-
IT café
Samsung LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni TV finombeállításához, ami a képminőséget illeti.
Típus: Samsung QE55Q70T.
Az alábbi módokhoz kérnék szépen szakértői tanácsokat.
SDR
HDR
Game mode
PC modeKöszönöm szépen!
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni TV finombeállításához, ami a képminőséget illeti.Típus: Samsung QE55Q70T.
Az alábbi módokhoz kérnék szépen szakértői tanácsokat.
SDR
HDR
Game mode
PC modeEz alapján csináltam, de nem tudom, valahogy nem győzött meg egyelőre..
Samsung Q70T QLED Calibration Settings - RTINGS.comKöszönöm szépen!
-
-
So5ika
csendes tag
válasz Hunor27 #144629 üzenetére
Én is nagyon örülnék neki, mert elég sok mindent lehet állítani, egy laikus magától nem fogja tudni jól beállítani. A gyári módok meg olyanok, hogy kisül az ember szeme.
Egy-egy modell esetén korábban, ahogy visszalapoztam a fórumot voltak elég komoly leírások a beállításokat illetően. Azért bátorkodtam írni, hogy hátha valaki tud segíteni, akinek ilyen vagy ehhez hasonló TV-je van. -
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
HDMI kábel témában ezt olvassátok el. Itt érthetően, magyarul le vannak írva az egyes típusok.
https://kabelvilag.hu/hdmi-kabel-tipusok
Ahogy a TV-k jönnek elő az újabb és újabb extrákkal (HDR, HDR10, HLG, 120Hz, Dolby vision, stb.) úgy a kábeleknek is fejlődniük kell. Márpedig HDMI 1.4-el az előbb megnvezett feature-ök nem fognak menni. Mihelyst elterjedt lesz a 2.1-es szabvány, nem fog ennyibe kerülni, mint most.Üdv.:
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Ajánlások hiányában elkezdtem magam finomítani az Rtings-en ajánlott beállításokat Q70T esetében. Szerintem egész jól haladok vele, hétvége körül már meg tudom osztani a saját beállításaimat, ha érdekel valakit.
Üdv.:
-
So5ika
csendes tag
válasz junior19 #144695 üzenetére
Tesztképek jöhetnek, meg videók is. Szerintem az sokat segítene, főleg ha van hozzá magyarázat.
Amúgy felhősödés Samsungoknál gyakori? Este sötét szobában ha full fekete a kép, pl jelenetváltáskor, akkor lehet felhősödést látni a sarkokban. Máshol azt írják, hogy ez normális dolog LCD kijelzőknél. Engem azért bosszant, hogy ennyi pénzért ilyen minőséget kapok. A minap Q80T-ről sem olvastam sokkal jobb véleményeket, pedig az már FALD meg van local dimming is.Köszi!
-
So5ika
csendes tag
válasz Hunor27 #144702 üzenetére
Szia!
Ajánlani nem szívesen ajánlok semmit sem. A kábelvilág oldalról eddig amit rendeltem, azzal nem volt gond. Legutóbb egy Unitek HDMI 2.0b kábelt vettem, amivel meg vagyok elégedve, igaz az még a TV vásárlása előtt volt.
Specifikációk alapján ez nem tűnik rossznak:
Unitek Prémium HDMI 2.1 8K 60Hz HDR10 kábel 1.5m (C137W) - K (kabelvilag.hu)Amúgy az audioquest márkáról olvastam még jókat. Árukeresőn, ha szétnézel meg fogsz lepődni milyen árakon is kínálnak terméket
Apropó, neked is Q70T tévéd van? Te milyen beállításokkal használod? Nem cserélünk eszmét privátban?
Üdv.:
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
A jó minőségű kábel igenis fontos. Itt egy részletes leírás magyarul az egyes verziókról:
https://kabelvilag.hu/hdmi-kabel-tipusokDe a lényeget kiemeltem, ami a felbontást és a képfrissítést illeti..
1.4 - 4K 30Hz (FHD 120Hz)
2.0 - 4K 60Hz (FHD 120 Hz)
2.1 - 4K, 8K & 10K 120Hz30Hz-en bármit is nézni kész katasztrófa. A TV adások is 50Hz-en jönnek..
Üdv.:
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Korábban már belinkeltem egy hibát, ami a vásárlástól számítva kb. 7 hónap után jelentkezett. Az Euronicsban jeleztem, mivel ott rendeltem és ott is vettem át, de ők ott azt azt mondták, hogy forduljak egyenesen a Samsunghoz, mert úgy gyorsabb, egyszerűbb..
Samsung QE55Q70TATXXH TV-ről van szó
Belinkelem a fotókat, hogy mi a hibajelenség és a Samsung válaszát. Felháborító!
Íme a válasz:
Kérdés, hogyan tovább? Ezt nem akarom annyiban hagyni, ahhoz elég drága készülék! Arra gondoltam, hogy írok a Samsung központjának angol nyelven, illetve panasszal kívánok élni a Fogyasztóvédelemnél, Gazdasági Versenyhivatalnál egyaránt. De előtte még egyszer felhívom őket és elmondom nekik, hogy elfogadhatatlannak tartom ezt az ügyintézést, illetve hogy mit fogok tenni, ha nem csinálnak valamit.
Valakinek volna még egyéb ötlete, hogy mit tudnék tenni? Hol lehetne még panasszal élni? Vonjam be újra az Euronicsot is a buliba?
Köszönöm szépen!
-
So5ika
csendes tag
válasz Celtis #148686 üzenetére
Feketén fehéren leírtam, hogy tenyérnyi lila folt van a képernyőm és szeretném érvényesíteni a garanciámat a készülékre.
"A GVH meg a Fogyasztóvédelem nem a te pályád." - Attól még felveszem velük a kapcsolatot, nekem egy levelet, telefonhívást megér..
A segítségedet pedig köszönettel el fogom fogadni, ha odáig fajul a dolog.
Köszönöm szépen!
-
So5ika
csendes tag
Visszamentem az Euronics-ba! Elmondtam a történetet elejétől végéig, nálam volt minden papír. Az eladók a képek láttán meg voltak döbbenve, hogy a Samsung lerázott. Segítőkészek voltak, felvették a jegyzőkönyvet a panaszról. Azt mondták, hogy 30 napon belül kell választ küldenie a szerviznek. Utána segítenek továbbvinni az ügyet, ha újra elakadnék. Kíváncsi leszek, hogy mit mond a Samsung erre a megkeresésre.
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Ahogy ígértem, itt vagyok az újabb fejleményekkel. Visszamentem az Eurinicsba, felvettük a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvet, amelyből kaptam egy példányt. Ők továbbították azt központ felé. Pár nappal később felhívott a központ, hogy kaptam-e már választ a Samsung szerviztől vagy ügyfélszolgálattól? Mondom nem. Erre ők, akarom-e hogy személyes adataimat továbbítva jelen minőségi kifogással rákérdezzenek-e Samsungéknál, hogy mi helyzet? Mondom igen.
Aztán jött a válasz Euronicstól, hogy a kérése el lett utasítva GDPR miatt.
"2021. július 23-án felvettük Önnel a kapcsolatot, hogy szíves hozzájárulását kérjük személyes adatainak harmadik fél részére való továbbításához, az eset kivizsgálása érdekében. Visszajelzései alapján hozzájárult az adatszolgáltatáshoz.
Ügyfélszolgálatunk felvette a kapcsolatot a Samsung magyarországi képviseletével, panaszának teljeskörű kivizsgálásának érdekében. Ügyfélszolgálatunk szeretett volna a segítségére lenni a hiba bejelentésében, valamint az Ön igénye teljesítésében, viszont a jelenlegi adatvédelmi szabályozásokra hivatkozva a gyártó ügyfélszolgálata cégünknek, mint harmadik félnek nem ad semmilyen tájékoztatást."
Felhívtam Samsungot, hogy kérésemre Euronics megkereste őket, megkapták-e a minőségi kifogásról szóló jkv-t? Válasz, nem.
Itt tartunk jelenleg. Újra visszamegyek az Euronicsba, kikérem a véleményüket és írok egy összefoglaló e-mailt a Samsungnak, becsatolok minden ügyiratszámot, jegyzőkönyvet, képeket, dátumokat és felveszem a kapcsolatot a járási hivatallal, illetve békéltető testülettel.. -
So5ika
csendes tag
válasz wallace 234 #148791 üzenetére
55" felett be sem viheted szervizbe a TV-t, ők jönnek ki, ha kijönnek, ugye. A baj ott kezdődik, hogy a készüléket be sem akarja vizsgálni a Samsung. Euronics mindenben korrekt volt, nem tudom mit fogsz fel abból, amit olvasol..
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Miután megkaptam a hivatalos jegyzőkönyveket az Euronicstól postai úton, szkennelést követően összefoglaltam a jelenlegi helyzetet és egy újabb levelet küldtem a Samsungnak. Nap végén bemegyek az Euronicsba és tájékoztatom őket is, mert megkértek.Itt a levél:
"
Tisztelt Samsung Ügyfélszolgálat!
Többszöri telefonos egyeztetés és levelezés is történt már, melyek a 2912409900 nyilvántartási számon megtekinthetők. 2021.11.27-én vásárolt Samsung QE55Q70TAtXXH televízión fél év elteltével a képernyő közepén tenyérnyi lila folt jelent meg. Telefonos kapcsolattartás közben interneten keresztül rácsatlakoztak a készülékre, de ott nem láttak semmit. Ekkor már levelet írtam az ügyfélszolgálatnak, amelyben megemlítettem, hogy telefonon már egyeztettünk és megadtam a nyilvántartási számot (2912409900) a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.
Levelezésünk során több képet küldtem a hibajelenségről és leírtam, hogy a hiba mikor fordul elő. Kérték a TV saját képtesztjét, amin a hiba nem látható. Ekkor azt a választ kaptam, idézem:
„A beküldött képek alapján megállapításra került, hogy az Ön által tapasztalt jelenség a LED technológia velejárója, amely bármely más LED tévékészüléknél is előfordulhat, ezért jelen esetben nem indokolt a szervizes beavatkozás.
Mivel a képteszten 150-200 cm távolságból az Ön által leírt jelenség nem tapasztalható, ez nem minősül hibának.”
Ezt követően visszamentem az Euronicshoz, felvettük a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvet, melynek száma 506701. Az Euronics megpróbálta felvenni a kapcsolatot a Samsung ügyfélszolgálattal a nevemben, amelyre én engedélyt adtam, de az ügyfélszolgálat a GDPR irányelvekre hivatkozva elutasította az Euronics megkeresését. Felhívtam újra az ügyfélszolgálatot és megkérdeztem, hogy volt-e megkeresés az Euronics részéről? Válasz, nem!
Az Euronics a hibabejelentésről és a megkeresésről készített egy hivatalos jegyzőkönyvet 505361-es ügyiratszámmal. Ezeket a jegyzőkönyveket csatolom jelen panaszlevelem mellé és felszólítom Önöket újra, hogy
vizsgálják be a garanciális TV készülékemet, próbálják meg orvosolni a hibát, ha nem lehet javítani, cseréljék ki a készüléket, vagy adják vissza az árát!
Amennyiben erre a megkeresésre sem reagálnak, illetve nem hajlandóak foglalkozni a hibával, kénytelen leszek a Járási Hivatalhoz, illetve a Békéltető Testülethez fordulni, továbbá jelezni fogom a Fogyasztóvédelmi Hatóság felé, hogy a Sasmung magyarországi képviselete nem tesz eleget a jótállási kötelezettségének."Bocs a terjedelmes posztért ,de többen is jeleztétek, hogy posztoljak az eseményekről.
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Láss csodát, a fenyegető e-mail hatására felhívtak a Samsung ügyfélszolgálattól, hogy akkor kiküldenék hozzám a szervizt, akik megpróbálják a helyszínen orvosolni a problémát. Persze nem siették el a dolgot, mert egy hetet erre is várni kellett. Ha a hiba elhárítása nem oldható meg helyszínen, akkor elviszik bevizsgálásra.
Megkérdeztem, hogy ezt miért nem lehetett első körben is megtenni, erre ment a terelés meg a hülye duma az ügyfélszolgálatos hölgy részéről.
Jeleztem neki előre, hogy ha bármilyen elutasítást kapok, abban az esetben megyek tovább és meg sem állok a bíróságig, továbbá megjegyeztem azt is, hogy ha ennek a dolognak egyszer vége lesz, soha többet nem veszek semmilyen Samsung terméket és senkinek sem fogom ajánlani, mert ilyen cigány módon viselkedtek velem.
Ez volt a válasz: "Nézze Uram! Ez az Ön döntése!Szóval várom a szerviz hívását és a további fejleményeket..
Üdv.
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Hívott a szerviz. Nekik is el kellett küldeni a képeket, videókat. Azokat látva, a fószer azt mondta nekem, hogy elindítja a kijelzőcserét és hívni fog, hogy mikor vigyem be a TV-t. Tök normális volt és egy csomó dolgot elmondott, ami hasznos lehet:
- vas megyei szerviz: Hertech Kft.
- 40" alatti TV készülékeknél ilyen hibák nem nagyon fordulnak elő
- minél nagyobb a kijelző, annál több gond van vele
- az ügyfélszolgálat központja Kolozsváron van, a szerviz sem szereti őket és ők sem a szervizt (ez azért mindent elmond)
- a kijelzőcsere nem biztos, hogy 100%-ban megszünteti majd a problémátÚgy néz ki, sínen vagyok. Már csak abban kell reménykednem, hogy jó panelt fogok kapni és többet nem kell látnunk egymást.
Üdv.:
-
So5ika
csendes tag
Sziasztok!
Közel két hónapos macera után, végre kicserélték a kijelzőt. Össze is spanoltam aszervizzel, így ameddig még él a 2 éves garanciám, addig ha lenne bármi gond, élből vihetem hozzájuk a készüléket cserére, javításra.
Az új panel most hibátlan, igaz az eredeti is az volt kb. fél évig.
A garanciából még hátravan 1 év és majdnem 3 hónap. Remélem több gond nem lesz vele legalább 5-6 évig.
Köszi, hogy velem tartottatok!
-
So5ika
csendes tag
válasz Donki Hóte #158025 üzenetére
Ahogy fentebb is írták már:
"Külön doboz, külön távirányító, extra fogyasztó, kábel, stb. Inkább ez a kőkorszak."Nálam pl. kis helyi szolgáltató van, aki DVB-C szabvány + CI modullal ad szolgáltatást. Egy távirányítóval kezelsz mindent, mert pl a hangprojketort is HDMI eARC-ra kötöd..
A 2020-as Samsung Q70T tévén a műsorújság nagyon jó, átlátható és gyors.
Mivel jobb az, ha pl a hangrendszerhez is külön távirányító van és akkor már összesen 3 db távirányítóval kell bajlódnod? Volt szerencsém telekomos rendszerhez, soha többet. A CI modulos megoldásnál jobb és kényelmesebb nincs szerintem. De ezt csak akkor tudod eldönteni, ha volt mindkét rendszered.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest