-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nálam az 55-210 kiesett a szórásból: amire nekem kellene, arra egyszerűen nem alkalmas. eleve fényszegény, ráadásul az éles képhez még jócskán rekeszelni is kell. akkor meg nincs jó háttérelmosás. A kép minősége (színvilág, mikrokontraszt) sem tetszik. A Sony APS-C üvegeivel az a bajom, hogy van az abszolút belépőszint (kitobik), meg van egy-két jó, de megfizethetetlenül drága (jellemzően fix) üveg. A kettő között meg nem sok - vagy inkább alig valami (10-18, 18-105, 50F1,8OSS - ezeket már begyűjtöttem).
FF-képes objektívet nem vennék, számomra már a felszerelés mérete, súlya az egyik legfontosabb szempont. (A Sony 70-200/F4 kitűnőnek tűnik, de sem megfizetni nem tudom, sem cipelni nem lennék hajlandó.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
p_adam
addikt
válasz Bogyó bá' #24503 üzenetére
Ebben a sávban még a FF-re se nagyon fejlesztenek már fix objektívet, ami nem makró (a Canon EF 200/2.8 vagy Minolta APO 200/2.8 G nem véletlenül ritkaság, hiába kisebb, könnyebb és legalább ugyanolyan jó, mint egy 70-200/2.8), nem hogy APS-C-re, egyszerűen nincs értelme egy zoom mellett. A stabilizált Batis 135/2.8 ezeknél érezhetően kisebb és könnyebb, de nem véletlenül kerül annyiba, nem is számolnak vele, hogy majd tömegével viszik. Így ilyen objektíveket nem is lehet másként árazni.
A legvalószínűbb egy 50-140/2.8 lehetne, de inkább csak a Fuji esetén van ennek értelme, ahol nincs FF és nem kisebb vagy könnyebb, mint egy 70-200/4.
Vagy majd egyszer csinálnak egy 135/2.8 FE objektívet a 85/1.8 FE mintájára némileg magasabb áron (mivel nem egy tömegtermék), de tényleg ez a maximum (stabi nélkül).A manuálisoknak ebben a sávban szinte semmi értéke nincs és valóban kompakt méretűek és vannak közöttük nagyon jók.
-
.mf
veterán
Nem lesz a közelgő hetekben Glamour-napok vagy Joy-napok vagy bármi jó kis akció, ami Tamronra is érvényes? Kéne a 28-75, de csak nem akar a negyedmillás fájdalomhatár alá benézni...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
kovsol
titán
válasz hemaka #24510 üzenetére
Én nem egyszer vettem már kuponnapokkor kedvező áron terméket tőlük. És máskor is le szoktak árazni 10-15% al Sony cuccokat akár egy héten keresztül is.
Egyébként nem nehéz eldönteni mi éri meg kuponnal, csak fel kell menni az árgépre, és megnézni máshol mennyi.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
kovsol
titán
Azt hiszem most egy időre leállok.
Megjött a TAMRON 17-35mm f/2.8-4 DI OSD Lens for Canon EF (A037E)Érdekesség, hogy most vettem észre, hogy MC11 esetén, ha nem támogatott objektívet rakok rá akkor ki lehet választani a menüben, hogy milyen fókusz rendszert használjon.
Phase Detection AF esetén villám gyorsan talál AF-C ben is fókuszt, viszont a Contrast AF esetén szépen előre hátra mozog lomhán mire megtalálja a fókuszt végre.
Ha a Sigma 100-400 -t rakom fel akkor ez a menüpont ki van szürkítve. Gondolom azért, mert az használja akkor mind a kettőt.May the Force be with you!
-
kovsol
titán
Igazából nem érzek késztetést arra, hogy dupla pénzért vegyek majd később egy 17-28 -t. Ezt 140-ért megvettem, és tutira veszem a 17-28 úgy 300 körül fog majd mozogni szerintem.
Elég sok tesztet néztem, és persze nem díjnyertes objektívről van szó, de az árazásához képest remek képminőséget produkál.
Jó persze nem végig f2.8, de a tesztek szerint nyitva is éles képet produkál végig.
Ez ahogy néztem így változik:
f2.8 17-20mm
f3.2 21-24mm
f3.5 25-29mm
f4 30-35mmHa majd nem lesz ilyen mocsok idő akkor elmegyek tesztelem. Itt a lakásban, meg a belső udvarban próbálgattam, és az auto fokusz AF-C -ben is nagyon fürge. Videó alatt felejtős viszont. Képminőség első tesztre nekem jónak tűnik. Az IBIS meg működik vele, így az se zavar, hogy nincs benne alapból stabilizátor.
May the Force be with you!
-
grigo
őstag
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Ixion77
őstag
Nem tévedt el ez a bejegyzés? Inkább az MFT topicban lenne a helye.
"a Sony állítólag egy 32 MP-es, 4/3-os képérzékelőn dolgozik"
Attól hogy Sony gyártja, még nem Sony kamerákba fog kerülni. Ez pedig a Sony MILC fényképezőgépcsalád téma."egyáltalán nem lehetetlen az ekkora felbontások megvalósítása ebben a szenzorméretben"
Ez kétséges volt bárkinek a 40+ Mpx-es mobil érzékelők korában?[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
grigo
őstag
válasz Ixion77 #24518 üzenetére
Tudom, hogy csak szenzor de érdekesnek tartom ezt a begyártást amikor amúgy is köhög az apsc a ff mellett mégis a saját apsc ellen gyártó kategóriát tömnék szenzorral. Nyilván a pénz az pénz de hogy az m4/3 túlélését ilyen szinten megtolni, az nekem fura.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Matska
senior tag
Kifizetődőbb a szenzort magában eladni, mint köré fényképezőgépet és objektíveket fejleszteni, legyártani, megtolni marketinggel, eladni, aztán reménykedni, hogy sosem kell garanciáztatni az eladott dolgokat, esetleg egy költséges visszahívásba önteni a nehezen megszerzett profitot.
Ezen kívül a szenzor nem ananász konzerv, amit megveszel más gyártótól, hogyha a szokásos helyen már nem kapsz. Eléggé költséges egy ilyen gyár összerakása, üzemeltetése, ki kell termelni a profitot, ami nem fog menni ha megölöd vásárlókat.https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Rapid136
őstag
Azért érdekes ezt a cikket visszaolvasni
A lényeg egyébként az hogy az Oly a képstabi technológiát adta át a Sonynak az érzékelőfejlesztésért cserébe. Meg persze nyilván sokminden mást is.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
derrik
őstag
..nem tudom elhasználni a Sony 15% kuponomat 😐 Havalakit érdekel Miskolcon átveheti. Joy napokkal összevonva jó lehet
[ Szerkesztve ]
-
grigo
őstag
válasz Rapid136 #24522 üzenetére
Hát nem tudom. Én az A7II-ben nem is érzem hogy lenne stabi, ellenben az em-10-ben a mai napig sokkol a vázstabi, ahogy kisimul a kép. Az oly tuti nem úgy adja át a cuccokat szerintem... Egy igazán komoly Sony Oly együttműködésről tudnék ábrándozni....
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Rapid136
őstag
-
p_adam
addikt
válasz kovsol #24525 üzenetére
A Panasonic S1-ben lényegében ugyanolyan jó, mint az m43 gépeknél (nyilván 1:1-ben összenézve az m43 jöhet ki kicsit jobbnak, mivel a FF magasabb felbontásra képes) és a Nikon Z sorozaté is elég jó (bár egyelőre itt csak régebbi stabilizált objektívek vannak hozzá), a nagyobb fizikai méret és nagyobb bajonett átmérő mind-mind segít.
Az biztosra vehető, hogy a Sony is javulni fog még, bár azt már elmondták, hogy a kompakt méreteket meg fogják tartani a jövőben is. -
konyi79
addikt
Az A bajonettes vázakban is volt stabi, szóval nem tudom mennyire 1-1 Olytól átvett dologról van ott szó. A linkelt 2013-as cikk közét az igazsághoz jól mutatja a 2014-re vizionált FF A bajonettes Olympus váz. Nem kötik ott a háttéralkukat soha az orrunkra.
Az meg mekkora versenyelőny az Olympus jobb vázába épített stabija szerintem véleményes. Már az is relatív, mennyivel jobb? A kicsi remegést kisebb gyutávokon pl a 7m3 is simán megfogja már, nagytelénél meg ahol hátrányba kerülhetne pl a Sony a 100-400-ba épített szintén elképesztően hatékony OSS-e segít. Meg hiába tartasz ki végtelenül hosszú záridőt, ha a téma megköveteli úgyis kb mindig legalább az 1/125-1/200-at. Meg temetjük az OSS-t, de a 6300-on a 35f18-cal is megfogtam 1/4s-ot ha kellett, szóval...
Persze, mint nemrég láttuk videóban már más a helyzet a nagy amplitúdójú kilengések miatt, ott Sony alá kell a gimbal.Annyira ragaszkodik a Pana a DFD-hez, gondoltam biztos van valami oka. Amikor kijöttek az első Sony PDAF támogató szenzorok, legalább a szintetikus mérések alapján lehelletnyivel alatta maradtak ISO-ban az az előttieknél. Most, hogy azonos méretű érzékelőn összehasonlítható a megint, gondoltam majd jól elpi**zza a Sony szenzorokat. Aztán úgy tűnik mégse, de akkor meg vajon miért nem lépnek tovább? Ahhoz képest, az a Sony szenzor milyen öreg (2015), és kopogtat az utóda, nincs semmi látnivaló ott.
OK, szélsőséges ellenfényben, durván napba tolva a gépet hajlamos lehet becsíkozni, de az előnye ennél sokkal több. -
kovsol
titán
válasz vihartigris #24535 üzenetére
Van ott állvány, táska stb is olcsóbban.
May the Force be with you!
-
jmakk
őstag
Méghogy a Sony üvegek drágák...
"The Canon RF 85mm f/1.2L is set to be available from June 2019 at £2799.99..."
-
konyi79
addikt
Én még soha nem használtam F1,2 üveget, van annak gyakorlati haszna 85mm-en egy 1,4-essel szemben?
-
jmakk
őstag
válasz konyi79 #24539 üzenetére
Ez attól függ hogyan van megcsinálva az üveg. Akkor semmi értelmét nem látom egy F1.2-nek ha ugyanúgy erősen karcol mint pl. F1.4-F1.6-on. Bokehban nudli lesz a különbség. Csak a méretet és súlyt növeli. Ellenben pl. a Voigltander 40mm/1.2-nek van egy krémesen puhább renderelése F1.2-F1.4 között, ami kicsit más karaktert ad a képnek. F1.6-tól meg karcosan élessé válik. Így gyakorlatilag lehet játszani, hogy kvázi hasonló bokeh mellett, témától függően milyennek akarjuk a fókuszban lévő részt látni.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ezek szerint az összes olyan gyors fix objektív, ami a maximális rekeszen is éles, teljesen értelmetlen, mint pl. a 135/1.8 GM...ok
Semmi értelme az f/1.2-nek, de azért majd egyszer a Sony is fejleszt majd ilyen irányban.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Szerintem mostanában már egy-két hiányt leszámítva ez az olcsó Sony üveg hiány annyira nem téma (de az adapterezett Canon üveg régebbi és még olcsóbb és közel natív szinten támogatott), az meg hogy ezen felül ki mennyi pénzt szór ki másra és meddig akar elmenni ilyen téren, már teljesen egyéni kérdés. Az EF 85/1.4 IS egy árban van a 85/1.4 GM optikával. Az RF 70-200/2.8 IS kompaktabb, az RF 15-35/2.8 IS kicsit jobb átfogású de ugyanúgy drágábbak lesznek, ez az összes új fejlesztésű 'prémium' üvegről elmondható majd, legfőképp az elején, amíg nincs semmi árengedmény.
A Sony a némileg kompaktabb méretet, a Canon meg a legjobb, legdrágább optikákat tartja a profit eléréséhez a legjobb eszköznek, de a céljuk igazából mind ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Ha a mostani korrekciós tagokkal teleszórt dizájnokat vesszük alapul, nehezen hiszem hasonló karaktere legyen, majd kiderül. Gyanítom csak azért építették F1,2-re, mert a GM csak 1,4.
Mai szenzorokkal már egy f1,4 is éjjellátó, szóval maga a fényerő már túl sokat nem dominálhat.&p_adam, kár a feszkóért, némi kitekintés nem szokott itt gond lenni. De tény, itt lenne legjobb helyen.
Rumor - 6900/7000 & 7s3
Még a speckók nem is lényegesek, inkább az új üveg a végén. Csak nem lesz képes a 18-135 után megint csinálni a Sony egy 3,5-6,5 zoomot?! Hallo, f2,8-4-re vágyik a világ!(#24548) p_adam
"Szerintem mostanában már egy-két hiányt leszámítva ez az olcsó Sony üveg hiány annyira nem téma"Sajnos de. Ez kb úgy beégett hogy nincs üveg, mint a szarafókusz. Aztán már a 6000 is volt vagy 3 éves, mire elkezdett kikopni, a NEX5 sara. Lassan formálódik amit egyszer hallanak az emberek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hatalmas akció! Sigma 150-500mm f/5-6.3 APO DG OS HSM Objektív
- Új, egyszer kipróbált Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K, extra kiegészítőkkel eladó
- DJI Osmo Action 3 Adventure Combo akciókamera +32GB SanDisk Extreme SD kártya
- Fuji XF 60mm F2.4 R Macro
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs