Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Mert vagy peren kívül egyezett meg a Boeing az áldozatok hozzátartozóival, vagy pedig még folyamatban vannak a bírósági perek.
Sem a Boeing, sem az FAA ellen nem indult viszont per azzal kapcsolatosan, hogy a gép önmagában veszélyes lenne (és kapott mégis FAA engedélyt, amit a legtöbb ország elfogad).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Per pillanat, mivel a légi ipar éppen tripla leszúrt Rittberger ugrás után, fejjel előre beleállt a földbe, nem mennek sehova.
Utána sem valószínű, hogy lelkesen fognak gyártót váltani. Az ilyesmi nem olyan egyszerű, mert általában a légitársaságok elkötelezik magukat az egyik vagy a másik gyártó mellett. Az annak megfelelő földi és hajózó személyzet kiképzés, pótalkatrész és karbantartás bázis kiépítése, szimulátorok megléte és így tovább.
Itt nem csak arról van szó, hogy oké, eddig volt mondjuk 20 Boeing gépünk, most innentől viszont csak Airbus-t veszünk, hanem akkor a teljes háttért is biztosítani kell hozzá. Ami elég sok járulékos költséggel jár...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Mert a Ryanair szinte kizárólag Boeing 737-eseket üzemeltet, és ahogy a #16-ban leírtam, a típusváltás, főleg egy fapados légitársaságnál olyasmi, amibe akkora lelkesedéssel vágnának bele, mintha főbe kellene lőniük magukat...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Tigerclaw #21 üzenetére
A Boeing túl nagy ahhoz, hogy csődbe menjen. Egyszerűen mindenhol ott van, nem csak utasszállító repülőgépek, de katonai repülés, űripar, stb. terén is.
Az, hogy leír pár milliárd dollár veszteséget nem nagy kunszt - az Airbus az A400M katonai repülőgép és az A380 szuperjumbo bukása kapcsán még ennél is nagyobb veszteséget volt kénytelen lenyelni.Ahogy a #16-ban is írtam, a légitársaságok nem fognak csak azért váltani, mert a 737MAX terén voltak gondok. Kijavítják ezeket és kész. Feltehetően bukják a piac egy részét, de legalább lesz még egy ok, hogy a 737 család valódi utódjának kifejlesztését megkezdjék (anno ez tervben volt, csak az Airbus meglepte őket az A320Neo-val, ami nem egy teljesen új típus volt, hanem csak egy áthajtóművezett verzió - erre lett válasz a sebtiben kifejlesztett 737Max).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ez korántsem ilyen egyszerű.
Nem ok nélkül ment a repülőgép-ipar (és lassan minden jármű-ipar, beleértve a hajózást és az autózást is) el a fly-by-wire és a fly-by-optics, sőt, már a fly-by-wireless felé. Egyszerűbb szerkezet, ami sok előnyt jelent, kevesebb meghibásodási lehetőség, kevesebb karbantartásigény és kisebb tömeg.
A digitális alapú járműirányítástól való félelem részben alaptalan - ez is csak egy rendszer, amit ha jól megcsinálnak, akkor jól működik, ha rosszul csinálnak meg, akkor pedig rosszul működik. Ez ilyen az analóg, mechanikus, hidraulikus rendszereknél is. Nem egy és nem két gép zuhant le azért, mert a mechanikus / hidraulikus rendszereiben súlyos tervezési vagy gyártási hiba volt...
Hasonló okokból a digitális rendszerek lehetővé teszik az emberi hibák kiküszöbölését is, olyan egyszerű szinten, mint például a check list végigvitelét (pl. figyelmeztetést ad, ha megpróbálsz úgy felszállni, hogy nincs kiengedve az ívelőlap). A balesetek közül nem kevés ugyanis ilyen egyszerű hibákra vezethető vissza.
Szóval nem ok nélkül terjedt el a digitális repülőgép-irányítás és "vették ki" a pilóták kezéből az irányítást. Valójában nem vették ki az irányítást, hiszen továbbra is a pilóta kezében van, a problémák inkább a nem megfelelő kiképzésre és/vagy a nem megfelelő tesztelési eljárásra mutatnak vissza.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.