Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz NomadND1 #42 üzenetére

    Ez korántsem ilyen egyszerű.

    Nem ok nélkül ment a repülőgép-ipar (és lassan minden jármű-ipar, beleértve a hajózást és az autózást is) el a fly-by-wire és a fly-by-optics, sőt, már a fly-by-wireless felé. Egyszerűbb szerkezet, ami sok előnyt jelent, kevesebb meghibásodási lehetőség, kevesebb karbantartásigény és kisebb tömeg.

    A digitális alapú járműirányítástól való félelem részben alaptalan - ez is csak egy rendszer, amit ha jól megcsinálnak, akkor jól működik, ha rosszul csinálnak meg, akkor pedig rosszul működik. Ez ilyen az analóg, mechanikus, hidraulikus rendszereknél is. Nem egy és nem két gép zuhant le azért, mert a mechanikus / hidraulikus rendszereiben súlyos tervezési vagy gyártási hiba volt...

    Hasonló okokból a digitális rendszerek lehetővé teszik az emberi hibák kiküszöbölését is, olyan egyszerű szinten, mint például a check list végigvitelét (pl. figyelmeztetést ad, ha megpróbálsz úgy felszállni, hogy nincs kiengedve az ívelőlap). A balesetek közül nem kevés ugyanis ilyen egyszerű hibákra vezethető vissza.

    Szóval nem ok nélkül terjedt el a digitális repülőgép-irányítás és "vették ki" a pilóták kezéből az irányítást. Valójában nem vették ki az irányítást, hiszen továbbra is a pilóta kezében van, a problémák inkább a nem megfelelő kiképzésre és/vagy a nem megfelelő tesztelési eljárásra mutatnak vissza.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Samott

    addikt

    válasz NomadND1 #44 üzenetére

    Volt, csak nem oktattak ki a pilotakat megfeleloen hogy hol talaljak. Sok egymasra epulo hiba kellett ahhoz, hogy az a ket gep leessen.

    (There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

  • jerry311

    nagyúr

    válasz NomadND1 #44 üzenetére

    Ugyan már, van ami nem is tud magától repülni, ha az elektronika nem tartja repképes állapotban, akkor a pilóta sem fogja.

    #45 Samott

    Konkrétan az MCAS-nak nem volt külön kikapcs gombja. Ha kikapcsolták az elektronikus trimet, akkor az MCAS-sem működött, de akkor kézzel kell tekerni a trim kereket, ami bizonyos repülési állapotokban emberi erővel legjobb esetben is nehéz, de lehet akár lehetetlen is. Ez is probléma volt. Ha csak az MCAS-t ki tudták volna kapcsolni, míg az elektromos trim vezérlés működik, akkor esélyes, hogy legalább az Ethiopian gépe nem zuhan le, de lehet még a Lion sem.
    Nem tudom, hogy az új légialkalmassági direktívában benne van-e a külön kikapcsolhatóság, én beleírtam volna.

Új hozzászólás Aktív témák