- Max
- ASUS routerek
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Vírusirtó topic
- Windows 11
- Finn kísérlet: kijelző helyett könyvet a diákoknak
- Most jöhet el a VR-headsetek kora?
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
válasz nonozoom #22444 üzenetére
Zebra mód szerintem :
- fényképezés: Zebra Level Custom2, Lower Limit 107+
-videó módban: HLG2 (picture profile PP10) , Gamma Disp. Assist: Auto, Zebra Level Custom1, Lower Limit 95+
Fontos infó:
-A módban +3FE alatt kell lenni az expo korrekciónak
-M módban nem lehet negatív az expo korrekció.Ez tökéletesen működik együtt az ETTR-rel. Erről itt írtam részletesen. Jah és természetesen a leírásomban szereplő beállításokkal semmilyen negatív hatás nincs. Tehát nincs színeltolódás sem. Azóta is ezt használom. Annyi tapasztalati kiegészítést tennék, hogy amikor nincs nagyon fényes dolog a képen (nap, ég, fényforrás, ablak, gyertya, stb.) akkor javasolt csökkenteni +2FE-t, akár 1FE-ig. Így még kevesebb az utómunka. Jah kivétel a vakuzás mert akkor nem ezt használom.
[ Szerkesztve ]
-
|AP|
veterán
erről a videóról mi a vélemény?
Még mielőtt rendszert váltottam volna m43-ról, nézegettem melyik rendszerben milyen nagylátó alternatívák vannak, kerestem a kis 9-18 megfelelőjét APSC-re. Amikor nézegettem teszteket a 10-18-ról, elég gyorsan elvetettem, mert nagyon nem tetszett a képminőség, főleg a sarkokban.
Pedig amúgy méretre, kialakításra teljesen jó lett volna.
Aztán ráakadtam erre a videóra és kiderült (?), hogy ekkora szórás van minőségben az egyes példányok között? Ez azért durva, és a videóban szereplő második példány képével már elégedett lettem volna. -
|AP|
veterán
válasz hemaka #22456 üzenetére
most már mindegy, (részben a 10-18-ról talált tesztek miatt) a Fujiba ugrottam bele, már lassan két éve .
Alapvetően nem is bántam meg, de a szemem azért rajta tartom a Sonyn is. Mindkét rendszernek megvannak az előnyei/hátrányai a másikhoz képest, és jelenleg azért még nincs igazán olyan érvem, hogy megérje egy újabb váltás -
mikrofon
veterán
Még igaz is lehet. Sony-nál a korai szakaszból elég nagy szórással jöttek ki lencsék. Tipikusan ilyen objektív a Sony-Zeiss 35/1.4. Azonban ez idővel változott. Érdemes minél újabb gyártási dátummal rendelkező objektívet választani. Nem tudom az kiderül a videóból, hogy melyik objektívet mikor gyártották?
Pl.: Sony-Zeiss 35/1.4. 2018-as gyártásúból 3-mat néztem és mind a három jó volt. A gyártási időszak elejéről ez kb úgy nézet volna ki, hogy 3 rossz.
De igen a régebbi lencséknél sajnos meg kell győződni, hogy jó-e vagy a másolati varianciával negatívan érintett-e...
Sajnos a "kezdetekkor" a Sony elhanyagolta a gyártásközi és -végi ellenőrzést...
-
azthittem
csendes tag
Sziasztok!
Létezik olyan fix 50mm-es obi, ami stabilizátoros, full frame és egy adapterrel fel lehet dobni nexre (tehát itt gondolok másik nagy gyártók fényerős üvegjeire)?
Csak mert a fenti kritériumoknak megfelelő objektív gyáriban elég borsos árú.
Köszi előre is!
-
dangerzone
addikt
Sziasztok!
Sony Alpha 6000-res gépem van, alap (18-55mm, f/3.5-5.6) objektívvel.
Idén több utazást, városnézést tervezek, ahova magammal vinném a gépet.
Ilyen, általános célra szerintetek jól szolgálna a Sony 18-105mm-es objektív? (használtan venném haveromtól 120.000-ért)
Illetve minőségben van valakinek tapasztalata, hogy mennyivel csinál minőségibb képeket, mint az alap kit objektív?
-
PuMbA
titán
válasz dangerzone #22461 üzenetére
Nagyobb átfogású obi, ezért jobb képminőséged nem lesz Tesztek alapján valamivel gyengébb, mint a 18-55 (nézd meg a tesztképeket).
[ Szerkesztve ]
-
dangerzone
addikt
Bocsánat, elírtam. A mostani, kit lencsém 16-50-es. Ilyen: https://www.sony.hu/electronics/fenykepezogep-objektivek/selp1650
-
|AP|
veterán
válasz dangerzone #22463 üzenetére
én csak kívülről okoskodok bele (Fujis vagyok, de követem a Sony rendszert is), de azok alapján, amiket eedig láttam, a 16-50PZ obinál csak! jobbak vannak a rendszerben, bármit is teszel fel helyette
szerk: konyi79: így van, csak kívülről okoskodok De jobban örültem volna ha pozitív példával cáfolsz rám
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz dangerzone #22463 üzenetére
A 1650 kit nagy előnye, hogy 16mm-ről indul. Ez a 18-105-ből biztos hiányozna. A kit középen, főleg 30mm körül elég jó éles, talán ott jobb a 18-105-nél. Fényerőben még többet nyernél, mint a 1855-tel szemben, a 1650 nagyon gyorsan sötétedik.
-
azthittem
csendes tag
-
-
konyi79
addikt
válasz azthittem #22469 üzenetére
Az FE50-nel pont azt kapod, mint bármelyik adaptált tükrössel. Zörög csattog a fókuszmotor, meg lassabb. Optikailag nincs vele nagy baj, meg legalább natív.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Na ezt nem csinálja a Sony. Régen téma volt itt már, annyira eltérő tapasztalatok vannak objektívekben, annyira jobbnak tűnnek idővel, a Sony menet közben tuti belenyúl ezekbe javítgatni. Nekem is gyanús volt, az a6300-hoz adott 1650 mintha jobb lenne a korábbinál.
Aztán nemrég kijött egy cikk a 28f2 kapcsán, ami felrakta az i-re a pontot.
Ettől ugyan nem tudunk semmit pontosan, de a Sony erősítheti bennünk az új mindig jobb marketinget.
De nem hinném, ez csak Sony sajátosság.[ Szerkesztve ]
-
Nippon
őstag
Azt vettem észre, hogy AF-C-ben nagyon vacak az A7III keresőképe, az A6300 jobb volt. Valami firmware bug lenne, vagy ez ilyen?
-
mikrofon
veterán
Igazából valódi javítást nem csinál/csinált. Egyszerűen bevezette a 100%-os gyártásközi és végi ellenőrzést. Tanult a felhasználó visszajelzésekből. Tehát maga megkeresi a hibás lencséket és még gyártásközben javítja és ha lehet az adott gyártási lépésen is finomít, hogy ne eredményezzen annyi hibát. Frissítést meg nem ad ki, mert inkább "elsunnyogja" hogy a régiek rosszak.... Persze, ha valaki észreveszi és garanciális időben visszaadja akkor javítják, esetleg cserélik......
Amúgy ez a nyugati társadalmaknál azt váltotta ki, hogy aki tehette 3-5 példányt is megrendelt, majd a legjobbat megtartotta. Az ilyen fórumokon lett észrevehető, hogy valami történt, mert mostanában nincs erre szükség, mert "mind" jó.... Persze még így is vannak kivételek, illetve nem mindegy az elvárás sem....
Persze az egy ´ßerdekes kérdés, hogy miért nem reklámozza ezt a háttértevékenységet... Úgy tűnik ez is egy stratégia....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Nippon #22475 üzenetére
Mire gondolsz?
Az a7Riii-ben semmi ilyen nem jelentkezik.
Viszont létezik két opció, amit érdemes bekapcsolni, ha valóban a legjobb kepét szeretnénk.
- Finder Frame Rate: High
- Display Quality: High -
konyi79
addikt
válasz mikrofon #22477 üzenetére
Az A7-ben nem állítható az EVF nagyobb sebességre.
A 6300/6500 ne feledjük a belépő FF (A7) fölé pozícionált pár dologban, ebből néhányat mostanra is megtartott . Ettől én sem érzem rossznak az A7 keresőjét, de pl mioréra hajlamosabb, mint a 6300. Meg a 6300 keresőkép azonos felbontás mellett kisebb, emiatt tűnhet élesebbnek. A 7R3 más kereső, nagyobb felbontással, nagyobb frissítéssel.[ Szerkesztve ]
-
Nippon
őstag
válasz mikrofon #22477 üzenetére
Arra gondolok, hogy félig lenyomott expogombnál láthatóan rosszabb lesz a kép, pixelesedik, moiré-s, ami önmagában nem lepett meg de az igen, hogy rosszabb, mint az A6300 volt. Az A7III-nál fix a kereső frissítése sajnos, a display quality meg tudtommal az lcd-re vonatkozik.
konyi79: AF-S-ben vagy csak simán AF-C-ben teljesen jó az A7III is, ezért gondoltam hogy valami szoftveres oka van.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Nippon #22479 üzenetére
tényleg! most hogy te is Konyi is írta, eszembe jutott, hogy annak idején amikor megjelent az a7III írták is, hogy a keresője rosszabb mint az a7riii-jé. A felbontás mellet ez a másik dolog amin látszik, hogy a Sony az a7III-t a belepő szintre pozicionálta. Akkor ezek szerint ez a vélemény ezt a jelenséget jelentette..... Jó tudni.....
-
mikrofon
veterán
-
mikrofon
veterán
válasz Mirman #22483 üzenetére
Pedig szenzoruk biztos lesz és építenek is rá gépet 2020 előtt. A Sony keményen rápörgött a MiLC témára....Egyébként ma, vagyis holnap lesz egy nemzetközi Sony Global, tehát nem csak fotós újságírói konferencia.
-
kovsol
titán
válasz #96302336 #22437 üzenetére
Barátom és én is rendeltünk egy Patona zöld aksit A7III -hoz. Az enyém behelyezés után egyszer kiírja, hogy nem gyári az aksi akarom-e használni. OK -t nyomok, és addig nem írja ki újra míg nem cserélek aksit. Szóval ki-be kapcsoláskor nem írja ki mindig. Viszont nem jelzi %-ban az aksit, csak a kis piktogram mutatja kb hol jár.
Barátom kb 2-3 héttel később rendelte a patona aksit és az övével csináltak már valamit, mert az nem dobja a hibát egyik gépben se. Helyzet 2.1 el is ugyan az, mint 2.0-val.
Nekem mondjuk eddig még nem volt rá szükség, mert annyira sokat bír a gép már ezzel az aksival, de ha mégis lemerülne azért legalább ott a tartalék.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
mikrofon
veterán
válasz konyi79 #22486 üzenetére
Szenzor is lehet...
Februárnál előbb is lehet még bejelentés mert január közepére meg sajtótalálkozót szerveznek... -
mikrofon
veterán
válasz nonozoom #22453 üzenetére
Ki kell próbálni. A7riii-nél a 107+ is jó, és még zebrás részből is vissza nyerhető adat néha.
Kérdés hogy raw-ot dolgozol fel vagy JPG-et használod. Ha raw-ot, akkor próbáld ki mondjuk 105 és 107 értékkel. Készítsd el ugyan azt a képet és nézd meg, hogy melyik tetszik jobban, ha a highlight és shadow csúszkát állítgatod... -
Revoltek
aktív tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem azokhoz, akik használnak A7 II-t portrézáshoz is, hogy nem zavaró a folyamatos szemkövető fókusz hiánya? -
jmakk
őstag
Ugye-ugye, ki mit ért portrézás alatt...
Azért én örülök, hogy a gyerkőceim nem bronzszobrok
Megoldom azért A7ii-vel is a családi portrékat, de konkrétan rengeteget töprengtem korábban, hogy feljebb lépjek-e az a7rii-re. Sokszor jól jönne az a követő szemfókusz (is), csak hát az a fránya árkülönbözet mindig eltántorít.[ Szerkesztve ]
-
|AP|
veterán
Sony gépekre van valami hasonló kipróbálási lehetőség, mint a Panánál, vagy az Olympusnál?
-
-Gabesz-
senior tag
sziasztok!
Új vagyok a klubban, egy A6000 alap kittel.
Tervezem egy fix portrés obi beszerzését jó fényerővel.
Sony 50 f1,8 lenne az ideális, de gondoltam megkérdezem mi a véleményetek egy Kamlan 50mm f1.1 -ről.
Mivel kezdő vagyok, annyit tudok, hogy stabilizátor nincs benne és manual fókusz lenne rajta.
Használt már valaki ilyet? -
GalaHU
őstag
Tavaly 3 alkalommal is rendeztek önálló workshopot a SONY-sok, ott minden gépet és lencsét ki lehetett próbálni ami itthon forgalomban volt. Ezen felül a a 220Voltnál és a Fotoplus-nál is volt hasonló kitelepülés több alkalommal, úgyhogy Budapesten 1-2 hónapon belül biztos lesz hasonló esemény...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen