- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Amazon
- Ennyit spórol az AI a pénzügyi tanácsadóknak
- Windows 11
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- ASUS routerek
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18116 üzenetére
Magamat kéne már kiképezni..
mikor elvégeztem a Csonkát (autószerelői iskola) utána sajnos nem dolgoztam a szakmában, hanem maradt a saját autó 'barkácsolása', ami egy lakótelepi környezetben belefér. (többnyire felülről behajolva, amit el lehet végezni, anélkül, hogy szét kéne kapni az egész motort)
De anno a barátnőmmel ketten cseréltünk vízpumpát a felicián, az poén volt. A favoritos módszert használtuk, aztán lehet, hogy nem azt kellett volna. (motor leenged, stb., de nem nagyon akart elférni, jól össze is karistoltuk, de végül jó lett)
Azóta sem volt még egy ilyen szerelőskedvű barátnőm.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18119 üzenetére
Nekem eddig akárhány szerelőm volt, egyik sem szerette, ha nézem, vagy jelen vagyok, amíg ő dolgozik.
Anno kifejezetten volt, hogy direkt skodabolthoz tartozó szervizbe mentem, és előzetesen lebeszéltük, hogy - mivel 50km-re volt a szerviz - odamegyek és ott meg is várom, amíg befejezik, ennek ellenére utólag közölte, hogy nem szereti, ha jelen van az ügyfél is.Na, megnéztem, szerintem az "úszócsapokkal" van gond, vagy szárazak, vagy elkoptak.
A tárcsa nem vállas, a betétben van még hús.Amúgy bp-i vagyok, ill külváros, már majdnem nem bp.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18124 üzenetére
Nagy kincs akkor az ilyen szerelő, tartsd meg, amíg lehet.
Anno volt egy hasonló autóvillamosságis ismerősünk, apámmal mindig oda hordtuk az autókat, amikor volt valami, mert mindent meg tudott csinálni.
Aztán ő is beleesett abba a hibába, hogy otthon dolgozott a kertjében kialakított műhelyben és egyre életuntabb lett. Nem ragozom, de végül ott kötött ki, hogy mikor a felicián felraktam a ködlámpákat, és csak be kellett volna kötni, és azzal vittem oda, akkor így ránézett az autóra és azt mondta, hogy "ne haragudj, ezt már én nem akarom megcsinálni" .. (Talán 2 méter kábelt meg egy relét kellett volna jó helyre behúzni)
Holott előzőleg még riasztót is kötött be, meg plusz furmányos elektronikai cuccokat.Gondolom, kiégett, vagy ilyesmi. (A felesége is folyton pumpolta, hogy gyüjtse a pénzt, mert nagyobb házat akart vetetni, meg ilyen nyaralás, a lányának házassági hozomány, miegymás..egyszóval, nem hibáztatom, csak kár, mert ügyeskezű szerelő volt)
Visszatérve a fékre, gondolkoztam, és lehet, hogy azért nem tudja állóra fékezni a bal elejét, mert a sok surlódásban talán már felüvegesedtek a betétek, ezt tegnap meg sem néztem.
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18161 üzenetére
Halihó, ezt a jó sok infót fel kell dolgoznom, de köszönöm!
Ez még a jövő zenéje, hogy hány évre tervezek vele.
Vagyok olyan hülye most, hogy hiszek az időjósoknak, akik hosszú és hideg telet jósoltak, így a motor tényleg hamarosan kiesik a játékból, mozogni viszont kell továbbra is.
Nekem anno a 68 lóerőssel az volt ugye a gondom, hogy ki volt kopva a fojtószelepházban a potméter, emiatt sokszor volt, hogy kereszteződésben, vagy amikor gyorsan indulni kellett volna, fulladozott és nem tudtam vele egyáltalán elindulni, mert lefulladási határon imbolygott, akármit játszottam a pedállal. Ezért gondoltam, hogy hátha megpróbálnám a központisat is, mert anno a skoda doktor mondta nekem, hogy ezeket a jeladóházakat nem lehet javítani, és amit az ebay-ről vettem, az sem volt tökéletes.
(Az utánam következő tulaj más gázállásokban használta, már a próbakör alatt, így neki nem jött ez elő) -
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18166 üzenetére
Hmm, akkor pár év alatt igazi guruvá avanzsáltál.
Végülis faterral eldöntöttük a dolgot, én mégis megtartom a fábiát, és ha veszünk felit, akkor neki vesszük meg.
Ezt ma meg is néztem, és egész szimpi volt.
[használtautó]
Nagyon szép hangja volt, semmi lánc csörgés, vagy ilyesmi.
Itt-ott pici rozsda kívül, de sajnos a büdzsé behatárol minket. Nagyon messzire meg nem akartunk menni egy vételért, szóval holnap megyünk egy tesztkört még, és - hacsak nem rohad le alattunk - megvesszük az öregnek. Költözés után kb. heti 2x fogják használni.
Az amúgy 'normális', hogy hidegen rányomva a fékre kissé megemeli az alapjáratot?[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18179 üzenetére
Hogy nézek bele hátulról?
Lemostuk ma belőle apenészfoltokat, meg kiszárítottuk a csomagtartót.
A gumikat cserélni kell, mert már nagyon szarok, a dot szám is még a régifajta.
Holnap megpróbáljuk az eredetvizsgát. Stb.
Faternak mondtam, hogy használgassa még, mielőtt leköltöznek vidékre, hogy most derüljön ki, ha van vele valami.
Köszi! -
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18183 üzenetére
Hali, köszönöm a tippeket. A jövő héten fékfolyadékcsere (meg gyanítom, hogy az első fékcsöveket is kell majd..) a küszöb-témát nem tudom, hogy mennyire lesz idő és mód megcsinálni, fater már így is aggályoskodik, a költözés miatt. 2 hetük van még.
A váltóra rá van írva, hogy "bontott váltó 2019.06" Hét elején megy gumishoz, 4 téligumit felpattintani. -
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18186 üzenetére
Szerintem nem hülyeség, amit csinálsz, én ugyanazt csinálom a fabiával.
Mikor megvettük a feliciát, a nepper gyerek látta, hogy azzal jöttünk, és kérdezte, hogy "az 1.2-es eco?"
Aztán mikor mondtam, hogy a régi skoda motoros, és hogy a teljesen fapad felszereltségű, akkor csodálkozott, hogy mamár nem vesznek ilyen autót az emberek.
(Hogy 0 extra felszereltségű; se klíma, se elektromos ablak, sem szervókormány)Viszont, én is tartom azt, amit a totalcar-on is el szoktak sütni, hogy "ilyen autók nem lesznek már többé".
Engem ezek a mai új autók, amik ilyen 2 év alatt tönkremenő, eurócentre kiszámolt, minimális ráhagyással készített 'műszaki cikkek' nem hoznak lázba. Utána meg jönnek az elektromos 'vacakok'.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18188 üzenetére
Hát ugye azt mondják, hogy kb. 2005-től kezdték el nagyon vékonyan hagyni azokat a biztonsági anyagtartalékokat a méretezésnél, ami miatt egyszerűen nem tartósak már az újabb autók.
Egyik ismerősömnek 320.000 van már a fábiájába, ami ugyanolyan, mint az enyém ,csak kombi. (fehér kombi, na ez még a másik teljesen jellegtelen autó)
Apropó: a feliciának mi az első féktárcsa minimum szélessége, meg tudod mondani?
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18220 üzenetére
Hát, ez most ilyen tűzoltás, de ha a jövő héten kicserélik, akkor a régieket elkérem, aztán megvizsgálom /lefotózom majd, hogy mennyire vacak esetleg.
Igen, a sima csere elvégezhető, de egy több napos, / lecsiszolom/lefestem, lefekezelem az val.-szeg nem.
Nagyon köszönök minden elhangzott segítséget, örülök, hogy segítettetek!
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18234 üzenetére
Sziasztok, egy újabb gondom lett a fábiával a napokban.
A múlt héten kicseréltem az akksit, mert egyik reggel már nem volt hajlandó elindulni a kocsi, hiába töltöttem 2x is, semmi változás. Bement az új akksi, azóta szépen jártam vele, aztán ma délután indultam volna haza cirka 10 km-ről és megint nem indult be a kocsi. Az akksiban nem volt szufla, úgyhogy betoltuk, utána gond nélkül hazajöttem vele.
Itthon rámértem az akksira járó motornál és 11 voltot mértem. Ergó nincs töltésem, csak azt nem értem, hogy a töltésjelző kontroll lámpa miért nem világított.
Esetleg, tudok még valamit ellenőrizni a generátorral kapcsoaltban?
Sziasztok! -
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18238 üzenetére
Igen mert az áram útja a következő: gyújtás kapcsoló, műszerfal kontroll lámpa, feszültség szabályzó, szénkefe, generátor forgorész és a másik szénkefén keresztül test. Tehát ha a generátor termel néhány volt feszültséget akkor a lámpa kialszik mert nem tud testelni viszont az aksi nem töltődik ! Másik hogy a generátor csak akkor kezd tölteni ha a kontroll égőn keresztül áramot kap. Ezért fontos hogy gyújtás esetén égjen az égő
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18254 üzenetére
Mármint, nem kérdezem, hanem mondom. Amelyik csömörön van. Egy a gondom az autovillamosságissal. Hogy ők ugyanazt a bárdis, unixos árat számolják fel az alkatrésznek itt pesten + munkadíj, tehát simán lehet, hogy ha elviszem, akkor lerántanak 35-40 ezerre.
Azért venném meg inkább az alkatrészt, vagy bontottan a generátort.
Neked milyen kalandod volt a generátorral? -
bringasisti
Topikgazda
-
bringasisti
Topikgazda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18268 üzenetére
Említett két bakelit alkatrész vagy működik vagy nem kategória, ezért nem befolyásolja a motor alapjáratot. Alapjárat az az alumínium oszófej elforgatasa esetén változik, és akkor lehetséges a motor megtorpanása is. Osztofej oldalán van a vákuum dob és a tömlő csatlakozás rendben van? Ha magas az alapjárat ami nem olyan nagy baj mert kíméli a vezérmű láncot keverékképző csavar és a bowden mellett lévő alapjárat csavar segítségével állítható
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18286 üzenetére
Szia, ez mennyi idő alatt folyt el?
Milyen messze van a szerelő?Nekem ma a zárral kellett bajlódnom. 2 éve megvettem már a csere-alkatrészeket, de eddig wd40-el egész jól életben tudtam tartani, mikor akadt, akkor befújtam, és utána hónapokig jó volt megint. Most lett vége, eltört a spiáter. Próbáltuk a szomszédommal - aki nagy veteránozós, lada szamarás, meg régi fiatos menő - összerakni, de az utángyártott alkatrészek kicsit elnagyolt méretűek voltak. Hétfőn kell vennem egy zárat, holnap meg megnézem, hogy a jobb első ajtónál is van-e fül a biankó zár rész mögött, mert ha igen, akkor oda is veszek egy kulcsos zárat, ne csak 1 ajtót lehessen nyitni kulccsal.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18325 üzenetére
Autószerelő ha a síkolást reklámozza az azért van mert nem tudod megállapítani hogy valóban megtörtént vagy csak felszámolta. Nézem le lehet tölteni a Felícia javítási könyvet, de mikor el akarom indítani akkor egy ingyenes regisztrálós oldalra ugrik. Innentől már nem is érdekelt, de ha valakit érdekel az írja meg mi a tapasztalat.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18327 üzenetére
Erre senki nem fog tudni válaszolni. A favorit kocsira ami nem katalizátor is vettem egy másik dobot. Mivel már gyári nincs ezek mind utángyártott alkatrészek. Ahol a tűzkarika csatlakozik ott van egy perem és két csavar rögzítés. Első csavar csukott szemmel, a második csavar 1 óra. Hangyányit a méret pozíció .....) Nézem van e kép róla
BENEFON DELTA--------N8
-
Atyus77
csendes tag
válasz peti_s #18330 üzenetére
Üdv.urak.
Karburátor oldalán lévő buborékleválasztó műanyag sz@ar kiváltásán gondolkozom.
A sokadikat cserélem különböző helyeken történő szivárgás végett.
Elképzelésem szerint egy "T" elosztóval helyettesíteném ,és a visszafolyóágba illesztenék olyan dolgot ami némi ellenállást okoz , pl. szűrő.Foglakozott már valaki a megoldással ?
[ Szerkesztve ]
SKODA FORMAN
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18341 üzenetére
Fel lehet pumpálni, de utána a kart fel kell húzni és érződik hogy aretál ahogy a helyére ugrik. Ha a benzin sokat áll akkor lehet hogy a kocsi nem indul. Mert a benzin két részből áll. A "sebbenzin" vagyis a könnyű benzin ami kipárolog ennyi idő alatt ezért nem gyújtja meg azt a benzint ami viszi a kocsit. Ezért ha nem indul akkor egy rongyra kell denaturált szeszt önteni hogy lucskos legyen és a légszűrő szívó nyilásához tartani mikor forgatod a motort. Meleg motor már a szar benzinnel is újra indul, rá kell tankolni.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18343 üzenetére
Ez a kar ami a képen látszik ér hozzá a vezerműtengely bütykéhez és mozgatja a membránt. Neked a másik oldalán lévő ezt a kart kell lenyomnod ami magától vissza feljön és ismét lenyomni. Mikor szed és hallod hogy másként működik akkor van tele benzinnel a karburátor. Ekkor ütközésig fel kell húzni a kart.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18427 üzenetére
[link] Konkrétan nem tudok mondani esetleg pesti telefonszámot. Egy biztos hogy úgy meg tudod oldani hogy van színesfém kereskedés ahol lehet csövet venni, és óvatosan a régit kivenni, tartó bolha az mind törik mint a perec a moziban és hasonlót hajlitani és a helyére igazítani . Fékcsővet itt Pesten lehet kapni meg kell nézni hogy benzin is van e
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18456 üzenetére
Hát ez jó kérdés! Mert a mi szempontunkból két rellé van. Tompított és fényszóró. A biztosíték mellett van a reflektor a sarokban mellette a tompított. Van kép ha kell. Tehát egy rellé üzemeli a tompított két oldalt és másik a reflektor két oldalt. Az hogy sárga az egyik oldal fénye tompított és reflektor esetén egyaránt én a test vezetéket babrálnám először. A műszerfal visszajelző hogy problémás az megint más kérdés mert a bal oldali nyomó kapcsoló amivel a világítást mint lehetőséget megnyitod a bajusz kapcsoló felé a kormányon az adja a kontroll lámpa áram ellátását és vezérli a rellét
BENEFON DELTA--------N8
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen