak itt szenzorfelület-tükröződésre, satöbbire, akkor meg újjal)..

    Tudom, tudom, fogyasszon a jónép, vegyen újat ..

    És most ott vagyok, hogy bármilyen nem-szupertele obi kényelmesen ült egy ödémahármon vagy hasonlón a kezemben, megvolt egy jó kis koherencia, ez most mintha kicsit hiányozna és jövöget vissza, ahogy nőnek a vázak, de tetű lassan, mintha elfelejtette volna a MILC fullframe világ, hogy itt 10 éve mi volt.

    Technológiában óriásit ugrottunk, ergonómiában meg léptünk vissza. Fullframe-en persze..

    Gyanítom, nálam sem R V lesz a váltás az R IV-ről, hanem majd VI-ra, VIII-ra esetleg, passz. Már elvagyok vele, felépítem, pofám befogom, zseniálisan jó gép amúgy arra, amire terveztem, de az elejét egy közepes obi is már húzza lefele. (Az állványgyűrűs nagy obiknál nyilván ez n/a kategória).

    Na kimorogtam magam. Köszönöm a lehetőséget :D

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kk831228 #40283 üzenetére

    Adatlap szerint 2.5kg ? Talán. De nagyon stabilan tart nálam, jól meg is lehet húzni a gömbfejet (én durván nem szoktam, csak határozottan).

    Arra érdemes ügyelni, mint minden tripodnál, hogy hacsak nem nagyon lefele nézel a téma miatt, akkor az obi alatt legyen előre nézve az egyik kitámasztó láb, hiszen oda terhel be az üveg, fordítva is megáll a 85-el amúgy, vagy bármilyen pózban, csak gondoltam megemlítem. A 24-70-es gépet is szépen tartotta, legkisebb időre állított önkioldó elég, a remegés hamar elmúlik még Focus Magnifier mellett is, legalábbis 70-85 környékén teljesen jó, de ha mondjuk 200-at tennél rá (vagy legyen egy Tami 70-180 a 180-as állásban), előbb megnézném az egyensúlyt. Szerintem azt is elvinné...

    Ilyen városfotós célra vettem, hidakról fotózni a várost, rengeteg helyen le lehet tenni hidak, rakpart menti beton/kő falak tetejére mellmagasságba és katt-katt szépeket, de talajra is leviszem ha kell, kerítésen kinézek vele, kijelző kihajt, job done.

    Ha az árát megnézed, 2 mozijegy kb... szerintem sima ügy, nem sok kockázat van benne.

    Erősebb ABS, nem fémek a lábak, de szerintem masszív.
    Próbálj rá, ha belefér. Nekem bevált. Az ára miatt (is) vettem, meg kellett egy kicsi, ami elfér a slingshot tatyóban.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ijk #40290 üzenetére

    Kellett rá várni nem kicsit, mire megébredtek.
    És milyen a fogása, súlyelosztás ?

    Csak ott meg más nyűg van, pl. azért is jöttem Sony-ra, mert itt vannak a legkevésbé fájó kompromisszumok. Amikről írok bármikor, mint most is ugye megtettem, de azért össze sem mérhető azzal, ha gyengébb lenne az AF, vagy banding issue-któl lenne hangos a net, üvegparkról nem is beszélve, szvsz itt van a legszebb bokeh attól eltekintve, hogy nyilván itt is van gyenge üveg is és profi is.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ijk #40292 üzenetére

    Utóbbi lesz (markolat). Az javít a dolgon, bízom benne.
    1.4 GM nem vonz (túl jó lett az 1.8), de van, akinek szempont ez a plussz fényerő, igen.

    A profi telék az én szememben nem orrnehezek, hanem kitépik a bajonettet.
    Ott az üveg tartja a vázat - nagyon helyesen - nem fordítva. Így ők eleve kiesnek a "túl nehéz a vázra" definícióból, mert nem a váznál fogom őket és nem a váz alja a forgáspont, ami mentén "húz lefele" és forgatná-bólintana le, hiszen állványon van. Vagy a bal kezemmel rendesen alátámasztva.

    A kis 85-nél a bal kezem csak úgy dísznek odanyúl, meg ujjam a gombon (nálam focus lock), de különösebben semmi, és nem is akarja kitépni a jobb-ból a vázat. A 24-70 nagyon meglepett, egy dög. A II-es jó lesz markolattal, az az érzésem.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ijk #40294 üzenetére

    Kevesebbet elég retusálni a Sony-k bokeh-ján.
    Ez amúgy marha szubjektív, nem tudnám megfogalmazni.

    (Én minden bokeh-t retusálok, van pár Sigma és régebbi cucc, aminek krém selyem a bokeh-ja, de minden másban buknak ugye, okkal, mármint az összes márka régi üvegjei).

    Az igényem lenne az 1.0-ra is meg lentebb is, kinek nem ?
    Csak nem mindegy, milyen áron. :D

    Nálam a 85 1.4 felára nem "justified" a 85 1.8-al szemben. Ezzel lehet egyedül vagyok, hát akkor bumm, így jártam.

    Bokeh: mennyiség, minőség. Előbbi gyutávtól és szenzormérettől függ, utóbbi meg optikai konstrukcióktól, korrekciós tagoktól, stb. De leírni nehéz ezt.. sávok vélt felfedezése, vagy nem is tudom. Nehéz a homályt egzaktul definiálni.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz syIex #40300 üzenetére

    Ugyanezen mentem át nemrég, pár hónapja.

    Sony 85 1.8 -ra +1

    1.4: 820g, fényerő. Ezekkel több. És némi elhanyagolhatóan több bokeh.
    Felbontásban ezt tudja.

    1.8: 371g.
    Felbontásban ezt tudja.

    Tágon az 1.4 mondanám, hogy gyengébb, mint az 1.8, de a való életben nemigen látszik meg. De mégsem mondom, hogy gyengébb, mert az 1.8-at ha 1.4-re nyitom, szétesik a mechanika. :D

    1.8-2-körültől fej-fej.

    Az 1.4 focus shift-es, az 1.8 nem, de milcen ez általában nem gond, mert a fókuszra állás a cél-rekesszel történik.

    1.8 - 210e Ft
    1.4 - 580e Ft

    A kérdés az, kell-e Neked a több, mint 2x-es tömege az 1.4-nek, ill. az extra fényereje, az extra árcédulájával. :U

    Nálam egész alakra az 1.8 nagyon éles, a kép szélek is szép élesek és a modell szemében látszanak az erek (ha van). :) Közelebb menve viszont annyira papírvékony a DOF, hogy rekeszelnem kell, legutóbb f/4-5.6 között kötöttem ki a close-up felvételeknél.

    A Sony 85 1.8 egy ár-érték bajnok. A többi gyártó 85-ösénél nagyon vegyes a kép, nincs ilyen erős konzisztencia, hogy már tágtól pöpecek a szélek is, jó az AF is, meg minden jó, és még az ára is.. középen rajzolnak egy marha jót, aztán ahogy haladsz kifele (tágon), gyengülnek. De van, aki meg portréra azt mondja, ez tökéletes, sőt, nem kell ide analitikus objektív. Tudnék vele vitatkozni, de ízlések és pofonok.

    Én sem néznék mást, Neked a Sony 85 1.8 kell.
    Meg fogsz lepődni.

    (Az 50-esekkel amúgyis vigyázni kell, a Sony 50 1.8 elég gyenge lett, tágon puhul fel minden, ami nem középre és környékére van téve, ott talán a Sigma 50 Art a menő, vagy meg nem mondom már, de én (is) átléptem az 50-en, régen sem éreztem, ma sem).

    Ha kültérre és nagy stúdióra tervezel nézni valamit, esetleg fölé mehetsz 500-nak ezzel, mondván, behúzod a világ egyik valaha gyártott legélesebb és így is gyönyörű képű fullframe objektívjét. Én most vasárnap tesztelem élesben.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz koxkids #40306 üzenetére

    Még a Sigma 85 1.4 ART sem rossz, de engem nem tudott elhúzni a Sony natív 85 1.8-tól.
    Akinek fontos az 1.4 és sok a Sony 1.4-e, annak a Sigma opció.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz GlitterJohan #40309 üzenetére

    Valami 1.2-es GM, vagy 1.4 GM II ?
    (A jelenleg emlegetett 85 1.4 az pont GM).

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kovsol #40311 üzenetére

    Aha köszi, akkor kvázi GM II lesz az üdvöske, ha tényleg kijön.

    Alpha rumors semmi ?

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kk831228 #40304 üzenetére

    Most ért véget a képek elő-feldolgozása..
    Hát ez az üveg nagyon durva.

    Próbálok valamit gyorsba hozni.. nem bíbelődtem vele, egy élesség, egy bokeh, ..
    Ez nagyon perverz jó, nagyon addikt. *sóhaj*

    A hajó alatti fókuszsíkban a kép bal széle az oszlop tövében..

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Dißnäëß #40315 üzenetére

    Egyébként normál ill. klikk nélküli rekeszgyűrű (manuál, vagy a legvégén auto módban és akkor váz vezérli), kétféle választható tartomány AF-nek is, de én nem nagyon éreztem köztük különbséget, vagy nem teszteltem eleget, és meglepően közelre eső közelpont.

    Építése, az egész minősége full extra, egy könnyű tank.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kk831228 #40317 üzenetére

    Igen. Direkt lőttem erre. Van min maszatolni, mitesszerről mitesszerre, lézerprecízen kiszedni dolgokat kézzel és mikor vissza zoom-olok képernyőn (és/vagy lehozom egy social media fullhd-ra), természetes marad. Nem lesz viaszbaba, nem kell aggódnom, hogy bukok vele egyebet is, ha a gépre bízom, stb stb.

    Persze, ez lassan kézműves kategóriává válik a "tömeggyártás" oltárán (AI-s eszközök), de én szeretem, kikapcsol, nem melószerűen darálok.

    Meg meditatív folyamat. Persze, azért van, amikor egy napba is kerül egy arc retus, de átlagban fél-2 óra közé szór a nagyja nálam.

    Tegnap éjfél utánig bíbelődtem kicsit a tegnap délután lőtt sorozattal, modellt megkérdezem, ha bólint, hozok egyet szívesen.

    Elég paff, ahogy ez az obi 1.8-on szeparál, meg mennyire ultraalacsony a színi hibája, az egész alakos modellnek a szemében látom magam, miközben a bokeh egy széjjelmosott "paca". Ehhez elég komoly AF is szükséges azért és szvsz a Sony elég state-of-the-art, legalábbis ez a kombó jobb képet ad, mint az R V. (Annak alig észrevehetően több a zaja, pedig ugyanaz a szenzor, csak a Bionz-a 8x gyorsabb). Az R V-ből egyedül a 8 stop-osra nőtt IBIS kellene, semmi más. Szóval pár évig kiszolgál engem a IV az tuti, bemoccanásból adódó életlenségem szemen 0 volt.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kk831228 #40334 üzenetére

    Hát igen, kinek mi tetszik benne. Én még várok. VI, VII... ki tudja.. ráérek.
    Inkább valami komoly obipark most, aztán megyek világot látni :D

    Ami nekem prio lenne kb egy jövőbeli R-ben:
    - 8 stop IBIS
    - 4K60 fullframe-en, rolling shutter mentesen (gyors szenzorkiolvasás), bár nem video-zok, bejöhetne. 8K nem érdekel..
    - gyors szenzorkiolvasás (ami nem megy alapzaj rovására), hogy ne "nyúljanak" a mozgó dolgok electronic shutter-nél
    - USB töltés működés közben is (nem csak szintentartás, ill. kikapcsolva-töltés, hanem rendes tisztességes teló-ekvivalens gyorstöltő, masszív PD támogatás)
    - 1/8000-nél még rövidebb záridő elektronikus esetén (úgy, mint A9-nél)
    - beépített GPS/GLONASS/stb... összes modul, default off-ban és úgy, hogy minden egyes fotózáshoz be kelljen kapcsolni (bizt. okok miatt) ha geotagging-et akarok a raw-kba
    - ja igen, Nikon-ekvivalens raw-k. :) Nagyban, kicsiben, compressed, nemcompressed, mitbánomén, csak lossless legyen, bitcsökkentgetéses trükk meg mindenféle egyéb kamu excuse nélkül.

    Mivel megapixelben nem is feltétlen nőnék, lehet, nem is R-es lesz a következő, ezt a 61MP-t elérik addigra az A7/A9-ek is szerintem.. 3-4 gen-el később, kb. Akkor az R már 100 körül lesz bőven. Mondjuk tárhelyem az van. De egy stacked 61 jobban izgatna.

    Szóval nekem az V most abszolút nem dealbreaker.
    Mondjuk ha már megvettem a cipőt, nem is nagyon nézegetem a boltokat utána :D

    Kijelző, hja.. nekem elég ez a kihajtós. Az OM-D E-M10-nél már megszoktam.

    Szóval nálam elég "limitált" a felhasználás és hajlamos az ember technikára költeni ("muszájból"), miközben a legjobb képekért a legfontosabbat elfelejtjük: utazni, utazni, utazni :K

    És bár 500.000-re hitelesített a zár, silent-ben lövök mindent, amihez ez jó és nem kell explicit mech. shutter. Nem nagyon kopik.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz qnadam #40337 üzenetére

    Csíkszélesség, hatékonyság ? :U A Pentium 4 2.8-al ekvivalens fogyasztású a mostani Ryzen 5-ösöm, de ha visszafognám a P4 teljesítményére, szerintem melegebb lenne a váz ott, ahol fogom, mint a proci magja hűtés nélkül. :U

    Úgyhogy nem engedjük, tervezzenek csak hatékony áramköröket. :K Én hiszem, miért ne hinném.

    Vid: mindegy, R V már tud 4k60-at, igaz 1.24x crop-al, teljes fullframe-en még csak 30 továbbra is, mint az R IV. (Igaz, 10 bit). Szóval az R V amit nőtt, marginális számomra így is, úgy meg pláne, hogy nem vagyok ráfüggve a vid-re, csak itthonra családra, macskára, stb.. szimplán jó ha van egy egészséges 60 képkocka.

    Geotagginggel nekem sincs gondom. Utánaolvasva, az aggályok kicsit privátszféra szagúak is, meg kb. úgy lehetett vele a Sony, hogy nem feszegeti ezt a témát... bármikor, bárhol ha bekapcsolt móddal lő valaki, pláne otthon, és közzétesz képeket, azonnal tudják, hol lakik, hogy néz ki a lakása/háza belülről, stb stb. pláne ha nincs is elkenve bokeh-ban. Ez vékony jég lehet jogilag, pláne egy hülye USA-ban, állítólag ezért van mai napig Imaging Edge-en és bluetooth-on keresztüli GPS location tagging (ahogy én is használom), ez egyfajta tudatosságot hoz a dologba, mire az ember egy session előtt egy fél percet elbíbelődik vele. Szerintem ezt lehetne menüből vinni, elektronikát meg be a gépbe, úgy, hogy ne lehessen gyorsgombra / favorites-be kitenni, és így kelljen aktiválni kézzel. Kényelemben bentebb lennénk kicsit és a tudatosság megmaradna rajta, hogy "aha, tényleg, most én geotaggelni akarok, akkor explicit előtúrom a menüből és bekapcsolom".

    Annyi külső progival meg vacakkal dolgozom, utólag csapja a fene. Én tag-elek mindent :D

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kovsol #40339 üzenetére

    Ja értelek.
    Szilárdtest akksi a küszöbön.

    Mondom, az V engem nem csábít, a távolabbi jövőben viszont jönnek naaagyon érdekes dolgok. Hiszek a gyorstöltésben is. A mostani töltési sebesség és a melegedő akksi között azért lehetne egy arany középutat belőni, mert most észre sem veszem, hogy töltöttem (vázban), Te pedig jogosan, de a másik végletet említed. Nem kell sokkal több teljesítményt felvennie és eltárolnia, hogy fele ennyi idő alatt feltöltsön + még működjön is addig USB-ről.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz qnadam #40341 üzenetére

    Pofonegyszerű: nem tartanak még ott.
    Vagy annyi plussz zsé lenne - ma, most még - hogy nem éri meg beleinvesztálni.
    Viszont a fizika a mi malmunkra hajtja a vizet.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz qnadam #40342 üzenetére

    Nem hiszek a tündérmesékben, van a lónak bal és jobb oldala, a Sony-nak középre kéne beülni. A melegedéssel nincs gond. Akkor van, ha annak mértéke túlzó.

    Most épp a ló bal oldalán vagyunk (legyen bal): semmi melegedést nem észlelek, pedig nyár van.

    Nem szeretnék átesni a ló jobb oldalára, hogy forrósodjon, meg ventizzünk és negyedóra alatt feltöltsön.

    Középen szeretnék ülni, hogy kicsit melegedhet és nyerek vele egy órát.

    Nem csak technológiai korlát van, ez egyértelmű.

    Adagolják finoman a feature-öket, majd veszed a következőt, meg az azutánit. Valamiből térülnie kell az R&D-nek. Szoftver világban is ez megy.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kk831228 #40317 üzenetére

    Hozok két "nyerset", ezeken csak melegítettem, ne egy Daylight wb-s "hideg" nyár legyen. (Nyilván ez ízlés dolga, eddig főleg hideg-eket csináltam, most játszogatok a melegekkel). Mindenesetre ez az üveg ezt tudja, RAW feldolgozó élesítést ad rá, de a legkisebbre vettem. [link] Egyéb retus nincs, töknatúrban hagytam.

    Köszönet a kameratékának a lehetőségért. :R

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz m3ss #40347 üzenetére

    Üdv, Mester :D Sokat inspiráltál engem anno :D

    Jaaa, igazából most 1 pixel ide vagy oda, vagy kicsit lágyabb, na bumm. De amikor az AF félrehord, úúúh. Egy életre megtanultam, milyen a börtön :D Csodásan elkényeztet minket ez a milc világ. :K Itt is itt az AF micro adjust, csak fogalmam sincs, mikor kéne nekem, hagytam gyárin, hozzá se nyúltam, aztán.. :U (Hiszen behúzott rekesszel AF-el..)

    Ennek a 135-nek a bokeh-ja "kegyetlen". :K Szerintem nem fogom megúszni, hogy ne lépjem meg előbb-utóbb. De táv az kell neki tényleg, stúdióban csak akkor jó, ha az egy hodály. A 85 ilyen szempontból élhetőbb.

    @qnadam, jahh, én is lepetéltem. Ez obi.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz m3ss #40350 üzenetére

    :R
    Ja, mi együtt (részben) végigszívtuk a front/back-fókusz dolgot, kb. két dologtól kaptam hülyét abban a korszakban:

    - inkonzisztencia (elé, mögé, de csak ilyen AF micro adjust-nyit, nem telibe félre, tök random módon)

    - shift-es üveg, ami mondjuk 1.4-hez képest totál máshova kerül fókuszsíkban 2.8-ra, vagy 4-re, és mindennek mértéke változik, tehát egyetlen AF micro offset érték nem kezeli a bajt (és itt még nem volt akkora a DOF, hogy ezen segítsen)

    Még levelet is írtam a Nikonnak, hogy DSLR-en is korrigálható lenne lézerpontosra a focus shi(f)t, ha nem 1, hanem 2 dimenzión (skálán) is állíthatnánk a dolgot a menüben, egyik gyártó sem élt a lehetőséggel. Volt egy AF micro adjust menüpont, ahol megadhattad, hogy mennyit korrigáljon előre vagy hátra adott üveghez. Kész, pont. Hát kösz. Nem konstans volt a szükséges ellen-korrekció mértéke az egyes rekeszértékek között, hanem változó, ergo kellett volna firmware-be egy 3-4 lépéses rekesz-sort beírni, amik alá odatettük volna tapasztalati úton az AF micro adjust értékét, a köztes rekeszekre meg interpolált volna egyet a firmware (akár még lineárisan is, a semminél már bőven több), aztán jónapot, job done. Ehelyett inkább az volt, hogy mielőtt kimentem portrézni, elpróbáltam családtagon :D hogy milyen távolságból, milyen kompozícióban mi az ideális rekesz ÉS AF micro érték nekem, azt beállítottam, de akkor kötve is voltam ehhez, hát ennyi, így lesz 36 megapixel tükrösön egy amúgy jó képű zoom-ból fix. :D

    Brrr. Hátamon is feláll a szőr ezektől. Itt meg Sony-n a legnagyobb "gondom" múltkor az volt, hogy átugrott nagy ritkán egyik szeméről a másikra az AF, amikor szemben volt már velem. 1st world problems :D Hiperűrt ugrottunk szerintem a régi idők óta AF-ben, ilyen szenzorokra (20MP felett) szvsz muszáj, de ha belegondolok, hogy a 4K kijelző ~8.3MP, hááát.. én nem is tudom, hogyan tudtunk eddig létezni a régebbi AF algoritmusokkal :D Egy EOS 450D-n kezdtem a digitál érát analóg után, 12MP volt az is, tisztességes üveggel meg ha a szenzort nem feszítjük, ma is lol, mire képes. Csak hát .. na mindegy. Ez is olyan, mint az audio. Hajlamos az embert elvinni kicsit a kütyübuzulás, bekapja a gépszíj néha, aztán jó megállni, hogy hé, elég ez nekem. :K Én most érzem ezt először. Eddig még soha..

    Egy Tami 28-200-at kéne kipróbálnom, a többiek itt dicsérték nemrég nagyon (meg most is), nyilván nem pixelkukkolva, hanem így reál mindennapokban egy városjárás során hogy mit ad, ha utazni szottyanna kedvem. Mocorgós őszre számítok, a kedvenc évszakom.

    Csini sort raktál össze Magadnak.. tilt nikkor mókás lehet ;]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Bullitz #40356 üzenetére

    +1 a powerbankos történetre, fényerôt én kint nem babrálom erôs fényben, hanem szimplán EVF-ezek (lôni is és visszanézni is.. az egyetlen esélyes dolog kb).

    Ha megoldható persze, nem tudom a körülményeket, van-e lehetôséged végig a szemeden tartani a masinát, vagy állványról MF-eztek vagy mi, hogy...

    Mindenesetre akár így, akár úgy, fullra töltött akksival indulj neki és USB-be be legyen dugva már a legelejétôl a powerbank, nem lesz gond. Most én is így szórakoztam legutóbb, csak teszt gyanánt, milyen, hát lógott rajtam a hátamon lévô tatyóba bevezetve egy usb kábel, annyi eszem nem volt, hogy powerbank-et zsebre és akkor még kényelmesebb :D , de mûködött a dolog legalább.

    A kényelmesebb megoldás a 2 akksi.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Bullitz #40363 üzenetére

    Azt akartam mondani pont, hogy nekem egyenes-hagyományos az USB csatim (a Type-C vége). Ha van lehetőséged esetleg olyat venni, aminek ez a vége "L" alakú, talán az jobb, mert a kábelt picit húzza a súlya azért. Nem nagy deal, oda lehet fogni, ha meg esetleg egy rigben van vagy valamilyen egyéb keretben, ahhoz akkor, hogy ne a váz csatiját "tépje".

    Mindenesetre majd lecserélem én is egy "L" alakú Type-C végűre, praktikussági okból.
    Ha szünetet tartotok (jó hosszú session, ezért gondolom), akkor gép OFF-ba és tölti is vissza, bár nekem maradt az akksi annyin, amennyin elkezdtem.

    Sony szerint néha belenyalhat USB-s táp mellett is a saját akksiba, ha meghaladja a szükséges töltőáramot a gépváz pillanatnyi fogyasztása, nekem ez még nem jött elő.

    Sok sikert !

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz m3ss #40365 üzenetére

    :K
    Vagyis ez most szomorú igen akart lenni, de olyan nincs. Nekem is kihullott a hajam 1-2 üvegnél.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz cOxeR #40368 üzenetére

    Canon EF vonalról érkezve ezt könnyű mondani, alig volt pár shift-es üvegük + AF-ben legjobbak voltak (szenzorban meg a leggyengébbek). Jól gondolkodott a Canon.

    A Nikon - mert kb. más nem volt méltó ellenfél - sokmindenben sokkal jobb volt, kivéve a két legfontosabbat: AF és focus shift (aminek nincs köze az AF-hez, ez optikai tulajdonság, manuált is érint). -> Eredmény: homályból (szarból) nem lehet értékelhető fotót (várat) építeni. És ezzel nem azt mondom, hogy nem születtek világhíres fotók Nikonnal, még mielőtt belémállna valaki. Hanem azt, hogy lőni kellett ugyanabból többet, és onnantól ima, hogy valamelyik "bemákolódjon" tűélesre. Pláne nagy felbontáson, D700-nál ez még nem volt akkora issue.

    A dolog mitigálható volt Live View-ban CDAF-el, mert az úgy viselkedett, mint ma a MILC-ek, hogy a cél beállított rekeszen fókuszált, nem tágon, hogy aztán expóra húzza össze (a kimért-rögzített fókuszsík meg elmásszon).

    A teljesség igénye nélkül, azonnal a prémium fix G sor helyből shift-es:
    35 1.4
    50 1.4
    85 1.4

    Aztán jönnek a Sigma ART-ok:
    85 1.4
    50 1.4
    (van még csak meguntam..)

    Tamron..
    24-70 2.8 VC USD
    ..

    Szóval aki valaha birtokolt Nikon DSLR-t, pláne a nagyfelbontású érában, szerintem rommá xopatta magát a natív prémcsi üvegekkel is, mert van, ami shift-es volt, van, ami nem, megpörgetted a szerencsekereket egy obi vétel előtt aztán néztél, ha nem jött be a dolog.
    Nemhogy a 3rd party-kkal.

    Csodálatos képességű Sony szenzorokkal dolgoznak ősidők óta, saját kiolvasó algoritmussal és elektronikával is talán, egy D800 szenzor mai napig nem szégyenkezik, míg az AF-jük hulladék az összesnek.

    A MILC világ itt is meghozta a kánaánt, ma már töknyolc, van-e focus shift (extrém esetben nem), ők is beállított rekeszen fókuszálnak, csak ezzel bekéstek mondjuk úgy 4 évet vagy mennyit is ? Engem először felcseszett az egész, utána meg asztalt borítottam, fakk jú, csaptam egy kanyart Oly mft irányban (imádtam), míg ért a Sony vonal, mert az első A7/A7R azért elég véres torkú volt egy Nikon RAW után.. végül lett olyan Sony, amire megérte beugrani ebbe.

    Nem m3ss védelmében, csak a Canon ilyen szempontból nagyon tudta, hol kell a problémát megfogni egy üveg design-ja során, lehet kompromisszumosabb itt-ott, de az AF az rendben legyen, a vázban is és az üveg is, figyelembe véve a fókuszálás módját, és ennek megfelelően fejlesztgettek, míg a Nikon aludt, a többiek meg konkrétan élőhaltak vagy nem is tudom.

    Nagyot zakózott a Nikon nemsokkal ezt követően anyagilag, de a saját sírjukat ásták.
    Az AF az esszencia, kit érdekel, hogy a szenzor shadow-ból 5 fé-t képes felhúzni tisztára (Nikon), vagy csak 3-at (Canon), ha a kép el van szabva fókuszálás miatt. És ezt jól átlátták a kánonnál szvsz. Nagyobb prio volt AF R&D-be locsolni milliókat, mint a szenzorba, és bejött.

    MILC-nél kiegyenlítettebb a helyzet, bár AF-ben továbbra is Nikon a "leggyengébb" (relatíve, mert szépen feljöttek), Canon továbbra is jó, Sony meg csúcs kb.

    Cserébe a natív üvegek is lehetnek focus shift-esek most már, eggyel kevesebb paraméter, amire figyelni kell egy marha komplex új üveg optikai tervezésénél, nem szól bele a mókába érdemben.

    Szóval, Te konkrétan jól jártál kánonnal. :K

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz m3ss #40372 üzenetére

    Na, akkor jól képben voltam :D :W Bocs cOxeR..

    Hja, hát engem is az A7 I triggerelt be, csak ugye a star eater dolog, gyenge bajonett (amit fémre lehetett DIY-ban cserélni), stb, úgy voltam vele, olyan ez, mint az új autó, majd a facelift-el már érdemes foglalkozni. Persze, nem tragédiák, csak már eleget szívtam tükrössel, itt nem akartam. Hálistennek gyönyörűen felépítette Sony a semmiből kvázi ezt a mai vonalat, amit élvezhetünk. Most is vannak glitch-ek, de nem durvák.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ijk #40402 üzenetére

    Gratula :K
    Sosem éreztem a 35-öt, meghozhatnád a kedvem hozzá.. ;) :B

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ijk #40408 üzenetére

    Én spec azért szoktam gratulálni, mert egy Sigma 35 1.2 Art-ot félmilkó felett nem ugyanúgy lendületbôl emel le az ember a polcról, mint amikor elmegy a doboz Schoko Banane mellett.. :U

    Ebbôl kijött volna egy utazás mondjuk Olaszba, Osztrákba és még rengeteg helyre tokkal-vonóval Európában.

    Vagy valami durva gép PS/Lightroom alá.

    Vagy újabb 150 köbcenti az asszonynak, párban.

    Vagy ki tudja mi.

    Te mégis a Sigma mellett döntöttél.

    Nyilván, ha burzsuj az ember, igaz, ez is Schoko-banane kategória, vállvonós, de a nagy átlag azért nem hebrencs módra és nem felelôtlenül vásárolgat ilyet, nem is olyan pénztárcából, amiben ez kerekítési hiba max.

    Szóval ez .. egy .. jó döntés, pláne hogy jó üveg, neked is tetszik, együtt örülök Veled a sikernek, mert nem szarrágó, hanem boldog magyar vagyok, ennyike.

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ijk #40417 üzenetére

    Ezzel a szemlélettel nem tudok azonosulni, nem azért veszem, hogy holnap eladjam.

    De figy, ne vesszünk össze, nem kell érteni a dolgot.. csak szimplán rohadj meg :D :DDD ;)

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Neck #40421 üzenetére

    Offba téve is ?
    Vagy privire vigyük a gratukat ? :D

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    A reklámot leszámítva, jópofa vid a superzoom mellett. (Múltkor téma volt).

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    Van ez a Tamron 35-150 f/2-2.8.
    Kicsit megosztó számomra.

    Érdekelne a véleményetek, ki milyennek látja.

    Nagy zoomátfogás, sokmindenre kiváló, akár utazni is (bár szerintem oda a 28-200 jobb, főleg alul, de felül is), de portréra is jó (70 körül tágon vagy f/4 körül 100 felett), úgy .. mindenes is meg nem is tudom. Esküvőre is jó lehet, .. passz.

    Mert amúgy így első ránézésre "hmm, érdekes".

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz m3ss #40430 üzenetére

    Köszi a kimerítő választ :)
    Nem is tudtam hogy ráálltál eskire. Gondolom már régóta. :D
    (Részvétem). :D

    Szeretnék utazni aktívan, 2024 nyártól kb.

    35-150 nem lenne rossz szerintem "allrounder"-nek, egy 6000-es meg a penge fix uwa-val a nyakamban elfér tájra a kis tripoddal, de akár hirtelen előrántósnak is. Ugyanakkor ez disznó obi + még egy váz, még ha kisebb is valamivel.

    Marad még a 28-200 tényleg, de nem fényerős.

    Vagy a 24-70 2.8 II. Nekem a 2.8-al nincs gondom, sem a magas iso-val, én most kicsit úgy látom, hogy inkább legyen rajta a képen a téma úgy egyáltalán, mintsem mellőznöm kelljen, mert épp a nemjó fix van fent.

    Kék órában mondjuk nem fotóztam még embert vaku nélkül, tény. :D (Azaz igen, de a nagy iso a színeket nagyon ellaposítja, papírvékony DOF-al meg néha nincs értelme közelről, csoportot persze simán). Viszont töprengve a felhasználás módján, nem is fogok.

    Na de érdekes volt olvasni, kinek mik a prioritások, köszi tényleg. :K :R

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kovsol #40437 üzenetére

    Igen, ekörül filózok én is.. 24-70 II-nek a 70-es végéből tudok még crop-olni, ha több "zoom" kellene, igen. Az üveg engedi legalábbis (ha az AF is pöpec). A 24-28 alsó vége pedig praktikus (ami egy 28-x obinál hiányzik). Sajnos többet vagyok 24-en, mint a tele végén.

    Egy Samyang 14mm 2.8 MF (a régi, direkt) volna hozzá nagyon alulra, olyan szitura, mikor ráérek átszerelni, pl. este megérkezés valami alvóhelyre, ilyesmi (vagy ha eleve nagylátózni indulok el).

    Viszont ha bemegy a kis csoport egy városba, egy zsufi piacra mondjuk Indiában (egyik cél), azonnal tudok 24-en olyat is lőni, ahol előttem egy 2x4 méteres pulton valami aromás színnel (gyümölcs, fűszer, akármi), meg olyat is, amikor 70 körül oldalról szép bokeh-val elkapok valami motívumot. És mondjuk a kettő között eltelt 5 másodperc a nyüzsiben, míg átálltam és leguggoltam (meg esetleg valakinek az útjába álltam :D).

    Legalábbis, ez a fajta gyors váltás, ismerve a hirtelenségem, amikor meglátok valamit, kicsit limitálna akkor, ha fix lenne fent, szóval a zoom nem kérdés.

    A 35-150-ről amúgy jókat olvasok mindenhol, akinek van, de az alja sokkal jobban fáj (hogy nincs), mint a hosszú vége, szemben a 28-200-al.

    ---------------------------

    Régi időkben volt két tükrös obi, amit nagyon csipáztam. Egyik a Canon 24-105, utána pedig a Nikon 24-120. Főleg utóbbi, auu. 105 -> 120, nem nagy többlet, de még hoz egy kicsit azért. Mindkettő f/4, ez sem zavart, bár anno esti városi fényekben az iso3200-t nem szerette a gép már (és én sem, mondjuk nátriumlámpák mellett ember legyen, aki értelmes színeket kihoz).

    Városban egy 35-150 rövidebb vége lenne főleg használva és az f/2, az azért jóóóó tud lenni, ha zoom létére fotongyűjtésről beszélünk. Csak ... 35...

    Még amin tikkel az agyam, hogy nézzük kicsit most MTF ábrákat elengedve más szemszögből. Ugye az alap zoom determinálja a teljes sort (számomra legalábbis), mert hát .. mégiscsak.

    - Samyang 14 fix 2.8 adott. Ez egy fun üveg, szeretem, ennyi.

    - 28-200 esetén jöhetnék alá egy 17-28 f/2.8 Di III RXD-vel és ezt még elcipelgetném. De akár ki is hagyhatom, nézve a 14-re. Hogy ha már cserélek, nagyot lépjek lefele egy merőben más FOV-ért.
    Alternatívaként 17-28, 28-70, 70-180, mind 2.8-as, de ez utazni overkill áldozat szerintem a cserebere miatt, még cipelni el-el cipelem, kondim van hozzá, de ez 3 üveg... Szóval kb. kiesett.
    Alternatíva 2-ként 24-240 házon belülről, de ezt gyengének írják.

    - 24-70 esetén alá már nem vennék semmit, fölé viszont 70-180-al mehetnék és 180-on is rohadt jó középen és "near-center", hogy crop-olhassak belőle vázon, vagy post-ban. Dzsungelbe és szafaris helyeken járva is jó lehet, egy Sima 100-400 bazooka-t tuti nem tennék az utazó pakkba. De pont nem ilyenen kezdek.. Ő lehetne a 70 fölé, 70-100 hiány nemtéma (crop..).

    - 35-150 f/2-2.8 esetén pedig 16-35-ök egyike alá, fentre már kb. semmi.
    Viszont a 35 nagyobb kompromisszum, mint a 28, egy 24 ellenében. Ez rossz vágása a sornak, itt lenne cserebere, muszájból. Kb. ezért esik ki nekem, pedig írják utazónak, de nem két vázzal mennék.

    Összességében, az alvégen 4 fényerősebb élesebb milliméter szkanderozik egy némileg sötétebb, nagyobb flexibilitás ellen. Mert a meglőtt kép még mindig jobb, mint a nemkép. :D

    [ Szerkesztve ]

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák