Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Friczy

    senior tag

    válasz Tuomas #13610 üzenetére

    Semmi ok nincs rá, hogy az időpont ugyanaz legyen. Korábban már írtam arról, hogy hogyan működik a kártyás vásárlás, de akkor még egyszer (próbálom egyszerűen):

    Amikor vásárolsz, történik egy autorizáció, ilyenkor kapod a banktól az SMS-t, illetve a Revoluttól a popupot. A bank ilyenkor csak foglalja az összeget, a Revolut lekönyveli.

    A kereskedő nap végén (vagy későbbi nap végén) zárja a terminált, ilyenkor a terminál az addigi tranzakciókat beküldi az elfogadó banknak, ott feldolgozzák, és küldik tovább a kártyatársaságnak (Visa/Mastercard). A kártyatársaság ezek után kibocsátónként szétválogatja, és küldi a kibocsátónak. A kibocsátó ezek után terheli a számlát, és törli a foglalást (az autorizáció referenciaszáma alapján). A Revolut abban az esetben, ha az autorizáció és a terhelés összege ugyanaz, nem csinál semmit, mert már lekönyvelte.

    Ez elvben egyszerű, ha rövid időn belül megérkezik a terhelés. Viszont mint most is, az bármi okból késhet, amíg időn belül van, addig azt ki kell fizetni. A bankok általában két hétig tartják a foglalást, a Revolut egy hétig, és most ez az idő bizonyult rövidnek, így a Revolut egyszer visszaadta a levont pénzt, majd a terhelés alapján leterhelte még egyszer. Viszont ilyenkor a levonás akkor keletkezik, amikor a Revolut feldolgozta a terhelést, itt már nem foglalkozik azzal, hogy ezt a tételt egyszer már levonta, majd visszaadta.

    Számomra az az érdekes inkább, hogy ilyenkor - amennyiben a vásárlás nem a Revolut által tárolt devizanemből történt - milyen árfolyamot alkalmaz a Revolut, az eredeti dátum szerinti árfolyamot, vagy a feldolgozáskori árfolyamot? Ha valaki így vásárolt, megnézhetné.

Új hozzászólás Aktív témák